Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Info

3.557 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
[verwijderd]
0
Zojuist ingestapt. Positieve rapporten van analisten. Grote partijen stappen nu fors in. Koers kan binnenkort zomaar weer boven de €14 staan.
[verwijderd]
0
Hi,

Als je uit Amerika vertraging hebt moet je rekening houden met het feit dat Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen niet altijd compensatie hoeven te betalen. Ze moeten alleen betalen als ze vanuit Europa vliegen, vlieg je dus New York - Amsterdam met b.v. Delta krijg je geen compensatie.

Meer uitleg is wel te vinden op paginas van de claimorganisaties. B.v. www.aviclaim.nl/vlucht-vertraagd/

Hoop jullie hier verder mee te helpen!

Groetjes!
[verwijderd]
0
quote:

torro schreef op 22 januari 2019 13:21:

wordt het nu echt een hoogvlieger?
Ik krijg eerder wat hoogtevrees, maar ben niet zo'n vlieger! Mooie dagen hier!
voda
0
Vakbond legt loonbod Air France aan leden voor

Gepubliceerd op 23 jan 2019 om 20:21 | Views: 13

Air France-KLM 17:35
11,06 +0,37 (+3,46%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse pilotenvakbond SNPL gaat het loonbod van Air France aan zijn leden voorleggen. Dat heeft de bond in een verklaring laten weten. Wanneer dat gebeurt is niet direct duidelijk.

Air France had vorig jaar een slepend cao-conflict met de bonden. Het personeel staakte in de eerste helft van het jaar herhaaldelijk. Uiteindelijk kostte het conflict Air France-KLM-topman Jean-Marc Janaillac de kop. Zijn opvolger Ben Smith bereikte wel snel een loonakkoord met de bonden. De uitwerking daarvan is nog niet afgerond.
voda
0
Air-France bereikt voorlopig salarisakkoord met vakbonden

(ABM FN-Dow Jones) Air France heeft een voorlopig salarisakkoord bereikt met de pilotenvakbonden SNPL en SPAF. Dat maakte de luchtvaartmaatschappij woensdagavond laat bekend.

Hiermee komt een einde aan een langdurig arbeidsconflict tussen de luchtvaartmaatschappij, onderdeel van Air France-KLM, en de vakbonden.

"Deze ontwerpovereenkomst stelt wijzigingen in de beloning van piloten voor. Het introduceert ook de nodige flexibiliteit met betrekking tot bepaalde regels om de strategie van Air France te ondersteunen", stelt het bedrijf in een verklaring.

De luchtvaartmaatschappij zei dat de SNPL overleg met alle piloten gaat voeren over de overeenkomst. De resultaten hiervan worden rond half februari verwacht.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Achterban bonden stemt over loonbod Air France

Gepubliceerd op 24 jan 2019 om 21:32 | Views: 13

Air France-KLM 17:35
11,01 -0,06 (-0,50%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse pilotenvakbonden gaan een loonbod van Air France aan hun leden voorleggen. De raadpleging van hun achterban staat voor medio februari op de rol.

Air France had vorig jaar een slepend cao-conflict met de bonden. Uiteindelijk kostte dat Air France-KLM-topman Jean-Marc Janaillac de kop. Zijn opvolger Ben Smith besloot de kwestie anders aan te pakken en kwam de bonden meer tegemoet.

De Franse krant Le Figaro meldt op basis van ingewijden dat piloten volgens het laatste voorstel 2 tot 3 procent loonsverhoging zouden krijgen. Ook zouden er afspraken zijn gemaakt over bijvoorbeeld bonussen en toeslagen gerelateerd aan vluchttijden en vertraging. Dat zou dan bovenop de in oktober toegezegde loonsverhoging van 4 procent over twee jaar zijn. De maatregelen zouden tevens betekenen dat er komende jaren telkens zo'n twintig nieuwe piloten aangenomen kunnen worden.

Air France sprak in een verklaring van een ontwerpakkoord, waarmee ,,de noodzakelijke flexibiliteit wordt geïntroduceerd die de strategie van het bedrijf steunt''.
Erwin L
0
Vrees voor "B-positie" KLM:

"Luchtvaartmaatschappij KLM vreest voor het weglekken van omzet, omdat Air France meer klanten wil trekken in het duurdere segment.

Woensdagavond werd bekend dat de nieuwe ceo Ben Smith de Franse piloten er in totaal circa 7% in salaris bijgeeft, zonder dat daar meer gewerkte uren tegenover staan. Deze oplopende kosten wil hij terugverdienen met duurdere tickets. De piloten krijgen 3% bovenop een algemene verhoging van 4%.

Bij KLM zijn de afspraken tussen de ceo en de Franse piloten ingeslagen als een bom. „Sinterklaas woont tegenwoordig in Parijs”, zegt voorzitter Robert Swankhuizen van de Nederlandse Vakbond van Luchtvaarttechnici in een reactie. „Smith zegt dat hij zich zorgen maakt over de concurrentie. Maar wat hij doet is het bedrijf nog duurder maken. Dit is de omgekeerde wereld.”

De vrees intern bij KLM is dat de focus van Air France ten koste kan gaan van de omzet van KLM, omdat ’Parijs’ straks mogelijk zal proberen de businessclass-reizigers meer in de vliegtuigen van Air France te krijgen. KLM moet dan meer ’gewone’ stoelen in nieuwe vliegtuigen zetten, die minder opbrengen.

Omdat in de pilotendeal ook zaken als flexibeler werken zijn opgenomen is er nog geen cijfer te geven van extra kosten, die in de tientallen miljoenen lopen. Ook zal Air France hard moeten trekken aan de klantenwaardering als ze zich waar wil maken in het hogere segment, want deze is schrikbarend laag, aldus ingewijden. Volgens hen is niet logisch om de positionering van KLM door Fransen te laten wijzigen. Dit gaat in tegen afspraken over de zelfstandige bedrijfsvoering. KLM wil zelf niet reageren, noch Air France.

Uit cijfers van het gerenommeerde onderzoeksbureau CAPA Aviation blijkt dat de kosten per kilometer bij Air France 25% tot 30% hoger liggen dan vergelijkbare concurrenten als British Airways, KLM en Lufthansa. Dat wordt nog hoger. „Air France moet nog veel doen om op kosten concurrerender te worden”, zegt CAPA.

Er is twijfel over de nieuwe strategie van Smith, die vooral lijkt op die van de minste weerstand. De ceo wekte vorige week verbazing in het Franse parlement door de stellen dat de salarissen van de Franse piloten ’concurrerend’ zijn. Ruim 30% van de verre vluchten van Air France zijn verliesgevend. „Je kunt je afvragen of deze transitie bij Air France op dit moment slim is. Dit is een enorm risico tijdens de eerstvolgende crisis, want dan is er minder geld bij bedrijven voor dure first-class en business-class-tickets” zegt een ingewijde.

Franse media meldden deze week dat KLM een toekomst wacht als B-merk van de groep. Dit kan ten koste van bestemmingen gaan, omdat ze met minder business-class stoelen niet meer rendabel zijn. „Vreemd, want KLM lijkt goed in de markt te staan. Alleen nog wifi in de vliegtuigen en KLM is klaar voor een volgende recessie bij wijze van spreken”, zegt een andere bron.

Waar KLM de weg sinds 2015 omhoog vond door personeel meer uren te laten werken en mee te delen in de winst, bleef dit uit bij Air France. Dat zou gezien de omvang een operationele winst moeten draaien van circa € 2 miljard, maar blijft in 2018 waarschijnlijk steken rond de €400 miljoen.

„Het grote gevaar is dat er geen aandacht is voor KLM en dat we hierdoor ondersneeuwen. Als Air France maar slecht blijft presteren, dat is dat ook slecht voor ons”, zegt Swankhuizen."


Bron:
www.telegraaf.nl/financieel/3066091/v...
gbakl
0
de koers doet het goed op deze laffe Sinterklaas-strategie.
de JOON-strategie van de vorige laffe CEO Janaillac is ook
al dood en begraven..
.
maar de hogere koers wordt dan ook niet hier gemaakt...
soort van luchtpiraterij en het wachten is op de roeptoeters die zeggen dat de koers nu naar 15 euro kan.
voda
0
'Langere biedingstermijn op Alitalia'

Gepubliceerd op 25 jan 2019 om 08:45 | Views: 1.065

Air France-KLM 14:55
11,12 +0,12 (+1,04%)

ROME (AFN) - Italië verlengt de termijn waarop partijen een bod uit kunnen brengen op luchtvaartbedrijf Alitalia met een maand. Dat schrijft Il Messaggero, zonder bronnen te noemen.

De stap zou volgens de krant volgen op de beslissing van Lufthansa om niet door te zetten met een bod. Het Italiaanse staatsspoorbedrijf Ferrovie dello Stato, dat namens de Italiaanse staat grootaandeelhouder van Alitalia is, gaat het proces nu mogelijk versnellen.

De krant La Stampa meldde eerder dat het Amerikaanse Delta Air Lines interesse heeft in een overeenkomst, wat ook de voorkeur zou hebben van de Italiaanse regering. Een deal met de Amerikanen zou zich vooral op trans-Atlantische vluchten richten.

Minderheidsbelang

Alitalia ging eerder bijna over de kop en werd daarna met noodgrepen in de lucht gehouden. De overheid wil dat buitenlandse partijen een belang kunnen nemen, maar niet meer dan 40 procent. Omdat ook easyJet een bod heeft gedaan, blijft de mogelijkheid open dat meerdere partijen zich inkopen bij Alitalia. Ook het Frans-Nederlandse Air France-KLM zou een minderheidsbelang willen nemen.

Air France-KLM had sinds 2008 al een belang in Alitalia. Dat verwaterde door aanhoudende financiële problemen bij de Italianen. Il Messaggero bracht vrijdag ook dat Alitalia afgelopen jaar de omzet heeft zien groeien met bijna 7 procent, tot meer dan 3 miljard euro. Het verlies nam af tot 154 miljoen euro. Het dagblad wees er daarbij op dat het voorlopige, nog niet gepubliceerde cijfers zijn.
voda
0
Uitgelicht: analisten positief over Air France-KLM

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Air France - KLM
11,025 0,02 0,18 % Euronext Paris

(ABM FN-Dow Jones) Analisten werden in de afgelopen week positiever over Air France-KLM en dat gaf het aandeel vleugels. Het fonds steeg vrijdag 0,2 procent tot 11,02 euro, waardoor er op weekbasis een winst restte van 13,6 procent.

Onder meer de marktvorsers van Morgan Stanley, UBS en Davy Research werden positiever over de luchtvaartmaatschappij, die zich evenwel in een lastig klimaat bevindt. Vooral brandstofkosten en wisselkoerseffecten zullen de luchtvaartsector dit jaar niet bepaald in de kaart spelen, zo is de verwachting van analisten. Des te belangrijker is het daarom ook om het kaf van het koren te scheiden en te kijken welke luchtvaartmaatschappijen de beste maatregelen treffen om de tegenwind het hoofd te bieden.

Prijsvechters als easyJet en Ryanair zal dat in ieder geval niet lukken, zo verwacht Morgan Stanley, die het advies voor beide aandelen verlaagde. Air France-KLM lukt het vermoedelijk wel. Morgan Stanley verhoogde het advies voor Air France-KLM dan ook van Gelijkgewogen naar Overwogen en paste het koersdoel aan van 10,60 naar 12,00 euro. UBS verhoogde het koersdoel voor Air France-KLM van 9,75 naar 10,15 euro, maar handhaafde het advies op Neutraal.

De markt bleek het meest onder de indruk van een koopadvies door Davy op maandag. Toen werd het aandeel ruim vijf procent meer waard. Analisten noemden Air France-KLM een favoriet onder de Europese luchtvaarders voor 2019, waarbij het winstmomentum aan het einde van het winterseizoen een positieve impact zal hebben op de hele sector.

Einde arbeidsconflict in zicht

"Air France heeft alles in huis om in te spelen op de huidige kansen in de markt", aldus de marktvorsers van Davy, die stelden dat de strategie van de nieuwe CEO en de onderhandelingen met vakbonden voor een opwaarts potentieel kunnen zorgen. Afgelopen week bereikte Air France al een voorlopig salarisakkoord met de pilotenvakbonden SNPL en SPAF. Hiermee komt een einde aan een langdurig arbeidsconflict tussen de luchtvaartmaatschappij, onderdeel van Air France-KLM, en de vakbonden.

De luchtvaartmaatschappij zei dat de SNPL overleg met alle piloten gaat voeren over het bereikte akkoord. De resultaten hiervan worden rond half februari verwacht.

Davy ziet "aantrekkelijke" mogelijkheden voor Air France-KLM om zichzelf er weer bovenop te helpen. Davy verhoogde het advies voor Air France-KLM van Neutraal naar Outperform met een koersdoel van 12,00 euro. In tegenstelling tot Morgan Stanley ziet Davy ook kansen voor Ryanair en Wizz Air.

Een nieuw richtpunt voor beleggers zullen de jaarresultaten zijn van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Die worden op 20 februari verwacht.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
KLM schrapt vluchten vanwege het weer

Gepubliceerd op 29 jan 2019 om 14:51 | Views: 1.624

Air France-KLM 17:07
11,19 +0,04 (+0,31%)

AMSTERDAM (AFN) - De KLM heeft voor woensdagochtend twintig vluchten geschrapt vanwege het verwachte winterse weer. In de Randstad wordt in de ochtenduren flink wat sneeuw verwacht.

KLM raadt reizigers aan om de status van hun vlucht woensdag goed in de gaten te houden. De luchtvaartmaatschappij monitort het weer voortdurend.

Schiphol houdt ook rekening met het winterse weer. De luchthaven heeft materieel en mensen paraat staan die kunnen worden ingezet om onder meer de start- en landingsbanen schoon te houden als er veel sneeuw valt.

Rotterdam The Hague Airport heeft ook mensen standby voor de sneeuwschuivers als dat nodig is. Het vliegverkeer op de luchthaven moest vorige week tijdelijk worden opgeschort vanwege de sneeuwval. ,,We wachten af hoe en wat morgen met de sneeuw. We zitten op dit moment ook in een rustige periode dus er staan niet veel vluchten gepland'', aldus een woordvoerster.
voda
0
Air France stopt met merk HOP! - media

(ABM FN-Dow Jones) CEO Ben Smith van Air France-KLM wil stoppen met het merk HOP! van Air France. Dit bleek woensdag uit een publicatie van de Franse website La Tribune.

De regionale dochtermaatschappij werd nog maar zes jaar geleden opgericht. Smith zou herhaaldelijk hebben verklaard dat hij het merk geen warm hart toedroeg. Het zou lange afstands-reizigers van Air France verwarren, omdat zij bij hun overstap op het vliegveld Charles de Gaulle opeens met een ander merk gingen reizen.

Volgens La Tribune is HOP! een complete mislukking. Zes jaar geleden had HOP! een honderdtal vliegtuigen in gebruik, maar daar is nog maar een vijftigtal van over.

Vorig jaar werd al besloten om de IATA-code van HOP! in september 2019 om te zetten in ‘AF’.

HOP! ontstond in 2013 door de fusie van Airlinair, Brit Air en Régional.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Machtsstrijd om topman KLM'

Gepubliceerd op 30 jan 2019 om 07:00 | Views: 2.581

Air France-KLM 16:36
11,22 +0,02 (+0,13%)

AMSTERDAM (AFN) - Er is een machtsstrijd gaande om de herbenoeming van topman Pieter Elbers bij luchtvaartmaatschappij KLM. Dat meldt De Telegraaf woensdag.

Op 19 februari moet het bestuur van Air France-KLM besluiten of Elbers in april een volgende termijn voor vier jaar krijgt als hoogste baas bij KLM, aldus bronnen tegen de krant. Een dag na het besluit presenteert het Frans-Nederlandse concern zijn jaarcijfers. Volgens ingewijden botert het echter niet tussen Elbers en de in september aangetreden Air France-KLM-topman Ben Smith.

De raad van commissarissen van KLM wil Elbers naar verluidt herbenoemen en heeft de ondernemingsraad (or) daarin mee. De raad heeft benoemingsrecht, maar het bestuur van de houdstermaatschappij moet het wel eens zijn over de benoeming. Daar zit volgens De Telegraaf de crux. KLM, Air France-KLM, de raad van commissarissen en or van KLM willen niet reageren.
voda
0
Air France-dochter HOP! wordt Air France HOP

Gepubliceerd op 1 feb 2019 om 11:10 | Views: 1.097

Air France-KLM 16:08
11,00 -0,01 (-0,05%)

PARIJS (AFN) - Air France-dochter HOP! krijgt een nieuwe naam. De Franse regionale luchtvaartmaatschappij gaat voortaan als Air France HOP door het leven. Daarmee wil luchtvaartcombinatie Air France-KLM de banden tussen Air France en HOP! duidelijker maken. HOP! werd zes jaar geleden opgericht om drie andere dochters van Air France in onder te brengen.

Air France-KLM wil de twee sterke luchtvaartmerken Air France en KLM maximaal benutten. Beide luchtvaartmaatschappijen hebben nu een regionale variant. Air France heeft Air France HOP en KLM heeft KLM Cityhopper. Daarnaast beschikt de luchtvaartcombinatie met Transavia over een budgetmaatschappij.

Topman Ben Smith van de luchtvaartcombinatie snoeit sinds zijn aantreden in de merken van Air France-KLM. Vorige maand werd al bekend dat prijsvechter Joon ophoudt te bestaan en opgaat in Air France.
Leefloon
0
M.i.v. maandag komt Ryanair als derde luchtvaartmaatschappij beschikbaar via de website van Euronext, naast AF en MLAAE: www.euronext.com/nl/products/equities...
Blèèhhh
0


Verlies voor prijsvechter Ryanair
Gepubliceerd op 4 feb 2019 om 07:44 | Views: 1.080 | Onderwerpen: luchtvaart

07:44 - Verlies voor prijsvechter Ryanair
Air France-KLM 09:38
10,82 -0,20 (-1,81%)

DUBLIN (AFN/BLOOMBERG) - Prijsvechter Ryanair heeft in het afgelopen kwartaal een verlies geleden, vanwege druk op de ticketprijzen door overcapaciteit in het Europese winterseizoen. Het nettoverlies bedroeg bijna 20 miljoen euro, tegen een winst van bijna 106 miljoen euro een jaar eerder.

De Ierse budgetmaatschappij had onlangs al gewaarschuwd voor zwakkere cijfers over het hele gebroken boekjaar. Volgens Ryanair zal het jaarresultaat uitkomen op 1 miljard tot 1,1 miljard euro. Er wordt niet uitgesloten dat de winstprognose nog verder omlaag moet in verband met de brexit. Ook kunnen de ticketprijzen nog verder dalen. Ryanair stelde de verwachtingen in oktober ook al naar beneden bij. Toen werden problemen met de vakbonden en stijgende brandstofkosten als reden aangegeven.
voda
0
Groei passagiersvervoer door lucht in 2018

Gepubliceerd op 7 feb 2019 om 12:26 | Views: 552

Air France-KLM 16:31
10,82 -0,23 (-2,04%)

GENÈVE (AFN) - Luchtvaartmaatschappijen hebben in 2018 de vraag naar passagiersvervoer met 6,5 procent zien groeien. Dat meldde de internationale brancheorganisatie IATA. Daarmee was volgens IATA sprake van een gezonde groei van het passagiersvervoer door de lucht.

De groei was wel wat minder sterk dan in 2017, toen de vraag nog met 8 procent toenam. De capaciteit steeg met 6,1 procent en de bezettingsgraad ging licht vooruit tot 81,9 procent, een nieuw recordniveau.

IATA-topman Alexandre de Juniac denkt dat dit jaar er een iets kleinere toename van het passagiersvervoer zal zijn. De tragere groei in de tweede helft van 2018 en zaken als bijvoorbeeld als de brexit en de Amerikaans-Chinese handelsoorlog zorgen voor wat onzekerheid over de prognoses.
voda
0
KLM-personeel voor herbenoeming Elbers

Gepubliceerd op 7 feb 2019 om 10:36 | Views: 1.290

Air France-KLM 16:31
10,82 -0,23 (-2,04%)

AMSTERDAM (AFN) - Het personeel van KLM schaart zich massaal achter topman Pieter Elbers wiens huidige termijn bijna afloopt. Binnen luchtvaartconcern Air France-KLM is een machtsstrijd aan de gang over zijn positie. Topman Ben Smith van het moederbedrijf zou van de 'lastige' Elbers af willen.

Onder meer de ondernemingsraad en de raad van commissarissen van KLM zouden pleiten voor een nieuwe termijn voor Elbers en een openbare petitie voor een contractverlenging is al bijna 10.000 keer ondertekend. Een woordvoerder van KLM herkent geluiden over zorgen die onder het personeel leven.

Van Elbers is bekend dat hij voorstander is van autonomie. Zo wist hij eerder met succes de kaspositie van KLM te behouden. Ook verdere centralisatie van diensten naar Parijs tackelde hij met succes. De KLM-baas zou naar verluidt ook niet willen dat Smith zitting krijgt in de toezichthoudende raad van KLM. Smiths voorgangers werden met succes buiten die raad gehouden. Over de benoeming van commissarissen gaat Elbers overigens niet.

Toekomst

Tijdens een recent bezoek van Smith aan KLM kreeg de Canadees de nodige vragen over zijn visie voor de toekomst van KLM voor de kiezen. Duidelijke antwoorden daarop gaf hij volgens bronnen binnen KLM niet. In de voorbije vier jaar heeft Elbers de nodige wijzigingen doorgevoerd om de bedrijfsvoering te stroomlijnen. Hij vroeg ook offers van personeel. Die worden op hun beurt nu beloond met de hoogste winstdeling ooit. Smith zou zich mogelijk verkijken op de steun die Elbers heeft van het KLM-personeel.

De Franse krant La Tribune schrijft op basis van bronnen dat de topman van Air France-KLM nadrukkelijker zijn stempel op KLM wil drukken. Zeker omdat de werkwijze van het moederbedrijf tot nu toe niet heeft gewerkt. ,,In tegenstelling tot zijn voorgangers zal hij niet opgeven", aldus ingewijden.
3.557 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:36
Koers 9,880
Verschil +0,396 (+4,18%)
Hoog 9,914
Laag 9,662
Volume 2.158.542
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 1.948.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront