Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
fausto1
0
"Dat zou voor velen leuk zijn, maar Q2 belooft vrij positief te worden. De teveel naar Europa verstuurde auto's van Q1 worden grotendeels verkocht en geleverd, USA wil die 39.5K wagen met zijn allen en nu Model S en X nog maar half achter lopen en gruwelijk veel actieradius bieden, moeten er daar ook wat meer van verkocht kunnen worden. Of houden ze het bij een dagploeg toch?"

Waarom denk jij dat kW2 positief wordt? Je bent echt een uitzondering. Zelfs Musk denkt dat pas in het 3e kw weer een plus te zien is. En het is allemaal nergens op gebaseerd.
thejaguar
1
het is voor mij volkomen onbegrijpelijk dat mensen musk nog geloven, zoals ik het ook onbegrijpelijk vind dat mensen trump nog geloven
voda
0
Chinese Tesla-fabriek iets later op stoom

Gepubliceerd op 25 apr 2019 om 07:38 | Views: 977

PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - De nieuwe Gigafactory van Tesla in China gaat iets later de aantallen auto's produceren die het bedrijf eerder als doel aangaf. Volgens topman Elon Musk van de maker van elektrische auto's rollen er eind dit jaar ,,zeker meer dan 1000, misschien 2000'' Models 3 per week van de band.

De fabriek in Shanghai, die nog in aanbouw is, zou eerder volgens Musk aan het einde van dit jaar 3000 voertuigen per week produceren. Op de vraag van een analist of hij daar nog vertrouwen in had zei Musk dat ,,als het dan nog niet gebeurt, het niet lang daarna zal zijn''.

Musk liet ook weten dat Tesla voor de Chinese fabriek met meerdere batterijenmakers in zee te gaan. Tot nu toe werkte Tesla alleen samen met Panasonic, maar volgens ingewijden is het Amerikaanse bedrijf nu ook in gesprek met de Chinese batterijenmaker Contemporary Amperex Technology.
Dutcheon
0
Jaja Q1 700 miljoen verlies...
Weer breed uitmeten alsof er een catastrofe is geweest.

De versimpelde uitleg, ze hadden eind Q1 11.000 auto's in transit,
met gemiddelde prijs minus de aanbetaling is dat zo'n 625 miljoen dollar.

Tel daar de kosten bij van auto's die al in productie zijn en alle bijbehorende onderdelen (gemiddeld 30k per auto) en je komt nog ens aan ruim 300 miljoen.

Het is niet voor niets dat Musk een maand geleden al breed aan het uitmeten was dat er ruim 11.000 auto's niet op tijd bij de klanten in Europa en Azië zijn terecht gekomen, zodat het financiële beeld van Q1 behoorlijk vertroebeld is

voda
0
Ford investeert half miljard in nieuwe Tesla-rivaal

Autofabrikant Ford gaat 500 miljoen dollar investeren in Rivian, een start-up voor elektrische auto’s die algemeen wordt gezien als een potentiële concurrent voor Tesla.

Erik Kouwenhoven 25-04-19, 11:00

Rivian, gevestigd in de Amerikaanse staat Michigan, is van plan tegen het einde van volgend jaar een pick-up truck en een SUV te produceren. Beide modellen worden gevoed door accupacks en zijn ontworpen als luxe voertuigen waarmee wordt gemikt op consumenten die tot nu toe in veel gevallen kiezen voor Tesla.

Internetgigant Amazon investeerde in februari al $ 700 miljoen in Rivian. Ford hoopt door het partnerschap versneld een ??reeks elektrische auto’s en vrachtwagens op de markt te kunnen brengen. Rivian plant naast de twee geplande auto’s volgens onofficiële bronnen nog eens zes nieuwe modellen voor 2025. De Rivians zijn op papier snel, sterk en hebben een enorme actieradius.

www.ad.nl/auto/ford-investeert-half-m...

(Wat een gedrocht zeg!) :-)
Bijlage:
voda
0
Musk en SEC willen opnieuw meer tijd

Gepubliceerd op 26 apr 2019 om 06:20 | Views: 425

PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Tesla-topman Elon Musk en de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC hebben opnieuw meer tijd nodig om een geschil uit te praten. Vrijdag zou er een oplossing voor de ruzie over het gebruik van Twitter door Musk moeten zijn, maar de betrokken partijen vragen nu aan de rechter uitstel tot 30 april.

Eerder legde de SEC Musk en Tesla boetes op voor het via Twitter verspreiden van misleidende koersgevoelige informatie over het autobedrijf. Ook moest Musk een aparte voorzitter aanstellen. In ruil voor toezeggingen over zijn toekomstige twittergebruik hoefde hij niet terug te treden als topman.

Volgens de SEC hield Musk zich niet aan de afspraken. De rechter is gevraagd zich daarover te buigen, maar die vond dat Musk en de toezichthouder er eerst onderling uit moeten proberen te komen. Omdat dit niet voor de eerste deadline van 25 april lukte, hebben Musk en SEC gevraagd om uitstel tot 30 april.
voda
0
Tesla announces First Quarter 2019 Update

Tesla announced that “We ended the quarter with USD 2.2 billion of cash and cash equivalents, a USD 1.5 billion reduction from the end of 2018. This reduction was driven by a USD 920 million convertible bond repayment and an increase in the number of vehicles in transit to customers at the end of Q1. In addition, we began production and deliveries of Model 3 vehicles for overseas markets. As noted in our Q1 2019 Vehicle Production & Deliveries letter, due to unforeseen challenges we had only delivered half of the quarter’s numbers ten days before the end of the quarter. This caused a large number of vehicle deliveries to shift into Q2. In Q1, we experienced non-recurring items that negatively impacted our net loss by USD 188 million. As a result of Q1 pricing actions taken on Model S and Model X, we incurred net USD 121 million loss for increases in the assumed forecasted return rates for cars sold under our Residual Value Guarantee and Buy Back Guarantee programs, as well as inventory write downs for used and service loaner inventory. We also incurred USD 67 million due to a combination of restructuring and other non-recurring charges.”

Highlights

GAAP operating loss of USD 522 million, GAAP net loss of USD702 million, including USD 188 million of non-recurring charges

Model 3 gross margin ~20% in Q1

Revealed Tesla Model Y

Started production of Full Self Driving computer

Vehicle production and deliveries
We produced roughly 63,000 Model 3 vehicles in Q1, which was approximately 3% more than the previous quarter. This improvement in production rate was modest mainly due to changes to the production process for the introduction of new variants of Model 3, fewer working days and a supplier limitation. We started production and deliveries of Model 3 vehicles for overseas markets during Q1. To quickly meet international demand, Europe and China Model 3 builds occurred in the first half of the quarter, with builds for local US markets in the second half. This wave of quarter-end deliveries in the US, China and Europe meant that even short delays caused deliveries to be deferred to Q2. To improve our operations, cost efficiency and customer experience, we are in the process of balancing our regional vehicle builds throughout the quarter.

Model 3 was yet again the best-selling premium car in the US in Q1, outselling the runner-up by almost 60%. This is not surprising given that, for the first time in history, the price of an electric vehicle is lower than its gas-powered equivalents. While global premium vehicle sales reached 8 to 9 million units (depending on definition) last year, the Model 3 is attracting buyers from other segments. Since introduction of Model 3 Standard Range and Standard Range Plus, 69% of trade-ins were non-premium vehicles, indicating that Model 3 is demonstrating appeal beyond the premium segment. Our global expansion for the Model 3 has just begun, competing in a segment that is vastly larger than just the US. Model 3’s average selling price (ASP) in the US remains strong, as a majority of these orders are for long range or all-wheel drive versions. We are also seeing increasing take rates of our Autopilot options, as this suite of features improves.

Deliveries of Model S and Model X declined to 12,100 vehicles in Q1 compared to our two year run rate of roughly 25,000 units per quarter. This decline was mainly caused by weaker Q1 demand due to seasonality, pull-forward of sales into Q4 2018 in the U.S. due to the first scheduled reduction of the federal EV tax credit in Q1 and discontinuation of our 75 kWh battery pack. We also had a mismatch between orders and deliverable cars. For example, due to adjustments in pricing mid-quarter, the take rate for the performance versions of Model S and Model X increased faster than we were able to supply.

In Q1, the Model S and Model X production line was updated to accommodate the next generation of powertrain for these vehicles. Our flagship vehicles now have a longer range and better performance. Model S, with a 370 mile (EPA) maximum range, and Model X, with a 325 mile (EPA) maximum range, remain the longest range EVs ever made by a wide margin. These products continue to lead in motor efficiency, allowing us to achieve improved range at a lower cost without increasing the capacity of our battery packs. With an efficiency of 3.3 EPA miles / kWh, Model X is at least 25% more energy efficient than other SUV electric vehicles (2.1 to 2.6 miles / kWh). These efficiencies also enabled us to re-introduce more compelling standard range versions – Model S with a 285 mile (EPA) maximum range and Model X with a 250 mile (EPA) maximum range – at an improved price point.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
‘Supersportwagen rijdt 1.000 kilometer met volle accu’

De Tesla Roadster is niet alleen qua prestaties een monster, ook de accucapaciteit wordt buitengewoon. Nou moet topman Elon Musk alleen nog even zijn beloftes waarmaken.

Erik Kouwenhoven 30-04-19, 05:00

Het is vrij rustig qua nieuws over de tweede generatie Roadster sinds Tesla er anderhalf jaar geleden het een en ander over meldde. De informatie klonk veelbelovend. De acceleratie van 0-100 km/u in 1,9 seconden bijvoorbeeld. Of de topsnelheid van 402 km/u. Daarmee kan de Roadster de strijd aangaan met merken als Bugatti en Koenigsegg.

De openhartige CEO van Tesla werd onlangs gevraagd of het rijbereik van de Roadster ‘nog steeds 620 mijl (998 km) zal zijn’, waarop hij antwoordde dat de actieradius zelfs beter zal zijn dan 1.000 kilometer. Onder ideale omstandigheden natuurlijk, en zonder misbruik te maken van het gaspedaal, maar toch.

De prijzen van het basismodel zullen naar verwachting beginnen bij $ 200.000. Rapporten spreken over een mogelijke prijsstijging van ongeveer 10 procent of iets meer wanneer het model uiteindelijk in de verkoop gaat, maar dat is nog steeds een lachertje ten opzichte van de vele miljoenen die vergelijkbare niet-elektrische sportwagens van de concurrentie kosten.

www.ad.nl/auto/supersportwagen-rijdt-...
Bijlage:
[verwijderd]
0
De permalongs hebben hun kruit verschoten, wie ging kopen op deze dip heeft het al gedaan.
Goed nieuws verhalen vanuit Tesla zelf bewegen de koers niet meer. Is de fijne zaagtand dan gesleten?
De nabestaanden van de Model X rijder die niet oplette en onder Autopilot een lane divider ramde (weken nadat de demper ervoor verwijderd was) klagen nu Tesla aan voor verwijtbaarheid. En de staat Californië voor het niet vervanging van de demper, als ik het goed begrijp.
Blijft een gevalletje Darwin natuurlijk, een Level 2 wagen het zelf laten uitzoeken terwijl de weg alles behalve recht en simpel is. Maarja, na een paar km zonder problemen wordt opletten wel saai he. Velen denken dat ze AP beter begrijpen dan de engineers en kunnen voorspellen wat de wagen allemaal ziet en zal doen.
Mr sponge
0
seekingalpha.com/article/4257765-elon...

Dit heeft toch alle tekenen van een kaartenhuis? Geld lenen en je aandelen als onderpand geven en dan met het geleende geld weer wat aandelen bijkopen.
Hij leent dus voor honderden miljoenen en doet dat in alle stilte. Vervolgens koopt hij voor 10 miljoen aandelen bij en schreeuwt hij het van de daken. Dat is het betere oppomp werk. Maar nu de lucht er uit begint te lopen kan het snel gaan. We gaan het meemaken.
Dutcheon
0
Jullie allemaal alweer vergeten dat VW alleen al voor ontwikkeling van DE EA-189 sjoemelmotor 400miljoen subsidielening kreeg van EIB?

VW überhaupt teveel leningen heeft kunnen lospeuteren voor ontwikkeling van brandstofauto's? sinds 1990 alleen al bij EIB meer als 5 miljard!
www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel...

Ik zeg laat Tesla maar schuiven, zo'n Gigafactory bouw je niet van de paar centjes die je met de verkoop van 70000 model 3's kan verdienen....

Tesla moet zijn momentum blijven behouden om de concurrentie voor te blijven. Nu blijven doen wat ze doen en alleen wat efficientieslagen slaan zou betekenen dat ze over 3 jaar ingehaald zijn.
Het zou erg slecht zijn om je te laten beperken in groei door alleen naar de beschikbare cashflow te kijken...
Gelukkig zijn er wijzere mensen in en om Tesla heen die dat 10 jaar geleden ook al zagen. Anders was de enige referentie met elektrisch rijden de saaie nissan Leaf geweest en waren de grote merken nu nogsteeds excuses aan het verzinnen om niet te hoeven beginnen met nadenken over een batterijpakket in een auto....
Das waren Jaguar en Audi nog niet begonnen met leergeld te betalen met de i-pace en e-tron en was VW nog niet gedwongen om Electrische auto's op de markt te gaan brengen met verlies ;)

Het eeuwige doemdenken wat ik hier voorbij zie komen is om moe van te worden. Als je tegen suiker bent loop je toch ook niet elke keer de snoepwinkel binnen om er over te klagen?

thejaguar
0
tesla probeert het faillissement nog even uit te stellen door bij nietsvermoedende beleggers nog een paar miljard te lenen, terwijl er al 10,5 miljard schuld is
Mr sponge
0
Ja het is wel opvallend. Ze lenen 1,35 miljard. En er worden aandelen verkocht van een bestaande aandeelhouder. Van die $650m ziet Tesla niet. Mogelijk Musk die aangeeft misschien $10m aandelen bij te kopen. Om te voorkomen dat de koers instort. Een of meerdere grootaandeelhouders willen er nu toch uit. En de koers staat toch echt niet op een hoogte punt.
Ben ook benieuwd naar de rente die ze gaan betalen over de 1,35 miljard die ze nu lenen.
voda
0
Tesla klopt toch bij beleggers aan voor geld

Gepubliceerd op 2 mei 2019 om 14:48 | Views: 1.698

Reacties (7)

PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Tesla gaat ondanks eerdere uitspraken van topman Elon Musk meer geld ophalen bij beleggers. De maker van elektrische auto's mikt op zo'n 2 miljard dollar met de uitgifte van aandelen en obligaties.

Musk herhaalde afgelopen jaar meerdere keren dat Tesla geen extra kapitaal nodig heeft. Hij veranderde afgelopen week van toon nadat de spaarpot bij Tesla in de eerste drie maanden van dit jaar tot 2,2 miljard dollar slonk, het laagste niveau in drie jaar.

Tesla staat voor flinke investeringen in zijn geplande kleinere SUV, de Model Y, en voor zijn fabriek in China. Het bedrijf wil in totaal 650 miljoen dollar aan aandelen en 1,35 miljard dollar aan converteerbare obligaties ophalen. Musk is bereid zelf 10 miljoen dollar aan aandelen op te kopen.

De Amerikaanse autofabrikant sloot het afgelopen kwartaal met een verlies af. De autofabrikant had naar eigen zeggen te maken met ,,onvoorziene omstandigheden", waardoor er minder voertuigen van de band rolden dan gepland.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-020519-232/Tesl...
voda
0
Geldverslindend Tesla gaat met de pet rond bij beleggers

Elon Musk is overstag: Tesla TSLA$244,00+4,27% gaat $2 mrd ophalen, met een uitgifte van aandelen en obligaties. De Amerikaanse producent van elektrische auto's heeft het geld nodig voor 'algemene bedrijfsdoelen'.

De financiële positie van Tesla is al tijden wankel. Vorige week meldde het bedrijf dat er in het eerste kwartaal van 2019 ruim $700 mln verlies was geleden en er in diezelfde tijd $1,5 mrd uit de kas was gestroomd.

Dankzij het nieuwe geld kan Tesla weer verder.Foto: Denis Kartavenko / Getty

Opluchting op de beurs
Beleggers verwelkomden de aankondiging van de uitgifte van nieuwe aandelen en obligaties met een hogere koers. Dat is opmerkelijk want zittende aandeelhouders hebben in principe last van een extra aandelenuitgifte: hun bezit wordt minder waard. Maar bij Tesla is de opluchting onder aandeelhouders nu groter dan de angst voor verwatering van het bezit. Dankzij het nieuwe geld kan het bedrijf weer verder.

Volgens ING-analist Cor Blankestijn kan Tesla met het nieuwe geld 'dit jaar voldoen aan zijn verplichtingen, de zorgen daarover zijn weg.' Toch waarschuwt Blankestijn voor te veel optimisme: ‘Met dit geld kunnen ze niet doen wat ze echt willen, en dat is verder uitbreiden. Er moet een nieuwe fabriek gebouwd worden, ze ontwikkelen een nieuw model, maar daar is meer geld dan dit voor nodig.’

Volgens analist Dan Ives van Wedbush Securities heeft Tesla 'zijn medicijn ingenomen dat nodig was om de lucht te klaren', zo zei hij tegen persbureau Bloomberg.
Druk van beleggers
De aankondiging van donderdag komt na druk vanuit beleggers en analisten. Die wijzen er al langer op dat Tesla te weinig geld in kas heeft om de bedrijfsvoering op peil te houden. Vorige week hintte Musk voor het eerst op de uitgifte van nieuwe aandelen. In een telefonische toelichting op de kwartaalcijfers zei hij tegen analisten dat 'het idee om nu kapitaal op te halen waarde heeft.'

Lees ook

Nederlandse belegger ziet Tesla wel zitten
Donderdag meldde Tesla bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC daadwerkelijk extra geld op te gaan halen. De voorgenomen $2 mrd bestaat voor $1,35 mrd aan converteerbare obligaties. Daarnaast wordt er voor $650 mln aan nieuwe aandelen uitgeven.

Bestuursvoorzitter Elon Musk, de drijvende kracht achter het bedrijf, kondigde aan om voor $10 mln van zijn eigen geld aan aandelen Tesla kopen. Daarmee zou hij 41.798 aandelen van de in totaal 2,7 miljoen nieuwe aandelen in bezit krijgen. Musk heeft nu een belang van bijna 20% in Tesla.

Belastingvoordelen
De koers van Tesla staat onder druk door verschillende ontwikkelingen. De autofabrikant kent productieproblemen en op de thuismarkt, de VS, worden belastingvoordelen geschrapt die de verkoop van elektrische auto’s moesten bevorderen. Vooral Tesla’s nieuwste model heeft daaronder te lijden. Deze Model 3 moest een auto voor de middenklasse worden, maar de prijs van de auto ligt nog altijd boven de $35.000 die Musk ooit bij de introductie beloofde.

Ook in Nederland gaan de meeste Model 3's belastingvoordelen missen. De aantrekkelijke fiscale bijtelling van 4% voor de leaserijder is in Nederland geldt alleen voor auto's onder de €50.000. Alleen de allergoedkoopste Model 3 blijft onder die verkoopprijs.

Toch weerhoudt dat de Nederlandse belegger niet om het aandeel te kopen. Vorige week meldde aandelenmakelaar BinckBank aan deze krant dat onder hun klanten het aandeel van Tesla het populairste is van alle autofabrikanten. Er werd zelfs meer geld in Tesla gestoken dan in de traditionele autoreuzen Daimler en Volkswagen bij elkaar opgeteld.

Niet winstgevend
Tesla maakt alleen zelden winst. In de afgelopen negen kwartalen werd slechts twee maal een minieme winst geboekt. Voor ING-analist Blankestijn is dat ook de reden dat hij niet belegt in de elektrische automaker: 'De auto's rijden fantastisch, maar winst met de verkoop daarvan behalen ze niet structureel.'

fd.nl/beurs/1299350/tesla-gaat-door-d...
Dutcheon
1
Als het artikel met "geldverslindend Tesla" begint dan ken ik de tendens inmiddels wel..... raken die Journo's het zelf niet beu elke keer dezelfde rotzooi te schrijven.

Ja gooi er weer een ING analist tegenaan die ook zegt dat ze winst moeten maken.... dat zeggen al die analisten en de beurspipo's.
Maar de bedoeling is nu juist om als kleine speler zo snel mogelijk electrische auto's aan de man te brengen, winst komt later wel, eerst bouw bouwen en schaalvergroten!
thejaguar
0
tja, het is maar wat je onder rotzooi verstaat.... en hoe onrealistisch kun je zijn? ik denk dat de 'dromers' straks het slachtoffer zijn. tesla heeft al 10,5 miljard schuld en daar komt nog eens 2 miljard bij. de concurrentie is ondertussen moordend, met machtige autoconcerns. en je vraagt je onder die omstandigheden af wie tesla tegen een bescheiden rente van 1,5-2% nog geld gaat lenen. veel te weinig rente voor een veel te hoog risico!
tomansky
0
quote:

thejaguar schreef op 3 mei 2019 13:01:

de concurrentie is ondertussen moordend, met machtige autoconcerns.
Welke concurrentie heb je het in vredesnaam over? I-pace?, I3?, I8?, Bolt?, Leaf?

carsalesbase.com/global-electric-car-...
insideevs.com/news/347358/ev-sales-sc...

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,940
Laag 146,220
Volume 87.074.500
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront