TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2019

3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
tatje
0
Je ziet gewoon, als er een koper is, laten ze de koers even los.
Willen geen eigen aandelen verkopen.

Koper stopt, dan kunnen ze het spel weer spelen, broekzak vestzak met de lagere koers en oppikken die handel van de uitstappers.

Ga lekker een paar uur wandelen.

Want zon is hier geen garantie.
[verwijderd]
0
Gewoon wachten op een move nu bij deze ramsjkoers. Kijk naar technologie en aantal samenwerkingen met partijen.
duprogres
0
quote:

keak schreef op 18 februari 2019 10:43:

Voorkennis voor morgen!!

Zo het was /is terug een dooie mus.
Op +/- 1h de stijging met de 1/2 eraf (15 centjes).
Optiebelegger
0
quote:

tatje schreef op 18 februari 2019 11:05:

Je ziet gewoon, als er een koper is, laten ze de koers even los.
Willen geen eigen aandelen verkopen.

Koper stopt, dan kunnen ze het spel weer spelen, broekzak vestzak met de lagere koers en oppikken die handel van de uitstappers.

Ga lekker een paar uur wandelen.

Want zon is hier geen garantie.
De koers van Tomtom ook niet !!!!!!
holenbeer
0
quote:

NewKidInTown schreef op 18 februari 2019 09:49:

What happened ?

Stijging zonder fundamentele reden, net als bij dalingen trouwens.
Bij dalingen komt het door de EPS, da's wel fundamenteel ;-)
tatje
0
Tja.

Was bezig met enkele berekeningen.

Seeking Alpfa Taco Consumer daalde 23% tot 350 miljoen.

In het transcript van TT zelf staat het wel goed 315 miljoen.
[verwijderd]
0
quote:

Bezige Barend schreef op 18 februari 2019 10:10:

Zal ik alvast reserveren bij Can Gat ? :)

[...]
Voor een glaasje prik met een rietje.
Ik denk niet dat er meer in zit.

Wat een fonds.
Ik houd het vol omdat ik er vorig jaar best in verdiend heb en omdat er een fikse onderliggende waarde als basis ligt ....Particulieren lopen er hoofdschuddend uit door dat schudden.

NewKidInTown
0
quote:

holenbeer schreef op 18 februari 2019 11:26:

Bij dalingen komt het door de EPS, da's wel fundamenteel ;-)
Klopt, daar heb jij volledig gelijk in :-)

Gaat de EPS een aantal jaren met 100% stijgen, dan kan de P/E ratio ook naar de 100, dan komen we met de PEG ratio precies op een faire 1,00

Blijf ik wel met de vraag zitten: wat nu te doen op deze uiterst vlakke dag want US gesloten, AEX -0,06% TT +2,08% ? Niets doen, het moeilijkste dat er is....
VanillaSky
0
quote:

Kopjethee schreef op 18 februari 2019 11:11:

grappig. stijging precies gehalveerd.
Winstnemingen
tatje
0
Harold in de CC.

Harold Goddijn

Yes, I think we will be very disappointing if we don't do deals in the HD map space this year. So we have a number of opportunities lined up. I think it will happen this year for delivery towards the end of 2021, 2022 I think we will see TomTom HD map showing up in some systems for automated driving.

Spannend.

Hoeveel marktaandeel gaat het worden.

I think we're in a good position to land some of those deals and to start translating our market, our product position also in a real market position.

tatje
0
Nog steeds over HD maps.

François-Xavier Bouvignies

Per vehicle and in terms of the ISP per car I mean, previously you said it was significantly higher. Can you give more color on that what does it mean, significantly higher?

Harold Goddijn

Yes, I think it will be higher what you also will see is that initially it will end up in level 2 systems. And then depending on the technical advance more and more of that feet will be used and you get a higher level of fidelity in the map data and the reliability of the map data. So I think it's difficult to say exactly where it will end, but I think it will be a significant feet per car per year that will grow quite quickly over the next years

Meer opbrengst dan gewone maps.

Een significant FEE per auto.
En een snelle groei in de komende jaren.
NewKidInTown
0
quote:

tatje schreef op 18 februari 2019 11:55:

Harold in de CC.

Harold Goddijn

Yes, I think we will be very disappointing if we don't do deals in the HD map space this year. So we have a number of opportunities lined up. I think it will happen this year for delivery towards the end of 2021, 2022 I think we will see TomTom HD map showing up in some systems for automated driving.

Spannend.

Hoeveel marktaandeel gaat het worden.
"Hoeveel marktaandeel gaat het worden", goeie vraag. Volgende vraag: hoeveel omzet levert het op en wanneer ? Trek de kosten eraf. Deel het resultaat door het aantal uitstaande aandelen. Vermenigvuldig dat met een langjarig groeipercentage en je komt uit op een faire waardering of koers. (Sommigen hebben er een dagtaak aan...)
tatje
1
De cloud !

Het grote geld !

Tweestrijd

Nu vechten Amazon en Microsoft daar nog een tweestrijd uit. Google doet uiterste pogingen om zich in het gevecht te mengen, maar weet beide kemphanen nog niet echt te bedreigen ondanks miljardeninvesteringen. IBM, Oracle en Apple komen dan weer een stuk achter Google. En niet te vergeten Alibaba, de Chinese e-commercegigant. Want de cloud is ook arena van een technologische strijd tussen landen, en dan vooral tussen de VS en China.

Wat maakt de cloud zo aantrekkelijk? Analisten van het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner voorspellen dat de markt voor abonnementen op datacenters vol computerservers, op cloudsoftware en op platforms in de komende drie jaar groeit naar zo'n $278 mrd, ruim $100 mrd meer dan nu.

Groeiparels

Er zijn dus genoeg dollars om voor te vechten. Amazon biedt al twaalf jaar clouddiensten aan en heeft daarmee een flinke voorsprong genomen. Dochterbedrijf Amazon Web Services (AWS) is inmiddels goed voor 55% van de concernwinst, terwijl het slechts 12% van de omzet levert.

Voor Microsoft is clouddochter Azure de groeiparel. Microsoft groeit op dit gebied in de laatste vier kwartalen zelfs harder dan de rest, waardoor het zijn afstand op de uitdagers alleen maar vergroot. De omzet stijgt de laatste kwartalen met bijna 100%. Daar past wel een kanttekening bij. Anders dan Amazon rekenen Microsoft en Google, ook de omzet van andere bestaande diensten tot de cloud.

Marktleiders Amazon en Microsoft houden de concurrentie scherp in de gaten. De diepe zakken van Alibaba en Google zijn nog lang niet leeg en het zijn bovendien bedrijven die 'winnen' in hun DNA hebben zitten. Voor hen is kunstmatige intelligentie een strategische keuze, dus zullen zij er alles aan doen om hun plek in de markt te bevechten,

Vooral Google heeft de afgelopen jaren veel start-ups overgenomen die specialiseerden in kunstmatige intelligentie, met name in het begrijpen van beelden. Deze kennis wordt veel gebruikt voor Waymo, het project om een zelfrijdende auto te ontwikkelen, maar ook voor gezichtsherkenning, bijvoorbeeld op het gebied van cyberveiligheid om de identiteit van iemand vast te stellen.

Autonomos overgenomen met 20 IRs.

Momenteel al met meer dan 100 personen.

tatje
1
Waarom de Microsoft cloud.

Wij zijn al binnen bij 95% van de fortune 500.

Hard werken, niet sexy

Het belang van de cloud voor de grote techbedrijven bleek vorige week ook weer op het jaarlijkse ‘Ignite’-congres van Microsoft, waar zo'n 30.000 software-ontwikkelaars in Orlando samenkwamen. Vooral clouddivisie Azure kreeg er aandacht. Inmiddels maakt 95% van de Fortune 500-bedrijven (ook) gebruik van Azure. ‘Wat ons onderscheidt van de andere aanbieders van cloud en kunstmatige intelligentie is dat we al tientallen jaren binnen zijn bij bedrijven', vertelt corporate vicepresident Mitra Azizirad van Microsoft: 'Zodoende hebben we veiligheid en privacy al heel lang ingebouwd in onze systemen. Dat is hard werken en absoluut niet sexy, maar dat is wel hard nodig.’

Wij zijn al tientallen jaren binnen bij 95% van de fortune 500.
'Zodoende hebben we veiligheid en privacy al heel lang ingebouwd in onze systemen.
Tom Tom het Zwitserland vd navigatie zou er dan toch bij passen.

De Fortune 500 is een ranglijst van bedrijven uit de Verenigde Staten, geordend van groot naar klein op basis van hun jaaromzet. De lijst wordt jaarlijks opgesteld en gepubliceerd door het tijdschrift Fortune.
[verwijderd]
0
Tatje, uitgaande dat ze 2 grote HD deals met 2 grote fabrikanten laten landen dit jaar, stel totaal 10 miljoen voertuigen op level 4-5. Wat zal dit in de boeken zetten? 50, 100, 200 of 300 euro per voertuig per jaar vanaf 2020?
Voor mij allemaal mistig gezien er nauwelijks benchmark informatie is.

Anders aspect is veiligheid. Verzekeringsmaatschappijen zullen ook “certificaten” gaan plakken aan de polissen. De veiligste map voor de laagste premie?

Mijn conclusie dat het bijna onmogelijk is om op dit moment een forecast af te geven

quote:

tatje schreef op 18 februari 2019 11:55:

Harold in de CC.

Harold Goddijn

Yes, I think we will be very disappointing if we don't do deals in the HD map space this year. So we have a number of opportunities lined up. I think it will happen this year for delivery towards the end of 2021, 2022 I think we will see TomTom HD map showing up in some systems for automated driving.

Spannend.

Hoeveel marktaandeel gaat het worden.

I think we're in a good position to land some of those deals and to start translating our market, our product position also in a real market position.

tatje
0
Ha Bezige barend.

Zoals ik het begrijp, zal alles in eerste instantie tussen level 2 en 3 HD maps nodig hebben.

Marc Hesselink

Thanks. Then I have one follow-up. I think when I was at CES it was very much the story that all the level two functionality that was going very quickly now. But that level three was far more difficult also from a regulatory perspective and maybe being pushed out a bit. What would that do for your business? Is the level two already enough for you to sell your HD maps or would it also mean that your opportunity is being pushed out?

Harold Goddijn

No. I think the maps are used also at level two, level two and a-half everything that sits between two and three starts using a map so that opportunity is still there.
tatje
0
Laat nu 18 juli 2017 Microsoft en baidu een samenwerking bekend maken.

news.microsoft.com/2017/07/18/baidu-a...

Laat nu 5 juli 2017 TT een PB uitgeven over de samenwerking tussen TT en Baidu.

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Toeval !
Of niet !
[verwijderd]
0
MS heeft het spel slim gespeeld. Enterpises zaten vaak nog jaren vast aan licentie contracten op basis van aantal users. Deze contracten werden opengebroken tijdens onderhandeling voor het nieuwe IT platform.

De cloud diensten van MS zijn global, redundant en met low latency = veilig !

Met deze overtuiging zou ik bij MS een verzekeringsbedrijf beginnen !

“Bij afname van onze maps is het voertuig volledig meeverzekerd”

Wie weet

quote:

tatje schreef op 18 februari 2019 12:21:

Waarom de Microsoft cloud.

Wij zijn al binnen bij 95% van de fortune 500.

Hard werken, niet sexy

Het belang van de cloud voor de grote techbedrijven bleek vorige week ook weer op het jaarlijkse ‘Ignite’-congres van Microsoft, waar zo'n 30.000 software-ontwikkelaars in Orlando samenkwamen. Vooral clouddivisie Azure kreeg er aandacht. Inmiddels maakt 95% van de Fortune 500-bedrijven (ook) gebruik van Azure. ‘Wat ons onderscheidt van de andere aanbieders van cloud en kunstmatige intelligentie is dat we al tientallen jaren binnen zijn bij bedrijven', vertelt corporate vicepresident Mitra Azizirad van Microsoft: 'Zodoende hebben we veiligheid en privacy al heel lang ingebouwd in onze systemen. Dat is hard werken en absoluut niet sexy, maar dat is wel hard nodig.’

Wij zijn al tientallen jaren binnen bij 95% van de fortune 500.
'Zodoende hebben we veiligheid en privacy al heel lang ingebouwd in onze systemen.
Tom Tom het Zwitserland vd navigatie zou er dan toch bij passen.

De Fortune 500 is een ranglijst van bedrijven uit de Verenigde Staten, geordend van groot naar klein op basis van hun jaaromzet. De lijst wordt jaarlijks opgesteld en gepubliceerd door het tijdschrift Fortune.

holenbeer
0
quote:

NewKidInTown schreef op 18 februari 2019 11:48:

[...]
Klopt, daar heb jij volledig gelijk in :-)

Gaat de EPS een aantal jaren met 100% stijgen, dan kan de P/E ratio ook naar de 100, dan komen we met de PEG ratio precies op een faire 1,00

Blijf ik wel met de vraag zitten: wat nu te doen op deze uiterst vlakke dag want US gesloten, AEX -0,06% TT +2,08% ? Niets doen, het moeilijkste dat er is....
Ik ben er vandaag weer lekker uitgestapt en schrijf wel weer wat putjes onder de 7.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront