TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2019 - EUR3,20 uitkering per aandeel

1.792 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 86 87 88 89 90 » | Laatste
DNFTT
0
quote:

Erik9400 schreef op 24 mei 2019 09:12:

Wel mooi K.T

Aandeel zakt en zakt... nu staat er dividend in portefeulle en nu gaan de koers omhoog :-( Had dat geld nu liever in aandelen zitten

Weer genaaid...
Regeren is vooruitzien, een week geleden had je tegen lage kosten en met een klein risico jouw positie kunnen verdubbelen.
[verwijderd]
0
Het is even schakelen met 132mln uitstaande aandelen....

Binnen 1-2 weken boven de 9 euro
[verwijderd]
0
Bij DeGiro kan er niet worden gehandeld in het aandeel TT, belachelijk. Iemand die weet hoe dit komt?
Crash Bandicoot
1
quote:

JIBA schreef op 24 mei 2019 09:50:

Bij DeGiro kan er niet worden gehandeld in het aandeel TT, belachelijk. Iemand die weet hoe dit komt?
Zoek hier op:

NL0013332471
[verwijderd]
0
Vorige week uit voorzorg nood accountje bij plus500 geopend en wat opgezet
Handelen sinds gisteren mogelijk en ook dividend reeds bijgeschreven
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 23 mei 2019 20:33:

[...]
Ik heb een researchrapport van ING uit juli 2015. Helaas niet recenter, maar goed, daarin staat:

"In a scenario in which Tom2 remains standalone but HERE is taken out we also see
significant upside potential for Tom2. In this scenario we assume that TomTom will
double its market share in Automotive from the current c.20% to 40% (assuming HERE is exclusively used by German car makers Volkswagen, BMW and Daimler, which together hold a global market share of 18.7%).

If we apply a DCF valuation in which we assume 80% of future cars will be suited to be equipped with an inbuilt system which over time (terminal value) will evolve to 100% and if we assume a 30% take rate to start with and then increase this also towards 100% and estimate an 85% gross margin and ASP for the package (map+traffic and excluding software) and assuming a stable ASP (price pressure offset by offering a more advanced map in the future applicable for highly automated driving), we arrive at a DCF fair value of €15.04. This is only for Automotive, ie, it does not include the fair value for Consumer and Telematics and net cash per share."


40% van een 100% markt dus. Die 100% wordt volgens ING in 2024 bereikt (dachten ze in 2015).

Lijkt een eigen inschatting van ING.
Bij Probeleggen heeft Goddijn zelf die 50% marktaandeel Automotive genoemd.

Maakt een groot verschil straks in de nieuwe real-time services en HD-markt van 9 miljard in 2022, 25 miljard in 2025. Daarna verder groeiend naar 50 miljard, 100 miljard en mogelijk nog fors hoger als er tzt 1,5 miljard connected auto's rondrijden met een abonnement op real-time services en hd-maps.

Bij 20% marktkaandeel ben ik tevreden. 40% zou helemaal super zijn en 50% een onvoorstelbare prestatie.

En zelfs bij 10% komt een schip met goud binnen aan de De Ruijterkade in Amsterdam.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd.]
[verwijderd]
0
Het lijkt er op dat de koers bewust laag is gehouden tot eergisteren. Wie oh wie zou dáár baat bij hebben gehad?
Putz
0
Blijft raar dat koers nu wel stijgt, fundamenteel is er namelijk niets veranderd t.o.v. een week geleden. Telematics deel was nl al een 'vast onderdeel' van de koers.
[verwijderd]
0
Het aandeel TomTom is na consolidatie verandert in een turbo met hefboom 2. Daarnaast nog steeds fors ondergewaardeerd met ~650mln ondernemingswaarde..
[verwijderd]
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 24 mei 2019 09:53:

[...]

Zoek hier op:

NL0013332471
Ah, top! Beter ja ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Putz schreef op 24 mei 2019 09:57:

Blijft raar dat koers nu wel stijgt, fundamenteel is er namelijk niets veranderd t.o.v. een week geleden. Telematics deel was nl al een 'vast onderdeel' van de koers.

Misschien komt het omdat er >100mln aandelen zijn vertrokken?

;-)
Putz
0
quote:

Makita schreef op 24 mei 2019 09:58:

[...]
Misschien komt het omdat er >100mln aandelen zijn vertrokken?

;-)
Daardoor zal de stijging harder gaan, maar verklaart niet het stijgen an sich.
[verwijderd]
0
quote:

Putz schreef op 24 mei 2019 10:00:

[...]

Daardoor zal de stijging harder gaan, maar verklaart niet het stijgen an sich.
Dat zit hem er denk ik vooral in dat het een makkelijker overname hapje is geworden, minder aandelen, dus ALS het stijgt, stijgt het harder.. Dat versterkt het koopeffect, duidelijk.

Ben blij met mijn opties ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Putz schreef op 24 mei 2019 10:00:

[...]

Daardoor zal de stijging harder gaan, maar verklaart niet het stijgen an sich.
Free float die een beetje terug wil kopen geeft koersdruk. Dezelfde free float die niet verder wil verkopen geeft koersdruk. Media aandacht op TomTom en haar gigantische onderwaardering op 650mln geeft koersdruk..

Zoiets misschien?

Brouwer285
0
quote:

Putz schreef op 24 mei 2019 10:00:

[...]

Daardoor zal de stijging harder gaan, maar verklaart niet het stijgen an sich.
Maar kan het misschien wel de daling voorafgaand aan de consolidatie verklaren?
Crash Bandicoot
0
1.792 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 86 87 88 89 90 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 15:53
Koers 5,585
Verschil +0,125 (+2,29%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 407.071
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront