Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.733 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 15 juli 2019 15:43:

Om een objectiever beeld te verkrijgen van Tesla helpt het indien je naast bijv. een fanbase als Teslarati oa ook CNBC volgt in hun beschouwingen inzake Tesla.
CNBC is corrupt. Dan zou ik eerder bv. Bloomberg vertrouwen.
boem!
0
Wat ik probeer te verduidelijken is dat er soms "grote" belangen meespelen hoe het nieuws wordt gebracht op een bull cq een bear news-site.
boem!
0
Inderdaad een heel bijzondere uitspraak en indien dit bewaarheid kan worden een verdere doorbraak van de EV tov ICE.
Met name toepasbaar bij vrachtwagens die een langere range nodig hebben, voor personen wagens lijkt mij een range van 500-600 km meer dan voldoende maar de geclaimde extra veiligheid komt dan mede om de hoek kijken met natuurlijk het kostenplaatje van een dergelijke batterij.

Het lijkt erop dat de disruptorsfunctie van Tesla tov ICE-OEM's ook anderen aanzet om er een schepje boven op te doen.

De kaarten worden inderdaad nog een aantal keren geschud maar niet meer voor het oude spel met de ICE_OEM's als alleenheerser, de traditionele ICE-OEM's moeten nu rap aan de slag met EV en Autonoom-rijden om niet ten onder te gaan in deze disruptieslag.
löngterm
0
Er gaan al decennia lang geruchten over wonder batterijen die binnen seconden opladen of enorme capaciteiten hebben ect. Zoals in het artikel vermeld wordt eerst zien dan geloven. Maar ik kan dit alleen maar aanmoedigen!
[verwijderd]
0
De verdere ontwikkeling en verkoop zal vermoedelijk nog drie tot vijf jaar op zich laten wachten.

Tegen dan haalt Tesla met Maxwell overname dit ook, hoor ;)
Nogmaals: kaarten zullen geschud worden binnen 4-5 jaar. Tot dan zal Tesla domineren. Mark my words.
voda
0
Tesla verlaagt prijzen in China - media

(ABM FN) Tesla heeft de prijzen voor zijn auto's die naar China worden geëxporteerd verlaagd. Dit schreef Bloomberg dinsdag op basis van een prijslijst die het inzag.

De prijzen van de Model S en van de Model X worden met ongeveer 4 procent neerwaarts bijgesteld tot respectievelijk 776.900 en 790.900 yuan.

Voor Model 3 gaan de prijzen van 377.000 naar 355.900 yuan, ofwel een korting van 5,6 procent.

Volgens Bloomberg wil Tesla zovde betaalbaarheid voor de consument verbeteren.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
thejaguar
0
en tesla steeds maar zeggen dat er zoveel vraag is, maar dan alleen tegen sterk verlaagde prijzen!
roloff
0
quote:

thejaguar schreef op 16 juli 2019 14:43:

en tesla steeds maar zeggen dat er zoveel vraag is, maar dan alleen tegen sterk verlaagde prijzen!
Tesla is afgelopen kwartaal weer flink in de rode cijfers gedoken.

Marktaandeel veroveren is inderdaad wat anders dan winst maken en om dat laatste gaat het als je een business wil draaien.

De EV markt moet zich nog ontwikkelen, de kaarten zijn nog lang niet geschud. Degenen die dat wel geloven (die zijn er op dit forum) zijn - met alle respect - mijns inziens wel wat naïef.
boem!
0
roloff
0
quote:

boem! schreef op 16 juli 2019 15:30:

Heb ik wat gemist @roloff?

Wat was dan dat flinke verlies in het tweede kwartaal?
Tesla is nog niet structureel winstgevend. na 2 kwartalen winst weer een kwartaal verlies: www.iex.nl/Nieuws/ANP-240419-405/Tesl...
thejaguar
0
dat grote verlies in Q2 komt eraan, op 24 juli wordt dat megaverlies gepubliceerd.... grapje, die 702 miljoen verlies was dus Q1
roloff
0
quote:

boem! schreef op 16 juli 2019 16:23:

???????????????????????????
Zoals bekend moeten Q2 cijfers nog gerapporteerd, maar wat betreft de kwartalen waar al wél over gerapporteerd is: laatste kwartaal ruim 700 miljoen verlies. Tesla is nog steeds niet structureel winstgevend, dat was mijn punt. Zo moeilijk is dat niet.
boem!
0
@thejaguar

Ik ben reuze benieuwd wat jij een groot verlies vindt.

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen en schat een verlies in van 75 a 150 mio.
thejaguar
0
700 miljoen in 1 kwartaal is uiteraard een groot verlies, Q2 zal minder slecht zijn, misschien enige honderden miljoenen verlies. waar het om gaat is of tesla ooit structureel winstgevend zal worden en dat vraag ik mij af, met de steeds verlaagde prijzen, de lagere of afgebouwde subsidies en de concurrentie, die nu nog in de kinderschoenen staat, maar ongetwijfeld zal komen.
boem!
0
Ja dat is inderdaad de enige vraag die ons nog rest: is Tesla in staat om bij volledige productie een redelijk rendement te maken.

Op die vraag zullen de 2Q cijfers nog geen eensluidend antwoord geven daar de productie in Giga 3 nog op stoom moet komen.
Wel zal duidelijk worden wat het tweede kwartaal aan winst cq verlies heeft opgeleverd en wat de operatie met de cash-flow heeft gedaan.
[verwijderd]
0
Nogmaals, voor zo'n groeier als Tesla draait het niet om winst, wel om cash flow.
Die cash flow was de laatste 4 kwartalen opgeteld POSITIEF en is in sterk stijgende lijn.
Als je echt denkt dat winst alles is waar het nu om draait, heb je duidelijk geen kennis van sterk groeiende technologiebedrijven.
Kijk eens naar Amazon vroeger, Salesforce, Shopify ...
Om marktleider te worden en stevig te groeien moet er nu eenmaal wat verlies worden genomen tot een bepaald moment wanneer de klok omdraait en alle shorters de dupe zijn...
7.733 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,940
Laag 146,220
Volume 87.074.500
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront