Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.980 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 1945 1946 1947 1948 1949 » | Laatste
ubu
1
quote:

Hoppschwiiz schreef op 18 maart 2019 18:46:

Als China al zou vergroenen, doen ze dat alleen maar om de economische groei niet in gevaar te brengen. Ze hebben al veel te lang een 1 kind politiek gevoerd, wat resulteerde in een schrikbarend oude beroepsbevolking. En om nou de rest van de bevolking met longproblemen thuis te hebben zitten, komt het schimmige dictatoriale bewind niet uit.
Het klimaat en milieu wereldwijd interesseert ze geen zier
En dat soort reacties op een beleggingssite. Tjongejonge... China vergroent. Er is geen als en dat doet China omdat het er straks economisch het meeste voordeel van heeft:

www.forbes.com/sites/dominicdudley/20...

The continuing growth in renewable energy around the world is set to boost the power of China while undermining the influence of major oil exporters such as Russia and Middle East states like Saudi Arabia, according to a new report on the geopolitical implications of the changing energy landscape.

With a leading position in renewable energy output as well as in related technologies such as electric vehicles, Beijing now finds itself in an influential position which other countries may struggle to counter.

cleantechnica.com/2018/09/27/china-pr...

"China’s National Development & Reform Commission (NDRC) has written a draft policy that would increase the renewable energy target from 20% to 35% by 2030.

For a long time, it has seemed that the Chinese 2030 renewable energy target of 20% was incredibly low given the amount of renewable energy it has been adding. For example, in 2017, China installed more than 52 gigawatts (GW) of solar, which is about as much as has been installed in the United States since … forever."

www.economist.com/special-report/2018...

WHEN IT COMES to energy, no country generates such bittersweet superlatives as China. It is the world’s largest consumer of coal and the second-largest of oil, after America. It has the largest power-generation capacity, by a wide margin. It also produces more carbon dioxide than any other country.

China is hoping to deal with this over-dependence on fossil fuels partly by rebalancing the economy away from energy-intensive industries. But it also leads the world in clean energy. In recent years, through a combination of subsidies, policy targets and manufacturing incentives, it has spent more on cleaning up its energy system than America and the EU combined. Last year alone it shelled out $132bn, according to Bloomberg New Energy Finance (BNEF), a consultancy.

www.renewableenergyworld.com/articles...

Power generation from renewable energy sources reached 1,870 TWh in 2018, an increase of 170 TWh and making up 26.7 percent of the country’s total. Hydro contributed 1,200 TWh (up 3.2 percent), wind – 366 TWh (up 20 percent), PV – 177.5 TWh (up 50 percent) and biomass – 90.6 TWh (up 14 percent).

5 minuten zoekwerk.
rationeel
1
quote:

Hoppschwiiz schreef op 18 maart 2019 18:41:

Ik geef toe: het is niet geheel actueel, maar het zal geen 10 tallen % afwijken. www.thetimes.co.uk/article/2500-new-c...

De opsommingen van @rationeel mogen dan niet helemaal in ieders straatje passen, en zijn wellicht hier en daar licht discutabel, maar wijken niet bijzonder af van de al bekende data.

Heb je je nooit afgevraagd waarom er zoveel Tesla’s rondrijden in Nederland? En welke salarissen die mensen over het algemeen hebben? Ooit het idee gehad dat de taxi chauffeurs op Schiphol vanwege het milieu Tesla rijden? Wake up. Subsidie, oftewel geld is de enige reden. 6 miljard is er op die manier al nutteloos in de sloot gegooid. En die dingen rijden voornamelijk op kolen! Omdat maximaal 6 tot 8 % duurzaam opgewekt wordt in ons land
Taxi chauffeurs worden VERPLICHT over te stappen op electrische auto's. Ze willen dat zelf niet omdat het electrische laden veel lastiger is dan benzine aanvullen. Ze MOETEN. En er is een door weinigen bekend lijntje van de taxi bobo naar de politiek.
rationeel
2
quote:

izdp schreef op 18 maart 2019 17:08:

[...]

Je gaat maar door met liegen en tappen uit je grote duim.

Het niveau wat zo kenmerkend is van het forum van dwazen.
Alle dwazen van Nederland verzamelen bij de balkende ezel!

Als je eerst eens zou proberen om te lezen wat er staat. Dan waarnemen wat de bron van het tekstje is.
Dan bepalen of je het over feiten gaat of over visies.

En dan als je het beter denkt te weten jouw visie er tegenover formuleert.

Dat noemen we discussieren.

Wat jij doet is schelden en verdacht maken.

Daarom zou je vewijderd horen te worden van dit discussie forum.
Hoppschwiiz
1
quote:

rationeel schreef op 18 maart 2019 20:43:

[...]

Taxi chauffeurs worden VERPLICHT over te stappen op electrische auto's. Ze willen dat zelf niet omdat het electrische laden veel lastiger is dan benzine aanvullen. Ze MOETEN. En er is een door weinigen bekend lijntje van de taxi bobo naar de politiek.
Het is mij bekend dat de chauffeurs voor SchipholTaxi werken en niet zelf hun auto hoeven te kopen. Maar ook dit bedrijf rijdt die Tesla’s alleen omdat ze door de ruimhartige subsidie economischer rijden dan de Mercedesen of Audi’s. Dat de politiek zich er mee bemoeid heeft verbaast me niet. Schiphol is een toegangspoort voor ons land. En het is mooi om te laten zien dat ons land ‘groen’ is
rationeel
1
quote:

Hoppschwiiz schreef op 18 maart 2019 21:44:

[...]
Het is mij bekend dat de chauffeurs voor SchipholTaxi werken en niet zelf hun auto hoeven te kopen. Maar ook dit bedrijf rijdt die Tesla’s alleen omdat ze door de ruimhartige subsidie economischer rijden dan de Mercedesen of Audi’s. Dat de politiek zich er mee bemoeid heeft verbaast me niet. Schiphol is een toegangspoort voor ons land. En het is mooi om te laten zien dat ons land ‘groen’ is

Ik heb mijn bevindingen van TCA chauffeurs gehoord.
Chauffeurs zijn sowieso niet al te blij, om niet te zeggen erg ontevreden over het beleid.

Maar hier praten we over klimaatbeleid. En de kosten en hinder voor burgers daarvan.
Hoppschwiiz
1
@maurice73, dank voor het zoekwerk en de links! Altijd leerzaam. Neemt niet weg dat overeind blijft dat China ook in de toekomst de grootste vervuiler in de wereld blijft, maar ook de grootste renewable energy producent. Voor wat het waard is. De doelstellingen van het Parijse klimaatakkoord kun je in de prullenbak gooien.
China’s politiek is gericht op economische en uiteindelijk ook militaire macht. Milieuvervuiling is collateral damage. Het moet alleen niet de doelstellingen in gevaar gaan brengen.
izdp
0
quote:

rationeel schreef op 18 maart 2019 20:56:

[...]

Als je eerst eens zou proberen om te lezen wat er staat. Dan waarnemen wat de bron van het tekstje is.
Dan bepalen of je het over feiten gaat of over visies.

En dan als je het beter denkt te weten jouw visie er tegenover formuleert.

Dat noemen we discussieren.

Wat jij doet is schelden en verdacht maken.

Daarom zou je vewijderd horen te worden van dit discussie forum.
Ik heb de vele leugens en de gefabriekte cijfers van je gelezen.
Dat zijn de feiten.

Er staat geen visie in je hele stuk laat staan feiten.

Dus hoe in hemelsnaam kan je van gedachten wisselen met jou als je zo liegt, fantaseert en manipuleert?

Niet ik, maar jij zou hier in de ban moeten worden gedaan.
Nu.nl is wat dit betreft een stuk wijzer.
[verwijderd]
2
quote:

izdp schreef op 18 maart 2019 21:57:

[...]
Nu.nl is wat dit betreft een stuk wijzer.
Is dat die site die alles delete wat tegen hun mening indruist ?
izdp
1
Nee hoor, ze willen de leugenaars en fantasten weren op hun site.

Voor degenen die erdoor geraakt worden zijn er rioolputjes zat waar ze hun vuil kunnen dumpen.
ubu
0
quote:

Hoppschwiiz schreef op 18 maart 2019 21:55:

@maurice73, dank voor het zoekwerk en de links! Altijd leerzaam. Neemt niet weg dat overeind blijft dat China ook in de toekomst de grootste vervuiler in de wereld blijft, maar ook de grootste renewable energy producent. Voor wat het waard is. De doelstellingen van het Parijse klimaatakkoord kun je in de prullenbak gooien.
China’s politiek is gericht op economische en uiteindelijk ook militaire macht. Milieuvervuiling is collateral damage. Het moet alleen niet de doelstellingen in gevaar gaan brengen.
Uiteindelijk gaan economische en militaire macht samenvallen met groene energie. Groene energie zal de goedkoopste vorm van energie worden. Dus zoals tot nu toe alles draaide om fossiele energiebronnen en het veiligstellen daarvan in de producerende landen, tot het veroorzaken van oorlogen aan toe (Irak, Koeweit), zal het in de nabije toekomst gaan om groene energie.

www.independent.co.uk/environment/ren...

"Renewable energy will be cheaper than fossil fuels in two years, according to a new report.

Experts predict that investment in green infrastructure projects will lead to decreases in the cost of energy for consumers.

Continuous technological improvements have led to a rapid fall in the cost of renewable energy in recent years, meaning some forms can already comfortably compete with fossil fuels.

The report suggests this trend will continue, and that by 2020 “all the renewable power generation technologies that are now in commercial use are expected to fall within the fossil fuel-fired cost range”."

ubu
0
En god mag weten hoe vaak ik deze al niet heb gepost. De grootste institutionele investeerders roepen zelf om investeringen in beter klimaatbeleid vanwege de economische gevaren van klimaatverandering.

www.theguardian.com/environment/2018/...

"Global investors managing $32tn issued a stark warning to governments at the UN climate summit on Monday, demanding urgent cuts in carbon emissions and the phasing out of all coal burning. Without these, the world faces a financial crash several times worse than the 2008 crisis, they said.

The investors include some of the world’s biggest pension funds, insurers and asset managers and marks the largest such intervention to date. They say fossil fuel subsidies must end and substantial taxes on carbon be introduced."

Dat snappen ze in China ook.
Chiddix
0
76% is tevreden over de CO2 heffing voor bedrijven. Ruim 73% is tevreden met de verlaging van de energierekening. De Nederlanders zijn iets positiever geworden over de klimaatplannen van het kabinet(33%). 27% is negatief.
Een groot deel van de VVD aanhang vindt, dat Rutte leiderschap toont. Een deel heeft moeite met een ruk op links.
De getallen die vanmorgen verschijnen hoe de Nederlander denkt over klimaatmaatregelen zijn uit het boekje. Wie wil er nu geen verlaging van energiekosten?
aextracker
1
quote:

Chiddix schreef op 19 maart 2019 07:44:

76% is tevreden over de CO2 heffing voor bedrijven. Ruim 73% is tevreden met de verlaging van de energierekening. De Nederlanders zijn iets positiever geworden over de klimaatplannen van het kabinet(33%). 27% is negatief.
Een groot deel van de VVD aanhang vindt, dat Rutte leiderschap toont. Een deel heeft moeite met een ruk op links.
De getallen die vanmorgen verschijnen hoe de Nederlander denkt over klimaatmaatregelen zijn uit het boekje. Wie wil er nu geen verlaging van energiekosten?
Zonder het zich te beseffen is die 73% tevreden dat men straks zelf de kosten van deze heffingen betaald via de gestegen cost of product \ services, die de vervuilers veroorzaken. Dat duurt slechts 1 jaar voordat dit duidelijk wordt. 's kijken welke poltieke partij daar dan op terug komt.

Het klimaat is door de politiek leiders gegijzeld als populistisch gewild thema om kiezers te trekken en daarmee zeggenschap , lees macht.
Met "keen green eye Jesse" voorop (in diens nieuwe dikke dienstauto …..)

Waarom rijden alle politic in Nederland niet simpelweg in een Toyota Prius of andere middenklasse full hybrid\electric niemanddalletje ? Tesla's zijn immers "voor de rijken gesubsidieerde speeltjes"......
Goed voorbeeld doet goed volgen.....zie ook hoe madame MARIJNISSEN van de SP "voor de grap een FERRARI moest besturen.

…….nederland is feitelijk te klein voor grote dikke politieke auto's om even "gas erop" te geven.
Kortom alle politiek leiders en fractieleiders in een full electrich hybride auto laten plaatsnemen -> eerstvolgende aanbesteding verplichten.

's kijken hoe lang thema klimaat dan bovenaan op de agenda van partijen blijft staan.

Tracker
Hoppschwiiz
1
quote:

Chiddix schreef op 19 maart 2019 07:44:

76% is tevreden over de CO2 heffing voor bedrijven. Ruim 73% is tevreden met de verlaging van de energierekening. De Nederlanders zijn iets positiever geworden over de klimaatplannen van het kabinet(33%). 27% is negatief.
Een groot deel van de VVD aanhang vindt, dat Rutte leiderschap toont. Een deel heeft moeite met een ruk op links.
De getallen die vanmorgen verschijnen hoe de Nederlander denkt over klimaatmaatregelen zijn uit het boekje. Wie wil er nu geen verlaging van energiekosten?
Ik weet niet waar je deze nietszeggende uitkomsten vandaan hebt, maar natuurlijk is 76% tevreden over een heffing bij bedrijven (“Laat de grote vieze bedrijven, die ook nog eens geen belasting betalen maar betalen. Als ik het maar niet hoef te doen”) De ondernemers onder ons en degenen die wat verder nadenken zijn er, denk ik, minder gelukkig mee.
73% is tevreden met een verlaging van de energierekening. Gek dat het geen 100% is. Maar in elk geval nietszeggend.
VVD ers vinden dat Rutte leiderschap toont. Dat vinden ze bij GroenLinks van Klaver ook. Wat moet je met die wetenschap? Rutte gaat met zijn ogenschijnlijk tevreden achterban deze verkiezingen dik verliezen
[verwijderd]
1
quote:

maurice73 schreef op 18 maart 2019 22:23:

[...]

Uiteindelijk gaan economische en militaire macht samenvallen met groene energie. Groene energie zal de goedkoopste vorm van energie worden. Dus zoals tot nu toe alles draaide om fossiele energiebronnen en het veiligstellen daarvan in de producerende landen, tot het veroorzaken van oorlogen aan toe (Irak, Koeweit), zal het in de nabije toekomst gaan om groene energie.

www.independent.co.uk/environment/ren...

"Renewable energy will be cheaper than fossil fuels in two years, according to a new report.

Experts predict that investment in green infrastructure projects will lead to decreases in the cost of energy for consumers.

Continuous technological improvements have led to a rapid fall in the cost of renewable energy in recent years, meaning some forms can already comfortably compete with fossil fuels.

The report suggests this trend will continue, and that by 2020 “all the renewable power generation technologies that are now in commercial use are expected to fall within the fossil fuel-fired cost range”."

Je citeert de mening van IREA: International Renewable Energy Agency.

Die zijn vanuit hun missie al vooringenomen.
rationeel
1
Er is veel scepsis over de aanpassingen van het Klimaatakkoord. "Rutte heeft altijd een stunt vlak voor de verkiezingen. Ik trap er niet meer in", zegt een deelnemer aan een onderzoek van EenVandaag.

EenVandaag ondervroeg vandaag 17.000 mensen over de voorgenomen aanpassingen aan het Klimaatakkoord. Slechts een kwart (27 procent) van de ondervraagden gelooft dat burgers nu minder gaan betalen en bedrijven meer; 61 procent gelooft dit niet.
rationeel
1
Lithium:

Lithium is onmisbaar voor de bouw van elektrische auto’s. Deze nieuwe cruciale delfstof zou echter al snel even problematisch kunnen blijken als aardolie. Bij de winning van het lichtmetaal wordt aanzienlijke... milieuschade... aangericht. Daarnaast veroorzaakt de toenemende vraag een wedloop om de.... exploitatie van afzettingen...

Het lichtmetaal lithium, dat in de natuur ...niet... in zuivere vorm voorkomt, maar alleen in diverse ...chemische verbindingen... zoals... lithiumcarbonaat... en... lithiumhydroxide..., vond aanvankelijk geen grotere economische aanwending. Dat veranderde toen het element begin jaren... ’90... als ideaal bestanddeel voor... accumulatoren... ontdekt werd. De lithium-ion-accu’s blinken uit door een ...hoge levensduur... en... energiedichtheid... bij relatief... gering gewicht... Bovendien verloopt het ...heropladen... relatief ongecompliceerd. Om deze reden worden ze ook in... elektrische auto’s ...ingezet. Voor een elektrische auto is tot... 50 kilogram lithium.... nodig.

Elektrische auto’s drijven vraag op

Vanwege de... politiek aangedreven... groei in de vraag naar elektrische auto’s, is ook de... vraag ...naar lithium in de afgelopen jaren enorm... gestegen... En dat drijft ook de prijs voor de delfstof op. In... 2005... kostte een ton lithium nog slechts.... 1460 USD...., terwijl er in... 2018... al tot... 16.500 ....dollar voor betaald werd.

www.novini.nl/elektrische-autos-maken...

rationeel
1
www.novini.nl/elektrische-autos-maken...

Winning niet eenvoudig

Maar er is nog een ander probleem. Lithium behoort weliswaar niet tot de zeldzame bestanddelen van de aardkorst, maar de... winning ...ervan is... allerminst eenvoudig... Zodoende bestaan er inmiddels twijfels over de toereikende... beschikbaarheid... van het lichtmetaal, wanneer de productie van elektrische auto’s zo snel toeneemt als verwacht. In dit geval zou de... vraag... naar lithiumcarbonaat en lithiumhydroxide tot... 2035... meer dan... verdrievoudigen....

Schaarste

Dan bestaat het gevaar dat de landen waar deze delfstoffen gewonnen worden niet meer kunnen voldoen aan de vraag. Daar komt nog bij dat de tot nu toe bekende reserves de te verwachten... vraag... slechts tot circa...... 2050 dekken. Tegen die tijd zouden er dus technische... alternatieven ...voor de lithium-ion-accu’s beschikbaar moeten zijn.

rationeel
1
Instabiele landen

Evo Morales

En dan zijn er nog de... politieke onzekerheden... China... en... westerse... industrielanden leveren momenteel een... wedloop ...om de hand te legen op... lithiumafzettingen... buiten China. De afzettingen buiten China liggen deels in eerder instabiele landen als... Zimbabwe...,... Afghanistan... en de... Congo... En dan is er nog... Bolivia..., waar... mogelijk... meer lithium te vinden is dan waar ook ter wereld.

Evo Morales

Sinds ...2006... is... Evo Morales..., voorzitter van de... socialistische, antikapitalistische partij ...Movimiento al Socialismo (MAS)..., president van dit... Zuid-Amerikaanse... land.... “Lithium is het nieuwe aardgas”,... aldus... Morales.... Met de... miljardeninkomsten... uit de winning van deze delfstof kon... Morale...s in de afgelopen jaren de grote... onderklasse... van zijn land bedienen. Zal het hem op enig moment net zo vergaan als zijn ideologische broeder en ambtsgenoot... Nicolas Maduro... van de grote... olie-exporteur... Venezuela?... Morales ...streeft nu naar een... vierde ambtstermijn..., ofschoon de... grondwet... dat eigenlijk verbiedt, een ideaal voorwendsel voor... regime change...

www.novini.nl/elektrische-autos-maken...

rationeel
1
www.novini.nl/elektrische-autos-maken...

Milieuschade

Tot slot is het nog zo dat de aanschaf van elektrische auto’s wordt... gestimuleerd ...vanwege het ...milieu.... De winning van lithium veroorzaakt echter... aanzienlijke milieuschade... Vooral bij de ...dagbouw... van lithiumhydroxide uit... zoutmeren... is dit het geval. De zogezegd... milieuvriendelijke elektrische... auto veroorzaakt kortom op haar beurt... nieuwe milieurisico’s...

Waar lithium voorkomt

Er zijn... twee bronnen... voor lithium: ...lithiumhoudende pekel uit zoutmeren... en... lithiumhoudende mineralen.... De... winbare mondiale voorraad... van het lichtmetaal wordt op circa... 54 miljoen...... ton geschat...Drie kwart... daarvan vermoeden geologen in de zogenaamde... lithiumdriehoek... Chili, ...Argentinië... en... Bolivia.... Hier bevinden zich de zoutmeren... Salar de Atacama..., Salar del Hombre Muerto... en... Salar de Uyuni... De Salar de Atacama... laat met... 0,16... procent het wereldwijd... hoogste... lithiumgehalte zien.
38.980 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 1945 1946 1947 1948 1949 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront