Netflix « Terug naar discussie overzicht

Netflix: exponent van een nieuwe bubble?

172 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Daexter
0
quote:

thejaguar schreef op 17 april 2019 15:08:

de concurrentie voor Netflix wordt steeds heviger. ondertussen stapelen de toch al torenhoge schulden van netflix zich op tot astronomische proporties. hoe meer cash burn, hoe beter, lijkt het haast. waar hebben we dat eerder gezien, ja tijdens de internetcrisis. veel van die bedrijven die alleen maar schulden maakten zijn nu failliet. dat kan voor netflix ook niet lang meer goed gaan.
Als je ff terugleest ku je zien dat het allemaal rezue meevalt met die torenhoge schuldposities.

De macdonalds veroverde als eerste grote fastfoodketen de wereld, daarna kwamen er vele grote concurrenten bij maar macdonalds bepaalt al ruim 40 jaar hoe de markt er voor fastfood uit ziet, de rest blijft als makke schapen volgen

Zo vergaat het Netflix ook. Daarnaast zijn de concurrenten van Netflix niet echt concurrenten. Als je bij de Burgerking eet, ga je niet meer naar de macdonalds. Maar als jij een Netflix abonnement hebt, is het helemaal niet uitgesloten dat je ook een Amazon prime abonnement er naast hebt.

Nog een interessant dingetje tav Disney is dat disney vooral ook de concurrentie met zichzelf aan gaat. Netflix brengt namelijk al haar films alleen op haar platform uit. Disney wil deze strategie nu gaan kopiëren, maar dan ook op het platform.

Disney had al miljarden inkomsten van haar grote kaskrakers die in de bioscoop bekeken werden, wanneer zij het op hun platform uitbrengen, zullen veel minder mensen naar de bioscoop gaan, waarmee de inkomsten navenant zullen dalen.
thejaguar
0
tja, het is maar wat je verstaat onder de schuld 'valt reuze mee'. netflix had al 20 miljard schuld, daar komt nu nog een 2 miljard bij. het zijn junk bonds, dat wil zeggen hoog risico, dus een hoge rente. ondertussen loopt de - door absurd lage afschrijvingen toch al zwaar geflatteerde - winst terug, in de VS komen er nog nauwelijks nieuwe abonnees bij. elke abonnee kost steeds meer geld om te werven. en de concurrentie komt er aan!
Sir Cryptalot
0
Ik heb Netflix vroeger vaak “af” en een half jaar later weer “aan” gezet. Ik zie dat ook gebeuren bij Disney en mogelijk ook anderen in NL. Wettelijk heb je maandelijkse opzegtermijnen dus zie ik mijn abo-geld makkelijk verdeeld worden onder de verschillende aanbieders, oftewel verwatering van de abonnees. De strijd om constant actueel en hitseries te hebben is ondoenlijk.
Daexter
0
Opvallend hoe korte termijn denkend journalisten altijd zijn. Rtlz kopt vanmorgen, hoorroscenario voor netflix.

Het enige dat je kunt concluderen uit de de lagere extra abonnees dan verwacht dat Netflix zelf niet zo goed is in het precies voorspellen wanneer er hoeveel bij komen. In het eerste kwartaal werd de eigen verwachting nog ruimschoots overtroffen. In het tweede kwartaal blijft die eronder. Wat mij betreft dus geen enkele reden tot zorgen. Ook de koersuitslag is geen graad meter -13% in de voorbeurs. Dit aandeel reageert al 5 jaar met zulke uitslagen op kwartaalcijfers. meestal naar boven, maar ook eerder al naar beneden. Ik heb ook al eens -20% gezien, dus in dat opzicht valt het nog mee. Toch verwacht ik dat er na vandaag nog wel 20 tot 30 procent van de koers af zal gaan alvorens weer verder te stijgen.

Dit is allerminst een reden om te verkopen.....dat had je dan al moeten doen vorige week ofzo. Ik zie dit als een ideale bijkoopmogelijkheid

thejaguar
0
Q4 2018 10 miljoen nieuwe abonnees; Q1 2019 5 miljoen nieuwe abonnees; Q2 2019 2,7 miljoen nieuwe abonnees; Q3 2019 0,0 nieuwe abonnees??.... ondertussen is netflix op de beurs nog altijd een duizelingwekkende 160 miljard dollar waard, ondanks zich opstapelende torenhoge schulden, ondanks toenemende concurrentie van Disney, amazon, apple, etc. en een winst die alleen winst is omdat er veel te weinig wordt afgeschreven op de content. en toch zijn er nog idiote analisten die het koersdoel verhogen van 500 naar 515 dollar.... tja, het kan altijd nog gekker
Roels
0
quote:

thejaguar schreef op 18 juli 2019 15:37:

Q4 2018 10 miljoen nieuwe abonnees; Q1 2019 5 miljoen nieuwe abonnees; Q2 2019 2,7 miljoen nieuwe abonnees; Q3 2019 0,0 nieuwe abonnees??.... ondertussen is netflix op de beurs nog altijd een duizelingwekkende 160 miljard dollar waard, ondanks zich opstapelende torenhoge schulden, ondanks toenemende concurrentie van Disney, amazon, apple, etc. en een winst die alleen winst is omdat er veel te weinig wordt afgeschreven op de content. en toch zijn er nog idiote analisten die het koersdoel verhogen van 500 naar 515 dollar.... tja, het kan altijd nog gekker
Als niemand opzegt is dat een totaal saldo van +17,7M nieuwe klanten.
Daexter
0
quote:

thejaguar schreef op 18 juli 2019 15:37:

Q4 2018 10 miljoen nieuwe abonnees; Q1 2019 5 miljoen nieuwe abonnees; Q2 2019 2,7 miljoen nieuwe abonnees; Q3 2019 0,0 nieuwe abonnees??.... ondertussen is netflix op de beurs nog altijd een duizelingwekkende 160 miljard dollar waard, ondanks zich opstapelende torenhoge schulden, ondanks toenemende concurrentie van Disney, amazon, apple, etc. en een winst die alleen winst is omdat er veel te weinig wordt afgeschreven op de content. en toch zijn er nog idiote analisten die het koersdoel verhogen van 500 naar 515 dollar.... tja, het kan altijd nog gekker
500 dollar is helemaal zo gek nog niet, maar jij kijkt waarschijnlijk naar de verkeerde cijfers.

Paid memberships at end period
Q4 2018 + 8,837 mln (forecast 7,6 mln)
q1 2019 + 9,604 mln (forecast 8,9 mln)
q2 2019 + 2,699 mln (forecast 5,0 mln)

Dus al met al een aardig conforme realisatie van nieuwe abonnees als door netfilx afgegeven verwachting, als je tenminste bereid bent je een beetje te verdiepen en een beetje uit te zoomen dan alleen naar 1 kwartaal te kijken. Vind de investorsite 1 van de meeste transparante zo niet aller transparantste van alle bedrijven waar je in kunt beleggen. Alle kwartaal berichten staan er vanaf 2002 online waarbij vanaf 2011 voorzien van excel spreadsheets met de financiele gegevens.

Als je kijkt naar de schuld waar je zo negatief over doet die is year to year in q1 33% hoger en in q2 32%. Echter de activa zijn year to year met 35% toegenomen in q1 en 33% in Q2.

Nu kun je beginnen over de -in jouw ogen- niet relistische afschrijving van die activa. Maar dan zou het ook geen probleem zijn dat disney, AT&T en dergelijke hun content van Netflix aftrekken, want die zijn dan ook overgewaardeerd.

Dat er meer concurrentie is, zie ik niet als probleem. mcdonalds was zeker niet het eerste fastfoodrestaurant, maar wel de eerste die de wereld veroverde. Na mcdonalds zijn er vele ketens gekomen die een graantje meepikten, maar mcdonalds dicteert nog altijd. Zo zal het mijns inziens ook met netfix versus Disney en amazon gaan.

Product innovatie in televisieland denk aan ultra hd ed maken dat de marges voor streamingsdiensten in de toekomst omhoog kunnen, daarmee zijn de investeringen van nu, peanuts bij het verdien vermogen in de toekomst
thejaguar
0
inderdaad zijn veel andere bedrijven ook te duur, maar bij netflix is het wel heel extreem. en niks verkeerde cijfers, de juiste cijfers! netflix moet elk jaar voor miljarden en miljarden content kopen en de schuld loopt daardoor exorbitant op, als gevolg waarvan netflix ook steeds hogere rentes moet betalen. bovendien lijkt de groei van het aantal abonnees, met name in de VS, stil te vallen, nu al. en bijvoorbeeld Disney is al bezig zijn - heel populaire - content voor netflix terug te trekken
DeZwarteRidder
0
quote:

thejaguar schreef op 19 juli 2019 13:22:

inderdaad zijn veel andere bedrijven ook te duur, maar bij netflix is het wel heel extreem. en niks verkeerde cijfers, de juiste cijfers! netflix moet elk jaar voor miljarden en miljarden content kopen en de schuld loopt daardoor exorbitant op, als gevolg waarvan netflix ook steeds hogere rentes moet betalen. bovendien lijkt de groei van het aantal abonnees, met name in de VS, stil te vallen, nu al. en bijvoorbeeld Disney is al bezig zijn - heel populaire - content voor netflix terug te trekken
Dit kan absoluut niet goed blijven gaan: de jaarlijkse cashflow is veel minder dan de jaarlijkse investeringen in nieuwe content en dat blijft 'eeuwig' doorgaan, want de kijkers willen ieder jaar iets nieuws zien.
Sir Cryptalot
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 19 juli 2019 13:39:

[...]
Dit kan absoluut niet goed blijven gaan: de jaarlijkse cashflow is veel minder dan de jaarlijkse investeringen in nieuwe content en dat blijft 'eeuwig' doorgaan, want de kijkers willen ieder jaar iets nieuws zien.
Het voordeel van Netflix is is dat het eenvoudig ‘uit’ en weer ‘aan’ te zetten is. Mochten de komende streamingsdiensten dezelfde service bieden zie ik me e.v.a. hoppen van de 1 naar de ander. De grote verliezers gaan weer de standaard t.v. aanbieders worden.
Daexter
0
quote:

thejaguar schreef op 19 juli 2019 13:22:

inderdaad zijn veel andere bedrijven ook te duur, maar bij netflix is het wel heel extreem. en niks verkeerde cijfers, de juiste cijfers! netflix moet elk jaar voor miljarden en miljarden content kopen en de schuld loopt daardoor exorbitant op, als gevolg waarvan netflix ook steeds hogere rentes moet betalen. bovendien lijkt de groei van het aantal abonnees, met name in de VS, stil te vallen, nu al. en bijvoorbeeld Disney is al bezig zijn - heel populaire - content voor netflix terug te trekken
Nou wel de verkeerde cijfers, want je haalde de verkeerde kwartaalcijfers aan in je eerste post.

Je verwart kopen met produceren.

Disney heeft inderdaad voor 71 miljard dollar oude content gekocht van fox. Content die iedereen al kent, waar alleen een hoop sequels van gemaakt kunnen worden. Die zullen bij de massa wellicht nog wel een hoop opleveren, maar de tijd zal het moeten leren of het ook de 71 miljard waard was.

Netflix produceert jaarlijks voor steeds meer aan nieuwe content. 8,9 miljard in 2017, 12 miljard in 2018 en naar verwachting rond de 15 miljard dit jaar en een kleine 18 miljard volgend jaar. De investeringen groeien dus jaarlijks minder hard. Dat is omdat netflix de wegval van 20% content opvangt met een tijdelijk relatief hoge investering. Investeringen zullen altijd blijven, net als echte ondernemingen blijft investeren altijd nodig. Maar ze zullen in relatieve zin afnemen, zeker in relatie tot de inkomsten van de nog steeds stijgende abonnees.
Daarnaast kunnen de marges ook nog flink stijgen. Begin 2018 had 25% van de Amerikaanse huishoudens een ultra hd tv, naar verwachting is dat eind dit jaar 50%, wanneer je een betere tv koopt, wil je ook profiteren van de features en ga je naar een duurder abonnement.... dit kan maar 1 kant op ...richting die door jou verfoeide 500 dollar :)

Blijf gerust kritisch, ondertussen heb ik de afgelopen jaren al heel veel verdiend aan dit prachtaandeel.

DeZwarteRidder
0
De schuld van Netflix gaat jaarlijks ca 5 miljard omhoog omdat de cashflow bijna nihil is. Dit gaat dus absoluut een keer fout.
Daexter
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 19 juli 2019 19:44:

De schuld van Netflix gaat jaarlijks ca 5 miljard omhoog omdat de cashflow bijna nihil is. Dit gaat dus absoluut een keer fout.
Er is zeker risico...maar dat is ondernemen. je kunt dit niet vergelijken met een "op de toko passend" dividend aandeel, met een grote FCF nee, inderdaad een flinke cash burn, door investeren in de toekomst. Wat dat betreft (verder is er geen vergelijk) kun je dit ook vergelijken met biotech.

Een flinke belofte in de toekomst.....en belofte maakt schuld, dat weten we al jaren, waarom snap jij dat niet :)

Maar goed als je 5 miljard deelt door 25 miljoen nieuwe abonnees per jaar (in 2017 21 in 2018 29)

dan is dat $200 per abonnee, oftewel binnen een jaar terug te verdienen, lijkt me te overzien.
[verwijderd]
0
Easy short. Ik zit er in helemaal naakt juni 2020. Michael Pachter snapt het. Is er ook al 15 jaar mee bezig www.youtube.com/watch?v=ZqJH2hOjDRk&a...
DeZwarteRidder
0
quote:

Daexter schreef op 19 juli 2019 20:11:

[...]
Er is zeker risico...maar dat is ondernemen. je kunt dit niet vergelijken met een "op de toko passend" dividend aandeel, met een grote FCF nee, inderdaad een flinke cash burn, door investeren in de toekomst. Wat dat betreft (verder is er geen vergelijk) kun je dit ook vergelijken met biotech.

Een flinke belofte in de toekomst.....en belofte maakt schuld, dat weten we al jaren, waarom snap jij dat niet :)

Maar goed als je 5 miljard deelt door 25 miljoen nieuwe abonnees per jaar (in 2017 21 in 2018 29)

dan is dat $200 per abonnee, oftewel binnen een jaar terug te verdienen, lijkt me te overzien.
Als die laatste berekening zou kloppen, dan zou Netflix allang bezig moeten zijn met schuldaflossing en we weten dat dat niet het geval is.

Bovendien komt er met garantie een einde aan de groei in abonnees, zeker nu er aan alle kanten concurrentie opduikt.

Netflix begint steeds meer te lijken op een 'ouwerwetse' filmmaatschappij.
Daexter
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 19 juli 2019 21:12:

[...]
Als die laatste berekening zou kloppen, dan zou Netflix allang bezig moeten zijn met schuldaflossing en we weten dat dat niet het geval is.

Bovendien komt er met garantie een einde aan de groei in abonnees, zeker nu er aan alle kanten concurrentie opduikt.
Nee als de berekening zou kloppen en die klopt kun je dus bij een niet progressief investeringsklimaat na iets meer dan een jaar gaan aflossen van de schuld. Echter er is wel sprake van een progressief investeringsklimaat.

Er komt zeker een einde aan de groei van de abonnees, daarom neemt ook de progressie van het investeringsklimaat af, 2018 versus 17 +33% 19, versus 18 +25% etc

Remming van de groei komt maar voor een zeer beperkt deel door de concurrentie. Veel van jullie gaan er vanuit dat het een OF OF markt is, maar het is veel meer een EN EN markt. Er zijn veel consumenten die 2 streamingsdiensten gebruiken. Alleen de totale wereldwijde markt (exclusief china want daar is de toegang zeer beperkt) wordt geraamd op 500 tot 600 miljoen abonnees. Dus netflix heeft al een wereldwijde penetratiegraad van 30%. Ze zullen ongetwijfeld in staat zijn uiteindelijk 50 of 60% te halen, maar de expansie van abonnees zal een paraboolvorm hebben.
[verwijderd]
0
quote:

Daexter schreef op 19 juli 2019 21:24:

[...]

Dus netflix heeft al een wereldwijde penetratiegraad van 30%. Ze zullen ongetwijfeld in staat zijn uiteindelijk 50 of 60% te halen, maar de expansie van abonnees zal een paraboolvorm hebben.
Ongetwijfeld? Met zakkende content, en de druk te produceren. En hoeveel gaan er in november als Disney+ komt, Netflix opzeggen voor een tijdje om het aanbod op te laten stapelen om daarna weer een tijdje lid te worden. En voor al hun beste series staan er meer dan 5 slechte. Cashflow ook problematisch. Market cap nu van 142B Als dit naar 100 zou gaan is het nog wat rooskleurig. 220$

Netflix has a quantity problem, and that quantity problem is building up into a quality problem.
172 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 22:00
Koers 613,610
Verschil -3,910 (-0,63%)
Hoog 620,970
Laag 607,710
Volume 3.312.222
Volume gemiddeld 4.220.755
Volume gisteren 2.959.269

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront