Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Boeing trekt Dow Jones omlaag

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 maart 2019 01:19

    Zelfs de goeroes weten het niet meer hie ze objectief de DJ of AEX moeten samen stellen.
    Daarom zijn er allemaal van die neven en nichten index. De S&P500, de S&P350, de S&P100, de Euro 350.

    1 aandeel (Boeing) dat trekt de index naar beneden en dat is de weerspiegeling van de handel ???

    Tijd dat we af stappen van de traditionele handel, opties, CFD, hefbomen, short enz... maar nadenken hoe je een index moet samenstellen en dat de handel niet gemanipuleerd kan worden.

    Huidige systeem bewijst te meer dat 1 aandeel kan sentiment veranderen omdat het de index naar beneden trekt terwijl de markt gewoon positief is.

  2. forum rang 5 Hoppschwiiz 13 maart 2019 17:39
    quote:

    tayac schreef op 12 maart 2019 22:19:

    Ik vraag me af, waarom een software update voor de 737 max als Boeing het volste vertrouwen heeft in de luchtvaardigheid van het toestel ?
    De 737 Max heeft destijds een bewijs van luchtwaardigheid gekregen van de FAA. Een strengere instantie is er niet. Het blijft gissen wat de oorzaak van de twee crashes is geweest. In beide gevallen zijn de vliegtuigen waarschijnlijk in overtrokken toestand gecrasht. Het is mij altijd een raadsel hoe je een vliegtuig van, zeg 8km hoogte, op deze manier kan laten crashen. Op die hoogte heb je eigenlijk geen wolken (behoudens die enkele onweersbui) en heb je zicht. Je kunt je dus orienteren.
    Je stall warning waarschuwt voor een te steile invalshoek, waarna je normaal gesproken de neus moet drukken. Bij de Max doet een computer dat. Ik vermoed dat, ook al hebben de piloten een conversietraining gehad, zij hebben zitten ruzien met de computer (misschien doordat hun oude methode om handmatig te reageren in hun systeem gebakken zit).

    Mijn punt: je moet vliegen! Aviate, navigate, communicate! Als de motoren en de stuurorganen het doen (en zelfs zonder motoren), moet je elk vliegtuig veilig kunnen vliegen. Ik ben heel benieuwd naar de onderzoeksresultaten, maar ik vrees dat er met het vliegtuig weinig aan de hand was.

3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. 171,460
    +0,72% +1,230
  2. 0,00
    0,00% 0,00

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links