PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL Juni 2019 - We hebben iets voor je

5.297 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 ... 261 262 263 264 265 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

bartvde schreef op 26 juni 2019 09:08:

tijd voor een instapmomentje?
Een louche advocaat kan in- en uitstappen wanneer hij wil ..... ;-))

www.advocatie.nl/bredase-advocaat-opg...

Mr_Market
0
quote:

shorterman schreef op 26 juni 2019 13:03:

[...]Zolang er nog VIER turbo's (inclusief boosters) staan rond de koers van 1,30 en rond de koers van 1,20 gaat dat volgens mij niet gebeuren. Die gaan ze er eerst uittikken. Een daling van nog eens een kwartje is kinderspel voor de shorters. En heel veel kleine beleggers hebben die turbo's gekocht.
Ik durf niet zoveel meer over turbos en sprinters te zeggen aangezien ik de vorige x een beetje een veeg uit de pan van iemand kreeg. Een naar m.i. wat ouder heerschap die wellicht verstand van de materie had mar er een woordkeuze op nahield die weer noet zo prettig was.

Ik snap het nog steeds niet helemaal rondom deze 'producten'. Als bij een dreigende lagere koers dan uitgifte de verkopende partij gedwongen word om de onderliggende posities(aandelen) te moeten verkopen lijkt me dat een partij welke interesse heeft in een (steeds) lagere koers er baat bij heeft dan dit dus gebeurd.

Maar nogmaals ik ben er niet goed genoeg in thuis om er het fijne van te weten.
Utreg1960
0
quote:

yieldcurve schreef op 26 juni 2019 13:30:

[...]

Hoe zou jou strategie zijn Manuss, als je CEO bij Post.nl zou zijn? Wat doet Herna fout en hoe zou jij het aanpakken?
Manuss kennende had hij gelijk het bod van € 5,75 gepakt en iedereen daardoor happy gemaakt.
DWB Happy
1
quote:

Mr_Market schreef op 26 juni 2019 13:48:

[...]
Ik durf niet zoveel meer over turbos en sprinters te zeggen aangezien ik de vorige x een beetje een veeg uit de pan van iemand kreeg. Een naar m.i. wat ouder heerschap die wellicht verstand van de materie had mar er een woordkeuze op nahield die weer noet zo prettig was.

Ik snap het nog steeds niet helemaal rondom deze 'producten'. Als bij een dreigende lagere koers dan uitgifte de verkopende partij gedwongen worden om de onderliggende posities(aandelen) te moeten verkopen lijkt me dat een partij welke interesse heeft in een (steeds) lagere koers er baat bij heeft dan dit dus gebeurd.

Maar nogmaals ik ben er niet goed genoeg in thuis om er het fijne van te weten.
Bij aankoop van een turbo long koopt de bank doorgaans de onderliggende waarde aan. Een deel van de kosten voor de onderliggende waarde wordt gefinancierd door de bank; het overblijvende deel betaalt de belegger in de vorm van de waarde van de turbo long. Over het deel dat de bank financiert, betaalt de belegger rente. Dit maakt uitgeven van turbo's interessant voor de bank. Stijgt de onderliggende waarde dan zal de waarde van de turbo long sneller stijgen dan het aandeel; daalt de onderliggende waarde dan zal de waarde van de turbo long sneller dalen. Het kan dus ook zijn dat de investering van de bank in gevaar komt. Daarom heeft de bank in de turbo/speeder/sprinter een veiligheidsmaatregel ingebouwd. Dit heet de stoploss.

Een stoploss (voluit stoploss order) is een order om een belegging te verkopen (of kopen in geval van een turbo short) op het moment dat de koers van de onderliggende waarde is gedaald (resp. gestegen) onder (resp. boven) een bepaalde prijs. Op het moment dat de belegging wordt verkocht gebeurt dat bestens ('wat de markt ervoor geeft'). Deze maatregel is ook in het voordeel van de belegger: immers de belegger kan door de stop loss nooit meer verliezen dan zijn investering. Als de koersbeweging van de onderliggende waarde dermate abrupt is, bijvoorbeeld bij een flink lagere opening door een winstwaarschuwing, worden de verliezen beneden het financieringsniveau door de bank genomen. De belegger krijgt dus nimmer te maken met een restschuld. Is de verkoop van een turbo long gerealiseerd tegen een prijs boven het financieringsniveau dan keert de bank na enkele dagen het restant aan de belegger uit (= restwaarde).

Dus zodra stoplos getriggerd wordt verkoopt de bank de (onderliggende waarde) de aandelen dus, oftewel er komen dan ineens meer aandelen op de markt wat ook weer een lagere koers kan geven, en waarbij de shorters de mogelijk krijgen om deze op te vangen, of juist op dat moment de verkoopdruk verder op te voeren wat nog een lagere koers geeft.

Het verdienmodel van de banken is hoofdzakelijk de financierings- winst.
innicksname
0
Je zal vandaag maar op 1,38 hebben gedacht 'en nu is het genoeg' en hebben verkocht :-)
[verwijderd]
0
quote:

innicksname schreef op 26 juni 2019 14:10:

Je zal vandaag maar op 1,38 hebben gedacht 'en nu is het genoeg' en hebben verkocht :-)
Zo blijft het natuurlijk altijd, had ook naar de 1,32 kunnen gaan en dan was het PPFFF gelukkig verkocht op 1,38...
innicksname
0
quote:

Eurowin schreef op 26 juni 2019 13:36:

[...]

Hoe bedoel je dat? Bod van 5,75 afslaan onder druk Kamp en dan zeggen wij gaan OP EIGEN KRACHT zorgen dat de koers UP blijft gaan, nu 1,45... je volgde hopelijk toch wel Herna de afgelopen jaren, of... Alleen de vraag al.....Wat doet Herna fout... vraag maar aan John de Mol..
Die uitspraak was ook een beetje dom, maar Herna heeft het tij niet mee. Dat vereist dat PostNL nu flink investeert in nieuwe infrastructuur terwijl de postkant kwartaal na kwartaal daalt. Maar al met al is PostNL in NL enorm goed gepositioneerd tov de concurrentie.
[verwijderd]
0
quote:

innicksname schreef op 26 juni 2019 14:12:

[...]
Die uitspraak was ook een beetje dom, maar Herna heeft het tij niet mee. Dat vereist dat PostNL nu flink investeert in nieuwe infrastructuur terwijl de postkant kwartaal na kwartaal daalt. Maar al met al is PostNL in NL enorm goed gepositioneerd tov de concurrentie.
Een beetje dom.. Het verschil tussen het bod van bpost toen en de huidige waarde van postnl is bijna 2 miljard. Noem dat maar een beetje dom!
DWB Happy
0
quote:

innicksname schreef op 26 juni 2019 14:12:

[...]
Die uitspraak was ook een beetje dom, maar Herna heeft het tij niet mee. Dat vereist dat PostNL nu flink investeert in nieuwe infrastructuur terwijl de postkant kwartaal na kwartaal daalt. Maar al met al is PostNL in NL enorm goed gepositioneerd tov de concurrentie.
Dat klopt helemaal, alleen zijn de marges te laag waardoor de winstgevendheid ver te zoeken is.

Door de druk van de toenemende concurrentie zal het moeilijk of zelfs onmogelijk zijn om de marges op de parcels te kunnen verbeteren de komende jaren.

Mr_Market
0
quote:

DWB Happy schreef op 26 juni 2019 14:09:

[...]

Bij aankoop van een turbo long koopt de bank doorgaans de onderliggende waarde aan. Een deel van de kosten voor de onderliggende waarde wordt gefinancierd door de bank; het overblijvende deel betaalt de belegger in de vorm van de waarde van de turbo long. Over het deel dat de bank financiert, betaalt de belegger rente. Dit maakt uitgeven van turbo's interessant voor de bank. Stijgt de onderliggende waarde dan zal de waarde van de turbo long sneller stijgen dan het aandeel; daalt de onderliggende waarde dan zal de waarde van de turbo long sneller dalen. Het kan dus ook zijn dat de investering van de bank in gevaar komt. Daarom heeft de bank in de turbo/speeder/sprinter een veiligheidsmaatregel ingebouwd. Dit heet de stoploss.

Een stoploss (voluit stoploss order) is een order om een belegging te verkopen (of kopen in geval van een turbo short) op het moment dat de koers van de onderliggende waarde is gedaald (resp. gestegen) onder (resp. boven) een bepaalde prijs. Op het moment dat de belegging wordt verkocht gebeurt dat bestens ('wat de markt ervoor geeft'). Deze maatregel is ook in het voordeel van de belegger: immers de belegger kan door de stop loss nooit meer verliezen dan zijn investering. Als de koersbeweging van de onderliggende waarde dermate abrupt is, bijvoorbeeld bij een flink lagere opening door een winstwaarschuwing, worden de verliezen beneden het financieringsniveau door de bank genomen. De belegger krijgt dus nimmer te maken met een restschuld. Is de verkoop van een turbo long gerealiseerd tegen een prijs boven het financieringsniveau dan keert de bank na enkele dagen het restant aan de belegger uit (= restwaarde).

Dus zodra stoplos getriggerd wordt verkoopt de bank de (onderliggende waarde) de aandelen dus, oftewel er komen dan ineens meer aandelen op de markt wat ook weer een lagere koers kan geven, en waarbij de shorters de mogelijk krijgen om deze op te vangen, of juist op dat moment de verkoopdruk verder op te voeren wat nog een lagere koers geeft.

Het verdienmodel van de banken is hoofdzakelijk de financierings- winst.

Interessant bedankt!

Ik concludeer hier wederom uit dat het wel degelijk interessant kan zijn op een bepaalde koers na te jagen aangezien er dan een x aantal aandelen de markt opkomen tegen een bepaalde waarde.

innicksname
0
quote:

DWB Happy schreef op 26 juni 2019 14:17:

[...]

Dat klopt helemaal, alleen zijn de marges te laag waardoor de winstgevendheid ver te zoeken is.

Dor de druk van de toenemende concurrentie zal het moeilijk of zelfs onmogelijk zijn om de marges te kunnen verbeteren de komende jaren.

Mijn gevoel zegt dat die marges niet verder omlaag gaan, want de druk op de logistieke keten neemt alleen maar toe, het juist afleveren van producten neemt ook aan belang toe en wie dat op orde wil hebben moet daarvoor betalen. Ik denk dat vanaf eind dit jaar, begin komend jaar de tarieven voor de vervoerders én logistieke partijen wat omhoog gaan. 'Gratis vervoer' door webwinkels zal ook afnemen.
innicksname
0
quote:

Dr. Oogkloot schreef op 26 juni 2019 14:15:

[...]Een beetje dom.. Het verschil tussen het bod van bpost toen en de huidige waarde van postnl is bijna 2 miljard. Noem dat maar een beetje dom!
Dat verschil is inderdaad wel enorm. Maar .. dat geeft wel de kans om lekker laag in te stappen of bij te kopen. Je moet uiteraard niet rond de 5-6 zijn ingestapt, dan zijn de druiven zuur.
jadijako
0
als ze voorlopig geen dividend meer uitbetalen, kan ik beter wat sprokkelen c juni 2021 0.50 a 0.90-0.95 dan aandelen bijkopen, of zie ik dat verkeerd ?
Yes we can
1
quote:

DWB Happy schreef op 26 juni 2019 14:17:

[...]

Dat klopt helemaal, alleen zijn de marges te laag waardoor de winstgevendheid ver te zoeken is.

Door de druk van de toenemende concurrentie zal het moeilijk of zelfs onmogelijk zijn om de marges op de parcels te kunnen verbeteren de komende jaren.

Door de betere infrastructuur en schaalgrootte zal postNL de concurrenten de markt uitduwen en zelf flink winst maken bedoel je vermoedelijk ?
DWB Happy
0
quote:

innicksname schreef op 26 juni 2019 14:26:

[...]
Mijn gevoel zegt dat die marges niet verder omlaag gaan, want de druk op de logistieke keten neemt alleen maar toe, het juist afleveren van producten neemt ook aan belang toe en wie dat op orde wil hebben moet daarvoor betalen. Ik denk dat vanaf eind dit jaar, begin komend jaar de tarieven voor de vervoerders én logistieke partijen wat omhoog gaan. 'Gratis vervoer' door webwinkels zal ook afnemen.
Je vergeet 1 belangrijk ding, de concurrenten willen een groter aandeel veroveren in de parcel markt.

Nu gaat het nog braaf, maar uiteindelijk zal er een prijzenslag gaan komen, kapitaalkrachtige bedrijven zoals DHL en UPS hebben daarin de langste adem,
gaan hun winst inleveren om uiteindelijk een groter marktaandeel af te snoepen van Postnl.

En ja de druk op de logistieke keten neemt inderdaad toe, wat Postnl juist steeds extra kosten oplevert door grote investeringen daarin te doen, waarbij de marges te laag zijn.

Het bedrijf Postnl zit van alle kanten in een spagaat, kan werkelijk geen kant op,
uiteindelijk betalen de aandeelhouders het gelag zoals nu al het geval is.
Shorters hadden het allemaal al veel eerder door, en staan nu zelfs nog sterk,
want het is juist helemaal geen uitgemaakte zaak meer of het dividend van minimaal
150 miljoen nog zal terugkeren.

Daarnaast is de bereidheid om dividend te betalen ook nooit groot geweest,
ze zullen blijven investeren, de winst blijven afromen...
Gaston Lagaffe
0
quote:

Drs P. schreef op 26 juni 2019 09:46:

Verkauf von Postcon-Beteiligungen: Kartellamt gibt Zustimmung
PostNL hatte Ende 2018 bekräftigt, den Verkauf von Postcon im ersten Halbjahr 2019 abschließen zu wollen.
Er staat toch echt 2019. Nog een paar dagen dan.
[verwijderd]
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 26 juni 2019 14:40:

[...]Er staat toch echt 2019. Nog een paar dagen dan.
Als zelfs deze belofte na meer dan een half jaar niet waargemaakt kan worden, dan vraag ik me echt serieus af wat daar eigenlijk allemaal gebeurt. Of beter gezegd, niet gebeurt.. Nee ik kan bijna niet geloven dat dit niet voor 30 juni bekend gemaakt gaat worden.
Gaston Lagaffe
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 26 juni 2019 09:53:

[...]
Dit is NIET de verkoop van postcon!!!
Dit zijn 3 deelnemingen van postcon die eerder dit jaar verkocht zijn DOOR postcon.
De Duitse ACM (kartelamnt) heeft nu hun goedkeur voor die drie verkopen gegeven.
Dus inderdaad goed nieuws, een belangrijke stap maar GEEN verkoop van Postcon.
We kunnen nu wel concluderen dat die verkoop van Postcon niet lekker loopt. In een keer geheel Postcon verkopen is niet gelukt (lijkt mij voor PostNL de beste oplossing). Verkoop voor de zomer is niet gelukt. Normaal gesproken is het zo dat de best te verkopen onderdelen het snelst verkocht worden. Vraag blijft hoeveel Postcon is er nu nog over en bestaat er nog interesse om dit te kopen ? Wat mij opvalt is dat alles terug gaat naar de oorspronkelijke (deel) eigenaren. Als er een deel niet te verkopen valt moet PostNL tijd en geld reserveren voor afvloeingsregelingen.
Gaston Lagaffe
0
quote:

Dr. Oogkloot schreef op 26 juni 2019 14:50:

[...]Als zelfs deze belofte na meer dan een half jaar niet waargemaakt kan worden, dan vraag ik me echt serieus af wat daar eigenlijk allemaal gebeurt. Of beter gezegd, niet gebeurt.. Nee ik kan bijna niet geloven dat dit niet voor 30 juni bekend gemaakt gaat worden.
Ik betwijfel of die verkoop van Postcon en Nexive gaat lukken (al vaker geschreven). Waarom zouden beide deelnemingen gelijktijdig verkocht worden ? Je hoort er alleen iets over als een ander iets publiceert. Dit zit niet goed. Het is te stil, het verloopt te traag en het zijn 2 verlieslatende bedrijven. De beste delen worden er uitgelicht en met de rest blijft PostNL zitten.
5.297 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 ... 261 262 263 264 265 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 14:08
Koers 1,240
Verschil -0,020 (-1,59%)
Hoog 1,250
Laag 1,232
Volume 775.358
Volume gemiddeld 2.208.161
Volume gisteren 1.631.754

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront