Nadere informatie storing dinsdagavond
Zeer gewaardeerde klant,
Op dinsdagavond 16 april 2019 is de website van BinckBank doelwit geweest van een zogeheten DDoS-aanval en is het gedurende 2 uur niet of moeilijk mogelijk geweest in te loggen op onze website. Indien u hier last van heeft gehad, dan vinden wij dat zeer vervelend en bieden wij u bij deze onze verontschuldigingen aan. Wij vinden het belangrijk te benadrukken dat de aanvallers op geen enkel moment toegang hebben gehad tot de rekeningen van klanten of andere persoonlijke gegevens.
De DDoS-aanvallen worden geregisseerd en uitgevoerd door individuen (kwaadwillenden), die niet uit zijn op persoonlijke gegevens maar op het verstoren van de dienstverlening. Door het gericht bestoken van een website met grote hoeveelheden dataverkeer, raakt de betreffende website overbelast. Daardoor is deze korte tijd niet goed of helemaal niet bereikbaar. Helaas is een DDoS-aanval naar zijn aard in zowel frequentie als lengte onvoorspelbaar. BinckBank doet van een dergelijk voorval altijd aangifte en maakt hiervan melding bij de toezichthouders.
Natuurlijk ondernemen wij daarnaast ook doorlopend actie en preventieve maatregelen om dergelijke aanvallen te vermijden, vroegtijdig in de kiem te smoren of de hinder op andere wijze zoveel mogelijk te beperken. Wij doen er alles aan wat binnen onze mogelijkheden ligt om onze dienstverlening aan u naar tevredenheid te kunnen uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Saskia Klep
Directeur BinckBank Nederland
Belangrijke mededelingen en updates over storingen leest u via de volgende kanalen:
- Bericht op de klantensite
- https://twitter.com/Binck_NL (ook zichtbaar als u geen Twitteraccount heeft)