Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Info

3.559 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
[verwijderd]
0
De luchtvaart heeft zichzelf de nek omgedraaid met de veel te goedkope vluchten en tarieven. Ze maken zelfs daar verlies op air france. Nota bene de luchtvaart is de grootste vervuiler CO2 bij schiphol is even veel als al het verkeer in NL per jaar! Ja we hebben allemaal gestemd op de klimaatplannen dus maak vliegen gewoon kei duur. Dit is de enige weg.
voda
0
Overleggen cao KLM geklapt

Gepubliceerd op 11 jul 2019 om 16:58 | Views: 0

Air France-KLM 16:38
8,65 +0,01 (+0,12%)

AMSTELVEEN (AFN) - Het overleg tussen KLM en de vakbonden voor betere cao's voor piloten, het grond- en het cabinepersoneel is geklapt. Dat bevestigde FNV donderdag. Alle bonden die gesprekken voerden, besloten gezamenlijk om de stekker uit het overleg te trekken nadat KLM weinig gehoor aan de eisen gaf, aldus Jan van den Brink die onderhandelingen namens FNV voert.

FNV gaat zich beraden over verdere stappen. "We gaan een ledenvergadering houden en het is niet uitgesloten dat er een ultimatum komt", aldus Van den Brink. Hij benadrukt dat KLM dit jaar honderd jaar bestaat en momenteel er sterk financieel voor staat. "Als je nu het personeel niet beloont, wanneer dan wel? We moeten er meer druk op zetten", concludeert de onderhandelaar.
voda
0
Besprekingen cao KLM afgebroken

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Air France - KLM
8,65 0,006 0,07 % Euronext Paris
Air France-KLM nominatif adm
8,65 0,006 0,07 % Euronext Paris

(ABM FN-Dow Jones) Het overleg tussen de vakbonden en KLM is donderdag beëindigd. Dit maakte KLM donderdag bekend.

Er stond volgens de luchtvaartmaatschappij een tweedaagse onderhandelingssessie gepland, maar de bonden hebben onverwachts halverwege de eerste onderhandelingsdag de stekker uit het overleg getrokken, aldus de luchtvaartmaatschappij.

KLM zei donderdag concrete voorstellen te hebben gedaan in reactie op de voor bonden belangrijke inhoudelijke voorstellen en heeft een loonbod neergelegd met een loonsverhoging die uitkomt boven inflatieniveau.

KLM stelt een cao voor met een looptijd van twintig maanden, waarbij de lonen in totaal structureel 2,25 procent worden verhoogd met eenmalige uitkeringen ter hoogte van 3,7 procent. Dit komt bovenop de structurele loonsverhoging van 1 procent die per 1 februari jongstleden al is gegeven en de winstdeling van bijna 14 procent over 2018 die in april van dit jaar is uitgekeerd.

KLM heeft tevens aangegeven bereid te zijn tot een ‘overbruggings-cao’ met een korte looptijd en een loonparagraaf. KLM heeft hiertoe een concreet voorstel gedaan, maar ook hier zijn bonden volgens het bedrijf niet op ingegaan.

KLM zei beschikbaar te blijven voor overleg.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'AF-KLM komt met nieuwe vliegtuigorders'

Gepubliceerd op 14 jul 2019 om 13:12 | Views: 2.752

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM is van plan eind deze maand bij de bekendmaking van halfjaarcijfers nieuwe vliegtuigorders aan te kondigen. Dat meldde de Franse krant La Tribune, zonder aan te geven waar de informatie vandaan komt.

Ter vernieuwing van zijn vloot voor korte en middellange afstanden zou Air France de keuze kunnen maken voor de A320neo en A220-300 van Airbus. Voor prijsvechter Transavia bekijkt het luchtvaartconcern de Boeing 737 MAX, al zou wel worden gewacht tot de crisis rond dat type is overgewaaid. De 737 MAX staat nu wereldwijd aan de grond vanwege twee dodelijke ongevallen in korte tijd met dat model.

Daarnaast wordt overwogen de zeven Airbus A380's in dienst bij Air France te vervangen door de Boeing 787 of de Airbus A330neo. Volgens La Tribune is topman Ben Smith van Air France-KLM ontevreden over geregelde mankementen met de A380-superjumbo's en wil hij kleinere en zuinigere vliegtuigen die financieel meer opleveren. Onlangs werd nog bekend dat er mogelijk haarscheurtjes in de vleugels van de A380 kunnen zitten.

Naar verluidt wordt Air France-KLM bij het bepalen van de toekomst voor zijn langeafstandsvloot geadviseerd door een externe consultant. De aankondigingen door het Frans-Nederlandse luchtvaartconcern zouden nog wel afhangen van het succes van de onderhandelingen met vliegtuigbouwers. Volgens La Tribune is het niet zeker of het luchtvaartbedrijf alle beslissingen rond de vliegtuigorders naar buiten brengt bij de cijferpublicatie. De halfjaarcijfers van Air France-KLM staan voor 31 juli op de rol.
voda
0
'Strafproces tegen Air France om crash 2009'

Gepubliceerd op 17 jul 2019 om 11:51 | Views: 312

Air France-KLM 11:59
8,99 -0,03 (-0,35%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse justitie zint naar verluidt op een strafproces tegen Air France, in verband met de crash van een Air France-toestel op een vlucht van Rio de Janeiro naar Parijs in 2009. Daarbij vonden 228 mensen de dood.

De maatschappij zou volgens het parket van Parijs "nalatig en onvoorzichtig" zijn geweest door haar piloten niet van voldoende informatie te voorzien, meldt persbureau AFP op basis van bronnen. De aanklagers zouden daarnaast de juridische strijd tegen Airbus, de fabrikant van het toestel, willen staken.

Vlucht 447 stortte op 1 juni 2009 neer in de Atlantische Oceaan. De crash zorgt al jaren voor veel discussie. Aanvankelijk werd het ongeluk toegeschreven aan een combinatie van technisch en menselijk falen. Later onderzoek legde de schuld nadrukkelijker bij de piloten.

Andere incidenten

In een recente, nog niet naar buiten gekomen aanklacht staat volgens AFP dat in de maanden voorafgaand aan het ongeval al andere incidenten hadden plaatsgevonden. Naar aanleiding van die incidenten zou Air France zijn piloten beter hebben moeten instrueren over bepaalde procedures die zij moesten volgen.

Air France spreekt de beschuldigingen in een reactie tegen. Of het daadwerkelijk tot een proces zal komen is overigens niet duidelijk. In Frankrijk legt justitie aanklachten eerst bij onderzoeksrechters voor. Die bepalen dan of er een zaak gestart wordt.
voda
0
KLM onder vuur omdat moeders die borstvoeding geven zich moeten bedekken

Luchtvaartmaatschappij KLM ligt onder vuur omdat het bedrijf wil dat moeders die aan boord borstvoeding geven een dekentje over de baby en de borst leggen om te voorkomen dat anderen er aanstoot aan nemen.

Ton Voermans 17-07-19, 12:18 Laatste update: 12:35
Volgens KLM zijn er nu eenmaal mensen die zich niet op hun gemak voelen in de buurt van een vrouw die haar kind voedt. En zijn er in het verleden zelfs klachten binnengekomen. KLM krijgt duizenden reacties, voornamelijk boze. Er circuleren zelfs oproepen om de maatschappij te boycotten.

Prettig voelen

De controverse begon zondag met een Facebook-post van de Amerikaanse Shelby Angel. Zij waarschuwt moeders níet met KLM te vliegen als ze nog borstvoeding geven. Zij vloog vorige maand van San Francisco naar Amsterdam met haar 1 jaar oude kind, toen ze een conflict kreeg met een stewardess die vroeg of de Amerikaanse zich wilde bedekken tijdens het voeden. Ze gaf een dekentje aan. Angel weigerde en zei dat haar kind daar absoluut niet tegen zou kunnen. Volgens haar had niemand geklaagd en was het alleen de stewardess die er problemen mee had.

KLM-woordvoerster Manel Vrijenhoek legt uit dat ‘iedereen zich aan boord prettig moet voelen’. Een internationale luchtvaartmaatschappij krijgt nu eenmaal mensen met verschillende achtergronden aan boord. ,,Je zit met heel veel mensen in een heel kleine ruimte en dat vraagt soms compromissen. Wij zijn verantwoordelijk voor de veiligheid aan boord.’’ Ze benadrukt dat vrouwen hun baby’s gewoon kunnen voeden, maar dat soms gevraagd zal worden om de blote borst te bedekken als er wordt ingeschat dat dat tot consternatie leidt. ,,Er zijn ook andere oplossingen. We kunnen ook de persoon die zich eraan ergert vragen om ergens anders te gaan zitten.’’

Diep decolleté
KLM krijgt ook vragen of vrouwen met een diep decolleté eveneens een dekentje aangereikt krijgen om zich te bedekken. Vrijenhoek gaat er niet op in en zegt geduldig uit te blijven leggen aan klagende klanten wat het beleid is. ,,Borstvoeding geven mag gewoon aan boord, maar het is aan de inschatting van onze mensen of ze vragen om de blote borst te bedekken.’’

De hoon en toorn op sociale media is echter niet te stoppen. Of KLM wel weet in welk jaar we leven? En andere luchtvaartmaatschappijen maken er geen probleem van. Naast de op sociale media reguliere scheldkannonade zijn er ook ludieke oplossingen. Zo is er de suggestie dat KLM beter ooglapjes uit kan delen aan de mensen die niet tegen een drinkende baby kunnen in plaats van dekens aan moeders.

www.ad.nl/binnenland/klm-onder-vuur-o...
voda
0
Strafproces dreigt voor Air France voor crash Rio-Parijs - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Air France - KLM
8,878 -0,142 -1,57 % Euronext Paris
Air France-KLM nominatif adm
8,878 -0,142 -1,57 % Euronext Paris
Airbus Group SE nominatif adm
131,66 0,52 0,40 % Euronext Paris
Airbus SE
131,66 0,52 0,40 % Euronext Paris
Airbus SE
131,84 0,66 0,50 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) De openbare aanklager van Parijs wil Air France strafrechtelijk vervolgen voor de crash van een vlucht vanuit Rio de Janeiro naar Parijs waarbij in 2009 de 228 inzittenden het leven lieten. De aanklager wil de zaak tegen Airbus laten vallen. Zo laat persbureau AFP woensdag weten.

De openbare aanklager verwijt Air France nalatigheid en roekeloosheid, omdat de piloten onvoldoende informatie kregen over de juiste procedures in geval van problemen met de sensoren die de snelheid van het vliegtuig regelen, aldus het AFP.

Het neergestorte vliegtuig was een Airbus A330.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Air France gaat voor tientallen Airbussen'

Gepubliceerd op 18 jul 2019 om 17:11 | Views: 509

Air France-KLM 17:29
8,78 -0,08 (-0,88%)

PARIJS (AFN) - Air France staat naar verluidt op het punt om veel vliegtuigen bij Airbus te bestellen. Persbureau Reuters meldt op basis van ingewijden dat de ophanden zijnde deal tientallen nieuwe nieuwe toestellen betreft.

Er gaan al langer geruchten dat moederconcern Air France-KLM van plan is eind deze maand bij de bekendmaking van halfjaarcijfers nieuwe vliegtuigorders aan te kondigen. Rond die tijd is er ook weer een bestuursvergadering en daarin zou dan een knoop doorgehakt kunnen worden over de nieuwe vliegtuigen.

Volgens Reuters zou het bedrijf zo'n 50 tot 70 toestellen van het type A220 willen hebben. Die zouden ter vervanging kunnen dienen van de circa 50 A318's en A319's van Air France. Daarnaast gaan de Fransen waarschijnlijk voor de A320neo als vervanger van circa 40 oudere A320-modellen.

Airbus weigerde commentaar te geven. Een woordvoerster van Air France-KLM liet aan Reuters weten: "Air France werkt aan de vernieuwing van haar vloot op middellange afstanden. Er is in dit stadium nog geen besluit genomen. "
voda
0
KLM vertrekt uit Amstelveen

Gepubliceerd op 24 jul 2019 om 17:44 | Views: 195

Air France-KLM 17:35
9,12 +0,15 (+1,67%)

AMSTELVEEN (AFN) - Het hoofdkantoor van KLM verhuist in 2024 van Amstelveen naar Schiphol-Oost. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij bekendgemaakt. Ook de huidige kantoren op Schiphol-Rijk en Schiphol-Oost worden dan verplaatst baar de nieuw te bouwen campus van ongeveer 35.000 vierkante meter.

KLM moest een beslissing nemen over het hoofdkantoor omdat het huidige kantoorpand in Amstelveen aan groot onderhoud toe is. Die kostbare renovatie lag volgens het bedrijf niet voor de hand. KLM stelt dat door alle kantoren samen te voegen op een nieuwe campus efficiënter en effectiever kan worden samengewerkt.

De plannen voor de nieuwe campus met werktitel Blue Base moeten nog worden uitgewerkt.
voda
0
KLM: ook donderdag nog last van tankstoring

Gepubliceerd op 24 jul 2019 om 20:45 | Views: 494

Air France-KLM 17:35
9,12 +0,15 (+1,67%)

SCHIPHOL (AFN) - KLM houdt er rekening mee dat ook donderdag nog een aantal vluchten geannuleerd zal worden vanwege de problemen op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij laat dat in een verklaring weten. Door een storing bij het bedrijf dat de vliegtuigen op Schiphol van brandstof voorziet, kunnen er sinds woensdagmiddag 13.00 uur geen vliegtuigen meer worden volgetankt, met vertragingen en annuleringen als gevolg.

KLM meldt dat een groot aantal vluchten met Europese bestemmingen en tot nu toe drie intercontinentale vluchten zijn geannuleerd. "De verwachting is dat de operatie donderdag 25 juli gefaseerd opgestart kan worden. Dit betekent dat er dan mogelijk eveneens een aantal vluchten wordt geannuleerd", aldus KLM.
voda
0
Beursblik: resultaten Air France-KLM trekken aan

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Air France-KLM -ADR- -OTCPK-
$ 9,8815 -0,1485 -1,48 % OTC USA

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het tweede kwartaal van 2019 de resultaten zien aantrekken, met uitzondering van de operationele winst die een pas op de plaats zal maken. Dit blijkt uit een analistenconsensus die de luchtvaartmaatschappij publiceerde, waaraan twintig analisten bijdroegen.

Volgens de analisten boekte Air France-KLM afgelopen kwartaal een omzet van 6.971 miljoen euro met een operationele winst van 342 miljoen euro. Het nettoresultaat wordt gemiddeld geschat op 176 miljoen euro.

Een jaar eerder, in het tweede kwartaal van 2018, boekte Air France-KLM een omzet van 6.625 miljoen euro. Dit resulteerde in een operationele winst van 345 miljoen euro en een nettowinst van 109 miljoen euro. Stakingen drukten toen op de resultaten.

Analisten van Bernstein kijken vooral uit naar de ontwikkeling van de opbrengsten per stoel in het piekseizoen. Ondanks diverse waarschuwingen vanuit de sector dit jaar, merkten de marktvorsers op dat het aandeel Air France-KLM er dit jaar sterk bij ligt. "Nu de piek in het zomerseizoen nadert, zijn we benieuwd hoe het aantal boekingen en de opbrengsten zich ontwikkelen", aldus de analisten. Volgens hen is het beeld voor de korteafstandsvluchten goed en blijven de opbrengsten in de internationale markten vermoedelijk positief.

Credit Suisse merkte op dat Air France-KLM moeite heeft om de marges omhoog te krijgen, ondanks dat de luchtvaarder in het afgelopen decennium heeft geprobeerd de structuur van zijn kostenbasis te veranderen. "Tegen de huidige brandstofprijzen, zal Air France-KLM de omzet per stoel moeten zien groeien in 2020 om het winstniveau op peil te houden", aldus analisten van Credit Suisse. De marktvorsers verwachten niet dat dit zal gebeuren, gezien de marktontwikkelingen steeds onzekerder worden. Credit Suisse heeft een Neutraal advies op Air France-KLM met een koersdoel van 9,49 euro.

Outlook

Air France-KLM stelde bij publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal dat de kosten per unit dit jaar afnemen, vermoedelijk met 0 tot 1,0 procent, gerekend tegen constante wisselkoersen.

Volgens Bernstein zal Air France-KLM dit jaar kampen met stijgende brandstofkosten in combinatie met oplopende personeelskosten. Bernstein hanteert een Underperform advies met een koersdoel van 7,00 euro.

Air France-KLM opent woensdag voorbeurs de boeken over het tweede kwartaal. Het aandeel koerste maandagochtend 0,3 procent hoger op 8,91 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Resultaat AF-KLM onder druk'

Gepubliceerd op 29 jul 2019 om 13:13 | Views: 143

Air France-KLM 13:12
8,88 0,00 (-0,05%)

AMSTERDAM (AFN) - Air France-KLM heeft het tweede kwartaal van het jaar naar verwachting afgesloten met een iets lagere operationele winst in vergelijking met een jaar eerder. Dat is althans de gemiddelde verwachting van analisten die door de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie zelf zijn gepolst. Het bedrijf opent woensdag de boeken.

De operationele winst komt volgens de kenners door de bank genomen uit op 342 miljoen euro. Daarmee is sprake van een daling met 3 miljoen euro in vergelijking met een jaar eerder. Destijds drukte stakingen bij Air France wel op het resultaat. AF-KLM sprak in het kwartaalrapport vorig jaar van een negatieve impact van die acties van circa 260 miljoen euro op het resultaat.

Volgens de marktvorsers komt de omzet naar verwachting uit op bijna 7 miljard euro, waar over het tweede kwartaal vorig jaar 6,6 miljard euro in de boeken ging. Onder de streep resteert volgens de gemiddelde raming een bedrag van 176 miljoen euro. Dat is duidelijk meer dan de 109 miljoen euro in de meetperiode een jaar eerder.

Interne kwesties

Naast hogere brandstofkosten en moordende concurrentie op de luchtvaartmarkt kampt AF-KLM ook intern met de nodige kwesties. Zo klapte recent het overleg tussen vakbonden en KLM om tot een nieuwe cao voor het personeel te komen voor de Nederlandse maatschappij. Verder staat Air France voor de opgave om de winstgevendheid te verbeteren.

De luchtvaartonderneming maakte eerder al bekend in november met een strategie-update te zullen komen. Het concern handhaafde bij de publicatie van de eerstekwartaalcijfers, wat volgens het concern zelf een "uitdagend kwartaal" was, zijn verwachtingen voor het hele jaar.

Financieel directeur Frédéric Gagey zei toen dat de resultaten van het bedrijf moeten worden afgezet tegen de prestaties van sectorgenoten als Lufthansa, IAG en easyJet. Dat toonde volgens hem aan dat Air France-KLM in staat is om te kunnen concurreren.
voda
0
Air France-KLM bestelt 60 nieuwe Airbussen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Air France - KLM
8,69 -0,202 -2,27 % Euronext Paris
Air France-KLM nominatif adm
8,69 -0,202 -2,27 % Euronext Paris

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft 60 nieuwe A220-300 vliegtuigen van Airbus besteld en overweegt nog eens 60 toestellen in de toekomst te bestellen. Dit maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij dinsdagavond bekend.

Deze toestellen moeten geleidelijk de A318 en A319 gaan vervangen. Het eerste toestel wordt in september 2021 verwacht.

De nieuwe toestellen zijn stiller, zuiniger en milieuvriendelijker, aldus de maatschappij.

Verder zullen 10 A380 toestellen uit de vloot van Air France in 2020 worden gehaald. Deze toestellen behouden zou volgens Air France-KLM "significante" kosten met zich meebrengen.

De vloot van Air France-KLM bestaat momenteel uit 541 toestellen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Brandstofkosten drukken resultaat AF-KLM

Gepubliceerd op 31 jul 2019 om 07:26 | Views: 0

Air France-KLM 30 jul
8,69 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Oplopende brandstofkosten hebben het resultaat van Air France-KLM in het tweede kwartaal verder onder druk gezet. De operationele winst van het luchtvaartconcern viel op jaarbasis hoger uit, maar dit beeld is vertekend omdat stakingen bij Air France vorig jaar een stevige hap namen uit de winst. Topman Ben Smith sprak in een toelichting evenwel van een "robuust" kwartaal gelet ook op de passagiersgroei en kostenbesparingen bij de onderneming.

De operationele winst van de luchtvaartcombinatie steeg met 54 miljoen euro tot 400 miljoen. Stakingen bij Air France zorgden in de meetperiode vorig jaar voor een kostenpost van 260 miljoen euro. De Franse maatschappij sloot het kwartaal af met een resultaat van 143 miljoen euro. Dat is 130 miljoen euro meer dan een jaar eerder. Het operationeel resultaat van KLM daalde met 70 miljoen euro tot 258 miljoen. De winstmarge bij KLM viel met bijna 9 procent wel fors hoger uit dan bij zusterbedrijf Air France waar het rendement 3,3 procent was.

Volgens financieel directeur Frédéric Gagey valt dit grote verschil goeddeels te verklaren. Hij erkent dat de personeelskosten van Air France hoger zijn. Maar hij wijst er op dat Air France, anders dan KLM, ook minder rendabele binnenlandse vluchten aanbiedt. Die markt is volgens de Fransman uiterst competitief, ook omdat er concurrentie is van bijvoorbeeld de trein. Ook vallen de kosten voor diensten op Charles de Gaulle doorgaans duurder uit dan op Schiphol.

Transavia

Prijsvechter Transavia sloot het tweede kwartaal af met een operationele winst van 52 miljoen euro, 9 miljoen euro minder dan een jaar eerder. Hier speelden brandstofkosten en wisselkoerseffecten een rol. Het groeidoel van Transavia werd iets neerwaarts bijgesteld.

De totale omzet van de onderneming steeg met ruim 6 procent tot bijna 7,1 miljard euro. AF-KLM was in de meetperiode 1,4 miljard euro kwijt aan kerosine, bijna een vijfde meer dan een jaar eerder. In totaal zal AF-KLM dit jaar op jaarbasis 550 miljoen euro meer kwijt zijn aan brandstof dan in 2018.

Het is AF-KLM er alles aan geleden om de kosten verder omlaag te krijgen. Het bedrijf wil dit jaar tot 1 procent effectiever werken. De eerder aangekondigde vlootvernieuwing noemde Smith een cruciale stap om duurzamer te kunnen opereren met stillere en schonere vliegtuigen.
voda
0
Meer omzet voor Air France-KLM

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Air France - KLM
8,69 0,00 0,00 % Euronext Paris
Air France-KLM nominatif adm
8,69 0,00 0,00 % Euronext Paris

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het tweede kwartaal van het jaar meer omzet behaald in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat maakte de luchtvaartmaatschappij woensdag voorbeurs bekend.

De omzet steeg met 6,4 procent naar 7.050 miljoen euro. Tegen constante wisselkoerseffecten steeg de omzet met 4,5 procent. Analisten hadden gerekend op een stijging naar 6.971 miljoen euro.

Het operationeel resultaat kwam uit op 400 miljoen euro, een stijging van 54 miljoen euro. Dit is meer dan de verwachting van analisten. Zij hadden gerekend op 342 miljoen.

Onder de streep resteerde een winst van 80 miljoen euro, 30 miljoen euro minder op jaarbasis. Analisten mikten op 176 miljoen euro.

Het aantal passagiers nam het afgelopen kwartaal met 5,1 procent toe naar 27,8 miljoen. De omzet per unit steeg met 0,8 procent. De brandstofrekening viel 220 miljoen euro hoger uit op 1.404 miljoen euro. De kosten per unit daalden met 2,3 procent.

De resultaten bij Air France trokken aan ten opzichte van vorig jaar, toen de luchtvaartmaatschappij te kampen had met stakingen. De resultaten bij Air-France KLM daalden juist door hogere brandstofkosten.

Outlook

Air France-KLM handhaafde de outlook voor heel het jaar. De kosten per unit nemen dit jaar, vermoedelijk met 0 tot 1,0 procent af, gerekend naar constante wisselkoersen. De brandstofrekening zal vermoedelijk met 550 miljoen euro stijgen ten opzichte van 2018 tot 5,5 miljard euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'AF-KLM kan positieve uitzondering zijn'

Gepubliceerd op 31 jul 2019 om 09:45 | Views: 169

Air France-KLM 09:43
9,11 +0,42 (+4,81%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM kan een positieve uitzondering zijn in de luchtvaartsector als het bedrijf in het lopende kwartaal de prestaties van het tweede kwartaal goeddeels weet te herhalen. Dat meldden kenners van RBC in een reactie op de handelsupdate.

Volgens RBC bestaat er een "groeiende kans" dat de aandelenprestatie van de onderneming positief zal afwijken van sectorgenoten als het Air France-KLM lukt om kosten in toom en prijzen in tact te houden. AF-KLM meldde in zijn kwartaalrapportage stijgende opbrengsten en handhaafde zijn prognose voor het hele jaar, ondanks de stevige tegenwind in de luchtvaartsector.

In het bijzonder wijst RBC op de winst in het tweede kwartaal die op jaarbasis nagenoeg stabiel was, ondanks de overcapaciteit in de markt. Dat AF-KLM ervoor kiest om zijn vloot verder te vernieuwen is voor RBC een teken dat het bedrijf kwaliteit belangrijker vindt dan volume.

RBC hanteert een advies sector-perform op het aandeel. AF-KLM noteerde woensdag omstreeks 09.30 uur 4,4 procent hoger op 9,06 euro.
voda
0
'KLM bezorgd over kwaliteitscontrole Boeing'

Gepubliceerd op 6 aug 2019 om 13:47 | Views: 481

Air France-KLM 13:53
10,15 +0,27 (+2,75%)

AMSTERDAM (AFN) - KLM heeft haar zorgen geuit over de fabriek waar vliegtuigmaker Boeing zijn Dreamliner 787 produceert. Het Amerikaanse concern leverde een jubileumexemplaar van het toestel te laat en met een aantal gebreken af. KLM klaagde daarop dat de kwaliteitscontrole "ver beneden het acceptabele niveau" lag, zo schreef de Amerikaanse krant The Post and Courier uit Charleston.

KLM klaagde onder andere over loszittende stoelen en slecht aangedraaide bouten in de Dreamliner, die de viering van haar honderdjarig bestaan moest inluiden. Door de problemen was de levering van het toestel te laat voor geplande KLM-festiviteiten. In een beoordeling zou de maatschappij zich ook hebben afgevraagd "wie er naar kwaliteit kijkt" in de fabriek in het Amerikaanse North Charleston.

Een woordvoerder laat weten dat KLM bij Boeing verbeterpunten heeft aangestipt die vervolgens zijn hersteld. De opmerkingen over kwaliteitscontrole hadden volgens de zegsman te maken met zorgen over het aflevertijdstip.

Boeing ligt al langer onder vuur vanwege kwesties die spelen bij de Dreamliner-fabriek. Zo meldde The New York Times eerder dat er veel mis is met het toezicht op de productie.
voda
0
Meer reizigers KLM ondanks brandstofstoring

Gepubliceerd op 8 aug 2019 om 07:49 | Views: 1

Air France-KLM 07 aug
10,44 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - KLM heeft in juli meer passagiers vervoerd dan vorig jaar in dezelfde periode. Daarmee zette de passagiersstijging, ondanks nadelige effecten van de brandstofstoring op Schiphol, ook in de belangrijke zomermaand door.

De omvang van de effecten van de storing op de vervoerscijfers werd niet geconcretiseerd door de onderneming. De storing in de brandstoftoevoer voor vliegtuigen leidde tot honderden vluchtannuleringen, lange vertragingen en duizenden gestrande passagiers.

KLM had 2,2 procent meer passagiers aan boord van zijn toestellen dan een jaar terug. Doordat de capaciteit ook toenam, zaten vliegtuigen van de maatschappij nagenoeg net zo vol in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. De passagiersgroei was vooral te zien op bestemmingen in Europa, Noord-Afrika, Azië en Noord-Amerika. Forse dalingen waren te zien op Zuid Amerika en het Midden Oosten.

Het vrachtvervoer van KLM liet weer een stevige daling zien.
voda
0
Weer petitie om KLM-baas Elbers

Gepubliceerd op 15 aug 2019 om 12:07 | Views: 1.612

Air France-KLM 12:58
9,87 -0,30 (-2,93%)

AMSTERDAM (AFN) - Personeel van KLM is wederom een petitie gestart om KLM-baas Pieter Elbers. Ging het eerder om zijn herbenoeming, nu gaat het er om de KLM-topman in beweging te krijgen om met een beter cao-voorstel op de proppen de komen. Vakbond van cabinepersoneel VNC benadrukt dat de onderneming straks honderd dagen zonder cao zit.

Gesprekken tussen de grond-, cockpit- en cabinebonden en KLM liepen eerder op niets uit. De bonden stuurden KLM eerder deze week een brief met daarin het nadrukkelijke verzoek om met een beter bod te komen. Medewerkers van KLM eisen behalve een loonsverhoging onder meer dat hun werkgever meer personeel in vaste dienst neemt en meerdere zware roosters verlicht. KLM heeft naar eigen zeggen concrete voorstellen gedaan, waaronder een loonsverhoging boven inflatieniveau.

Elbers, die zich bij zijn herbenoeming gesteund zag door 25.000 ondertekenaars van de petitie, zei eerder dat hij er vertrouwen in heeft er qua cao's uit te zullen komen met de bonden, al is de onderhandelingsruimte beperkt. Een eerdere petitie onder werknemers voor meer loon leverde volgens FNV al honderden handtekeningen op.
voda
0
KLM: vakbonden dreigen met acties

De onderhandelingen over een nieuwe cao bij KLM verlopen uiterst moeizaam. Volgens de luchtvaartmaatschappij sturen de vakbonden aan op acties.

Het gaat om de vernieuwing van de arbeidsvoorwaarden voor de 25.000 grond- en cabinemedewerkers. KLM wilde komende maandag een ‘nieuw en verbeterd aanbod’ bespreken met de bonden, maar die hebben de uitnodiging afgeslagen.

De beslissing van de bonden om niet te gaan praten, tekent de sfeer. Gesprekken tussen KLM en de acht vakbonden, die alle geledingen binnen KLM vertegenwoordigen, liepen medio juli vast. De vakbonden besloten toen van de onderhandelingstafel weg te lopen.

4% meer loon per jaar

Het conflict spitst zich toe op loon. De vakbonden willen een substantiële, structurele loonsverhoging van 4% per jaar. KLM wilde in eerste instantie niet verder gaan dan een jaarlijkse verhoging van 1,35% tot 1,7% (voor een cao van twaalf maanden).

De bonden vonden dat loonbod veel te mager. Jan van den Brink, bestuurder van FNV Luchtvaart, zei eerder: ‘We willen een structureel hogere loonsverhoging en meer ruimte voor onze inhoudelijke voorstellen. Daarmee zou het cao-proces weer in beweging komen.’

Volgens KLM kiezen de vakbonden, in plaats van constructief overleg, voor het conflictmodel en sturen ze aan op het voorbereiden van acties. Dat schrijft de onderneming in een persverklaring.

KLM ontkent dat er sprake is van een patstelling. Acties zijn niet in het belang van onze medewerkers, stelt de maatschappij, omdat de resultaten van de onderneming daarmee snel zullen verslechteren.

fd.nl/ondernemen/1313233/klm-vakbonde...
3.559 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 09:51
Koers 10,080
Verschil +0,146 (+1,47%)
Hoog 10,105
Laag 10,000
Volume 152.648
Volume gemiddeld 1.822.429
Volume gisteren 1.126.343

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront