TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi.

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Koos99
2
Leuk weetje

De share buy back van TomTom uit 2017 5.4 miljoen aandelen op gemiddeld EUR 9.25 staat met de reverse stocksplit achter de kiezen exact quitte op een koers van EUR 10,71
[verwijderd]
1
quote:

Erg chebbi schreef op 24 juli 2019 10:55:

@Veni
Ik heb geheel tegen de regels in uitgebreid. Het stijgingspatroon van de laatste weken ziet er overtuigend uit. Stapte ook GS niet in?
Afgelopen maandag uitgebreid
Watermannetje2012
0
quote:

apieslapie schreef op 24 juli 2019 10:55:

Niet iedereen meld dit, tevens zie ik een hele hoop nieuwe posters. Vertrouwen in management is gewoon laag. Bij tomtom al heel vaak meegemaakt dat de koers crasht. aandeel is al een stuk gestegen, hij zal vast wel weer vallen, vraag is wanneer.
Bij een koers van EUR13,31 crasht deze pas ... oh nee, dat was 22 mei jl.
Nu gewoon weer 2 euro stijgen... lekker meegaan joh!
Dutchy Ron
0
Buiten de verkoop van Telematics is er het laatste jaar fundamenteel nauwelijks iets gewijzigd, het aantal gepubliceerde deals en persberichten is eerder minder geworden tov de jaren ervoor. En toen hield het al niet over.

Toch steeg de koers van 7,50 naar 10,75 ....... buiten wat verhogingen van koersdoelen zie ik géén reden voor deze stijging. Behalve dan dat het aandeel te lang ondergewaardeerd is geweest en is gedownplayed.

Dus ik zeg go with the flow. Ik heb niets meer bijgekocht boven de 8,50 en sta aan een gemiddelde van 7,79. Daarnaast nog wat calls, zoals de aug-19 9,80 en de aug-19 11,00 en die doen het uitermate goed. In dit tempo is een koers van 12 zelfs mogelijk op expiratiedatum in augustus. Het hangt er vanaf wanneer de grote spelers zijn uitgespeeld.

Een correct zal er vroeg of laat komen, de vraag is wanneer..... genoeg voorbeelden van andere fondsen die maanden achtereen stijgen .... dus waarom nu niet een keer TT. Zit er vanaf aug-16 in en heb lang genoeg geduld gehad.

Zoals vanaf dag 1 aangegeven verwacht ik overname door MSFT of soort fusie met HERE die dan hofleverancier worden van de HD-maps die voldoen aan alle standaarden en wetgeving en compatible zijn met de OpenAI. Time will tell, so far so good.
apieslapie
0
quote:

Watermannetje2012 schreef op 24 juli 2019 11:07:

[...]

Bij een koers van EUR13,31 crasht deze pas ... oh nee, dat was 22 mei jl.
Nu gewoon weer 2 euro stijgen... lekker meegaan joh!
Ik heb het gevoel dat ik nu even te laat ben, zoals ik al zei. vaker de fout gemaakt te duur te hebben ingekocht. ik had alles op 10 euro verkocht, maar het knaagt wel aan me. Ben toch een beetje verliefd op het aandeel, haat liefde verhouding zeg maar.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 24 juli 2019 11:11:

Buiten de verkoop van Telematics is er het laatste jaar fundamenteel nauwelijks iets gewijzigd, het aantal gepubliceerde deals en persberichten is eerder minder geworden tov de jaren ervoor.
Deals voor SDmaps ben ik inderdaad met jou eens, maar wel 2 HDmaps deals.

Telematics deals heeft er juist voor gezorgd dat de vlag er fundamenteel volledig anders bij hangt. 20% van de omzet, verkocht voor 50% van de marketcap, 42% van de aandelen uit de markt gehaald en laat 1 euro cash per aandeel achter. Tijden van single digit groei heeft er voor gezorgd dat Telematics een beperkte waardering kreeg in de marketcap
Dutchy Ron
0
quote:

apieslapie schreef op 24 juli 2019 11:17:

[...]

Ik heb het gevoel dat ik nu even te laat ben, zoals ik al zei. vaker de fout gemaakt te duur te hebben ingekocht. ik had alles op 10 euro verkocht, maar het knaagt wel aan me. Ben toch een beetje verliefd op het aandeel, haat liefde verhouding zeg maar.
Verliefdheid maakt blind!!!!!
Het grootste risico onder particuliere beleggers. Beleggen doe je zonder gevoel voor het aandeel/bedrijf, wel op gevoel.

Als ik terugkijk heb ik het meeste rendement gehaald door (zonder gevoel) na 10% rendement te verkopen. Voor de hele portefeuille. Ik had dan altijd max 10 verschillende aandelen in portefeuille die elk 10% van het totaal vertegenwoordigde. Vaak gebeurde het dat ik 5% lager weer terugkocht. Zakte het aandeel 3% na aankoop dan verkocht ik zonder gevoel. Dat heb ik jaren vol weten te houden. De laatste jaren heb ik het uit gemakzucht een beetje losgelaten. Ik wilde niet meer zoals afgelopen dagen veel uren op een dag naar een schermpje turen.
[verwijderd]
0
Opvallend. Een aantal maanden geleden genoeg posters gezien die met een fraaie strik wilden verkopen voor 10 euro voor het aandeel, en ik meen zelfs 9! Verklaarbaar, daar gaat het niet om. Maar kijk me nu toch eens. Richting 11 en dat zonder opvallend bedrijfs- of overnamenieuws. Wijze les: altijd zakelijk blijven en niet te emotioneel.

Voor een kans op een overname lijkt met 15 euro inmiddels buiten beeld. Als we voorzichtig zijn € 17,50? Enig probleem: of en wanneer.
Banks
0
quote:

Opus135 schreef op 24 juli 2019 11:55:

Opvallend. Een aantal maanden geleden genoeg posters gezien die met een fraaie strik wilden verkopen voor 10 euro voor het aandeel, en ik meen zelfs 9! Verklaarbaar, daar gaat het niet om. Maar kijk me nu toch eens. Richting 11 en dat zonder opvallend bedrijfs- of overnamenieuws. Wijze les: altijd zakelijk blijven en niet te emotioneel.

Voor een kans op een overname lijkt met 15 euro inmiddels buiten beeld. Als we voorzichtig zijn € 17,50? Enig probleem: of en wanneer.
10,70 + 40% is +/- 15,-
Niet dat ik daarin geloof, maar in theorie kan het nog.
Ik zou ze morgen nog verkopen voor 15,- als er een bod komt.
Ideale situatie gaan we zelfstandig richting de 15,-. HG gaat ooit keer stoppen, en dan 40% erbij en iedereen is happy volgens mij.
Binnen 2 jaar minimaal 20,- op de borden denk ik.
Dutchy Ron
0
Bomen groeien niet tot in de hemel en ook hebberigheid is een slechte raadgever ;-)

Succes vanmiddag ........ zie wel waar we eindigen .... heb er toch géén invloed op.
nonserver
0
Ik heb een klein gedeelte te koop gezet voor 10.75 omdat ik dan pure winst over hou , we zullen zien of t vandaag lukt anders plaats ik wel weer een andere order.
Dutchy Ron
0
www.forbes.com/sites/peterlyon/2019/0...

Nissan Launches Revolutionary Hands-Off Self-Driving Tech

What Nissan announced this week however, is nothing short of revolutionary. Its new revised ProPilot 2.0 now includes facial recognition software and 3D mapping navigation in addition to a massive upgrade of its cameras and sensors

In addition to the facial recognition software, the other tech that makes ProPilot 2.0 so revolutionary is its 3D high-definition mapping feature. This allows the vehicle to know exactly where it is on the highway network and to pinpoint a car’s location to within 2 inches, a factor that vastly improves the operation and safety levels of ProPilot

However, the complex nature of mapping the enormous U.S. highway network in 3D high definition is one reason why the tech’s American introduction will most certainly be delayed until well into 2020. In Japan, which is 1/26th the size of the U.S., 3D mapping gets government funding and the vast majority of the highway network is already covered.

What has prevented other carmakers from employing such self-driving technology is the liability issue. Both Tesla and Uber have been involved in fatal crashes, accidents that caused the whole self-driving industry to rethink its strategy. The addition of the face recognition feature and the 3D mapping navigation now permit greatly extended periods of no-hands cruising and at safety levels not previously possible.

[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 24 juli 2019 12:27:

heb er toch géén invloed op.
iedereen heeft een heel klein beetje invloed :)
Dutchy Ron
0
De vraag is wie de 3D HD US maps levert aan Nissan, denk nog niet dat Google kan leveren in 2020.
Dutchy Ron
0
19-03-2019

TomTom has been striking an impressive roster of partnerships of late as it looks to power myriad connected cars and mobility services. Last month, TomTom teamed up with Microsoft and public transport data platform Moovit to pool their resources and create the ultimate multi-modal transport platform for developers — one that leverages TomTom’s real-time driving and parking data. And in the past week alone, TomTom has announced new or extended map and navigation deals with Nissan, Fiat Chrysler, and Volkswagen Group’s range of brands across Europe covering Volkswagen, Audio, Porsche, Skoda, Lamborghini, and Bentley. Additionally, TomTom will also now — for the first time — be the traffic service provider for Audi vehicles in China and Japan.

But perhaps most interestingly, TomTom revealed that it has been selected by “multiple top 10” automakers to supply HD maps, which provide a more accurate representation of the terrain including lane models and geometry and traffic signs, with centimeter accuracy. These maps are a crucial component of autonomous vehicles, given that cars need precise situational awareness to self-navigate busy thoroughfares.

TomTom’s HD maps claim extensive coverage across the U.S., Japan, South Korea, and Europe — all key hubs for self-driving car testing and development. Though TomTom didn’t reveal which automakers it had signed up for its HD maps, this move will help it build on top of its existing partnerships in Level 1 and Level 2-enabled automated cars.

venturebeat.com/2019/03/17/how-tomtom...
Dutchy Ron
0
Dat project van de overheid in Japan heet Dynamic Map Platform (DMP)en is in 2016 gestart. Het lijkt erop dat Ushr, bekend van het GM Super Cruise System in de Cadillac CT6, de HD-maps maakt en levert aan DMP, dus aan Nissan, Mazda, Honda en Toyota.

Ushr, the Detroit-based developer of high-definition maps used in General Motors Super Cruise system is being acquired by Japan’s Dynamic Map Platform Co. (DMP) Ushr was itself spun off from GeoDigital in spring of 2017. The price of the acquisition has not been disclosed.

The partially automated Super Cruise system debuted on the 2018 Cadillac CT6 sedan and was the first production system to utilize HD maps for geofencing. Ushr has a fleet of vehicles equipped with high-resolution surveying lidar. The vehicles were used to map more than 130,000 miles of divided highways before the debut of Super Cruise. The maps include road contour and elevation information that can be used to automatically slow the car down if it is going to fast to safely go through a curve.

For safety reasons, GM uses the maps to restrict where Super Cruise can be enabled, the first such application in the industry. Other manufacturers including Tesla, Mercedes-Benz and Volvo do not have any such geographic restrictions on their systems. Highly automated vehicles like those being developed by Waymo, GM Cruise and Ford also have geofencing restrictions.

DMP was launched in 2016 with primary funding from Innovation Network Corporation of Japan as well as investments from most of the major Japanese automakers including Toyota, Nissan, Honda and Mazda. Ahead of the Ushr acquisiton, DMP got a capital infusion of 18 billion yen ($162 million) to fund acquisitions and growth.

Initially, Ushr will continue to operate as it has and VP, business development and marketing Brian Radloff said that all of the staff will be retained. Ushr and DMP have different map building processes so it will take some time to integrate them. In the meantime, Radloff expects to be able to announce a second production program in the not too distant future.
Dutchy Ron
0
Dit soort ontwikkelingen houdt de druk er lekker op bij andere automerken en mapmakers.....is alleen maar positief...
Watermannetje2012
0
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront