Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

Arcelor Mittal Augustus 2019

2.100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 101 102 103 104 105 » | Laatste
Archie Steelman
0
De Telegraaf:

Arcelor in de lift
Vooral bedrijven die van de hoopvolle berichten uit China profiteren, waren geliefd bij de Nederlandse hoofdfondsen. Staalproducent ArcelorMittal klom 4,2%.

Beleggers reageerden verheugd op de mededeling van de Amerikaanse minister van Handel Wilbur Ross dat de beperkingen op handel met Huawei opnieuw met negentig dagen worden uitgesteld. Een dreigende escalatie van het handelsconflict tussen de VS en China is hiermee afgewend.
Banks
0
Gewoon een 2de dag op een rij een stijging, dat is ondertussen ook alweer ruim 2 weken geleden.
Ik ben er wel blij mee, maar er moet nog veel gebeuren wil ik positief staan met AM.
Laten we hopen dat we de bodem ondertussen wel keer gezien hebben, al sluit ik niks uit met dit aandeel en de onzekerheden in de wereld. MEt op nr 1 Dhr Trump !
down
0
En daarom stijgt de koers weer gewoon even uitstel van handelsoorlog zullen we maar zeggen dus het staal is ineens weer wat waard als je deze nepbeurzen moet geloven dat is toch werkelijk oplichterij toch!!!!!!!!!!!!!!!!
inbetween
0
quote:

up en down schreef op 19 augustus 2019 15:19:

En daarom stijgt de koers weer gewoon even uitstel van handelsoorlog zullen we maar zeggen dus het staal is ineens weer wat waard als je deze nepbeurzen moet geloven dat is toch werkelijk oplichterij toch!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, en alles wereldwijd is dan ineens "weer wat waard". Man, maak je niet zo druk :-)
[verwijderd]
0
quote:

inbetween schreef op 19 augustus 2019 11:52:

[...]Dat denk ik ook, zeker gezien het feit dat de koers wel heel erg ver was gezakt. Bij de cijfers in aug nog 14,70 , vorige week de 11,20 aangetikt. Ben ingestapt op 11,48, bijgekocht op 11,55 en 11,68. We gaan het zien.
Net terug van vakantie.
Blijkt wederom een voordeel dat je dan niet voortdurend naar het scherm kunt turen.
Enkele winstgevende ritjes gemaakt het RDS, ING, ABN en AM.

Had donderdag 8 aug AM verkocht op 12,73 en teruggekocht voor 11,9
Daarna bijgekocht voor 11,45. kooporder op 11,12 niet gehaald.
Afgelopen vrijdag in de VS nog wel bijgekocht.

Want de koers was te ver gedaald. van 16,5 naar 11,2 = ruim 30% daling
Net als eerder van 21 naar 13,xx waarna de koers ook (technisch) opveerde.

Een technisch herstel van 2 euro naar 13,xx lijkt mij mogelijk. Heb verkooporders op 12,6 en 12,96 staan.
Voor verder herstel vind ik het beursklimaat en de economische vooruitzichten te onzeker.
rene l
2
De vakanties naderen het einde, en na een lang weekend is de rook opgetrokken en de alcohol uitgewerkt.

Afgelopen vrijdag had ik voor de zekerheid de wekker maar vroeg gezet, ik had namelijk tegen alle verwachtingen in een toegangskaart weten te bemachtigen voor de Binck Bank Tour in Venray.

Goedgemutst ben ik per spoor afgereisd richting de plaats delict, de reis verliep tegen alle verwachtingen in voorspoedig en ik heb blijkbaar als koploper de laatste paar honderd meters van het parcour afgelegd en ik kwam al lopende als eerste door de finish.

Ik had er dorst van gekregen en ben direct doorgelopen naar het Binck Café op zoek naar de tap.
Direct stuitte ik op 4 enthousiaste medewerkers van Binck die er ook wel zin in hadden, 3 lelijke kerels (sorry Jan), en 1 hele mooie meid met lang blond haar.
Ik werd zeer vriendelijk begroet en ze vroegen zich af hoe het mij gelukt was om al binnen te komen.

Er was geen ontkomen meer aan, eerst moest ik terug naar de officiele ingang om daar plaats te nemen achter het hek en werd berispend toegesproken door Sven.
Even later werden de dranghekken geopend en ik kreeg van hem lachend een groen Binck koord om en ik werd tevens voorzien van een rood armbandje met daarin een chip met afluisterapparatuur van de nieuwe Chinese eigenaar.

Daarna begon de officiele ontvangst en ik moet zeggen dat het prima geregeld was.
Ze hadden grote beeldbeeld tv's geplaatst waarbij ik eigenlijk verwacht had dat deze afgestemd zouden worden op RTLZ zodat we konden kijken naar de tickertape met rode koersen en doemverhalen van Durk Veenstra.
Al snel werd uitgelegd dat we hierop echter de etappe van vandaag wat later zouden kunnen volgen.

Er was een doorlopend buffet voor als je honger kreeg en het Belgische bier smaakte prima, laat dit maar aan Belgen over.

Ondertussen konden we ook nog meedoen aan een prijsvraag, we mochten invullen wie de etappe vandaag zou winnen samen met de tijd, de hoofdprijs was een electrische fiets gesigneerd wielershirt.

's Middags kregen we van de Belgische Rondemiss een kijkje achter de schermen zodat we konden zien wat de wielrenners allemaal moeten doorstaan.

Het is een hard bestaan voor hun, alles is redelijk sober uitgerust, en zelfs in de kamer waar de dopingcontroles uitgevoerd worden hadden ze kratten met bier staan, ik vraag mij dan af, worden er tevens alcoholtesten gedaan.
En toen de trap op naar het podium, het was wederom geen luxe, we mochten de glazen stier nog even aanschouwen die de ritwinnaar uitgereikt zou krijgen en wederom verbaasde ik mij over de vele kratten met bier.

Het gaat er in Belgie overduidelijk heel anders aan toe dan bij ons.

Persoonlijk moet ik wel zeggen, tijdens de tour hebben de renners gewoon een spartaans levens, het is afzien, niks geen luxe, en ze moeten gewoonweg veel meer presteren dan een voetballer die in luxe baadt en niks tekort komt.
En wat te denken van alle jongens die na afloop alles af moeten breken en waarschijnlijk diep in het holst van de nacht bezig zijn om alles weer op te bouwen.

De middag verliep verder prima, lekker kletsen met andere mensen over van alles behalve over de beurs, tja, wat wil je ook gezien de beursprestaties de afgelopen tijd, en het aandeel Mittal had blijkbaar niemand in porto.
En toen kwamen de renners over de eindstreep, het ging echt hard, zo hard dat je er eigenlijk weinig van kon zien.
En de winnaar, tja, het was iemand waarvan niemand verwacht had dat hij zou winnen en waar je dus ook nog nooit van gehoord hebt.
Ik vraag mij af wat ze met het wielershirt gedaan hebben.

De tijd vloog en ik werd door Sven ook nog flink onder druk gezet, ik zou en moest het boek Beleggen voor Dummies mee naar huis moeten nemen en het eerst laten signeren door de beide auteurs, en om maar geen ruzie met hem te krijgen heb ik dit maar gedaan, het zou geluk brengen volgens hem.
Het zijn zijn normale gasten, ze hebben geen enkele capsones, wel hebben ze een enorme ervaring, ze dragen geen strakke pakken, en ze zijn ook niet uit op je geld zoals de hongerige apen bij vermogensbeheerders.

Ze zeggen juist, pas op je geld, maak een plan en hou je hieraan vast, en zorg ook altijd voor een buffer zodat je nooit in de problemen komt.
Het is ook een feit, het merendeel van de particulieren verliest op termijn, juist op het moment van blinde paniek zitten ze vol in de aandelen en zijn verplicht om op het dieptepunt hun verlies te nemen omdat ze financieel klem zijn komen te zitten.

Het moment was gekomen om weer huiswaarts te gaan.
Ik maakte mij best wel zorgen over hoe mensen in de trein zouden reageren als ze mij met het boek zouden zien zitten en wat ze wel niet over mij zouden denken.
Maar ja, de mensheid ontgaat dit tegenwoordig volledig, ze staren alleen maar naar hun smartphone en ze krijgen niet meer mee van wat er in hun omgeving gebeurd.

De terugreis verliep niet geheel vlekkeloos, werkelijk, het eerste stuk zat ik in een schokkende en brakrijdende rammelende trein, gescheurde plastic stoelen, en het gevoel bekroop me dat het een afgeschreven Fyra was die ze in de kleuren van NS overgespoten hadden.

Ondanks dat het al avond was lukte het niet om op tijd te rijden.
Bij de laatste overstap moest ik nog rennen voor mij leven om de stoptrein te halen, en voor mij was het wel duidelijk waarom ze die gedrochten Sprinters genoemd hebben.

Voor mij was het een dag waarvan ik flink genoten heb, ook heb ik weer het nodige opgestoken, het was dorstig weer, en ik hoop dat de nieuwe eigenaar van Binck ook snapt dat mensen geen robots worden en ook zeker prijs stellen op persoonlijk contact.

www.youtube.com/watch?v=PgAQ2CuSIIY
voda
0
ArcelorMittal Regrets Burns Harbor Spillage Incident

Despite having safeguards in place and conducting regular sampling in accordance with our permits, ArcelorMittal apologized and accepted responsibility for the incident from the Burns Harbor facility. It said “We are working closely with state and federal regulatory agencies to address the situation and to prevent its reoccurrence.”

ArcelorMittal Burns Harbor experienced a failure at the blast furnace water recirculation system. This isolated event resulted in the release of wastewater containing elevated levels of ammonia and cyanide. Although the Burns Harbor facility is permitted to discharge wastewater containing low amounts of ammonia and cyanide, the failure caused the facility to exceed applicable limits. ArcelorMittal said “We promptly reported these exceedances to the Indiana Department of Environmental Management in accordance with our permit requirements.”

It added “The recirculating system has been repaired and normal operations have resumed. Although sampling is ongoing, we are confident that the facility’s wastewater system is operating within normal ranges. We are working to assess any potential residual impact and are committed to demonstrating to all stakeholders that we have regained compliance through a robust monitoring process as prescribed by IDEM. We have begun a daily sampling schedule at the two impacted outfalls until further notice. We are also conducting daily downstream samplings, every quarter mile for 2.5 miles of the Little Calumet River. Results of the monitoring will be reported to IDEM within two hours of receiving them, and they will be publicly available through IDEM.”

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
Slnc
0
Wereldstaalproductie groeit, maar economie koelt af!

De vraag naar nieuwe personenauto’s binnen de Europese Unie blijft nog steeds zwak, als gevolg waarvan de productie ervan stagneert. In de Bondsrepubliek bijvoorbeeld is het aantal gefabriceerde personenwagens in vergelijking met dezelfde periode 2018 met 12% gedaald. In aantallen uitgedrukt betekent dit een afname van ca. 275.000 tot 300.000 wagens. De gedaalde productie heeft natuurlijk ook gevolgen voor de toeleveranciers waarvan al berichten circuleren over productie-beperking en daarmee verband houdende reductie in het aantal werknemers.
Kort gezegd kan rustig gesteld worden, dat de automobielindustrie in redelijk zwaar weer vertoeft, waarbij het bovendien de vraag is hoe en wanneer het zich gaat herstellen. Er hangt immers nog steeds de dreiging boven de markt van importheffingen, die de Amerikaanse regering zou kunnen instellen, terwijl ook de afzet in China nog steeds afneemt. De malaise in deze branche kan wellicht zich gaan uitstrekken naar andere branches in de metaalindustrie, want als er minder auto’s verkocht worden zal ook de behoefte aan onderhoud en reparaties gaan afnemen. De staalindustrie merkt ook dat de automobielproductie gedaald is door het verminderd aantal afroepen, het verlengen van overeengekomen levertijden en de terughoudendheid bij het afsluiten van nieuwe contracten. Voor vlakke producten als coils, bandstaal en platen telt de automobielbranche in grootte als afnemer nr. 2 met een omvang van 16-18%. De staalmakers merken ten gevolge van de afgenomen vraag van de automobielsector ook meer onderlinge concurrentie en hebben daarnaast te maken met concurrerend importmateriaal waardoor het op korte termijn niet mogelijk lijkt een prijsherstel te realiseren. De Duitse fabriek Salzgitter bijvoorbeeld ziet haar winst over het eerste halfjaar in vergelijking met dat van 2018 bijna halveren. Deze daling van de brutowinst wordt deels veroorzaakt door een verminderde omzet en gedaalde verkoopprijzen, maar ook door gestegen kosten van grondstoffen. Andere fabrieken laten eenzelfde ontwikkeling zien. En dus komt een oud thema weer op tafel, namelijk de bestaande productieovercapaciteit binnen de EU. De vraag naar en het aanbod van staal binnen Europa waren de afgelopen jaren beter in balans, maar nu de vraag inzakt komt dit pijnlijke probleem weer helder in beeld. Diverse fabrieken zoeken daarom hun heil bij de EU-Commissie en hopen op stringentere importheffingen om de concurrentie van geïmporteerd staal te laten verminderen. Die EU-Commissie heeft inmiddels inderdaad wat aanpassingen op de importcontingenten aangekondigd. Zo wordt er een quote voor de import van warmgewalste rollen staal ingevoerd per 1 december a.s. Anderzijds echter zal van de producenten toch ook verwacht worden eindelijk eens wat aan die al jarenlang bestaande overcapaciteit te gaan doen. De productiecapaciteit voor ruwstaal binnen Europa bedraagt ca. 210-215 miljoen ton, echter de laatste jaren bedroeg de afname ca. 160-170 miljoen ton. In het afgelopen halfjaar daalde de EU-productie ca. 2,5% naar 84,7 miljoen ton.

Bijvoorbeeld in Duitsland nam de productie in diezelfde periode van 2019 met 5% af en over 12 maanden gerekend zelfs met 6%. Wereldwijd echter steeg in de periode januari-juni 2019 de productie met ca. 4,5%, waarbij China koploper is met een plus van ca. 10%.
De handelsoorlog tussen China en de VS en de politieke kwestie tussen Iran en de VS in combinatie met de onzekere wijze waarop het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie zal gaan verlaten drukken niet alleen hun stempel op de staalmarkt, maar leiden ook tot grotere onzekerheid op andere grondstofmarkten, die allemaal conjunctureel gevoelig zijn. De meeste grondstoffen, zoals ijzererts, lieten bijvoorbeeld dan ook prompt een lichte prijsstijging zien toen de Amerikaanse regering bekend maakte de invoering van extra importheffingen op Chinese goederen per september uit te stellen tot een later tijdstip dit jaar. In het Verenigd Koninkrijk wordt belangstellend uitgekeken naar de ontwikkelingen rond het failliete British Steel, waarvoor een Turkse investeringsmaatschappij, dat tevens eigenaar is van de Turkse staalfabriek Erdemir, grote belangstelling heeft en zelfs al een intentieovereenkomst voor overname aangegaan is. De vrees bestaat dat de Britse economie in een recessie dreigt te geraken en dat wordt onder andere al gemerkt door de diverse fabrieken van Liberty Steel. Door de gedaalde afname van staal op haar thuismarkt draait een aantal productie-eenheden van deze groep op een aanzienlijk mindere capaciteit. Ook andere economieën binnen de EU vertonen signalen die er op wijzen dat de groei afvlakt. Duitsland liet in het afgelopen kwartaal zelfs negatieve cijfers zien en experts vrezen voor dit lopende kwartaal eenzelfde resultaat, wat zou betekenen dat ook de Bondsrepubliek in een recessie beland zal zijn.
Staalprijzen zijn redelijk stabiel en zullen naar wij verwachten pas in de loop van de komende maand beweging laten zien. Nog steeds zijn veel fabrieken terughoudend met hun prijsvoorstellen voor het 4e kwartaal. Enkele staalmakers echter hebben aangekondigd de prijzen te zullen verhogen, maar hoe de prijsontwikkeling in zijn algemeen zal zijn valt op dit moment nog niet te voorspellen.
Archie Steelman
0
Nog een adviesje van vorige week dat ik nog niet voorbij heb zien komen:

Op 14 augustus 2019 hebben de analisten van GVC Gaesco hun beleggingsadvies voor ArcelorMittal (MT; ISIN: LU1598757687) herhaald. Het advies van GVC Gaesco voor ArcelorMittal blijft "kopen".

Het koersdoel wordt door GVC Gaesco verlaagd van 30,00 EUR naar 19,00 EUR.

Op 1 augustus 2019 publiceerde ArcelorMittal kwartaalcijfers. Op 7 november 2019 publiceert ArcelorMittal cijfers over het derde kwartaal.
Archie Steelman
0
En zo hadden we vandaag weer eens een positieve dag als koploper binnen de AEX.
De grondstoffen waren sowieso in trek vandaag.

Een mooie stijging die we goed kunnen gebruiken.

In de eindveiling ging de koers nog van 12,218 naar 12,204, maar dat is een kleinigheid.

Morgen weer zo'n dag! Zou leuk zijn.
Prettige avond
voda
1
He, he!!

ArcelorMittal koploper op groen Damrak

Gepubliceerd op 19 aug 2019 om 17:44 | Views: 0

AEX 17:45
547,91 +5,97 (+1,10%)

ArcelorMittal 17:29
12,22 +0,44 (+3,74%)

AMSTERDAM (AFN) - De AEX-index in Amsterdam is maandag met winst de handel uitgegaan. Ook elders in Europa was het sentiment positief, geholpen door de hoop op extra stimuleringsmaatregelen van centrale banken wereldwijd. Ook de mildere toon in de handelsvete tussen China en de VS deed de graadmeters goed. Met name grondstofbedrijven wisten te profiteren. In de AEX was staalreus ArcelorMittal de sterkste stijger.

De AEX-index eindigde de sessie met een winst van 1,1 procent op 547,91 punten. De MidKap won 2,2 procent tot 805,34 punten. De beursgraadmeters in Londen, Parijs en Frankfurt gingen tot 1,3 procent vooruit.

ArcelorMittal won 3,6 procent aan beurswaarde. In de MidKap stonden metalenspecialist AMG (plus 4,7 procent) en roestvrijstaalproducent Aperam (plus 3,9 procent) bij de koplopers.

Ook elders in Europa was het een goede dag voor grondstofbedrijven. Zo won Outokumpu in Helsinki 3,2 procent en in Frankfurt sloten Salzgitter en ThyssenKrupp op ruime winsten. In Londen gold hetzelfde voor onder meer Glencore, Rio Tinto en Antofagasta.
inbetween
0
quote:

Archie Steelman schreef op 19 augustus 2019 17:36:

En zo hadden we vandaag weer eens een positieve dag als koploper binnen de AEX.
De grondstoffen waren sowieso in trek vandaag.

Een mooie stijging die we goed kunnen gebruiken.

In de eindveiling ging de koers nog van 12,218 naar 12,204, maar dat is een kleinigheid.

Morgen weer zo'n dag! Zou leuk zijn.
Prettige avond

AM gesloten in US op 11,97 . Morgen onder de 12 open helaas, min 1,5%
[verwijderd]
0
quote:

Pokkertje schreef op 19 augustus 2019 08:31:

Goedemorgen ziet er naar uit dat t minimaal n plus drietje gaat worden vandaag,succes allen.
zeg niet dat ik er verstand van heb, maar deze zat in de roos,kom net van de kermis...weltrusten
[verwijderd]
0
quote:

inbetween schreef op 19 augustus 2019 22:46:

[...]AM gesloten in US op 11,97 . Morgen onder de 12 open helaas, min 1,5%
Nee, koers America heeft weinig invloed. Volumes zijn ook erg laag
[verwijderd]
0
Morgen mits er geen apart positief a negatief nieuws komt , n daggie richting deze koers, minimaal 0,50 verlies maar eerder kleine up.
mvliex 1
0
quote:

qatar26 schreef op 19 augustus 2019 23:23:

[...]

Nee, koers America heeft weinig invloed. Volumes zijn ook erg laag
En betreffende vergeet de dollarkoers er bij te betrekken. Ongelofelijk dat iedereen zo maar zijn geld mag vergokken.
inbetween
0
quote:

qatar26 schreef op 19 augustus 2019 23:23:

[...]

Nee, koers America heeft weinig invloed. Volumes zijn ook erg laag
Daar staat ie al 11,97
Archie Steelman
0
Goedemorgen allemaal,
zo te zien helaas geen vervolg van de uptrend van de koers vandaag.
We nemen wat gas terug lijkt het en zijn in afwachting van richting gevend nieuws.
Een deel van de winst van gisteren werd ingeleverd
Maar de dag is nog lang
2.100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 101 102 103 104 105 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 23,800
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 23,960
Laag 23,560
Volume 2.676.573
Volume gemiddeld 2.411.545
Volume gisteren 2.676.573

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront