PostNL « Terug naar discussie overzicht

Rechtszaak guldenpostzegels ... de feiten.

617 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 27 28 29 30 31 » | Laatste
Geefgas
1
quote:

Filasoft schreef op 29 juni 2019 13:04:

@geefgas
Ik merk dat je nogal trots bent op je juridische verhandeling aangaande de casus Airmiles.
Op mij heb je echter niet zo’n hele grote indruk gemaakt daarmee. Los daarvan, er zullen maar weinig particulieren zijn die zoveel Airmiles gespaard hebben dat het de moeite loont om de juridische degens te kruisen met Loyalty Management Netherlands B.V. (Shell, Ahold en Praxis).
Jij vergelijkt postzegels met Airmiles en ziet veel overeenkomsten. Ik zie veel fundamentele verschillen. De discussie over de Airmiles vind ik dan ook niet zinvol.

Ok, ik heb me een beetje kinderachtig gedragen. Dat spijt me, maar het had een functie en uit de chagrijnige reacties toen mijn informatie over het advies van de advocaat generaal even op zich liet wachten kan ik het nodige opmaken. Ook de aandoenlijke reacties van keffertje op mijn opmerking over het uitstel van de Borgersbrief zal de opmerkzame lezers de wenkbrauwen hebben doen fronsen. Heel nuttig!

Wat jij niet wil zien is dat wij (jij en ik) aan dezelfde kant staan. Ok, jij hebt belang bij een hogere koers van PostNL, mij maakt het niets uit wat er met het aandeel gebeurt, maar we zijn allebei door PostNL besodemieterd. Jou is aandeelhouderswaarde beloofd en dividend, mij is beloofd dat de postzegels die ik in mijn bezit heb bij ongeldigheid mogen worden omgeruild voor nieuwe geldige postzegels. We zijn allebei te grazen genomen.
En het grappige is dat ik een ‘ordinaire speculant’ wordt genoemd en jij beschouwt jezelf als een eerzame belegger.

Ik ben nergens trots op, maar gebruikte slechts het voorbeeld Air Miles om aan te geven dat m.i. wel degelijk voorbeelden zijn waar een waardepapier (Air Miles in dit geval), met inachtneming van een rechtvaardige periode, verlopen kan worden verklaard terwijl in eerdere fase het waardepapier nog eindeloos geldig was. En dat dit eenzijdig door de uitgevende instantie kan worden besloten.

Verder spreek je van een juridische verhandeling. Even voor jouw helderheid, ik ben geen jurist en heb niets met rechtszaken of jurisprudentie. Wel met normen en waarden in het leven en eerlijk zaken doen, maar dat staat hier los van. Het lijkt er sterk op dat jij smult van juridische gevechten en je helemaal hebt vastgebeten in deze casus. Dat sterkt alleen maar mijn gedachten dat je postzegels hebt aangeschaft omdat je een kans zag met deze rechtszaak en helemaal geen “slachtoffer” bent, maar opportunist. En iemand die goedkoop graag wil profiteren van anderen, maar zelf weinig aan de maatschappij bijdraagt.
Maar goed, dit is en blijft een forum, dus hard maken kan ik dit niet. Wellicht zit ik ernaast wellicht ook niet. Laten we zeggen dat mijn gevoel me niet vaak in de steek laat.

Het feit dat je weet dat Loyalty Management Nederland de uitgevende instantie is, en dat Shell, Ahold en Praxis de aandeelhouders zijn, geeft mij trouwens aan dat je het voorbeeld wel degelijk serieus hebt genomen en hebt onderzocht. Anders had je dat niet geweten.

Maar goed, ik ben niet van plan een discussie van 2 jaar (?) geleden nu weer opnieuw te gaan doen. Prima dat jij je eigen kijk op de zaak hebt.

dat we aan dezelfde kant staan, daar wil ik me van distantieren. Dan stap ik dus even opzij. Ik kan weinig waardering opbrengen voor jouw rechtszaak. Dat staat los van PostNL, de koers, of wat dan ook.

Filasoft
0
Ter informatie:
De Hoge Raad heeft vandaag de datum voor de conclusie nader bepaald op 13 september 2019.

keffertje
0
quote:

Filasoft schreef op 19 juli 2019 14:26:

Ter informatie:
De Hoge Raad heeft vandaag de datum voor de conclusie nader bepaald op 13 september 2019.

Hoi Fila, maar wat is het advies van de A-G?

Je kunt ons nog enkele dagen laten wachten, maar die conclusie wordt ook binnenkort gepubliceerd zoals je weet!

Filasoft
0
Filasoft
0
Ik heb het nog even nagevraagd. :)
Conclusie en advies A-G aan de Hoge Raad is hetzelfde.
Filasoft
0
Dus:
13 september: advies AG aan HR
14 dagen tijd op daarop te reageren.
Daarna uitspraak door de HR na 3-4 maanden.
We leven dan in januari 2020.
Over het traject erna valt nog niets te zeggen.

Kaerthouder 2
0
Erg vermakelijk om dit draadje te lezen. Typisch voorbeeld van huilden verzamelaars en handelaren die hun eigen handel naar de knoppen hebben geholpen.
In een gekte zijn verzamelaars massaal alle nieuwe emissies gaan kopen in de jaren 70-80 als belegging, natuurlijk nooit met het doel om ze ooit te gaan plakken. Door die massaliteit is de waarde voor een verzamelaar (voorzover die er nog zijn) ver onder de frankeerwaarde gedoken. Dat maakt onbedoeld het plakken ineens de enige optie om toch nog wat geld terug te beuren. En daar is heel lang ruim de tijd voor geweest.
Filatelisten hebben nooit geklaagd over het verlopen van geldigheid van zegels, de lange series met Juliana hebben hun geldigheid ook al lang verloren voor de invoering van de Euro. Het complete vellen nieuwe zegels kopen in de jaren 70-80 had ook niks met filatelie te maken maar alleen met hebzucht.
Naarstig gaat men dan op zoek naar argumenten als "het is een gekocht recht op een dienst die PostNL nog niet heeft geleverd". Tuurlijk, maar je kan redelijkerwijs niet verwachten dat een bedrijf reserveringen opneemt voor nog te leveren diensten voor postzegels die 40 jaar geleden zijn gekocht met het bewuste doel om te speculeren op waardestijging. Niet zeuren jongens - jullie hebben gewoon verkeerd gegokt. Pech. Idem voor de handelaren die jaren lang partijen hebben opgekocht voor 50% frankeerwaarde en deze weer doorverkochten voor 70% aan verenigingen en kleine bedrijven. Hebben jullie ook goed aan verdiend - en als blijkt dat je te veel hebt ingekocht en niet meer kwijt kan: das ondernemersrisico. Pech hebben.
filantroop
0
Dank voor uw zeer verhelderende inzichten. Het is eveneens wonderlijk en ook vermakelijk de reacties te lezen van mensen die zich totaal niet hebben verdiept in deze zaak. De combinaties van klok en de klepel, de vork en de steel en de rand en de hoed zijn u waarschijnlijk niet bekend. Wellicht is er hier toch iets meer aan de hand: er is in ieder geval wel reden genoeg dat deze zaak in cassatie door de Hoge Raad behandeld wordt, dus is het misschien toch beter (en ook verstandiger) om hierop te wachten in plaats van dit soort ongenuanceerde en tendentieuze berichtjes te plaatsen.
Filasoft
0
@Kaerthouder2
Ik herhaal nog maar eens dat als PostNL op 1 januari 2002 (bij de invoering van de Euro) had aangekondigd dat de guldenzegels hun frankeergeldigheid zouden verliezen op 1 januari 2012 er geen reden voor een rechtszaak geweest was.
Hoe het wel gegaan is leest u op dit vermakelijke draadje.

Over eventuele beweringen van mijn kant die u als onjuist ervaart ga ik graag met u in discussie.

Geefgas
0
Tja, reacties van filasoft en filantroop. Beide aliassen laten duidelijk zien dat het filatelisten zijn en daarmee is hun bijdrage verre van objectief.

Kaarthouder 2 schrijft uiteraard een aantal zaken die, wellicht niet leuk voor de beide filatelisten, op zich helemaal niet raar is opgeschreven. Tuurlijk, je mag een andere mening hebben, maar dat gedemoniseer dat kaarthouder “geen kennis” van zaken zou hebben is nogal dedain.

Zoals eerder aangegeven, ik begrijp niet dat mensen die achter deze rechtszaak zitten zichzelf nog in de spiegel kunnen kijken. Ik hou niet van mensen die eerst proberen geld te verdienen met een handel waarvan iedereen intrinsieke al wel aanvoelt dat het niet klopt (opkopen om geld te verdienen), en vervolgens zich vastbijt in het “zogenaamde recht” dat zij denken te hebben. Het weerwoord is telkens dat het niet om de aantallen gaat maar om het principe. Dat is juridisch gelul, slechts als je hele grote aantallen hebt gaat dit om substantieel geld. Het gaat hier niet om de voorraad van een huis tuin en keuken filatelist, maar om handelaren.

Ik laat in het midden of de rechtszaak een geldige grond heeft (waar ik nul komma nul kans toe acht, zie ook mijn eerder geposte inhoudelijke uitleg), maar ik vind het vooral heel erg jammer dat we in onze maatschappij dit soort figuren hebben rondlopen die op kosten van anderen proberen hun geld te verdienen. Ben je ondernemer, prima, maar daar hoort ook ondernemrsrisico bij. Iedereen voelt prima aan dat deze rechtszaak alle fatsoensnormen overschrijdt. Daarnaast, om het rechtelijk systeem zoveel kosten en tijd afhandig te maken slechts “omdat het kan”, please het a life. Dit gaat allemaal de kosten van de belasting betaler en echt belangrijke zaken lopen hierdoor ook vertraging op. We kennen allemaal de druk op rechtelijk systeem.

Maar goed, we weten nou eenmaal dat niet iedereen in deze maatschappij hetzelfde wil bijdragen. Sommige willen slechts profiteren. Zonder een wezenlijke bijdrage te leveren.

Zelfs al zou je winnen kan ik geen enkel respect opbrengen voor de intentie en kijk op het leven van deze groep mensen.

Filasoft
0
Beste Geefgas,

Eerlijk gezegd irriteer je me nu een beetje met je reactie. Niet omdat ik je mening niet respecteer, maar omdat je kennelijk een omslag meent te moeten maken naar een nieuwe aanpak. We zetten PostNL hier neer als het slachtoffer van die gewetenloze speculanten, die postzegelhandelaren die over de rug van de belastingbetaler misbruik maken van de mogelijkheden die het rechtssysteem biedt.

Een beetje lachwekkend uit de mond van iemand die in eerdere posts spreekt over 'normen en waarden' en over 'een bijdrage aan de maatschappij'.
Lachwekkend omdat de verzamelaar voor PostNL altijd de melkkoe is geweest en juist die duizenden verzamelaars niet in staat zijn om de juridische degens met PostNL te kruisen. gewoon omdat het financieel niet de moeite loont.
Die tienduizenden klanten van PostNL zijn het slachtoffer beste Geefgas, niet PostNL.

Mvg,
Filasoft

p.s. Wie Filasoft is, is bekend. Niets anoniems. Strijden met open vizier, daar hou ik van. Dat zijn MIJN normen en waarden.
Maar wie is Dominee Geefgas?

Geefgas
0
quote:

Filasoft schreef op 8 augustus 2019 10:26:

Beste Geefgas,

Eerlijk gezegd irriteer je me nu een beetje met je reactie. Niet omdat ik je mening niet respecteer, maar omdat je kennelijk een omslag meent te moeten maken naar een nieuwe aanpak. We zetten PostNL hier neer als het slachtoffer van die gewetenloze speculanten, die postzegelhandelaren die over de rug van de belastingbetaler misbruik maken van de mogelijkheden die het rechtssysteem biedt.

Een beetje lachwekkend uit de mond van iemand die in eerdere posts spreekt over 'normen en waarden' en over 'een bijdrage aan de maatschappij'.
Lachwekkend omdat de verzamelaar voor PostNL altijd de melkkoe is geweest en juist die duizenden verzamelaars niet in staat zijn om de juridische degens met PostNL te kruisen. gewoon omdat het financieel niet de moeite loont.
Die tienduizenden klanten van PostNL zijn het slachtoffer beste Geefgas, niet PostNL.

Mvg,
Filasoft

p.s. Wie Filasoft is, is bekend. Niets anoniems. Strijden met open vizier, daar hou ik van. Dat zijn MIJN normen en waarden.
Maar wie is Dominee Geefgas?

Uiteraard heb je recht op je eigen lezing. Daar hoef ik echter geen waardering voor op te brengen. Mijn post hierboven was trouwens vooral getriggered door de hautaine post van Filantroop.

Je tweede alinea waarin je PostNL melkkoe noemt, in mijn ogen is dat zeer schizofreen. Je handelt en belegt in postzegels, en wellicht verzamelt ook, ... dan zou de instantie die dit allemaal mogelijk maakt toch enige waardering moeten hebben. Want zonder post geen postzegels. Maar goed dat is heel ander punt.

Blijf verder in je eigen cocon zou ik zeggen, door aan te geven dan tienduizenden klanten van PostNL het slachtoffer zijn. Je klinkt net als sommige anderen in deze maatschappij die maar continu roepen overal slachtoffer van te zijn en op van alles “recht” te hebben. Ik ben dat slachtoffer gedrag van kleine groep van maatschappij nogal zat.

Ga werken voor je geld, voeg iets toe waar maatschappij iets aan heeft. Zet je schouders eronder en maak iets van de wereld ipv telkens de boehoe het is niet eerlijk kaart spelen.

De overgrote meerderheid heeft een broertje dood aan profiteurs. Iedereen voelt prima aan dat dat is waar deze rechtszaak ook zijn grond vindt.
Filasoft
0
Arme Geefgas,

Je reacties beginnen te lijken op een langspeelplaat die blijft hangen.
Het gevolg is dat ook deze reactie bij mij dezelfde emoties oproept. Waarom ben ik nou een profiteur, een schurk, iemand die niets aan de maatschappij bijdraagt? Omdat ik ooit een postzegelwinkel had en mijn brood verdiende met de in- en verkoop van postzegels?

Het verdienmodel van PostNL:
Men neme een stukje papier, druk daar een waarde op, verkoop dat stukje papier aan je klantjes die hebben aangegeven elk stukje papier dat je uitgeeft te willen ontvangen en tadaaaaaa .... de miljoenen stromen vanzelf binnen. Oh, we willen de omzet verdubbelen, dan geven we dat zelfde zegeltje ook nog uit in de vorm van een blokje. Kunnen we het 2 keer aan dezelfde klant verkopen. Oh we willen de omzet verviervoudigen: dan zetten we dat stukje papier op een kaartje met een kartonnetje erbij en noemen het een postzegelmapje. Tadaaaa!!!!
Dat bedoelde ik met melkkoe. Over profiteren gesproken.



Geefgas
0
quote:

Filasoft schreef op 8 augustus 2019 11:01:

Arme Geefgas,

Je reacties beginnen te lijken op een langspeelplaat die blijft hangen.
Het gevolg is dat ook deze reactie bij mij dezelfde emoties oproept. Waarom ben ik nou een profiteur, een schurk, iemand die niets aan de maatschappij bijdraagt? Omdat ik ooit een postzegelwinkel had en mijn brood verdiende met de in- en verkoop van postzegels?

Het verdienmodel van PostNL:
Men neme een stukje papier, druk daar een waarde op, verkoop dat stukje papier aan je klantjes die hebben aangegeven elk stukje papier dat je uitgeeft te willen ontvangen en tadaaaaaa .... de miljoenen stromen vanzelf binnen. Oh, we willen de omzet verdubbelen, dan geven we dat zelfde zegeltje ook nog uit in de vorm van een blokje. Kunnen we het 2 keer aan dezelfde klant verkopen. Oh we willen de omzet verviervoudigen: dan zetten we dat stukje papier op een kaartje met een kartonnetje erbij en noemen het een postzegelmapje. Tadaaaa!!!!
Dat bedoelde ik met melkkoe. Over profiteren gesproken.



Je kan veel van me zeggen maar arm lijkt me niet de beste typering.

Tav die langspeelplaat, het lijkt erop dat jij inderdaad nog in de langspeelplaat periode zit.

Je verdraait mijn woorden. ik noem je niet een profiteur vanwege je beroepskeuze, maar wel vanwege de rechtszaak. Daarnaast gaat het om zulke grote aantallen postzegels dat je niet kunt volhouden dat je het slechts om de dienst ging die achter de postzegel schuil ging. Het ging je om geld te verdienen aan de handel in postzegels.

En nu gaan huilen dat bij PostNL de miljoenen binnenstromen.

Nou, ik denk dat voor 99% van de mensen PostNL hier niet als de boeman wordt gezien. Blijf jij maar in je cocon. Het is duidelijk dat je bezig bent met een rechtszaak waar je op slinkse juridische wijze iets te krijgen waar je kwa bijdragen aan de maatschappij nulkomma nul recht op hebt.

Maar zo zijn er meer voorbeelden. Bijv de online verkoop van tickets tegen woekerprijzen omdat het aanbod schaars is en daar misbruik van wordt gemaakt. Of lachgas verkopen op straat omdat er gaatje in wetboek is gevonden waarmee je op 1 plek kunt blijven staan zonder vergunning, en dergelijke voorbeelden. Dat er hiaten in de wet zijn maakt de mensen die er gebruik van maken niet minder twijfelachtig.

En zelfs als je een rechtszaak wint zegt dat nog niet dat het moreel verdedigbaar is. Er zijn ook meerdere criminelen op vrije voeten gesteld slechts omdat er vormfouten waren gemaakt. Ja, volgens de wet hebben ze dan recht op vrijheid, en nee in mijn ogen zijn en blijven het criminelen.

Veder wens ik je succes in je leven. We hebben duidelijk een andere kijk op goed en fout.
Filasoft
0
Je vergelijkt mij en de procedure die ik volg met criminelen die op basis van vormfouten op vrije voeten komen???
beetje sneu dit.

Ik stel voor dat we ons weer richten tot de kern van de zaak.
PostNL heeft postzegels waarvoor zij ooit de postale dienst vooruit betaald heeft gekregen ongeldig verklaard. Hiermee heeft zij zich, over de rug van haar klanten, een vermogen van (onderkant bandbreedte) 275 miljoen euro toegeëigend.
In de voorwaarden van de PTT werd voorzien in een omruilregeling bij ongeldigheidsverklaring. Dit artikel in de voorwaarden heeft PostNL kort voor de ongeldigheidsverklaring geschrapt en vervolgens heeft zij alle nog in omloop zijnde guldenpostzegels ongeldig verklaard. PostNL geeft in de discussie enerzijds aan dat er nooit sprake is geweest van een omruilregeling en anderzijds dat er met de beroepsorganisatie (NVPH) afspraken zijn gemaakt over de (logistieke) uitvoering van die omruilregeling en daarvoor zelfs een vergoeding heeft afgesproken, maar dat die omruilregeling op het laatste moment is vervallen omdat de guldenzegels gewoon geldig bleven.
PostNL stelt dat zij geen juridische relatie heeft met de bezitters van postzegels, alleen met de oorspronkelijke kopers. Dit betekent dat iedereen die een postzegel op een brief plakt, dit alleen mag doen als hij/zij ook kan aantonen deze op het postkantoor te hebben aangekocht.
Voorts stelt PostNL dat postzegels die voor verzameldoeleinden zijn aangeschaft hun frankeergeldigheid bij voorbaat verliezen. PostNL is namelijk van mening dat verzamelzegels een andere status hebben dan zakenzegels.
ach ach ach ach ach ....

Ik herhaal nog maar eens dat je reactie op mijn juridische argumenten een steeds zieliger karakter krijgen. Arme, arme dominee Geefgas.

Advies aan de Hoge Raad: 13 september.



Geefgas
0
quote:

Filasoft schreef op 8 augustus 2019 14:46:

Je vergelijkt mij en de procedure die ik volg met criminelen die op basis van vormfouten op vrije voeten komen???
beetje sneu dit.

Ik stel voor dat we ons weer richten tot de kern van de zaak.
PostNL heeft postzegels waarvoor zij ooit de postale dienst vooruit betaald heeft gekregen ongeldig verklaard. Hiermee heeft zij zich, over de rug van haar klanten, een vermogen van (onderkant bandbreedte) 275 miljoen euro toegeëigend.
In de voorwaarden van de PTT werd voorzien in een omruilregeling bij ongeldigheidsverklaring. Dit artikel in de voorwaarden heeft PostNL kort voor de ongeldigheidsverklaring geschrapt en vervolgens heeft zij alle nog in omloop zijnde guldenpostzegels ongeldig verklaard. PostNL geeft in de discussie enerzijds aan dat er nooit sprake is geweest van een omruilregeling en anderzijds dat er met de beroepsorganisatie (NVPH) afspraken zijn gemaakt over de (logistieke) uitvoering van die omruilregeling en daarvoor zelfs een vergoeding heeft afgesproken, maar dat die omruilregeling op het laatste moment is vervallen omdat de guldenzegels gewoon geldig bleven.
PostNL stelt dat zij geen juridische relatie heeft met de bezitters van postzegels, alleen met de oorspronkelijke kopers. Dit betekent dat iedereen die een postzegel op een brief plakt, dit alleen mag doen als hij/zij ook kan aantonen deze op het postkantoor te hebben aangekocht.
Voorts stelt PostNL dat postzegels die voor verzameldoeleinden zijn aangeschaft hun frankeergeldigheid bij voorbaat verliezen. PostNL is namelijk van mening dat verzamelzegels een andere status hebben dan zakenzegels.
ach ach ach ach ach ....

Ik herhaal nog maar eens dat je reactie op mijn juridische argumenten een steeds zieliger karakter krijgen. Arme, arme dominee Geefgas.

Advies aan de Hoge Raad: 13 september.

Blablablabla. We weten inmiddels wel jouw inhoudelijke slachtofferverhaal, je hoeft het echt niet elke keer te herhalen. Je hebt al heel veel repliek gehad inhoudelijk waarom je stellingname onjuist en tendentieus is. Je verhaal verandert situatie niet dat er veel postzegels zijn opgekocht tegen bodemprijzen en nu wordt gehoopt PostNL te kunnen leegtrekken.

Je hebt er wel handje van hè, woorden te verdraaien. Ik geef voorbeeld van criminelen aan dat het niet zegt of je rechtszaak wint op basis van procedurele punten, nog steeds kun je foute bedoelingen hebben.

Grappig dat je vervalt in name calling, doen kinderen ook als ze hun zin niet krijgen.

Zullen een poll houden wie men meest zielig vind. Dominee Geefgas of “slachtoffer” Filasoft?

Ik weet het antwoord wel ...
rationeel
0
Het begrip VERZAMEL postzegel, lijkt mij onzinnig.
Iedere postzegel, hoe dan ook verpakt, kan voor frankeren gebruikt worden.

Hoe lang kan die postzegel voor dat doel gebruikt worden. Die gebruiksduur, zal vanaf het begin van de uitgifte bekend dienen te worden gemaakt.

In onze huidige maatschappij is er een adhoc mentaliteit ontstaan. Allerlei maatregelen worden genomen zonder eerst goed voor en tegens tegen elkaar af te wegen.

Wanneer maatregelen niet goed blijken te werken, dan worden veranderingen ingevoerd. Daar kun je ethische bezwaren tegen aanvoeren, het is ONBETROUWBAAR, maar je kunt het ook juridisch benaderen, dat zou er zo uit kunnen zien: Het is het aangaan van een OVEREENKOMST voor ONBEPAALDE tijd, dus EEUWIGDUREND, indien het NIET een overeenkomst was voor BEPAALDE tijd.

Het is aan de rechter, en laat hij het maar heel goed duidelijk maken hoe dit gezien moet worden

Want er zijn genoeg andere zaken te noemen die aan hetzelfde euvel lijden.
Het zomaar invoeren van andere voorwaarden dan waar de overeenkomst mee begon.
Filasoft
0
Het begrip verzamelpostzegel IS onzinnig.
Het begrip secundaire markt IS onzinnig.
Beide begrippen zijn getoverd uit de hoge hoed van Tim de Greve van Stibbe.
rationeel
0
Ik heb de hele discussie niet gevolgd, maar zie het >>>zomaar>>> veranderen als een groot maatschappelijk probleem.
617 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 27 28 29 30 31 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.245.195
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront