TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi.

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 » | Laatste
Dutchy Ron
0
quote:

Optiebelegger schreef op 31 juli 2019 12:28:

Wat vandaag met Fugro gebeurt, kan ook ieder moment met Tomtom gebeuren : + 25 %.
Cijfers beter dan verwacht + overnamekandidaat !!!!!!!

Afgelopen jaar gezakt van 12,50 naar 6,00 dus ....
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 31 juli 2019 12:47:

Wat als de FED de rente niet verlaagd? Dow - 3%?
De puts 572 zijn goedkoper dan de calls 572.......
Koos99
0
quote:

Koos99 schreef op 31 juli 2019 10:30:

[...]

Sorry MM, je schrijft de zaken voor mij niet duidelijk op, maar ik krijg de indruk dat je de plank behoorlijk misslaat
Ieder ingegaan contract wordt op de afgesproken factureringstijdstippen geboekt volgens het straight line principe waarbij deferred revenue als tegenrekening wordt gebruikt.
factureringstijdstippen en straight line principe staan los van elkaar. Daarnaast deferred revenu wordt enkel geboekt wanneer facturatie boven de straight line revenu uitkomt. Algemeen stellen dat deferred revenue als tegenrekening wordt gebruikt klopt niet, er is een als dan component.

Op evaluatiemomenten wordt bekeken of de totale verwachtingswaarde van het contract nog overeenkomt met die beginwaarde.
Bij afwijking wordt er een correctieboeking uitgevoerd volgens hetzelfde straight line principe met deferred revenue als tegenrekening (NB door oormerking van de deferred revenue in dezelfde tijdsorde als de originele factuur leidt dit tot een inhaalslag van de gerapporteerde omzet).

Unbilled revenue is de correctie op het afgesproken factuurschema op basis van de totale straightforward waarde van het contract en leidt daardoor tot verhoging van de deffered vandaar de correctie door deze post af te trekken bij de te rapporteren omzet.


Unbilled revenue leidt tot een verhoging van deferred revenue staat er volgens mij. Knappe jongen (of meisje) die dit weet te begrijpen. Daarnaast gaat het volledig voorbij aan wat IR TomTom over dit onderwerp heeft gemeld of wat er in die eerder toegevoegde url over IFRS 15 mbt dit onderwerp wordt gesteld.

In plaats van je eigen theorie weer te geven zou het makkelijker zijn wanneer je ingaat op de post waarin ik het antwoord van TomTom IR hierover heb weergegeven en waarop ook BDB reageert.
Dutchy Ron
0
Dutchy Ron
0
quote:

DickVD schreef op 31 juli 2019 13:08:

[...]

De puts 572 zijn goedkoper dan de calls 572.......
5 puts AX2 570 gekocht
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Koos99 schreef op 31 juli 2019 10:25:

[...]
Om nog toe te lichten dat TomTom de term 'unbilled revenu' gebruikt ipv 'contract asset'.
De volgende quote komt uit Q2 18 pag 17 onderaan. Daarin wordt ook het verschil aangegeven tussen 'unbilled revenue' en 'Contract related assets'. Niet dat het me nu duidelijk is wat capitalised contract costs zijn, maar het is goed om te weten dat unbilled en contract related assets een overlap hebben.

IFRS 15 uses the terms ‘contract asset’ and ‘contract liability’ to describe what the group historically referred to respectively as ‘unbilled’ and ‘deferred revenue’, however, the Standard does not prohibit an entity from using alternative descriptions. Accordingly, the group will continue to use the terms ‘unbilled revenue’ and ‘deferred revenue’ in these statements and the related disclosure notes. The term ‘Contract related assets’ is used to denote the aggregate balance of unbilled revenue and capitalised contract costs while ‘Contract related liabilities’ refers to the collective balance of deferred revenue and other contract related liabilities.
Unbilled is dus een contract related asset, zowel volgens TomTom als (denk ik nu ook) jouw eerder genoemde ifrs-link, die het afkort tot 'contract asset'.
Daarnaast neemt TT other contract related assets in de balans op. De vetgemaakte cursieve tekst hierboven zegt dat dat capitalised contract costs zijn.
Balanstechnisch is dat een vorm van deferred costs of sales (zie JV18 p.70) waar ook nog een heel klein postje 'other deferred cost of sales' onder valt.
Wat Martin (@boem!) over die capitalised contract costs zegt klopt denk ik. De rest van zijn post van vannacht klopt volgens mij niet (of snap ik niet, evenmin als jij).

Die opsplitsing in unbilled receivables en other contract related assets komt overigens pas voor 't eerst voor bij de 2018-Q4 cijfers. Eerder in 2018 werd alles door TT onder 'contract related assets' samengevat, en in 2017 en daarvoor onder 'other receivables and prepayments'. Hier zie je duidelijk de nieuwe ifrs-regels.

Wat ook opvalt is de veranderde titel van het tabelletje 'Net movement of deferred and unbilled revenues' in de kwartaalrapportages. Tot en met 2018-Q4 kwam daar nog achteraan: '... and deferred cost of sales per segment'.
Is dat een daadwerkelijke verandering of slechts een afkorting cq tekstuele kwestie? De omschrijving bij de plaatjes in de cc-presentaties over de operational automotive omzet veranderde iig niet, daar had en heeft men het over 'net increase of deferred and unbilled revenue'.

Langzamerhand komen we met vereende krachten verder qua begrip, maar de bovengenoemde wel of niet veranderde omschrijvingen (of betekenissen?) roepen toch nog vragen op. Ook wil ik nog terugkomen op de (eventuele) relatie tussen unbilled en de 'straight line revenue constraint'.

PS1. Omdat 'other contract related assets' een vorm van deferred costs of sales zijn, denk ik dat daar in de balans defrev tegenover staat.

PS2. Zie nu je latere post. Ga ik nu lezen.

NewKidInTown
0
quote:

Optiebelegger schreef op 31 juli 2019 12:28:

Wat vandaag met Fugro gebeurt, kan ook ieder moment met Tomtom gebeuren : + 25 %.
Cijfers beter dan verwacht + overnamekandidaat !!!!!!!
Vandaag Fugro cijfers. Morgen cijfers AMG (eind feb 2019 nog op 35,20).......
boem!
1
Misschien een optie om de discussie aangaande billed, unbilled en deferred revenue en other contract related assets voort te zetten op de rekendraad?
Dutchy Ron
0
Op FED dgn gok ik niet op cijfers specifieke bedrijven. Stijging AMG sluit ik niet uit inderdaad, maar teveel risico wat mij betreft gezien eerdere winstwaarschuwingen door AMG.
Hoop....
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 31 juli 2019 14:01:

Denk dat veel particulieren uitstappen op 10,94 deze keer.
Iemand een TA beeld van TT...
NewKidInTown
0
quote:

boem! schreef op 31 juli 2019 13:58:

Misschien een optie om de discussie aangaande billed, unbilled en deferred revenue en other contract related assets voort te zetten op de rekendraad?
Heel goed plan, denk dat 80% hier het niets zegt en/of niet interesseert. Ik hoor bij die 80%.

EDIT: "personen die wel de intentie hebben om TT te doorgronden", serieus, goed plan, het boeit lang niet iedereen en de meesten kunnen het totaal niet volgen. Voor mij geldt beide.
Ik heb me nog nooit zo intensief in een belegging verdiept als jij (jullie) doen. In ieder geval voor mij niet nodig en ik denk dat voor 95% van de mensen hier de extra tijd weinig tot niets op levert.
boem!
0
Vandaar mijn suggestie om het in het achterkamertje te bespreken met personen die wel de intentie hebben om TT te doorgronden.
NewKidInTown
0
Is deze al bekend ?

"Garmin positiever over omzet en winst

Gepubliceerd op 31 jul 2019 om 14:17

SCHAFFHAUSEN (AFN) - Navigatiespecialist Garmin heeft zijn omzet- en winstverwachting voor het lopende jaar omhoog bijgesteld. De branchegenoot van TomTom put het vertrouwen naar eigen zeggen uit een sterke eerste helft van 2019.

De navigatiespecialist verwacht nu een omzet van 3,6 miljard dollar te behalen dit jaar. Dat was eerder nog 100 miljoen dollar lager. De opbrengsten in het tweede kwartaal stegen tot 955 miljoen dollar. Dat stelde op jaarbasis een groei van 7 procent voor. De zaken gingen vooral goed bij de luchtvaart- en zeevaartactiviteiten. Ook de fitness- en outdoordivisies brachten meer geld in het laatje. De omzet ging bij deze vier onderdelen met dubbele cijfers omhoog. De autotak liet een omzetkrimp zien."

www.iex.nl/Nieuws/ANP-310719-223/Garm...

Alles groeit bij Garmin, behalve automotive. Careful ?
Koos99
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 31 juli 2019 13:31:

[...]
Unbilled is dus een contract related asset, zowel volgens TomTom als (denk ik nu ook) jouw eerder genoemde ifrs-link, die het afkort tot 'contract asset'.
Daarnaast neemt TT other contract related assets in de balans op. De vetgemaakte cursieve tekst hierboven zegt dat dat capitalised contract costs zijn.
Balanstechnisch is dat een vorm van deferred costs of sales (zie JV18 p.70) waar ook nog een heel klein postje 'other deferred cost of sales' onder valt.
Wat Martin (@boem!) over die capitalised contract costs zegt klopt denk ik. De rest van zijn post van vannacht klopt volgens mij niet (of snap ik niet, evenmin als jij).

Die opsplitsing in unbilled receivables en other contract related assets komt overigens pas voor 't eerst voor bij de 2018-Q4 cijfers. Eerder in 2018 werd alles door TT onder 'contract related assets' samengevat, en in 2017 en daarvoor onder 'other receivables and prepayments'. Hier zie je duidelijk de nieuwe ifrs-regels.Nu je het zegt ja, echter voor Q4 2018 werd de uitsplitsing van contract related assets wel weergegeven buiten de balans om, dus in en toelichting

Wat ook opvalt is de veranderde titel van het tabelletje 'Net movement of deferred and unbilled revenues' in de kwartaalrapportages. Tot en met 2018-Q4 kwam daar nog achteraan: '... and deferred cost of sales per segment'.
Is dat een daadwerkelijke verandering of slechts een afkorting cq tekstuele kwestie? De omschrijving bij de plaatjes in de cc-presentaties over de operational automotive omzet veranderde iig niet, daar had en heeft men het over 'net increase of deferred and unbilled revenue'. als ik Q1 2019 vergelijk met Q1 2018 dan is de post 'Net movement of deferred and unbilled revenues' zoals die in Q1 2019 wordt vermeld over Q1 2018 exact gelijk aan datgene wat in Q1 2018 wordt gemeld onder 'Net movement of deferred and unbilled revenues and deferred costs of sales'(exclusief TTT) namelijk 21.6 milj. Waarschijnlijk is de aanpassing dus slechts tekstueel

Langzamerhand komen we met vereende krachten verder qua begrip, maar de bovengenoemde wel of niet veranderde omschrijvingen (of betekenissen?) roepen toch nog vragen op. Ook wil ik nog terugkomen op de (eventuele) relatie tussen unbilled en de 'straight line revenue constraint'.

PS1. Omdat 'other contract related assets' een vorm van deferred costs of sales zijn, denk ik dat daar in de balans defrev tegenover staat.

PS2. Zie nu je latere post. Ga ik nu lezen.

[verwijderd]
1
quote:

NewKidInTown schreef op 31 juli 2019 14:34:

Ook de fitness- en outdoordivisies brachten meer geld in het laatje. De omzet ging bij deze vier onderdelen met dubbele cijfers omhoog.

Fitness blijkt dus wél zeer winstgevend te kunnen zijn. Waarschijnlijk wordt dat bij Garmin geleid door iemand die meer kwaliteiten in huis heeft dan alleen maar ‘echtgenote van de baas’.

Onvoorstelbaar dat la Vigreux nog steeds optieregelingen toegewezen krijgt.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 31 juli 2019 14:34:

[..]

Alles groeit bij Garmin, behalve automotive. Careful ?
Alle automotive deals zijn dus naar TomTom gegaan ;)
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront