TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2019 - EUR3,20 uitkering per aandeel

1.792 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 86 87 88 89 90 » | Laatste
chris123
0
quote:

Giger schreef op 23 mei 2019 15:41:

een tijdje geleden:
16000x 10,00 = 160000,-
break-even 10

gisteren:
16000x 7,49 = 119840,- (papierverlies 40160,-)
break-even 10

vandaag:
9000x 7,93 + (9000x 5,74) = 123030,- (echt verlies 36970,-)
break-even 12

maandag?
En je mist vandaag de stijging met 7k aandelen.
[verwijderd]
0
In opdracht van HG wordt tot enige tijd na deze kapitaaluitkering en reverse split de koers nog wat hoog gehouden. Het zou anders teveel opvallen dat de aandeelhouder eigenlijk alleen maar slechter wordt van de Telematics-deal. Ik verwacht dat zeer binnenkort, door een nieuwsbericht dat niet wordt weersproken, de koers toch weer een flinke knauw krijgt.
[verwijderd]
0
quote:

chris123 schreef op 23 mei 2019 16:13:

[...]

En je mist vandaag de stijging met 7k aandelen.
Had je gewoon kunnen bijkopen gisteren.
[verwijderd]
0
Het is wel apart te zien dat het orderboek een groot deel van de dag vrijwel leeg is. De fluctuaties van vanmorgen vallen daarom nogal mee. Deze week al eens gelezen dat mogelijk een bevriende relatie de koers wat stuurde. Dat lijkt er vanmiddag ook wel op; geen orderboek, maar stabiele koers.

zojuist:

4 1.130 7,90 7,91 1.248 3
2 1.026 7,898 7,912 1.154 2
1 280 7,897 7,913 279 1
1 280 7,896 7,914 279 1
1 100 7,892 7,915 280 1
Tijden en prijzen
JP Samosa
0
quote:

groeibriljant schreef op 23 mei 2019 17:09:

[...]

Had je gewoon kunnen bijkopen gisteren.
Haha, inderdaad,
lol
[verwijderd]
0
quote:

Overtake schreef op 23 mei 2019 17:05:

In opdracht van HG wordt tot enige tijd na deze kapitaaluitkering en reverse split de koers nog wat hoog gehouden. Het zou anders teveel opvallen dat de aandeelhouder eigenlijk alleen maar slechter wordt van de Telematics-deal. Ik verwacht dat zeer binnenkort, door een nieuwsbericht dat niet wordt weersproken, de koers toch weer een flinke knauw krijgt.
Er is 1 scenario naar beneden: dirty-exit

Er zijn 3 scenario's non-dirty: belang big-tech/car, overname, groei door HD markt en sterke wpa

We gaan het zien, maar gezien de 3 euro cash (+ groeiend) en de onderliggende verborgen waarde van de real-time tech + hd-maps (500 miljoen versus kostprijs van 6-7 miljard) lijkt mij naar beneden zeer verdacht.
[verwijderd]
0
quote:

Giger schreef op 23 mei 2019 15:41:

een tijdje geleden:
16000x 10,00 = 160000,-
break-even 10

gisteren:
16000x 7,49 = 119840,- (papierverlies 40160,-)
break-even 10

vandaag:
9000x 7,93 + (9000x 5,74) = 123030,- (echt verlies 36970,-)
break-even 12

maandag?
Zoals altijd bij TomTom is alles wat er gebeurd alleen maar in het voordeel van de grootaandeelhouders.
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 23 mei 2019 17:09:

[...]

Had je gewoon kunnen bijkopen gisteren.
Natuurlijk, als je daar een geld voor hebt.
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 23 mei 2019 17:15:

[...]

Er is 1 scenario naar beneden: dirty-exit

Er zijn 3 scenario's non-dirty: belang big-tech/car, overname, groei door HD markt en sterke wpa

We gaan het zien, maar gezien de 3 euro cash (+ groeiend) en de onderliggende verborgen waarde van de real-time tech + hd-maps (500 miljoen versus kostprijs van 6-7 miljard) lijkt mij naar beneden zeer verdacht.
Alleen verdacht vinden ze vast niet erg, zolang het maar niet bewezen kan worden, vandaar ook de verwachting van mij dat de koers nu nog even hoger blijft, voordat hen weer een bericht "overkomt".
WEBJE
0
Wat raar is mijn bep aankoop gemiddelde komt niet overeen met mijn overzicht Bij Keytrade ,heeft iemand dat ook bemerkt .
Komt dat door de aanpassing der aandelen ???
Beperktedijkbewaking
0
quote:

holenbeer schreef op 23 mei 2019 08:04:

Opties zijn ook aangepast. Strike iets hoger, aantallen hetzelfde.
Kopen maar allemaal :-)
Onderliggende waarde bij alle aangepaste opties (TTO) is 99 aandelen. Dat zie je bij (ver)kopen, je ontvangt/betaalt dan 99 keer de premie.
De contante verrekening van afrondverschillen volgt over enkele dagen.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Jopie1962 schreef op 23 mei 2019 11:04:

[...]
...
Als gevolg hiervan heeft Euronext besloten om de contractspecificaties van de optieseries TomTom aan te passen.

De bestaande optieseries TTM, 4TT en 5TT zullen worden omgezet in nieuwe optieseries TTO, 4OT en 5OT op basis van een ratio van 1.01142264, de contractgrootte wordt 99 en de uitoefenprijzen worden vermenigvuldigd met de ratio. Om eventuele afrondingsverschillen te compenseren zal op een later moment nog een contante verrekening plaatsvinden.

Ter illustratie:
Indien u 1 TTM Call September met uitoefenprijs van 10,00 had en contractgrootte 100. Dan heeft u na de omzetting de volgende positie:
1 TTO Call September met uitoefenprijs 10,11 en een contractgrootte van 99 aandelen.
Klopt, maar lezen jullie geen andere TomTom-draadjes? De aanpassing van TT-opties is deze week al uitgebreid behandeld in:
www.iex.nl/Forum/Topic/1359766/3/TomT...

De optiehandelaren probeerden er vanmorgen overigens een slaatje uit te slaan. Eerst waren er helemaal geen quotes, daarom stonden de nieuwe TTO opties een tijdje voor €0,00 in je porto. ING berekende op dat moment ook geen margin, mijn VBR ontplofte zowat. Vanmiddag kwamen er wel quotes, maar met een schandalige spread tussen bied en laat.
Eigenlijk kon je als optiebelegger dus niet handelen vandaag. Maar goed, als je bovengenoemd draadje goed gelezen had, was je voorbereid en had je al eerder de gewenste posities ingenomen. Ik neem aan dat morgen alles in rustiger vaarwater komt en je weer normaal in opties kunt handelen.

Voor zover ik kon nagaan werden turbo's vandaag wel op tijd en netjes aangepast, zonder koersschokken of waardeverandering. De stijging van de turbo's long vandaag komt dus uitsluitend door de koersstijging van het aandeel TomTom, niet door de aanpassing.
Overigens deden ING en BNP de aanpassing van de turbo's op een verschillende manier (andere turbo-uitgevers heb ik niet bekeken). Ik zal daar morgen in bovengenoemd derivatendraadje nader op ingaan.

holenbeer
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 23 mei 2019 17:58:

[...]
Onderliggende waarde bij alle aangepaste opties (TTO) is 99 aandelen. Dat zie je bij (ver)kopen, je ontvangt/betaalt dan 99 keer de premie.
De contante verrekening van afrondverschillen volgt over enkele dagen.

Aah, natuurlijk. 100 calls maar per stuk 99 aandelen.
Ze zijn zo goedkoop dat ik er een factor 100 langs kijk.
DNFTT
1
quote:

Overtake schreef op 23 mei 2019 17:05:

In opdracht van HG wordt tot enige tijd na deze kapitaaluitkering en reverse split de koers nog wat hoog gehouden. Het zou anders teveel opvallen dat de aandeelhouder eigenlijk alleen maar slechter wordt van de Telematics-deal.
Aldus anoniem vanachter een toetsenbord en vreemd genoeg mogen deze aantijgingen hier vrijelijk uitgesproken worden.
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 23 mei 2019 14:56:

[...]

Bron 50% 2020 was wat ik mij herinner ergens artikel/interview van Goddijn bij Probeleggen. Onduidelijk of dat orderintake of omzet was.
Er zijn ook wel eens vragen gesteld door analisten bij de kwartaalrapportages.
Wil je die 50% realiseren dan moet je een partij als Toyota, Ford of GM scoren.
IK ben gaan zoeken
- ik kom de 50% marktaandeel (automotive) op internet in het engels niet tegen
- ik kom de 50% marktaandeel op het forum tientallen keren tegen van jouw kant
- bij elke scheet haal je het aan, ik ben terug gegaan tot juni 2016, toen je het zelf al "oud nieuws" noemde
- het is waarschijnlijk uit Probeleggen uit juni 2015 of eerder
- in een beschrijving van de waarde van Tomtom in Probeleggen een jaar later is van de 50% marktaandeel T2 niets meer terug te vinden

ER is sinds 2015 zoveel gebeurt, is het niet eens tijd voor je om een bevestiging en onderbouwing te zoeken die recenter is?

Ik denk van wel.
Het kan best 50% worden of 45 of 55; het kan inmiddels ook 35 of 40 zijn in 2020 en 50% in 2021 of 2022; het gaat erom wat de opmerking na vier jaar nog waard is.

prettige avond

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 23 mei 2019 18:53:

[...]

Voor zover ik kon nagaan werden turbo's vandaag wel op tijd en netjes aangepast, zonder koersschokken of waardeverandering. De stijging van de turbo's long vandaag komt dus uitsluitend door de koersstijging van het aandeel TomTom, niet door de aanpassing.
Overigens deden ING en BNP de aanpassing van de turbo's op een verschillende manier (andere turbo-uitgevers heb ik niet bekeken). Ik zal daar morgen in bovengenoemd derivatendraadje nader op ingaan.

Duurde vanochtend wel even voordat er volume in de laat was. Commerzbank had gisteren en eergisteren al geen laat meer en Binck had gisteren geen laat meer. Je had maandag dus al moeten kopen, als je wilde voorsorteren.

Vanochtend is de stoploss van Binck opgehoogd met 8 cent en de stoploss van Commerzbank met 8,5 cent (door de koerswijziging van 7,49 naar 7,575 in het aandeel).
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Sunshine Band schreef op 23 mei 2019 20:11:

[...]
IK ben gaan zoeken
- ik kom de 50% marktaandeel (automotive) op internet in het engels niet tegen
- ik kom de 50% marktaandeel op het forum tientallen keren tegen van jouw kant
- bij elke scheet haal je het aan, ik ben terug gegaan tot juni 2016, toen je het zelf al "oud nieuws" noemde
- het is waarschijnlijk uit Probeleggen uit juni 2015 of eerder
- in een beschrijving van de waarde van Tomtom in Probeleggen een jaar later is van de 50% marktaandeel T2 niets meer terug te vinden

ER is sinds 2015 zoveel gebeurt, is het niet eens tijd voor je om een bevestiging en onderbouwing te zoeken die recenter is?

Ik denk van wel.
Het kan best 50% worden of 45 of 55; het kan inmiddels ook 35 of 40 zijn in 2020 en 50% in 2021 of 2022; het gaat erom wat de opmerking na vier jaar nog waard is.
Ik heb een researchrapport van ING uit juli 2015. Helaas niet recenter, maar goed, daarin staat:

"In a scenario in which Tom2 remains standalone but HERE is taken out we also see
significant upside potential for Tom2. In this scenario we assume that TomTom will
double its market share in Automotive from the current c.20% to 40% (assuming HERE is exclusively used by German car makers Volkswagen, BMW and Daimler, which together hold a global market share of 18.7%).

If we apply a DCF valuation in which we assume 80% of future cars will be suited to be equipped with an inbuilt system which over time (terminal value) will evolve to 100% and if we assume a 30% take rate to start with and then increase this also towards 100% and estimate an 85% gross margin and ASP for the package (map+traffic and excluding software) and assuming a stable ASP (price pressure offset by offering a more advanced map in the future applicable for highly automated driving), we arrive at a DCF fair value of €15.04. This is only for Automotive, ie, it does not include the fair value for Consumer and Telematics and net cash per share."


40% van een 100% markt dus. Die 100% wordt volgens ING in 2024 bereikt (dachten ze in 2015).

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 23 mei 2019 18:53:

[...]
Klopt, maar lezen jullie geen andere TomTom-draadjes? De aanpassing van TT-opties is deze week al uitgebreid behandeld in:
www.iex.nl/Forum/Topic/1359766/3/TomT...

De optiehandelaren probeerden er vanmorgen overigens een slaatje uit te slaan. Eerst waren er helemaal geen quotes, daarom stonden de nieuwe TTO opties een tijdje voor €0,00 in je porto. ING berekende op dat moment ook geen margin, mijn VBR ontplofte zowat. Vanmiddag kwamen er wel quotes, maar met een schandalige spread tussen bied en laat.
Eigenlijk kon je als optiebelegger dus niet handelen vandaag. Maar goed, als je bovengenoemd draadje goed gelezen had, was je voorbereid en had je al eerder de gewenste posities ingenomen. Ik neem aan dat morgen alles in rustiger vaarwater komt en je weer normaal in opties kunt handelen.

Voor zover ik kon nagaan werden turbo's vandaag wel op tijd en netjes aangepast, zonder koersschokken of waardeverandering. De stijging van de turbo's long vandaag komt dus uitsluitend door de koersstijging van het aandeel TomTom, niet door de aanpassing.
Overigens deden ING en BNP de aanpassing van de turbo's op een verschillende manier (andere turbo-uitgevers heb ik niet bekeken). Ik zal daar morgen in bovengenoemd derivatendraadje nader op ingaan.

Nadat in de loop van de dag de opties toch weer een waarde toonde, zijn er ook bij die na 17.30 uur weer op 0 zijn gesprongen. Misschien een foutje van de broker, geen idee, het is naar mijn mening in ieder geval zachtst gezegd ontzettend rommelig allemaal.
Hopelijk morgen wel weer op orde.
DerksVisie
0
+5% -40% +4% en dan zegt de IEX slotcall dat TomTom op +0,9% is geëindigd. Ik snapte er al niets meer van maar gelukkig hebben ze het nu weer aangepast.

1.792 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 86 87 88 89 90 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront