TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
JvH
0
quote:

alrob schreef op 22 januari 2019 20:18:

Tegen sluiting ingestapt met wat sprinters long; gokje moet kunnen. Is TT toch uiterst geschikt voor?
Als de steun op 7.30 het houdt. USA fors in het rood inmiddels...
PentaGoNix
0
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:30:

[...]

Zie mijn post van hierboven. Er is een licentie deal. Je kunt dit ook bij IR navragen. Ze zullen de hoogte ervan niet laten weten, maar bij Automotive betaal je al gauw 50 euro voor maps en traffic.

Laat TomTom nu een deal gesloten hebben waarbij BridgeStone "slechts" 20 euro per gebruiker Telematics hoeft te betalen voor de maps en traffic licentie. Bij 900.000 users is dit 18 miljoen euro per jaar.
....
En waarom wordt dit dan niet gecommuniceerd door HG als er een licentiedeal aan vast zou hangen bij de verkoop? HG weet dondersgoed dat het stilzwijgen van dit soort informatie leidt tot een koersdaling. Vind je het gek dat de meesten van ons HG ervan verdenken alleen aan zijn eigen centen te denken en niet aan die van de aandeelhouders?
[verwijderd]
0
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:30:

[...]

Zie mijn post van hierboven. Er is een licentie deal. Je kunt dit ook bij IR navragen. Ze zullen de hoogte ervan niet laten weten, maar bij Automotive betaal je al gauw 50 euro voor maps en traffic.

Laat TomTom nu een deal gesloten hebben waarbij BridgeStone "slechts" 20 euro per gebruiker Telematics hoeft te betalen voor de maps en traffic licentie. Bij 900.000 users is dit 18 miljoen euro per jaar.

BridgeStone heeft een immens groot dealer netwerk en klanten database aan wie ze nu Telematics diensten gaan verkopen. Die groep van 900.000 gaat dit heel sterk in de lift. Veel sterker dan onder hoede van TomTom. Dit gaat organische groei opleveren aan licentie inkomsten voor TomTom.

Het komt op mij over als een weloverwogen deal. Er waren meerdere gegadigden, ik denk niet dat de rest is afgehaakt en dat het dan maar BridgeStone moest worden. Ik denk dat dit de betere deal was. Probe data geven aan HERE is niet verstandig en met andere partijen was wellicht minder licentie te sluiten of zit er minder groei in het vooruitzicht.
Als dat er bij vermeld zou zijn, dan zou de koers waarschijnlijk niet zo'n duw naar beneden hebben gekregen.
Wat denk jij dat de reden is, om dat niet te vermelden Justin?
Je mag toch aannemen dat men bij TT liever groen zien dan rood, vooral op het heugelijke nieuws van vandaag?
[verwijderd]
0
quote:

JvH schreef op 22 januari 2019 20:33:

[...]

Als de steun op 7.30 het houdt. USA fors in het rood inmiddels...
Stoploss op 6.70, dus sprinter kan een dipje hebben.
eduardo3105
0
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:30:

[...]

Zie mijn post van hierboven. Er is een licentie deal. Je kunt dit ook bij IR navragen. Ze zullen de hoogte ervan niet laten weten, maar bij Automotive betaal je al gauw 50 euro voor maps en traffic.

Laat TomTom nu een deal gesloten hebben waarbij BridgeStone "slechts" 20 euro per gebruiker Telematics hoeft te betalen voor de maps en traffic licentie. Bij 900.000 users is dit 18 miljoen euro per jaar.

BridgeStone heeft een immens groot dealer netwerk en klanten database aan wie ze nu Telematics diensten gaan verkopen. Die groep van 900.000 gaat dit heel sterk in de lift. Veel sterker dan onder hoede van TomTom. Dit gaat organische groei opleveren aan licentie inkomsten voor TomTom.

Het komt op mij over als een weloverwogen deal. Er waren meerdere gegadigden, ik denk niet dat de rest is afgehaakt en dat het dan maar BridgeStone moest worden. Ik denk dat dit de betere deal was. Probe data geven aan HERE is niet verstandig en met andere partijen was wellicht minder licentie te sluiten of zit er minder groei in het vooruitzicht.
Het is toch te gek dat je dit bij IR moet navragen. TT had dit gewoon in het persbericht moeten vermelden. Dit is echt het toppunt van onjuiste info leveren. Het kan niet anders dat ze TT van de beurs willen halen. Ik snap werkelijk niet dat er geen enkele krant/tv programma hier induikt.
Dokus
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
ovanspaend
0
Zolang er geen officieel bericht is van TT over een licentiedeal is er ook geen deal. Ook Bridgestone zegt niets over een licentiedeal.

Niemand heeft nog een bericht van IR laten zien dat dit wel zo is?

Ik hou mijn TT gewoon vast omdat ik geloof in HG en de toekomst van TT.
[verwijderd]
0
quote:

JIBA schreef op 22 januari 2019 20:36:

[...]

Als dat er bij vermeld zou zijn, dan zou de koers waarschijnlijk niet zo'n duw naar beneden hebben gekregen.
Wat denk jij dat de reden is, om dat niet te vermelden Justin?
Je mag toch aannemen dat men bij TT liever groen zien dan rood, vooral op het heugelijke nieuws van vandaag?

Er is dit gezegd:

“After a thorough review of strategic options, we have determined that the sale of Telematics to Bridgestone is in the best interest of both Telematics and our core location technology business,” commented Harold Goddijn, CEO, TomTom.

Als de deal goed is voor de "location technology business" (= divisie Licensing) dan staat er dus gewoon dat de Licensing divisie (die nu overigens Enterprise heet) aan deze deal geld verdient.

Daarnaast werd aan het FD nog aanvullend gezegd: "We gaan de samenwerking die we al hebben met Microsoft verder uitbouwen".
[verwijderd]
0
Naar mijn mening had TT de verplichting de volledige key condities van de deal te melden. Dus als de koper een commitment is aangegaan vertegenwoordigt dit ook een bepaalde TCV. Wat dat ook transparantie geeft waarom deze partij gekozen is tov andere partijen.

De uitbetaling van super dividend is onduidelijk en lijkt sigaar uit eigen doos. Ook doelbewust zaaien voor onduidelijkheid met als gevolg onnodige onrust mbt de koers.

Ook vandaag weer een voorbeeld van downplayen om zodoende de premie voor exit zo laag mogelijk te houden.

quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:20:

140 miljoen beurswaarde verliezen op een verkoop die 90 miljoen lager uitvalt dan de gemiddelde consensus. Dat is op zichzelf al knap.

Terwijl je ook moet bedenken dat er nu...

* Deal zekerheid is. Men werd onzeker of de deal wel gesloten zou worden, omdat het al een tijdje stil was.

* Daarnaast was men onzeker wat er met de opbrengsten zou gebeuren en of die wel naar de aandeelhouders terug zouden vloeien. Ook die onzekerheid is weg.

* Bovendien geeft Goddijn aan dat de Automotive activiteiten gewoon door groeien

* En TomTom laat duidelijk doorschemeren dat deze koper de meest gewenste was, ook omwille van toekomstig partnership met . Een maatje van me heeft dit nagevraagd bij TomTom Investor Relations en die geven aan dat er een maps en traffic licentie is gesloten tussen Bridgestone en TomTom en dat TomTom toegang houdt tot de probe data van Telematics. Als dit een deal is van 30 miljoen per jaar, dan compenseert dat ruimschoots de 90 mio 'lagere' verkoop opbrengst.

* Bovendien is 910 miljoen nog steeds een mooie opbrengst als je kijkt wat TT er in geïnvesteerd heeft en er nu uit haalt. Op een EBITDA van 70 miljoen krijgt TomTom nu 910 miljoen, dat is 13x EBITDA. Dat is helemaal zo gek nog niet.

Om meerdere redenen dus gewoon iets om tevreden over te zijn:

- TT kan nu focussen, na deze deal
- TT keert uit aan aandeelhouders
- TT heeft sterkere kaspositie in kader van toekomst mapping

ovanspaend
1
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:45:

[...]

Er is dit gezegd:

“After a thorough review of strategic options, we have determined that the sale of Telematics to Bridgestone is in the best interest of both Telematics and our core location technology business,” commented Harold Goddijn, CEO, TomTom.

Als de deal goed is voor de "location technology business" (= divisie Licensing) dan staat er dus gewoon dat de Licensing divisie (die nu overigens Enterprise heet) aan deze deal geld verdient.

Daarnaast werd aan het FD nog aanvullend gezegd: "We gaan de samenwerking die we al hebben met Microsoft verder uitbouwen".

Pure speculatie over een licentiedeal. Tot op heden is er niets bekend.
[verwijderd]
0
quote:

ovanspaend schreef op 22 januari 2019 20:44:

Zolang er geen officieel bericht is van TT over een licentiedeal is. Ook Bridgestone zegt niets over een licentiedeal.
Niemand heeft nog een bericht van IR laten zien dat dit wel zo is?

Nota bene: ik heet geen Marc

=====

Hi Marc,

Thank you for your contact.

Telematics purchases certain products and services from TomTom, notably map and traffic data, and will continue to do so under Bridgestone’s ownership pursuant to a long-term agreement that includes customary supply of probe data to TomTom.


Best regards,
IR team

TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office
TomTom N.V. | De Ruyterkade 154 | 1011 AC Amsterdam | The Netherlands | www.tomtom.com
[verwijderd]
0
quote:

ovanspaend schreef op 22 januari 2019 20:47:

[...]

Pure speculatie over een licentiedeal. Tot op heden is er niets bekend.
Zie bericht hierboven.

Het is sowieso niet speculatie, maar gewoon begrijpend lezen van een persbericht.
Daarnaast dus het bericht van IR zelf.
ovanspaend
0
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:47:

[...]

Nota bene: ik heet geen Marc

=====

Hi Marc,

Thank you for your contact.

Telematics purchases certain products and services from TomTom, notably map and traffic data, and will continue to do so under Bridgestone’s ownership pursuant to a long-term agreement that includes customary supply of probe data to TomTom.


Best regards,
IR team

TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office
TomTom N.V. | De Ruyterkade 154 | 1011 AC Amsterdam | The Netherlands | www.tomtom.com
Lekker zelf in elkaar gezet. Fake. Dan hadden ze dit wel in het persbericht erbij gezet.
Vici
3
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:20:

* En TomTom laat duidelijk doorschemeren dat deze koper de meest gewenste was, ook omwille van toekomstig partnership met . Een maatje van me heeft dit nagevraagd bij TomTom Investor Relations en die geven aan dat er een maps en traffic licentie is gesloten tussen Bridgestone en TomTom en dat TomTom toegang houdt tot de probe data van Telematics. Dat compenseert de 90 mio 'lagere' verkoop opbrengst.

Vraagje: "Een maatje van je heeft dit nagevraagd", of verzin je dit zelf Justin?
Want als dit waar zou zijn, dan had TT dit in het persbericht moeten melden.

(ben wel blond, maar geen dom blondje)
voda
0
Misschien al geplaatst, excuses dan:

'We gaan ons helemaal richten op de zelfrijdende auto'

Dinsdagochtend maakte TomTom bekend dat het zijn onderdeel Telematics voor €910 mln verkoopt aan het Japanse bandenconcern Bridgestone. Vier vragen aan topman Harold Goddijn over deze transactie en de toekomst van zijn bedrijf.
?
Telematics levert €910 mln op. Kunt u iets vertellen over het verkoopproces?
'Er was veel belangstelling voor Telematics, begrijpelijk voor een bedrijf dat marktleider is. Maar dat betekent ook weer niet dat iedereen meteen maar zijn portemonnee wil trekken. Uiteindelijk ben ik heel tevreden met Bridgestone; een keurig en heel groot bedrijf. We zien veel mogelijkheden voor Telematics om daar verder te groeien.'

Een groot deel van de opbrengst gaat naar de aandeelhouders. Wat gaat u doen met de overige €160 mln?
'Daar hebben we niet direct een doel voor, dat gaat in de kas. Het draagt bij aan een solide balans en een sterke financiële positie. We hebben geen plannen voor grote acquisities.'

Na verkoop van Telematics resteert een relatief klein TomTom op de beurs. Maakt dat het bedrijf niet kwetsbaar voor ongewenste interesse?
'Ach, er wordt altijd zo veel over TomTom gespeculeerd. Het bedrijf heeft een solide basis. Vanaf nu willen we ons helemaal richten op de zelfrijdende auto. We kunnen met deze verkoop een slag maken om het bedrijf te versimpelen en we krijgen er een duidelijker profiel door richting onze klanten en het personeel.'
Lees ook
TomTom verkoop Telematics-onderdeel voor €910 mln aan Bridgestone

'Ons plan is om slimmer en sneller kaarten te bouwen en ons marktaandeel in de auto-industrie uit te breiden. Daar gaan we ons op concentreren. Daarbovenop leveren we ook locatietechnologie aan ontwikkelaars van apps. We gaan bijvoorbeeld de samenwerking die we al hebben met Microsoft (TomTom levert kaarten voor het Azure-platform van Microsoft, red.) verder uitbouwen.'

Er gaan geruchten dat TomTom de banden met Microsoft en Apple gaat aanhalen.
'Er wordt zoveel over TomTom gekletst, ik begrijp nooit zo goed waar dat allemaal vandaan komt. We hebben een strategie voor de komende jaren. Die ligt vast en daar gaan we nu lekker aan werken.'

fd.nl/ondernemen/1286617/5-vragen-aan...
Bijlage:
PentaGoNix
0
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:52:

Ik doe niet aan fake news.
HG wel? (door licentie deal niet te melden)
Vici
1
quote:

~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:52:

Ik doe niet aan fake news.
LOL=Laughing Out Loud. Herinner je je Tesla nog, nog, nog?
ovanspaend
1
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
[verwijderd]
0
quote:

ovanspaend schreef op 3 december 2018 14:32:

Vandaag ingestapt. Lange tijd was ik sceptisch...maar ik zie TT toch nu wel echt worden overgenomen binnen korte tijd. Prijsrange 12 euro tot 15 euro voor het geheel.
Over praatjes gesproken

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront