TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
DerksVisie
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 18 juni 2019 17:48:

Maar TT zou Volvo kwijt zijn als klant omdat Volvo over zou gaan op Google.
Volvo en Volvo Trucks hebben 2 totaal verschillende eigenaren. Ze zouden eigenlijk van naam moeten veranderen voor de duidelijkheid.
viermeiden
0
quote:

DerksVisie schreef op 18 juni 2019 17:56:

[...]

Volvo en Volvo Trucks hebben 2 totaal verschillende eigenaren. Ze zouden eigenlijk van naam moeten veranderen voor de duidelijkheid.
Ter info: Bericht uit december 2017!

Geely neemt bescheiden belang in Volvo Trucks
Zhejiang Geely Holding uit China heeft een belang van 8,2 procent genomen in het Zweedse Volvo Trucks.

Geely is al sinds 2010 eigenaar van Volvo Cars, de eveneens Zweedse personenwagenbouwer. Het bedrijf neemt het aandeel van 8,2 procent over van investeringsgroep Cevian Capital.

Geen hereniging
Dat meldt persbureau Reuters. Volgens Geely is er geen sprake van dat de twee Volvo’s, sinds 1999 gescheiden, weer worden herenigd. Het Chinese bedrijf heeft naar verluidt 3,25 miljard euro neergeteld voor het aandeel. Overigens is AB Volvo (Volvo Trucks) weer voor 45 procent eigenaar van Dongfeng Commercial Vehicles, een Chinese vrachtwagenproducent.

viermeiden
Dutchy Ron
0
Volvo and Nvidia announced a new partnership today aimed at developing the next-generation decision-making engine for Volvo Group’s fully autonomous commercial trucks and industrial service vehicles. The partnership will use Nvidia’s Drive artificial intelligence platform, which encompasses processing data from sensors, perception systems, localization, mapping and path prediction and planning.

techcrunch.com/2019/06/18/volvo-teams...
Dutchy Ron
0
While Xavier makes it possible for localization to work in real time, the system must also be able to perform this process wherever the car drives. To do so, NVIDIA turned to partners that have dedicated years and vast resources to building HD maps of the world’s roads — among them, Baidu, HERE, NavInfo, TomTom and Zenrin, which have made their maps compatible with DRIVE Software for global localization
Kuiken
2
Net afgelopen een webseminar van ING. Die bank is zo ongeveer nooit expliciet over individuele aandelen, maar voor deze keer het rijtje van Bob Hooman, ( hfd beleggings sectie of zoiets). Hij noemde Pfizer, Shell,CME. CVS Unilever Adobe, Vodafone, Marathon petroleum corp en TomTom ( met als toevoeging"is wel speculatief, ze hebben net een groot onderdeel afgestoten en dat geld uitgekeerd. Ook aan zichzelf en de groep eigenaren ZOU het bedrijf van de beurs kunnen halen." Hij voegde daaraan toe: "al deze bedrijven hebben we ook zelf in portefeuille." dat laatste is in tegenstelling met een antwoord van een ING topman die mij persoonlijk toen aangaf dat TT te klein was om zelf als ING in te beleggen" dat was zo'n twee jaar geleden.
[verwijderd]
0

Ik heb de afgelopen anderhalve maand sterk opgebouwd in aandelen naast de calls die ik had. Vandaag alle calls de deur uit gedaan (meeste TTO juni). Aandelen hou ik vast.

Overigens is de handel in TTO niet echt je dat. Koers en boek is nauwelijks te volgen en de spread is gigantisch. Bij Binck kun je ze niet meer kopen (wie/waar wel?), daarmee ben je als verkoper afhankelijk van een kleinere groep kopers
Crash Bandicoot
0
Bij Degiro kan ik gewoon in opties handelen. Je moet alleen goed zoeken naar de series.
[verwijderd]
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 18 juni 2019 21:43:

Bij Degiro kan ik gewoon in opties handelen. Je moet alleen goed zoeken naar de series.
nope bij Binck; wat je aan TTO niet hebt kun je niet openen, wat je wel hebt kun je geen koopopdracht meer ingeven. Je kunt er alleen bij vanuit je eigen overzicht.

Contact gehad met Binck: 'sorry'. Vind ik niet genoeg en heb er een klacht van gemaakt
[verwijderd]
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 18 juni 2019 15:23:

[...]

Je zou bijna all-in gaan.
Google betaalde achteloos 1mrd voor start-up Waze..

HERE ging voor 3mrd de deur uit (en daar moest afgelopen jaar nog 350mln bij worden gestort, ondanks hun blatende CEO).

En dan wordt er nu ~750mln ondernemingswaarde betaald voor TomTom nu op 8,77.

Daarom sta ik niet raar te kijken als Microsoft 100% premie zou bieden (ala LinkedIn)
Crash Bandicoot
0
[verwijderd]
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 18 juni 2019 22:13:

Heel vreemd, kan je je opties niet laten overschrijven naar een andere broker.
Die van juni 2019? Ik heb gewoon net niet een optimale prijs gehad denk ik, verder weinig keus

Maar als jij wel bij TTO; dus de oude voor 99 aandelen opties kunt kopen, dan is dat dus een keuze van Binck; graag nog een bevestiging,
Crash Bandicoot
0
Ik heb ze 24 mei in ieder geval gekocht nog.

TTO C10.11 21JUN19B
NLENX5149218 | Euronext NYSE Liffe

Edit: Hoop op een heel snel bod:)
[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 18 juni 2019 15:56:

[...]

Kostprijs van het real-time HD-platform (maps+services) ligt rond de 7 miljard.
Eerste jaren de aanschaf van 2,9 miljard en de uitbreiding naar wereldwijde dekking en daarna de afgelopen 7 jaar de real-time Services en HD-maps. Alle investeringen en kosten zijn maximaal afgeboekt. Jaarlijks wordt er nog steeds ca 300 miljoen ingepompt om de wereldmarktleider te worden in real-time Services en HD-maps.

(kost van 7 miljard gaat voor de baat van een markt die straks ergens tussen de 50 en 150 miljard aan jaarabonnementen gaat opleveren; investering levert nu nog 0 op maar de markt start en TomTom heeft onlangs de 2 eerste orders die in de markt beschikbaar kwamen binnengehaald; bij 2 grote autofabrikanten en zo'n beetje alle autofabrikanten testen met de TomTom real-time HD-oplossing)

Nul schuld en einde jaar bijna 500 miljoen in kas.
Op basis van de oude SD-kaarten en binnengehaalde orders (looptijd 4-5 jaar en verlenging 4-5 jaar per model) komt er jaarlijks 100+ miljoen aan cash bij de komende jaren.

Wil een strategische partij zoals Apple, Amazon, Microsoft, Samsung, Baidu etc. hetzelfde platform bouwen, dan zijn ze minimaal 10 miljard kwijt en 5-10 jaar bezig (expertise is nauwelijks beschikbaar en je ziet Apple al 10 jaar prutsen aan een eigen kaartje van San Francisco).

je kunt een parallel trekken tussen @TT en het @HSL project, elk 7 miljard aan investeringen om in het geval van de @HSL voor een stuk of 10 treinen per dag tussen Amsterdam en Parijs, en laat ik gemakshalve de 4 'a 5 miljard aan teloor gegane investeringen voor de Fyra buiten beschouwing.

En dan @TT ook een miljard of 6 aan investeringen en jaarlijks nog honderden miljoenen aan onderhoud-kosten om het geheel up-to-date te houden en daar waar nodig uit te breiden!
Huidige waardering, ongeveer de onderhoud-kosten van 2019 en 2020 ofwel 90% van de gedane investeringen zijn verdampt!

@TT, de @HSL van ondernemend Nederland met dit verschil dat bij @TT mijn centen en die van overige aandeelhouders zijn verdampt en bij @HSL enkel publieke centen!!
win some...
0
quote:

Pieterkels schreef op 18 juni 2019 22:41:

[...]

@TT, de @HSL van ondernemend Nederland met dit verschil dat bij @TT mijn centen en die van overige aandeelhouders zijn verdampt en bij @HSL enkel publieke centen!!
Nou, verschil? Die 'publieke centen' heb je via belastingen ook je deel aan bijgedragen.
[verwijderd]
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 18 juni 2019 22:28:

Ik heb ze 24 mei in ieder geval gekocht nog.

TTO C10.11 21JUN19B
NLENX5149218 | Euronext NYSE Liffe

Edit: Hoop op een heel snel bod:)
Dit is het antwoord:

Geachte...,

Vervelend om te horen dat het verkopen van uw positie niet naar uw wens is gegaan. Het is bij afwijkende optie series zoals de TTO serie alleen toegestaan om sluitingstransacties te doen. Professionele partijen en market makers kunnen deze posities aankopen


Alleen sluiten is 1, maar de prijs van de naastliggende opties niet kunnen zien is wat anders; helpt je toch bij prijsbepaling.

Maar goed, terug naar T2 zelf: flink stuk erbij in een maand, nog zo'n maand en ik ben weer boven Jan;-)
[verwijderd]
0
quote:

Pieterkels schreef op 18 juni 2019 22:41:

[...]je kunt een parallel trekken tussen @TT en het @HSL project, elk 7 miljard aan investeringen om in het geval van de @HSL voor een stuk of 10 treinen per dag tussen Amsterdam en Parijs, en laat ik gemakshalve de 4 'a 5 miljard aan teloor gegane investeringen voor de Fyra buiten beschouwing.

En dan @TT ook een miljard of 6 aan investeringen en jaarlijks nog honderden miljoenen aan onderhoud-kosten om het geheel up-to-date te houden en daar waar nodig uit te breiden!
Huidige waardering, ongeveer de onderhoud-kosten van 2019 en 2020 ofwel 90% van de gedane investeringen zijn verdampt!

@TT, de @HSL van ondernemend Nederland met dit verschil dat bij @TT mijn centen en die van overige aandeelhouders zijn verdampt en bij @HSL enkel publieke centen!!
Er is geen parallel tussen deze 2 overheidsprojecten in railinfra en de ontwikkeling van een real-time HD-maps & Services platform voor autonoom/veiliger autorijden.

Er is inderdaad 90% van de ca 7 miljard ontwikkelkosten afgeboekt (oa via belasting). Daardoor is TomTom schuldenvrij en staat er zit er eind dit jaar ca 500 miljoen in de kas.

Gaat die 7 miljard renderen?

De real-time HD-markt is nu nihil maar gaat in 2025 al naar >25 miljard met een CAGR van 78,3% over de periode 2019-2023 (400 miljoen in 2019 - 8 miljard 2023).
De markt gaat naar schatting ergens tussen de 50-150 miljard.
Over 10-15 jaar zijn er ca 1,5 miljard connected cars met een jaarabonnement op de real-time HD-services

Alles draait om marktaandeel in die nieuwe HD-markt. Alle grote autofabrikanten testen met TomTom. TomTom loop ook voorop in technologie en patenten (oa RoadDNA).
De eerste 2 HD-orders die in de markt kwamen zijn allebei naar TomTom gegeaan. Nu ng bescheiden orders, maar wel van 2 grote autofabrikanten.
Huidig marktaandeel in HD is 100%.
No-nonsense
0
VW werkt hierbij samen met Microsoft. Dat moet toch ook van belang zijn voor TomTom. En misschien niet zo'n klein beetje ook. De gouden bergen komen eraan. ;-)
tweakers.net/nieuws/154182/volkswagen...
[verwijderd]
0
Koop 100 aandelen op 8,88 en verkoop 1 call dec19 op 9,00 en ontvang 0,90 premie. ~10%

[verwijderd]
3
Vernam dat er een aantal managers worden overgeplaatst per naar SFO per 1 oktober om voor MS te gaan werken
Toch blij dat ik niet alles heb verkocht en nu met de hobbelkar naar de 9 !
Gaan we nog die vis bestellen Tatje?
1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront