PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL 2019

3.400 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

BoterbijdeVis schreef op 19 januari 2019 18:05:

[...]

Je vergeet iets essentieels Euro.....nl "drink" . Je gasat me toch niet vertellen dat jij droog staat van Bier en Beerenburger. Of leest je vrouw dit forum ook mee?
Hahaha mooi Boter, maar ik drink of rook niet, Gr
manuss
0
quote:

Eurowin schreef op 19 januari 2019 18:40:

Dank manuss, Gr
Graag gedaan Eurowin, nu maar hopen dat Postnl maandag ervan kan profiteren.
[verwijderd]
0
quote:

manuss schreef op 19 januari 2019 18:53:

[...]Graag gedaan Eurowin, nu maar hopen dat Postnl maandag ervan kan profiteren.
Alle vertrouwen in POST manuss, koers van 4 euro of hoger ligt in het verschiet, Gr maat
[verwijderd]
0
Vandaag zag ik een Postnl postbezorger die zowel voor Postnl (oranje) als voor Sandd (blauw) de fiets op een hele professionele manier had opgetuigd.

Dezelfde bezorger werkt voor Postnl en Sannd.

Dubbel inkomen, en terecht!

Is niet de eerste keer dat ik dat zag, maar dan deed die medewerker twee keer een rondje.
DWB Happy
0
quote:

Oumuamua2 schreef op 19 januari 2019 19:21:

Vandaag zag ik een Postnl postbezorger die zowel voor Postnl (oranje) als voor Sandd (blauw) de fiets op een hele professionele manier had opgetuigd.

Dezelfde bezorger werkt voor Postnl en Sannd.

Dubbel inkomen, en terecht!

Is niet de eerste keer dat ik dat zag, maar dan deed die medewerker twee keer een rondje.
Voor de hele zaak?
[verwijderd]
0
quote:

DWB Happy schreef op 19 januari 2019 19:48:

[...]

Voor de hele zaak?
Nee alleen voor z'n eigen ronde natuurlijk.
Wat ik wi wil zeggen is dat op micro nivo de fusie al een feit is, of gaat worden, omdat de bezorger dan beter af is en een beter loon krijgt.

Ik vind dat prima, maar ik vind ook dat aandeelhouders in het voordeel van fusie of overname moeten delen.
pielsje
0
quote:

DWB Happy schreef op 19 januari 2019 19:48:

[...]

Voor de hele zaak?
Alvast op de overname..
[verwijderd]
0
Als er dus een fusie of overname tussen of met Sandd gaat komen, gaat er meer bespaard worden op overhead (bestuur en kantoor) in plaats van bezorgers.
[verwijderd]
0
quote:

junior192 schreef op 19 januari 2019 12:21:

Iedereen die aandeelhouder is vindt de FNV niks,maar als ik werknemer was met een heel laag uurloon zou ik ze omarmen.Heb zelf bij post.nl gewerkt 20 jaar,maar was blij dat de vakbonden er een goede cao uitpersen...maar ben nu aandeelhouder en zou het nu andersom moeten beoordelen.Weet ook wel dat de post cao beter is dan de concurrentie, maar toch dan komt toch het sociale weer bij me boven drijven,iedereen die werkt hoort het goed te hebben.Nu hoop ik dat de FNV er niet met gestrekt been in gaat...hoe dubbel kan je denken..
De bvpp is goedkoper dan de FNV.
junior192
0
quote:

Makita schreef op 19 januari 2019 21:20:

[...]
De bvpp is goedkoper dan de FNV.
Dat weet ik daarom zei ik ook de vakbonden..in mijn tijd was ik ook lid van de bvpp, koste iets meer dan 6euro per maand
Stephan010
0
Morgen GEEN POSTNL bij business class :(
Antaurus Capital Management is aan de beurt met Takeaway, FT en SBMO.
[verwijderd]
0
quote:

DWB Happy schreef op 18 januari 2019 18:53:

[...]

Een naargeestig mannetje ben jij, zelfs een strontvlieg is nog een nuttiger beestje...
Hoe meer stront op dit forum, hoe meer vliegen, Happy de Peppy ......! Lijkt me logisch, toch?
pielsje
0
quote:

schuinsmarcheerder schreef op 20 januari 2019 09:08:

[...]

Hoe meer stront op dit forum, hoe meer vliegen, Happy de Peppy ......! Lijkt me logisch, toch?
Nou om je nou zo over Happy uit te laten, hij is best leuk

Ps: vooral zijn overname verhalen dagelijks zijn om te smullen
PGV
0
quote:

Eurowin schreef op 19 januari 2019 19:12:

[...]

Alle vertrouwen in POST manuss, koers van 4 euro of hoger ligt in het verschiet, Gr maat
Ik zit vol met Post, heb op het dieptepunt flink bij gekocht. Ik denk dat we dit jaar de 3,00/ 3,50 weer terug gaan zien
junior192
0
quote:

junior192 schreef op 20 januari 2019 09:25:

Zo Mona keyzer bij wnl op npo 1...misschien iets over de post?
Niks dus,de trut
K. Wiebes
1
quote:

Stephan010 schreef op 20 januari 2019 00:29:

Morgen GEEN POSTNL bij business class :( ...
"Herna zit in een spreidstand met haar kaarten voor haar borst"; zei Edwin onlangs bij Harry.
Da's al moeilijk genoeg; lijkt me :)

"Herna koopt tijd"; zei Edwin verder nog.

Ik denk, dat Herna gewoon de cijfertjes afwacht. De cijfertjes van PostNL én die van Sandd.
De cijfertjes van PostNL zijn nodig om de waarde van de voorgenomen desinvesteringen te kunnen
bepalen. De opbrengst van de desinvesteringen zal m.i. nodig zijn om Sandd - eventueel - te kunnen overnemen. De cijfertjes van Sandd zijn nodig om de waarde van dié toko te kunnen bepalen.

"Overname Sandd met de opbrengst van de desinvesteringen". Hóóp ik dan toch: want op een emissie zit niemand te wachten en het eigen vermogen van Post is nu óók weer niet je dát: de mogelijkheid om een hoog dividend te (mogen) uitkeren mag niet in gevaar komen.

Maar waarom Sandd, nú overnemen?
Sandd heeft, in mijn optiek, jarenlang geparasiteerd op de voorzieningen die Post noodgedwongen
voor een habbekrats ter beschikking moest stellen en geprofiteerd van voor hen gunstige regel-
geving.
Ze hebben daardoor, via lage prijzen, marktaandeel kunnen opbouwen; maar nóg zakken ze door hun
bankconvenanten. Nu die regelingen enigszins in het voordeel van Post en in het nadeel van Sandd
worden bijgesteld, staan ze opeens open voor een overname door Post.

www.sandd.nl/zakelijk/
Voor zover ik ben kunnen nagaan, verzorgt Sandd post en brievenbuspakketjes. Niet of nauwelijks
gewone pakketjes. De postmarkt krimpt: wáárom zou PostNL achteruitgang kopen?
80% Van de Sandd-kosten zouden bij een overname, voor PostNL wegvallen, las ik ergens. Dat is wellicht dan zo; maar hoe ziet het dan met de opbrengsten uit, de komende jaren?

Laat Sandd nu maar voor wat 't is. Ze zullen volgens mij wat aan hun prijzen moeten gaan doen en
daarmee - ten faveure van PostNL - marktaandeel verliezen. En waarschijnlijk - áls ze niet worden overgenomen - vanzelf omvallen.

PostNL kan wat mij betreft maar beter op de pakjes focussen: Zet op de bestelbussen alvast wat
minder half-debielen, die mensen al append van fietspaden en trottoirs af rijden; gebruik de opbrengst van de desinvesteringen om de balans te versterken, zodat de dividenduitkering en het vertrouwen daarin is gewaarborgd en zet die brieven nu maar weg in een aparte, wegkwijnende
entiteit.

En wanneer Sandd dan tóch zonodig moet worden overgenomen; moet dat maar voor 'n zéér zacht prijsje.

Ik heb vorige week, na lange tijd, maar weer eens een beperkt aantal stukkies PostNL opgepikt.
Alvast ruim een euro goedkoper, dan wat Sjonnie ervoor heeft betaald. Die kijkt intussen - voorlopig - tegen een verlies van ruim 22 MLN aan.
Nu heeft hij er daar genoeg van, van die miljoenen, maar och; 'n páár flappies verlies durf ik
gezien de huidige koers óók wel te riskeren. ;)

Bron: FD

Sandd is geen makkelijke overnameprooi voor PostNL

PostNL hintte er woensdag op dat de overname van concurrent Sandd snel een feit kan zijn. Terwijl het postbedrijf eerder nog zei dat er pas in de zomer nieuws valt te verwachten over de koop van haar concurrent, lijkt er nu sprake van een stroomversnelling. Toch zijn er nog verschillende pijnpunten. De drie belangrijkste op een rij.

1 - Duurdere cao

In de strijd om marktaandeel op de krimpende postmarkt zijn de lage personeelskosten altijd een troefkaart van Sandd geweest. Een tijd lang betaalde het bedrijf zijn werknemers zelfs stukloon, een doorn in het oog van de vakbonden. Die hebben de afgelopen jaren met succes gelobbyd voor strengere regels voor Sandd. Sinds 1 januari moet het bedrijf op last van het kabinet 80% van zijn bezorgers een arbeidsovereenkomst geven.

Eind november ging de rechter nog een stap verder door te bepalen dat Sandd zijn 18.000 werknemers voortaan moet betalen volgens de cao van de transportsector. Vakbond FNV had het bedrijf voor de rechter gedaagd, omdat het bedrijf veel werknemers in veel gevallen zelfs minder dan het minimumloon zou betalen.

De rechter stelde FNV in het gelijk. Aan het bezorgen van post, zo valt in het vonnis te lezen, is 'onlosmakelijk verbonden dat het moet worden vervoerd'. Sandd moet zijn werknemers nu betalen volgens de cao voor het beroepsgoederenvervoer en met terugwerkende kracht onderbetaald personeel compenseren. Sandd is tegen de uitspraak in beroep. Mislukt dat, dan is dat een forse financiële tegenvaller voor het bedrijf die zeker zal meespelen in de onderhandelingen met PostNL.

2 - Financiële tegenvallers

Sandd kon lange tijd tegen relatief gunstige tarieven gebruik maken van het zakelijke netwerk van PostNL. Het grootste postbedrijf van Nederland moest op last van toezichthouder ACM ook post sorteren en bezorgen voor concurrenten als Sandd en Van Straaten Post tegen een door de ACM bepaald tarief: kostendekkend, met een beetje rendement voor PostNL. De hoogste bestuursrechter van Nederland haalde in september echter een streep door dit ACM-besluit, waarna PostNL bekendmaakte dat het zijn tarieven voor zijn concurrenten gaat verhogen.

Ook wil het met terugwerkende kracht geld zien van zijn concurrenten. Slecht nieuws voor Sandd, dat een jaar geleden Van Straaten Post inlijfde. Extreem veel speelruimte heeft het bedrijf uit Apeldoorn niet: vorig jaar herfst zakte het bedrijf door zijn bankconvenanten. Huisbanken Rabobank en Deutsche Bank gaven respijt, maar in juni 2019 komt er een nieuw hindernis. Dan moet Sandd een lening aflossen of herfinancieren van €18,7 mln plus bijna €4 mln rente.

3 - Mededingingsbezwaren

In de Tweede Kamer is brede steun voor meer samenwerking op de postmarkt. Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken wil dat de ACM het toezicht op de sector aanzienlijk versoepelt, zodat een overname van Sandd door PostNL mogelijk wordt. Toch zijn er vanuit mededingingsoogpunt nog veel vragen te stellen over een samensmelting van de twee bedrijven, die samen ruim 90% van de postmarkt hebben. Dat ben je bijna een monopolist.

Staatssecretaris Keijzer kan op basis van artikel 47 van de Mededingingswet mogelijke bezwaren van de ACM omzeilen en alsnog een fusie doordrukken, maar verschillende fracties, waaronder coalitiepartijen D66 en VVD hebben daar bedenkingen bij. Hoe dan ook zal de Nederlandse toezichthouder uitgebreid marktonderzoek moeten doen voor het een overname zal toetsen. Ook het directoraat-generaal Concurrentie van de Europese Commissie moet een fiat geven.
siruan
1
quote:

hoebeet schreef op 20 januari 2019 11:04:

[...]

"Herna zit in een spreidstand met haar kaarten voor haar borst"; zei Edwin onlangs bij Harry.
Da's al moeilijk genoeg; lijkt me :)

"Herna koopt tijd"; zei Edwin verder nog.

Ik denk, dat Herna gewoon de cijfertjes afwacht. De cijfertjes van PostNL én die van Sandd.
De cijfertjes van PostNL zijn nodig om de waarde van de voorgenomen desinvesteringen te kunnen
bepalen. De opbrengst van de desinvesteringen zal m.i. nodig zijn om Sandd - eventueel - te kunnen overnemen. De cijfertjes van Sandd zijn nodig om de waarde van dié toko te kunnen bepalen.

"Overname Sandd met de opbrengst van de desinvesteringen". Hóóp ik dan toch: want op een emissie zit niemand te wachten en het eigen vermogen van Post is nu óók weer niet je dát: de mogelijkheid om een hoog dividend te (mogen) uitkeren mag niet in gevaar komen.

Maar waarom Sandd, nú overnemen?
Sandd heeft, in mijn optiek, jarenlang geparasiteerd op de voorzieningen die Post noodgedwongen
voor een habbekrats ter beschikking moest stellen en geprofiteerd van voor hen gunstige regel-
geving.
Ze hebben daardoor, via lage prijzen, marktaandeel kunnen opbouwen; maar nóg zakken ze door hun
bankconvenanten. Nu die regelingen enigszins in het voordeel van Post en in het nadeel van Sandd
worden bijgesteld, staan ze opeens open voor een overname door Post.

www.sandd.nl/zakelijk/
Voor zover ik ben kunnen nagaan, verzorgt Sandd post en brievenbuspakketjes. Niet of nauwelijks
gewone pakketjes. De postmarkt krimpt: wáárom zou PostNL achteruitgang kopen?
80% Van de Sandd-kosten zouden bij een overname, voor PostNL wegvallen, las ik ergens. Dat is wellicht dan zo; maar hoe ziet het dan met de opbrengsten uit, de komende jaren?

Laat Sandd nu maar voor wat 't is. Ze zullen volgens mij wat aan hun prijzen moeten gaan doen en
daarmee - ten faveure van PostNL - marktaandeel verliezen. En waarschijnlijk - áls ze niet worden overgenomen - vanzelf omvallen.

PostNL kan wat mij betreft maar beter op de pakjes focussen: Zet op de bestelbussen alvast wat
minder half-debielen, die mensen al append van fietspaden en trottoirs af rijden; gebruik de opbrengst van de desinvesteringen om de balans te versterken, zodat de dividenduitkering en het vertrouwen daarin is gewaarborgd en zet die brieven nu maar weg in een aparte, wegkwijnende
entiteit.

En wanneer Sandd dan tóch zonodig moet worden overgenomen; moet dat maar voor 'n zéér zacht prijsje.

Ik heb vorige week, na lange tijd, maar weer eens een beperkt aantal stukkies PostNL opgepikt.
Alvast ruim een euro goedkoper, dan wat Sjonnie ervoor heeft betaald. Die kijkt intussen - voorlopig - tegen een verlies van ruim 22 MLN aan.
Nu heeft hij er daar genoeg van, van die miljoenen, maar och; 'n páár flappies verlies durf ik
gezien de huidige koers óók wel te riskeren. ;)

Bron: FD

Sandd is geen makkelijke overnameprooi voor PostNL

PostNL hintte er woensdag op dat de overname van concurrent Sandd snel een feit kan zijn. Terwijl het postbedrijf eerder nog zei dat er pas in de zomer nieuws valt te verwachten over de koop van haar concurrent, lijkt er nu sprake van een stroomversnelling. Toch zijn er nog verschillende pijnpunten. De drie belangrijkste op een rij.

1 - Duurdere cao

In de strijd om marktaandeel op de krimpende postmarkt zijn de lage personeelskosten altijd een troefkaart van Sandd geweest. Een tijd lang betaalde het bedrijf zijn werknemers zelfs stukloon, een doorn in het oog van de vakbonden. Die hebben de afgelopen jaren met succes gelobbyd voor strengere regels voor Sandd. Sinds 1 januari moet het bedrijf op last van het kabinet 80% van zijn bezorgers een arbeidsovereenkomst geven.

Eind november ging de rechter nog een stap verder door te bepalen dat Sandd zijn 18.000 werknemers voortaan moet betalen volgens de cao van de transportsector. Vakbond FNV had het bedrijf voor de rechter gedaagd, omdat het bedrijf veel werknemers in veel gevallen zelfs minder dan het minimumloon zou betalen.

De rechter stelde FNV in het gelijk. Aan het bezorgen van post, zo valt in het vonnis te lezen, is 'onlosmakelijk verbonden dat het moet worden vervoerd'. Sandd moet zijn werknemers nu betalen volgens de cao voor het beroepsgoederenvervoer en met terugwerkende kracht onderbetaald personeel compenseren. Sandd is tegen de uitspraak in beroep. Mislukt dat, dan is dat een forse financiële tegenvaller voor het bedrijf die zeker zal meespelen in de onderhandelingen met PostNL.

2 - Financiële tegenvallers

Sandd kon lange tijd tegen relatief gunstige tarieven gebruik maken van het zakelijke netwerk van PostNL. Het grootste postbedrijf van Nederland moest op last van toezichthouder ACM ook post sorteren en bezorgen voor concurrenten als Sandd en Van Straaten Post tegen een door de ACM bepaald tarief: kostendekkend, met een beetje rendement voor PostNL. De hoogste bestuursrechter van Nederland haalde in september echter een streep door dit ACM-besluit, waarna PostNL bekendmaakte dat het zijn tarieven voor zijn concurrenten gaat verhogen.

Ook wil het met terugwerkende kracht geld zien van zijn concurrenten. Slecht nieuws voor Sandd, dat een jaar geleden Van Straaten Post inlijfde. Extreem veel speelruimte heeft het bedrijf uit Apeldoorn niet: vorig jaar herfst zakte het bedrijf door zijn bankconvenanten. Huisbanken Rabobank en Deutsche Bank gaven respijt, maar in juni 2019 komt er een nieuw hindernis. Dan moet Sandd een lening aflossen of herfinancieren van €18,7 mln plus bijna €4 mln rente.

3 - Mededingingsbezwaren

In de Tweede Kamer is brede steun voor meer samenwerking op de postmarkt. Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken wil dat de ACM het toezicht op de sector aanzienlijk versoepelt, zodat een overname van Sandd door PostNL mogelijk wordt. Toch zijn er vanuit mededingingsoogpunt nog veel vragen te stellen over een samensmelting van de twee bedrijven, die samen ruim 90% van de postmarkt hebben. Dat ben je bijna een monopolist.

Staatssecretaris Keijzer kan op basis van artikel 47 van de Mededingingswet mogelijke bezwaren van de ACM omzeilen en alsnog een fusie doordrukken, maar verschillende fracties, waaronder coalitiepartijen D66 en VVD hebben daar bedenkingen bij. Hoe dan ook zal de Nederlandse toezichthouder uitgebreid marktonderzoek moeten doen voor het een overname zal toetsen. Ook het directoraat-generaal Concurrentie van de Europese Commissie moet een fiat geven.

Cao BGV ligt hoger als Cao POSTNL dus met samenvoegen/overnemen komt dat probleem ook nog als pijnpunt naar boven voor zowel ACM als vakbonden
3.400 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:38
Koers 1,241
Verschil -0,077 (-5,84%)
Hoog 1,298
Laag 1,230
Volume 2.916.414
Volume gemiddeld 2.220.593
Volume gisteren 4.020.721

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront