TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
DerksVisie
0
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 22 januari 2019 19:16:

[...]

Als je het niet snapt praat gewoon niet..
Leg eens uit Jan Peter. Wat snap ik niet.
JvH
0
quote:

tatje schreef op 22 januari 2019 19:19:

Begin 2017 zei taco op het beleggersdagje
Founders gaan TT niet van de beurs halen.

Dus die fantasie kunnen we ook wegstrepen.
DerksVisie
0
quote:

Dickit o schreef op 22 januari 2019 19:16:

[...]

volgens mij is Bridgestone toch Japans?
Ja excuus ik had het even verwisseld met Goodyear. Nou dan heeft HG zich in ieder geval aan zijn principes gehouden :)
apollo
0
quote:

Was here schreef op 22 januari 2019 18:39:

Weer een dagje handel zoals met google, apple en volvo. Grote partijen weten exact hoe particuliere beleggers reageren. Puur op emotie. Ze weten als de koers 20 cent daalt dat dat nieuwe verkopers aantrekt. Daalt de koers 30 cent dan trekt dat nog meer verkopers aan.

Morgen gaat iedereen weer normaal nadenken en dan zie je dat automotive nu belachelijk laag wordt gewaardeerd.

Goldman Sachs investeert net zo makkelijk 500 miljoen in een start up mapmaker.

Maar als de koers morgen stijgt dan is ook iedereen weer bang om de rit omhoog te missen. Beleggen is emotie.

Hoeveel van de forumleden zullen vandaag verkocht hebben? Terwijl ze weten dat de waardering waanzin is!

Bridgestone kan conform het contract bijvoorbeeld ook 5 jaar lang een extra bedrag betalen voor traffic en maps.

Bijna niemand die het weet
Bijna niemand die het weet. En dat is nou precies de crux
Daarom keldert iedere keer die zooi
In Holland stond een Huis...
1
quote:

Dickit o schreef op 22 januari 2019 19:16:

[...]

volgens mij is Bridgestone toch Japans?
Ja joh...?!

Als je dat gelezen hebt waarom twijfel je dan?!

Gaaaaapppppppppppppppppppppp..!
[verwijderd]
0
Harold, Wakkie, indien jullie morgen geen positieve onderbouwing geven en pogingen doen om de aandeelhouderswaarde in deze hectische tijden te vergroten dan kunnen deze ontwikkelingen jullie in een mogelijke rechtzitting weleens tegen gaan werken.

Harold, laat je HOREN!
Laat iedereen horen hoe ondergewaardeerd TomTom is!

Wakkie schreef in de Telegraag, “ als de koers gaat stijgen is het hek van de dam”!
Martinitoren
1
HG gaat niet doormodderen met TT.
Als dat wel zijn intentie was had hij geen belofte gedaan om 750 milj dividend uit te gaan keren, maar dan had hij dat geld aangehouden als oorlogskas.
HG wil dus mee cashen is mijn mening
15 % div. belasting gaat uit kas betaald worden, dus belasting vrij 750 milj.voor de aandeelhouders
Wat er over blijft is een TT met cash, hapklare brok voor PE's of een MS, of apple.
[verwijderd]
0
quote:

RickBreda schreef op 22 januari 2019 20:02:

Harold, Wakkie, indien jullie morgen geen positieve onderbouwing geven en pogingen doen om de aandeelhouderswaarde in deze hectische tijden te vergroten dan kunnen deze ontwikkelingen jullie in een mogelijke rechtzitting weleens tegen gaan werken.

Harold, laat je HOREN!
Laat iedereen horen hoe ondergewaardeerd TomTom is!

Wakkie schreef in de Telegraag, “ als de koers gaat stijgen is het hek van de dam”!

Wow!
Meryntje
0
quote:

tatje schreef op 22 januari 2019 19:19:

Begin 2017 zei taco op het beleggersdagje voor de kleine aandeelhouder.

Founders lenen hun aandelen niet uit.
Founders gaan TT niet van de beurs halen.

Mijn contact wil er eventueel wel een no pay no cure zaak van maken, als de founders of partijen waar de founders mee samen werken, TT van de beurs willen jatten.

10 of 20% van hetgeen hij er meer uitsleept.

Zou hij het doen, dan hebben we een toppertje.
Count me in!

Groeten uit Schildwolde
[verwijderd]
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 22 januari 2019 16:32:

Ben blij dat ik dus alleen met mijn timing mis zat.

Lees je eigen berichten eens terug dan zie je dat je wel veel meer mis zat..
Er zou geen nieuws komen voor einde Q1..
De hele verkoop zou niet doorgaan enz enz..
Hoop....
0
quote:

Claudio Bizarro schreef op 22 januari 2019 19:36:

[...]

Ja joh...?!

Als je dat gelezen hebt waarom twijfel je dan?!

Gaaaaapppppppppppppppppppppp..!
Japans it is
[verwijderd]
0
Tegen sluiting ingestapt met wat sprinters long; gokje moet kunnen. Is TT toch uiterst geschikt voor?
Meryntje
0
quote:

tatje schreef op 22 januari 2019 19:19:

Begin 2017 zei taco op het beleggersdagje voor de kleine aandeelhouder.

Founders lenen hun aandelen niet uit.
Founders gaan TT niet van de beurs halen.

Mijn contact wil er eventueel wel een no pay no cure zaak van maken, als de founders of partijen waar de founders mee samen werken, TT van de beurs willen jatten.

10 of 20% van hetgeen hij er meer uitsleept.

Zou hij het doen, dan hebben we een toppertje.
Zou Harold vanavond een pittig gesprek hebben met IR??

Zie o.a. Postings Vici 17:05
Tatje 1653

Hebben we een eerste getuige voor jouw contact Tatje???

Groeten uit Schildwolde.
[verwijderd]
4
140 miljoen beurswaarde verliezen op een verkoop die 90 miljoen lager uitvalt dan de gemiddelde consensus. Dat is op zichzelf al knap.

Terwijl je ook moet bedenken dat er nu...

* Deal zekerheid is. Men werd onzeker of de deal wel gesloten zou worden, omdat het al een tijdje stil was.

* Daarnaast was men onzeker wat er met de opbrengsten zou gebeuren en of die wel naar de aandeelhouders terug zouden vloeien. Ook die onzekerheid is weg.

* Bovendien geeft Goddijn aan dat de Automotive activiteiten gewoon door groeien

* En TomTom laat duidelijk doorschemeren dat deze koper de meest gewenste was, ook omwille van toekomstig partnership met . Een maatje van me heeft dit nagevraagd bij TomTom Investor Relations en die geven aan dat er een maps en traffic licentie is gesloten tussen Bridgestone en TomTom en dat TomTom toegang houdt tot de probe data van Telematics. Dat compenseert de 90 mio 'lagere' verkoop opbrengst.

* Bovendien is 910 miljoen nog steeds een mooie opbrengst als je kijkt wat TT er in geïnvesteerd heeft en er nu uit haalt. Op een EBITDA van 70 miljoen krijgt TomTom nu 910 miljoen, dat is 13x EBITDA. Dat is helemaal zo gek nog niet.

Om meerdere redenen dus gewoon iets om tevreden over te zijn:

- TT kan nu focussen, na deze deal
- TT keert uit aan aandeelhouders
- TT heeft sterkere kaspositie in kader van toekomst autonoom rijden
Mojo
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 22 januari 2019 18:06:

[...]

Hahhaha, je was toch nieuw?
SellTomom is Gerakian, TomTom10, TomTom20 en valt altijd door de mand met zijn zinloze reacties op het forum. Likt zich graag in bij het poedeltje uit het zuiden. Nu gaat hij zg afscheid nemen.... Het ga je goed. Ben benieuwd hoe lang hij hij volhoudt.
Patience
0
quote:

alrob schreef op 22 januari 2019 20:18:

Tegen sluiting ingestapt met wat sprinters long; gokje moet kunnen. Is TT toch uiterst geschikt voor?
je gaat spijt krijgen hoop het niet voor je, maar morgen door de 7 euri heen.
EIF
0
ach ja, ik blijf moed en hoop houden. Ik ga nog steeds voor een overname van rond de 11,50 euro.
[verwijderd]
0
Patience, is dat niet dat spelletje voor beleggers die hun belegd vermogen hebben verloren en de 286 uit de kast hebben getrokken? :)
[verwijderd]
1
quote:

Was here schreef op 22 januari 2019 18:39:

Weer een dagje handel zoals met google, apple en volvo. Grote partijen weten exact hoe particuliere beleggers reageren. Puur op emotie. Ze weten als de koers 20 cent daalt dat dat nieuwe verkopers aantrekt. Daalt de koers 30 cent dan trekt dat nog meer verkopers aan.

Morgen gaat iedereen weer normaal nadenken en dan zie je dat automotive nu belachelijk laag wordt gewaardeerd.

Goldman Sachs investeert net zo makkelijk 500 miljoen in een start up mapmaker.

Maar als de koers morgen stijgt dan is ook iedereen weer bang om de rit omhoog te missen. Beleggen is emotie.

Hoeveel van de forumleden zullen vandaag verkocht hebben? Terwijl ze weten dat de waardering waanzin is!

Bridgestone kan conform het contract bijvoorbeeld ook 5 jaar lang een extra bedrag betalen voor traffic en maps.

Bijna niemand die het weet
Zie mijn post van hierboven. Er is een licentie deal. Je kunt dit ook bij IR navragen. Ze zullen de hoogte ervan niet laten weten, maar bij Automotive betaal je al gauw 50 euro voor maps en traffic.

Laat TomTom nu een deal gesloten hebben waarbij BridgeStone "slechts" 20 euro per gebruiker Telematics hoeft te betalen voor de maps en traffic licentie. Bij 900.000 users is dit 18 miljoen euro per jaar.

BridgeStone heeft een immens groot dealer netwerk en klanten database aan wie ze nu Telematics diensten gaan verkopen. Die groep van 900.000 gaat dit heel sterk in de lift. Veel sterker dan onder hoede van TomTom. Dit gaat organische groei opleveren aan licentie inkomsten voor TomTom.

Het komt op mij over als een weloverwogen deal. Er waren meerdere gegadigden, ik denk niet dat de rest is afgehaakt en dat het dan maar BridgeStone moest worden. Ik denk dat dit de betere deal was. Probe data geven aan HERE is niet verstandig en met andere partijen was wellicht minder licentie te sluiten of zit er minder groei in het vooruitzicht.
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 11:26
Koers 5,830
Verschil -0,150 (-2,51%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 200.646
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront