Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Olie- en autoreuzen sluiten waterstofpact .... wat wordt de impact ....

199 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Kleine theo
0
Veel gepraat maar vergeet de verkeers veiligheid niet.wat je neemt electric,waterstof,en alle andere
Vreemde voorstellen zijn geruisloos.stel je voor in Amsterdam hoor je geen enkele auto aankomen
Leuk voor de honderdduizenden fietsers ,

wil een geruisloze auto een fietser voorbij.
Is dit dan geen horror verhaal. Hoor hier niets over...?????????????dat wordt ziekenhuis,verzekering etc
Wie heeft hier een antwoord op.
roloff
0
quote:

Kleine theo schreef op 29 augustus 2018 16:25:

Veel gepraat maar vergeet de verkeers veiligheid niet.wat je neemt electric,waterstof,en alle andere
Vreemde voorstellen zijn geruisloos.stel je voor in Amsterdam hoor je geen enkele auto aankomen
Leuk voor de honderdduizenden fietsers ,

wil een geruisloze auto een fietser voorbij.
Is dit dan geen horror verhaal. Hoor hier niets over...?????????????dat wordt ziekenhuis,verzekering etc
Wie heeft hier een antwoord op.
Geluidje er in Theo (zoals ik dacht de Fisker Karma al had), dat is niet zo moeilijk.
ff_relativeren
0
ff_relativeren
0
quote:

ff_relativeren schreef op 6 november 2018 19:17:

Nikola Motor presenteert waterstof-aangedreven vrachtwagen voor Europa :
www.cnbc.com/2018/11/06/nikola-motor-... .

Nikola Motor is niet meer de enige met vrachtwagens op waterstof.
Ook Toyota en Paccar brengen vrachtwagens op waterstof in de markt :

www.cnbc.com/2019/01/10/toyota-paccar... .

Elon Musk, CEO van de accu-aangedreven Tesla, vindt de waterstof concurrentie maar niets. Geen Hydrogen Cells, maar Fool Cells noemt hij het.
roloff
0
quote:

ff_relativeren schreef op 19 januari 2019 22:52:

[...]... Elon Musk, CEO van de accu-aangedreven Tesla, vindt de waterstof concurrentie maar niets. Geen Hydrogen Cells, maar Fool Cells noemt hij het.
Niet teveel naar Musk luisteren. Die heeft voor de auto maar één focus en dat is accu-aangedreven.

Natuurlijk vindt hij Hydrogen Cells niets. Ik had niets anders verwacht (van hem).
ff_relativeren
0
De Lithium-ion accu's van elektrische auto's kunnen niet tegen warmte en ze kunnen niet tegen kou. In beide gevallen staat de eigenaar/gebruiker in de kou :

www.cnbc.com/2019/02/05/tesla-jaguar-... .

-en het zou mij niets verbazen als zowel de produktie van Lithium-ion accu's + de versleten Lithium-ion accu's allebei een (zware) belasting zijn voor het milieu-

Marcel H.
0
@Roloff. Geen paniek hier. Voorlopig houd ik mijn Shell-aandelen aan. Leuk dividend. Heb je ook al eens gekeken naar de (mogelijke) aanschafprijs van zo'n auto?
roloff
0
@Marcel, hoi,

Hier in Portugal (zelfs in de Algarve) weinig oplaadpunten voor elektrische auto´s. Al heb ik wel begrepen dat op het resort waar wij permanent wonen (Amendoeira Golf Resort) een oplaadpunt van Tesla komt.

Waterstof is voor Portugal nog een station verder ... misschien over 10 jaar ...

Ik doe het nog wel een paar jaar met mijn dikke turbodiesel (BMW 530 GT).
Marcel H.
0
Hallo Roloff.

Wat de toekomst ons brengt weet niemand.

Jij was toch ook succesvol met RDS? Inmiddels ook met BESI.
En uiteraard met onze gezamenlijke favoriet ASML.

Ik ben wel iets bescheidener (qua auto). Ik houd meer van beleggen in andere zaken.

Mijn auto? Toyota Aygo. Bouwjaar 12-2017. Automaat, lichtmetalen velgen. Een koopje.
Kosten? Bromfietsengeld.
Marcel H.
0
roloff
0
@Marcel, inderdaad vele jaren RDS dividend gestapeld :-)

Ja, nu ASML en Besi (op de dip gekocht), maar RDS is ook zeker niet te versmaden.

Mijn vriendin heeft nog steeds een flinke porto RDS, prima keuze.

Jij hebt inderdaad een spaarpot auto, ik heb een slurper (bijna altijd 6 of 8 cylinder gehad). Goed voor de Shell, ha, ha.

Jammer dat er hier in Portugal weinig of geen Shell tankstations zijn.
Vooral BP en GALP.

Suk6 allen. gr. R
Marcel H.
1
@Roloff. Jouw vriendin en ik zijn het volledig met jouw autokeuze eens...............Als het regent bij BP en GALP profiteert Shell ook mee.
Jouw keuze voor Besi was super. Ik hoopte als shorter op een verdere koersdaling. Die kwam niet.
Inmiddels zit ik ook long in Besi. De vooruitzichten voor ASML, Besi en ASMI (?) zijn positief.
In de loop van dit jaar komt er duidelijkheid over de ontwikkelingen/vraag naar producten van o.a. ASML. Voor 2020 en navolgende jaren.
199 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 6.212.668

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront