TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Makita schreef op 25 januari 2019 16:51:

[...]
De naam TomTom kan met Consumer divisie verkocht worden, nieuwe naam voor Automotive is niet verkeerd.
Heb zojuist AutonoTom geregistreerd
holenbeer
0
[verwijderd]
1
Leonard
1
tatje
0
Ik weet het, al geplaatst en dat andere is oud nieuws.

CMO Robert Bohemen weg bij TomTom

Iets meer dan een jaar na zijn aanstelling is chief marketing officer Robert Bohemen vertrokken bij TomTom.

Nieuwe IR in deeltijd functie, blijvend !

Amsterdam, 7 June 2018 - TomTom (TOM2) today announces the appointment of Claudia Janssen (41) as Head of Investor Relations per 1 July 2018. She will report directly to Taco Titulaer, CFO of TomTom. Claudia will add the role of Head of Investor Relations to her existing role of Group Controller of TomTom. She will replace Bisera Grubesic who will leave the company to pursue other opportunities.

Beste Mona.

Ik krijg een heel apart gevoel van binnen ??

www.youtube.com/watch?v=5FFV7MCDzMY

Ik heb begrepen dat we vandaag weer afscheid hebben moeten nemen van een aantal forumleden.

En toch doet het iedere keer weer pijn :-)

Beste Mona.

Dat google veel van zijn prijzen drastisch omhoog zet en er veel partijen naar Microsoft azure maps ( Tom Tom ) gaan.
Dat Apple carplay met zijn nieuwe applicatie IOS 12, ook Google maps en Waze toelaat.

Werken Apple, Microsoft en Google nu ook samen in de SDC wereld of is het gewoon toeval.

Door Google en apple nieuws knalde de Tom Tom koers drastisch omlaag, terwijl Harold een nog diepere samenwerking met Microsoft aankondigde.

Ik houd toch een heel apart gevoel van binnen :-)

Gewoon mijn mening en geen advies.
Hoop....
0
Kan iemand iets zeggen over TA wat is een goede site. Qouteweb functioneert niet meer dank
tatje
0
Een artikel uit 2015.

www.nrc.nl/nieuws/2015/07/21/tomtom-i...

Ik weet het, sommigen zeggen oud nieuws.
Ik zeg oud nieuws, maar nog altijd actueel !
Soort cold case :-)

Stukje uit het artikel.

TomTom hoeft niet per se in één stuk te blijven, zegt hij. „Kaarteninformatie is belangrijk voor andere divisies van TomTom. Maar het is denkbaar dat dat contractueel geregeld kan worden.” Een constructie waarbij TomTom een licentie houdt voor zijn eigen kaarten.

Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”

Tatje: Telematics is verkocht, blijft over A en E en Consumer.

Verkoop je A en E dan zou Consumer over blijven, dan regel je het toch contractueel dat je voor Consumer de kaarteninformatie blijft gebruiken.

Zou Consumer in de verkoop moeten, dan had je dat allang moeten doen.

Dus verkoop je uit Tom Tom A en E.

Of je verkoopt Tom Tom en koopt Consumer terug, als founders en niet meer aan de beurs.

Ik zou wel muisje willen spelen bij Harold thuis.

In beide gevallen beding je contractueel het gebruik van kaarten, natuurlijk wel tegen betaling.

pwijsneus
0
quote:

Hoop.... schreef op 25 januari 2019 18:17:

Kan iemand iets zeggen over TA wat is een goede site. Qouteweb functioneert niet meer dank
Metatrader? Of tradingview.com

Investing.com??

Google anders gewoon even?
[verwijderd]
1
quote:

Leonard schreef op 25 januari 2019 17:28:

Als Belg zijnde vandaag mijn aandelen na 3 jaar verkocht, waarom weten jullie wel.
Tuurlijk,omdat je een Belg bent.
[verwijderd]
0
Inclusief verzendkosten ?

quote:

Leonard schreef op 25 januari 2019 17:28:

Als Belg zijnde vandaag mijn aandelen na 3 jaar verkocht, waarom weten jullie wel.
Hoop....
0
quote:

pwijsneus schreef op 25 januari 2019 18:36:

[...]

Metatrader? Of tradingview.com

Investing.com??

Google anders gewoon even?
Dankjewel....
Hoop....
0
Martine H. vriendin van Harry M., TT verkocht TT onderkant van verwachting. De 3.20 gaat naar de aandeelhouders laten dat nou HG en co zijn. Rest aandeel 3 euro ( dat zei zij) TT is klein duimpje gaat het nooit redden t.o.v. Google. Helaas het groeiend tafelzilver verkocht. Andere analist BNR beurswatch had helemaal geen goed woord over voor TT. Stop gewoon alles in ASML
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 25 januari 2019 18:33:

Een artikel uit 2015.

www.nrc.nl/nieuws/2015/07/21/tomtom-i...

Ik weet het, sommigen zeggen oud nieuws.
Ik zeg oud nieuws, maar nog altijd actueel !
Soort cold case :-)

Stukje uit het artikel.

TomTom hoeft niet per se in één stuk te blijven, zegt hij. „Kaarteninformatie is belangrijk voor andere divisies van TomTom. Maar het is denkbaar dat dat contractueel geregeld kan worden.” Een constructie waarbij TomTom een licentie houdt voor zijn eigen kaarten.

Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”

Tatje: Telematics is verkocht, blijft over A en E en Consumer.

Verkoop je A en E dan zou Consumer over blijven, dan regel je het toch contractueel dat je voor Consumer de kaarteninformatie blijft gebruiken.

Zou Consumer in de verkoop moeten, dan had je dat allang moeten doen.

Dus verkoop je uit Tom Tom A en E.

Of je verkoopt Tom Tom en koopt Consumer terug, als founders en niet meer aan de beurs.

Ik zou wel muisje willen spelen bij Harold thuis.

In beide gevallen beding je contractueel het gebruik van kaarten, natuurlijk wel tegen betaling.

Denk niet Goddijn en de plisségordijntjes nog iets van TT willen hebben, Consumer is een cashcow waar de rek uit is, maar die voorlopig nog wel een vaste waarde zal behouden, nader te bepalen in het due diligence onderzoek van Apple..

Vanuit het standpunt van de founders bezien, is verkoop strategisch bezien Tele matics slim. Zegt iets.. Goddijn heeft het een lange tijd uitgehouden als een Klein Duimpje tegen de tech Goliath-en zoals Google en Apple en Microsoft(Azure). Hopend op een enorme wonderbaarlijke technologische doorbraak allah de TomTom PND 15 jaar geleden. maar dat was toch helaas een One trick Pony. Dus wat ze wel goed gedaan hebben, was inzetten op waardecreatie toen ze poen in overvloed hadden met een TT op € 60.. Hence aankoop Tele Atlas! Verder Google en Apple kopiëren door in te zetten op autonoom rijden..

Maar strategisch gezien is duidelijk dat een TT van een paar miljard boekwaarde het nooit gaat winnen van jongens zoals apple met 1000 miljard waarde en een oorlogskas van 240 miljard..

Goddijn en de zijnen willen van TomTom af, zoveel kun je wel uit verkoop TM destilleren, Deze verkoop van dit kroonjuweel zegt, schreeuwt gewoon:'als jullie dan niet een fatsoenlijk bod voor TT 'as a whole' willen neerleggen, dan gaat de boedel er stuk voor stuk uit' Omdat de som der delen meer waard is als geheel, volgens de markt klaarblijkelijk. That simple!

Kan Goddijn en de zijnen niets kwalijk nemen. They fought a hell of a battle tegen de tech molochen.. Maar ze zijn nu bijna op een pensioengerechtigde leeftijd en er kláár méé. TT gaat in deze huidige vorm binnen een jaar een andere eigenaar hebben. Wat ik je brom
[verwijderd]
0
quote:

Penge_miner schreef op 25 januari 2019 13:57:

KW van 22,9 dus meer dan redelijk.

Dus mijn conclusie : 7,90 is een realistische koers !

Van hoeveel winst per aandeel ga je uit?
Prop.
0
quote:

Hoop.... schreef op 25 januari 2019 20:43:

Martine H. vriendin van Harry M., TT verkocht TT onderkant van verwachting. De 3.20 gaat naar de aandeelhouders laten dat nou HG en co zijn. Rest aandeel 3 euro ( dat zei zij) TT is klein duimpje gaat het nooit redden t.o.v. Google. Helaas het groeiend tafelzilver verkocht. Andere analist BNR beurswatch had helemaal geen goed woord over voor TT. Stop gewoon alles in ASML
——————-

Mijn oprechte analyse over Tom2: tijdens de onderhandelingen is het tot twee keer toe door de grens van 8.4€ gebroken, maar tijdens het tot standkomen van de trade zakt het in een keer 0,60€.

Als je alle cash etc. bij elkaar optelt blijft er een rest waarde van 650 milj €. Q3 hadden ze al laten weten dat de outlook hoger zou zijn dan geprognotiseerd ik verwacht dat dit nog best ff door kan. We hebben jaren lang geen dividend vekregen geen aandelen ingekocht. De kaarten tak van HERE is nog 3 jaar geleden verkocht voor 2,4 miljd.

HG beeft ook aangegeven dat hij aandeelhouders waarde wilt creeeren. Ik snap al die adviezen die worden afgegeven niet omdat daar heel veel negatief nieuws inis verwerkt. Heb zojuist nog op Handelsblatt gelezen dat, de ceo van VW met meerdere bedrijven wilt samenwerken. Zelfde uitsparken heeft ook onze onbetrouwbare CEO gedaan.

Hoor geen een analist hier over praten. Als er zoiets wordt aangekondigd dan wil ik de boot niet missen maar de afgeschreven MAP divisie zal dan toch ook flink gaan stijgen?
Eva1960
1
TT gaat naar een onafhankelijke "zwitserse" techreus zoals Microsoft of het wordt het asmlwakkikwakki participatiemodel. Ik denk dat de belangrijkste klanten daarom al lang vragen, omdat die continuiteit willen zekerstellen.

Ben heel benieuwd hoe dit gaat worden vormgegeven met Baidu, Zenrin, sensormakers, en afnemers zoals autofabrikanten en licentieklanten.

Apple wordt geen 100% eigenaar, dat is te bedreigend voor veel andere afnemers.

Wie weet hoe het asml participatiemodel is ontstaan? Ging dat in 1 klap of gefaseerd in de toetreding?

Goed weekend, op weg naar de ontknoping heeft TT geen afslag gemist. Ook al denken vele analisten dat nu nog. HG speelt zijn spel door zich niet in de kaarten te laten kijken en neemt de tijd.
Dat is even wennen, maar gaat straks gezien worden.

De ruis van de afgelopen maanden met apple, rnm en volvo heeft alles te maken met het ontstaan van dat participatiemodel of algehele verkoop. Toen Here werd verkocht hadden ze geen andere keuze dan te gaan voor hun belangrijkste klanten. Ook al wilden anderen misschien meer betalen. Zo werkt het nu eenmaal.

Dat verklaart nu ook dat Here de laatste 2 maanden tegengas geeft aan Tt. Ze pissen naast het tt of ttt potje, hun eigenaren kiezen nu voor hun eigen traffic oplossing in de komende 2 tot 3 jaar. En beweren dat het een strijd is tussen google en here. En ontkennen dus TT. Tsja dat zou ik ook doen.

Het spel staat op de wagen, maar duurt gewoon een jaar. We gaan het zien, HG is echt niet zo stom om te lang zelfstandig door te gaan, hij komt uit de Londense wereld.

Ik hoop dat hij al wat kaarten laat zien op 6 februari.



quote:

GoldKing schreef op 25 januari 2019 20:49:

[...]

Denk niet Goddijn en de plisségordijntjes nog iets van TT willen hebben, Consumer is een cashcow waar de rek uit is, maar die voorlopig nog wel een vaste waarde zal behouden, nader te bepalen in het due diligence onderzoek van Apple..

Vanuit het standpunt van de founders bezien, is verkoop strategisch bezien Tele matics slim. Zegt iets.. Goddijn heeft het een lange tijd uitgehouden als een Klein Duimpje tegen de tech Goliath-en zoals Google en Apple en Microsoft(Azure). Hopend op een enorme wonderbaarlijke technologische doorbraak allah de TomTom PND 15 jaar geleden. maar dat was toch helaas een One trick Pony. Dus wat ze wel goed gedaan hebben, was inzetten op waardecreatie toen ze poen in overvloed hadden met een TT op € 60.. Hence aankoop Tele Atlas! Verder Google en Apple kopiëren door in te zetten op autonoom rijden..

Maar strategisch gezien is duidelijk dat een TT van een paar miljard boekwaarde het nooit gaat winnen van jongens zoals apple met 1000 miljard waarde en een oorlogskas van 240 miljard..

Goddijn en de zijnen willen van TomTom af, zoveel kun je wel uit verkoop TM destilleren, Deze verkoop van dit kroonjuweel zegt, schreeuwt gewoon:'als jullie dan niet een fatsoenlijk bod voor TT 'as a whole' willen neerleggen, dan gaat de boedel er stuk voor stuk uit' Omdat de som der delen meer waard is als geheel, volgens de markt klaarblijkelijk. That simple!

Kan Goddijn en de zijnen niets kwalijk nemen. They fought a hell of a battle tegen de tech molochen.. Maar ze zijn nu bijna op een pensioengerechtigde leeftijd en er kláár méé. TT gaat in deze huidige vorm binnen een jaar een andere eigenaar hebben. Wat ik je brom
ketchup
0

denk dat je niet te veel moet verwachten van HG bij de cijfer-presentatie, het meeste is al geweten en geschreven
voor fair-value is TT thans een 8-8.50 euro aandeel, maar bij Q2-Q3 denk ik veel meer een 9 euro aandeel dan een 7
TT gaat gewoon verder met het afwerken van haar agenda, nu verkoop consumer

beurzen in t algemeen kunnen wel een rem zijn en dat heeft TT al gemerkt bij de verkoop van Telematics, bedrijven trekken de handrem aan en aandeelhouders willen of meer dividend of meer inkoop eigen aandelen, zodat ze qua investering kunnen verantwoorden in het aandeel te blijven

men gaat wat dat betreft wereldwijd echt risk-off en dat is ook logisch we hebben de beste bull-run ooit gehad dankzij de enorme steun van de centrale banken

aandelen zoals Nestlé en Roche bvb die handelen nog altijd tegen ATH aan, omdat die gezocht worden en gezien als defensieve beleggingen

maar het geeft ook weer opportuniteiten voor de LT belegger die bereid is een 3 jaar horizon te nemen, spijtig genoeg krijgen fonds Managers die elke jaar weer rendement moeten geven die ruimte vaak niet, maar voor de particulier perfect

ook dat kan een reden voor HG zijn TT van de beurs te halen, hij zal niet langer de druk willen van derden die zijn aandeel bij de minste set-back de vernieling inrijden en straks is TT gewoon ongelofelijk kwetsbaar voor wat de concurrentie kan.
[verwijderd]
0
Zonder enige nieuwe order voor Automotive in 2018 gaat de Automotive omzet tm 2020 nog flink stijgen (looptijd gem. 4,5 jaar, voorbereidingstijd 1,5 jaar). Ik denk zelf veel forser dan iedere analist denkt, dit ivm de stijgende take rate. Take rate was ca. 30% bij bekendmaken orderboekebedragen, bij start van de leveringen (1,5 jaar later) is de feitelijke take rate al gestegen en dat zal de komende jaren doorgaan. Een graduele stijging naar uiteindelijk 50% zal de omzet uit het orderboek flink doen stijgen (>1,2mrd).

Dit moet HG op 6 februari goed uitleggen. Ik zie een EBITDA in 2019 van ca. 200mln (50mln consumer, 35mln Enterprise en 115mln Automotive). De ondernemingswaarde is bij 7,95 ca. 750mln na verkoop Telematics. Dit impliceert dat we nu dan ca. 3,75X EBITDa19E doen.

Alle nieuwe orderboekbedragen voor 2018 komen hier nog bij vanaf 2020 en verder.
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:35
Koers 5,840
Verschil -0,140 (-2,34%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 169.489
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront