Ahold « Terug naar discussie overzicht

AHDEL 2019

978 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
Leefloon
0
quote:

Postzakje01 schreef op 3 februari 2019 16:01:

- hoeveel aandelen in 2017 en 2018 ingekocht;

- zijn deze aandelen Ingetrokken zodat de winst per aandeel voor de daarna nog uitstaande aandelen toeneemt;

- hoeveel aandelen zijn uitgekeerd aan het management en anderen.
Microsoft-alert: www.aholddelhaize.com/media/5915/2017...
Microsoft-alert: www.aholddelhaize.com/media/8494/2018...

Uiteraard ( o.a. connect2.euronext.com/nl/datashop/not... )

Verwaarloosbaar t.o.v. inkoop, en vergeet "corrigeren" (dividend, inkoop, synergie, invloed Delhaize, ...) maar.
LTBelegger
0
Het aantal aandelen is 1280 -154 en daar komt de inkoopprogramma van dit jaar nog bij! Als ze dit ook voor 2020 gaan doen naderen we het oude niveau voor de aankoop van Delhaize.

Op naar de volgende uitgave van aandelen voor een forse overname in Azie, USA of Europa. Aandeel tegen die tijd ruim 30,00 uitgifte dan rond 22 euro (400 miljoen stukjes er weer bij, dan toch ruim 8,8 miljard daar kun je wat wel wat mee. Begint het spel weer opnieuw; aandelen inkopen! Slim systeem en iedereen maar roeptoeren dat aandelen inkoop niet slim is!!
[verwijderd]
0
Maar: zijn/worden de ingekochte aandelen ook daadwerkelijk ingetrokken zodat de KW per aandeel toeneemt. Of niet en verdwijnt het dividend over de ingekochte aandelen in the pocket van AHD????
[verwijderd]
0
En what about het koersverloop van vandaag; de beurs ligt er al weer enkele weken prima bij.....Koers AHD loopt uit de pas en koersverloop op dagbasis wel zeer bedenkelijk.
kassiebora
0
quote:

Postzakje01 schreef op 5 februari 2019 11:44:

En what about het koersverloop van vandaag; de beurs ligt er al weer enkele weken prima bij.....Koers AHD loopt uit de pas en koersverloop op dagbasis wel zeer bedenkelijk.
Dit bericht:

Winkelverkopen eurozone in december gedaald

Gepubliceerd op 5 feb 2019 om 11:17 | Views: 338 | Onderwerpen: Europa

LUXEMBURG (AFN) - De detailhandelsverkopen in de eurozone zijn in december gedaald ten opzichte van de voorgaande maand. Dat blijkt uit ramingen van het Europese statistiekbureau Eurostat.

Winkeliers zagen de verkoopcijfers op maandbasis met 1,6 procent dalen, wat overeenkomt met de gemiddelde verwachting van economen. In november stegen de winkelverkopen met een bijgestelde 0,8 procent. Eerder meldde Eurostat een toename van 0,6 procent.

In de gehele Europese Unie gingen de detailhandelsverkopen met 1,4 procent omlaag.
Digit
3
quote:

Postzakje01 schreef op 5 februari 2019 11:42:

Maar: zijn/worden de ingekochte aandelen ook daadwerkelijk ingetrokken zodat de KW per aandeel toeneemt. Of niet en verdwijnt het dividend over de ingekochte aandelen in the pocket van AHD????
"Of niet en verdwijnt het dividend over de ingekochte aandelen in the pocket van AHD"....

AD is niet gebaat bij stapels cash. In een dergelijke markt lijkt het mij heel verstandig om aandelen in te kopen om vervolgens op deze manier overnames te kunnen gaan realiseren. Ze laten op deze manier zien niet zomaar geld te verspillen aan verkeerde investeringen. Daarnaast is EV duurder dan VV. Dus is het interessant om het rendement op VV op te krikken.
Aandeleninkoop hoeft niet altijd positief te zijn, maar in het geval van een solide bedrijf als AD, de markt en de toekomst, lijkt het mij een prima 'investering' voor de LT.

Aangezien je al vrij paniekerig reageert op kleine dagelijkse schommelingen, lijkt het me niet dat je je druk hoeft te maken over aandeleninkoop/dividend of andere zaken. Je lijkt namelijk meer op een trader dan een LT investeerder. Daar is niets mis mee, maar ik denk dat je dan bij AD niet heel goed zit. Andere aandelen lenen zich daar veel beter voor.

Maar om je toch een uiteindelijk antwoord op de vraag te geven:
"The purpose of the program is to reduce Ahold Delhaize’s capital, by cancelling all or part of the common shares acquired through the program."


TIP: deze informatie vindt je in de jaarverslagen.
Leefloon
0
quote:

Postzakje01 schreef op 5 februari 2019 11:42:

verdwijnt het dividend over de ingekochte aandelen in the pocket van AHD????
Nog even, en AD komt stemmen op de aandeelhoudersvergadering van AD...

Een bedrijf kan zichzelf niet bezitten en zichzelf niet - zinloos - winsten uitbetalen.
Leefloon
0
quote:

Digit schreef op 5 februari 2019 12:39:

Je lijkt namelijk meer op een trader dan een LT investeerder. Daar is niets mis mee, maar ik denk dat je dan bij AD niet heel goed zit. Andere aandelen lenen zich daar veel beter voor.
Ik tel tot vandaag 538 minder ongeschiktere noteringen bij Euronext. AD scoort qua geschiktheid voor snelle handel 25 op 100, terwijl er zo'n 331 noteringen zijn met een geschiktere 50+ op 100.

De intraday volatility is het grootste 'probleem'. YTD gemiddeld 1,49% per dag. Dan zijn er inderdaad geschiktere noteringen te vinden. Ik tel er 651 bij Euronext. Nummer 652, AD, is nauwelijks volatieler dan gedempte indexen waar AD zelf in zat/zit (BEL 20 1,11%, AEX 1,05%).

Meer, bij een eigen oordeel 'houden', een aandeel voor bv. covered calls of short puts. Zeer goed verhandelbaar (99 op 100), maar minder geschikt voor daytrading e.d.

Waarmee niet gezegd is dat betrokkene een 'trader' is, gelet op de kennishiaten.
Leefloon
0
quote:

Postzakje01 schreef op 5 februari 2019 11:44:

Koers AHD loopt uit de pas en koersverloop op dagbasis wel zeer bedenkelijk.
Er is iets anders hier zeer bedenkelijk.

JMT +3,25%
CA +1,71%
AD +0,45%
COLR +0,32%
SON +0,22%
CO -0,37%
SLIGR -0,45%

Momentopname van nu. Een verondersteld uit de pas lopende middenmoter, die in werkelijkheid in het linkerrijtje staat en het meest dichtbij het subsectorgemiddelde noteert.
Stephan010
0
Wat voor een actie heeft AD aangekondigd in Belgie ? Iets van 3 halen en 1 betalen ?
Heb alleen titel kunnen lezen bij Tijd.be
kassiebora
0
quote:

Stephan010 schreef op 6 februari 2019 00:45:

Wat voor een actie heeft AD aangekondigd in Belgie ? Iets van 3 halen en 1 betalen ?
Heb alleen titel kunnen lezen bij Tijd.be

Albert Heijn ontketent nieuw prijzenoffensief in België
05 februari 201923:06
Albert Heijn pakt uit met een nieuwe opvallende prijzenstunt in ons land. ©REUTERS

De Nederlandse grootgrutter stunt met '1+2 gratis', met andere woorden twee gratis producten bij aankoop van één.

Albert Heijn pakt deze week in zijn reclamefolder met bonusaanbiedingen uit met een opvallende nieuwigheid voor de Belgische markt. Onder de kop 'De scherpste acties ooit in Vlaanderen' gaat het om aanbiedingen '1+2 gratis', meldde de gespecialiseerde nieuwsbrief RetailDetail dinsdag.

Wie bijvoorbeeld één pak pasta van het merk Soubry koopt, krijgt er twee gratis bovenop. Dezelfde aanbieding geldt onder andere voor koffiekoeken, broodjes, paprika’s, enkele wijnen en voor bekende merkproducten als Nakd ontbijtrepen, McCain diepvriesfrieten of Nivea douchecrème.

Daarmee gaat Albert Heijn nog een stap verder dan de '1+1'-promo's waarmee de keten al eerder de toon zette. Die beweging werd intussen gevolgd door andere spelers, waaronder zusterbedrijf Delhaize. Het ziet er voorlopig niet naar uit dat de actie ook op komst is bij Albert Heijn op zijn Nederlandse thuismarkt. Mogelijk wil de keten de Nederlandse concurrent Jumbo, die dit jaar naar België komt, al het gras voor de voeten wegmaaien.
Melk

Vorige week kwam Albert Heijn al in het nieuws met een verlaging van de prijs voor een liter halfvolle melk naar 55 cent. Een actie die kwaad bloed zette bij de landbouwsector.

Colruyt ziet zich volgens RetailDetail verplicht om op al deze promoties te reageren, maar doet dit enkel in verkooppunten die in het marktgebied van een Albert Heijn-winkel liggen. De discounter, die de 'laagste prijzen' als motto heeft, hoeft overigens slechts enkele prijzen aan te passen, omdat het merendeel van de betrokken producten niet in het Colruyt-assortiment zit.
'Du jamais vu'

'Dit is du jamais vu, dit hebben we nog niet meegemaakt in ons land. Het enige dat nog spectaculairder is, is dat je de producten gratis weggeeft', zegt Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School, in een reactie aan het persbureau Belga. 'Het was een beetje rustig geworden op het prijsbrekersfront', zegt Van Ossel, 'maar dit voorspelt dat er een nieuwe prijsoorlog op komst is.'

'Andere supermarkten hadden de stunt van 1+1 al overgenomen van Albert Heijn, en daardoor ziet die zich kennelijk genoodzaakt om een tandje bij te steken', aldus Van Ossel. 'Verkopen met verlies mag niet in ons land', vervolgt de marketingexpert, 'maar er zijn manieren om daar onderuit te komen. Zo kan de producent een geste doen via extra kortingen en zodoende de promotie financieren, of Albert Heijn België kan inkopen bij zichzelf, namelijk bij Albert Heijn Nederland, daardoor omzeil je ook die wet.'

Bert Broens,
Journalist Ondernemen
Bron: Belga
kassiebora
1
Heftige reacties op stunt Albert Heijn

Published in Food on 06-02-2019

Stefan Van Rompaey

Klanten zijn ontevreden omdat de voorraden in de winkels snel opraken, concurrenten schakelen de economische inspectie in en merkfabrikanten schrikken zich een hoedje. De marketingstunt van Albert Heijn maakt emoties los…


“Geen duurzaam model”

Dat de weekfolder met ‘1+2 gratis’ aanbiedingen insloeg als een bom, is een understatement. Het artikel dat RetailDetail er afgelopen maandag over publiceerde, ging meteen viraal. De actie kreeg daarop heel wat ruchtbaarheid in de publieksmedia en die gratis publiciteit blijft uiteraard niet zonder gevolgen: in de Belgische winkels van Albert Heijn is het deze week merkbaar drukker dan normaal en de actieproducten raken ook snel uitgeput. Sommige referenties worden weer aangevuld, voor andere geldt ‘op is op’, horen we van winkelmedewerkers. Dat leidt hier en daar tot teleurgestelde shoppers – ook op de redactie van RetailDetail ontvangen we berichten van ontevreden klanten.



Relevanter voor ons is natuurlijk vooral de ongerustheid bij de concurrenten en de leveranciers. In de media geeft Colruyt-directeur Chris Van Wettere alvast toe dat hij toch twee keer moest kijken toen hij de folder onder ogen kreeg. “Naar mijn gevoel is dit geen duurzaam model dat je als supermarkt kan aanhouden,” verklaart hij. Colruyt reageert lokaal wel met prijsverlagingen, maar de schade blijft beperkt: de meeste betrokken producten zitten niet in het assortiment van de discounter.


“Destructieve strategie”

Fabrikanten die hun product op de Bonusfolder zagen verschijnen, waren vooraf niet op de hoogte van de actie, vernemen we, maar ‘on the record’ wil voorlopig niemand reageren. In Het Belang van Limburg noemt ondernemer en Vlaams Parlementslid Grete Remen de stunt “regelrechte voedseldumping, die het klimaat, mens en dier zal schaden.”



Heftig is ook de reactie van Buurtsuper.be, de beroepsvereniging van de zelfstandige supermarkten: die vraagt aan de economische inspectie om een onderzoek in te stellen naar de actie. Verkoop met verlies is immers verboden in België. Het gaat om een destructieve strategie, meent directeur Luc Ardies: “Net op een moment dat de voedingssector nood heeft aan extra middelen om de vele toekomstige uitdagingen het hoofd te bieden, leidt dit soort promotieacties één van de belangrijkste Belgische sectoren naar de vernieling.” De retailer is echter niet onder de indruk: “We houden ons aan de Belgische wet- en regelgeving”, zegt een woordvoerster. “Laat de inspectie maar langs komen.”
De Man van Staal
0
Ahold gaat hard. Het mag allemaal nog wat stouter tegen die mottige colruyt en consoorten. Groenten, fruit en vlees zijn daar gewoon niet om te vreten.
JdeFL
0
Een stunt, met in het achterhoofd dat het eigenlijk niet mag. Kunnen ze zeggen: 'we willen goedkoper, maar we mogen niet.'
In elk geval gratis reclame alom (o.m. vrt nieuws bvb., radio, tv. Als je die uitzendtijd zou moeten betalen, hola...).
Leefloon
0
Ook maar even hier plaatsen:

d3rbjtoxmsw7pl.cloudfront.net/app/upl...

Sinds eind 2017 zal Albert Heijn Nederland nog iets verder zijn gezakt. Beweegt de Nederlandse marktleider in de afbeelding duidelijk omhoog, liefst richting de horizontale streep, dan wordt die prijscorrectie een "prijzenoorlog" genoemd. Die AD zelden zal verliezen, omdat het doel van AD met initiatiefnemer AD eigenlijk altijd wordt bereikt. De andere volgen de leider, wat ze niet altijd (goed) kunnen. Ver naar rechts verschuiven hoeft niet, alhoewel er dingen zijn die beter kunnen en meer winst kunnen opleveren. Zakt Albert Heijn teveel naar beneden in de grafiek, dan is dat het grootste probleem. Met o.a. verlies van marktaandeel, door té grote verschillen in prijs. Albert Heijn stond in 2017 al zeer dichtbij dure Spar-dorpswinkeltjes met een klein assortiment. Het wordt langzamerhand tijd voor een correctie of normalisatie van prijsverschillen, kleinschalig of grootschalig ("prijzenoorlog"), bij Albert Hejn Nederland. In 2016 was de situatie beter, en stond Albert Heijn wel in de top 10. En in de top 1. Het beeld van medio 2016:

d3rbjtoxmsw7pl.cloudfront.net/app/upl...

Dichterbij de horizontale lijn (en bijna symboliche overvleugeld door het Jumbo-logo).
DeZwarteRidder
0
quote:

Need a friend get a dog schreef op 12 februari 2019 20:26:

www.telegraaf.nl/financieel/3142758/h...

Heerlijk dit
De eerste stap naar een overname van HEMA door Ahold.
Digit
1
quote:

Bart Z schreef op 13 februari 2019 20:54:

Iemand enig idee waarom AD deze week niet voorruit wil?
Omdat ze in de achterRuit staan... haha
Koffiezondersuiker
0
Wat een slechte week voor Ahold. AEX toch weer ruim 1% hoger dan vorige week en Ahold iedere handelsdag van deze week niet gestegen, vandaag zelfs duidelijk in het rood gesloten.
978 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 11:31
Koers 26,890
Verschil -0,090 (-0,33%)
Hoog 26,980
Laag 26,710
Volume 639.837
Volume gemiddeld 2.028.748
Volume gisteren 2.562.590

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront