KPN « Terug naar discussie overzicht

KPN 2019

1.740 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Erny
0
quote:

De Kromme schreef op 23 januari 2019 10:20:

na lange tijd in het veld wachten op verder herstel.....
Waar zou dat herstel uit voort moeten komen, denk je? Ik heb dit bedrijf nog nooit kunnen betrappen op enig strategisch en toekomstgericht denken. Fors investeren in oude technieken gaat het niet worden, ben ik bang.
De gemiddelde consument zit volgens mij echt niet te wachten op dure 1 Gb/s abonnementen zonder service. Opheffen xs4all getuigt ook niet van interesse voor de klant. Klanten hebben nooit centraal gestaan bij KPN. Aandeelhouders trouwens ook niet.
GMMRG
0
Bron: NU.nl

KPN sluit op 1 mei de winkels van zijn dochteronderneming Telfort. De telecomprovider blijft vooralsnog wel producten onder het Telfort-merk aanbieden.
"Klanten behouden de producten en service zoals ze die nu hebben", bevestigt KPN-woordvoerder Ellen van Heerwaarden aan NU.nl na eerdere berichtgeving door Telecompaper.
Huidige Telfort-klanten kunnen vanaf 1 mei terecht in winkels van KPN voor service. Ook de website van Telfort blijft vooralsnog in de lucht. Op termijn stopt KPN ook met het aanbieden van Telfort-producten, maar wanneer dat precies gebeurt, kan KPN nog niet zeggen.
Door de sluiting van de winkels verliezen 207 personen hun baan, waarvan 79 personen op uitzendbasis werken. "We hebben de intentie om een groot deel van het overige personeel te herplaatsen", aldus Van Heerwaarden.
Het nieuws volgt op eerdere aankondiging van KPN dat het bedrijf de merken XS4ALL, Telfort en Yes Telecom wil integreren met het merk KPN.
Concrete beslissingen over de merken Yes Telecom en XS4ALL zijn nog niet genomen, zegt Van Heerwaarden. "Maar ook daarvoor geldt dat we op termijn alle klanten vanuit het KPN-merk willen bedienen."
[verwijderd]
0
Hoe run je een bedrijf? In ieder geval niet door met veel kostbare reclame opgebouwde merken in het putje te gooien. Kost niet alleen een hoop vaste klanten, maar straalt ook negatief af op eventuele nieuwe klanten. Je past wel er voor op om klant van KPN te worden, als je zo snel weer gedumpt kan worden. Je wilt niet telkens over moeten stappen en uitzoeken waar je dan weer het beste terecht kan komen.

Dom, dom, en verklaart waarom KPN ook vandaag en stellig ook in de toekomst niet meer zal herstellen. De zakelijke klanten zijn al jaren lang aan het weglopen , en nu dus vertrekken ook de particuliere klanten, notabene op verzoek van KPN zelf!
lokeend
0
quote:

alrob schreef op 24 januari 2019 17:17:

Hoe run je een bedrijf? In ieder geval niet door met veel kostbare reclame opgebouwde merken in het putje te gooien. Kost niet alleen een hoop vaste klanten, maar straalt ook negatief af op eventuele nieuwe klanten. Je past wel er voor op om klant van KPN te worden, als je zo snel weer gedumpt kan worden. Je wilt niet telkens over moeten stappen en uitzoeken waar je dan weer het beste terecht kan komen.

Dom, dom, en verklaart waarom KPN ook vandaag en stellig ook in de toekomst niet meer zal herstellen. De zakelijke klanten zijn al jaren lang aan het weglopen , en nu dus vertrekken ook de particuliere klanten, notabene op verzoek van KPN zelf!
Met het oog op kostenbesparing vind ik het een goede beslissing van KPN om XS4ALL onder de KPN vlag verder te laten bestaan.
Wat is volgens jou een goed alternatief voor XS4ALL klanten om naar over te stappen.
Bij welke provider zijn ze beter af??

Valt allemaal wel mee met het aantal klanten dat weg zal gaan.

Wat KPN u bied, dat vind u bij een ander niet!!

Succes
[verwijderd]
0
quote:

lokeend schreef op 24 januari 2019 17:39:

[...]

Valt allemaal wel mee met het aantal klanten dat weg zal gaan.

De berichtgeving over dit onderwerp doet anders vermoeden.
appiehappie
0
quote:

alrob schreef op 24 januari 2019 17:17:

Hoe run je een bedrijf? In ieder geval niet door met veel kostbare reclame opgebouwde merken in het putje te gooien. Kost niet alleen een hoop vaste klanten, maar straalt ook negatief af op eventuele nieuwe klanten. Je past wel er voor op om klant van KPN te worden, als je zo snel weer gedumpt kan worden. Je wilt niet telkens over moeten stappen en uitzoeken waar je dan weer het beste terecht kan komen.

Dom, dom, en verklaart waarom KPN ook vandaag en stellig ook in de toekomst niet meer zal herstellen. De zakelijke klanten zijn al jaren lang aan het weglopen , en nu dus vertrekken ook de particuliere klanten, notabene op verzoek van KPN zelf!
niet me eens. uiterst goeie move van KPN... ik vermoed dan ook dat KPN is de toekomst met een KPN light abonnement komt... in de geest van Telfort...Lange termijn visie is interessanter dan een emotionele kort termijn visie...
lokeend
0
quote:

alrob schreef op 24 januari 2019 17:47:

[...]

De berichtgeving over dit onderwerp doet anders vermoeden.
Dat heb ik gelezen maar welke provider zou een goed alternatief zijn i.p.v. XS4ALL onder de KPN vlag?

appiehappie
0
quote:

lokeend schreef op 24 januari 2019 18:40:

[...]

Dat heb ik gelezen maar welke provider zou een goed alternatief zijn i.p.v. XS4ALL onder de KPN vlag?

Die is er niet! Technisch gezien is Kpn high end..
Erny
0
Het "merk" KPN roept alleen maar negatieve associaties op : duur, oubollig, verspillend, klantonvriendelijk, afstandelijk, dalende beurskoers, vaag management.... vul de rest maar zelf in. Alles wat door KPN wordt aangeraakt verandert in oud roest.
lokeend
0
quote:

Erny schreef op 24 januari 2019 19:07:

Het "merk" KPN roept alleen maar negatieve associaties op : duur, oubollig, verspillend, klantonvriendelijk, afstandelijk, dalende beurskoers, vaag management.... vul de rest maar zelf in. Alles wat door KPN wordt aangeraakt verandert in oud roest.
Het negatieve hebben we gehad nu weer vooruit kijken

weet jij een betere provider?

Wat KPN u bied, dat vind u bij een ander niet!!

Succes!!
lokeend
0
quote:

appiehappie schreef op 24 januari 2019 18:42:

[...]

Die is er niet! Technisch gezien is Kpn high end..
Klopt helemaal!! er is ook geen betere en snellere provider dan KPN vandaar geen reactie van Airob.

succes!!
Machiavelli
0
Vodafone boekt lagere kwartaalomzet
Gepubliceerd op 25 jan 2019 om 08:28 | Views: 407
Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
KPN 24 jan
2,48 0,00 (0,00%)


Vodafone 24 jan
144,04 0,00 (0,00%)


LONDEN (AFN) - De Britse telecomgigant Vodafone heeft in het afgelopen kwartaal een lagere omzet behaald. Het bedrijf wijst daarbij op negatieve wisselkoersen, de verkoop van activiteiten in Qatar en de invoering van nieuwe boekhoudregels.
De omzet in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar daalde met bijna 7 procent tot 11 miljard euro vergeleken met een jaar eerder. De autonome omzet uit dienstverlening steeg licht tot 9,8 miljard euro. In Europa zag Vodafone de omzet dalen, maar elders in de wereld ging die omhoog. Wel had Vodafone te maken met zwakke prestaties in Zuid-Afrika.

Vodafone handhaaft zijn winstprognose voor het hele boekjaar. Daarbij rekent het bedrijf op een stijging van het onderliggend autonoom bedrijfsresultaat (ebitda) met 3 procent.
In december werd nog gemeld dat de Europese Commissie een diepgravend onderzoek instelt naar de beoogde overname in vier Europese landen van activiteiten van kabelbedrijf Liberty Global door Vodafone. Het gaat om Duitsland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië. Met name in die eerste twee landen vreest Brussel dat de overname de concurrentie vermindert. Vodafone biedt in Tsjechië, Hongarije en Roemenië vooral mobiele telefonie aan, terwijl Liberty daar diensten voor vaste telefonie via de kabel levert.
appiehappie
0
Opvallend is dat de marktkapitalisatie onder de 11 miljard blijft.. al maanden lang. En dan opeens een bericht dat Telefonica haar belangen verkoopt in Zuid Amerika aan Slim.. welke partij(en) heeft geen belang bij een hogere koers... inderdaad... want Slim wordt ook voor het blok gezet... w aandelen vertegenwoordigen maar een waarde van.....! Het spel is allang bezig!
Peett
0
quote:

appiehappie schreef op 25 januari 2019 09:23:

Opvallend is dat de marktkapitalisatie onder de 11 miljard blijft.. al maanden lang. En dan opeens een bericht dat Telefonica haar belangen verkoopt in Zuid Amerika aan Slim.. welke partij(en) heeft geen belang bij een hogere koers... inderdaad... want Slim wordt ook voor het blok gezet... w aandelen vertegenwoordigen maar een waarde van.....! Het spel is allang bezig!
Valt wel op ja. Succes.
Machiavelli
0
'KPN ziet omzet verder dalen'
Gepubliceerd op 25 jan 2019 om 15:47 | Views: 0
Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
KPN 15:35
2,50 +0,02 (+0,77%)


AMSTERDAM (AFN) - Telecomconcern KPN heeft in het vierde kwartaal van 2018 een lagere omzet behaald, door gedaalde inkomsten uit dienstverlening aan consumenten en bedrijven en het wegvallen van het verkochte Amerikaanse onderdeel iBasis. Dat komt naar voren uit een consensus van analistenschattingen die het bedrijf op de eigen website heeft geplaatst. KPN opent komende woensdag voorbeurs de boeken.
De omzet komt naar verwachting uit op meer dan 1,4 miljard euro, van ruim 1,6 miljard euro in het vierde kwartaal van 2017. Het bedrijfsresultaat (ebitda), geschoond van eenmalige posten, wordt geraamd op 569 miljoen euro, tegen 596 miljoen euro een jaar eerder. Onder de streep wordt door analisten een nettowinst voorzien van gemiddeld 89 miljoen euro. Dat was 70 miljoen euro in de laatste periode van 2017.

Voor heel 2018 ligt de consensus voor de omzet van KPN op 5,6 miljard euro, met een aangepast bedrijfsresultaat van 2,3 miljard euro. KPN heeft voor 2018 een prognose uitgesproken voor een aangepaste ebitda die in lijn ligt met 2017. Toen bedroeg het resultaat 2,4 miljard euro, op een omzet van 6,5 miljard euro.
Strategie-update
In november kwam KPN met een strategie-update. Daarbij wil het bedrijf de komende jaren nog eens 350 miljoen euro besparen. Er werd niet gezegd of daar ook banen bij worden geschrapt. De vorig jaar aangetreden topman Maximo Ibarra voerde eerder al wijzigingen door in het managementteam van KPN. Verder moet de winstgevendheid worden opgekrikt met een stabilisatie van de totale omzet. Tegelijkertijd worden de jaarlijkse investeringen gezet op 1,1 miljard euro.
Onlangs kondigde KPN ook aan het mes te zetten in zijn merknamen. Daardoor verdwijnen op termijn bekende namen als XS4ALL, Telfort en Yes Telecom. Het telecombedrijf gaat zijn aandacht meer richten op het hoofdmerk KPN. De aankondiging dat XS4ALL verdwijnt, leidde tot veel protesten bij XS4ALL-abonnees, een petitie werd meer dan 45.000 keer ondertekend. KPN houdt vast aan het opheffen van de merknaam.
Inmiddels is bekendgemaakt dat alle 29 Telfort-winkels met ingang van mei sluiten. Daardoor verliezen ruim tweehonderd mensen hun baan. Het telecombedrijf streeft ernaar zoveel mogelijk medewerkers elders binnen het concern te herplaatsen, bijvoorbeeld op de klantenservice of bij de ruim honderd winkels met KPN op de gevel.
Petex
0
quote:

aandeelofoptie schreef op 25 januari 2019 16:04:

Prima bezig KPN - wat een kanjer die Ibarra :-(

netto winstgroei tegenover Q4 2017 van 27% zou ik anders niet direct verkeerd vinden.....
Fijne avond
1.740 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 3,417
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 3,426
Laag 3,340
Volume 19.686.422
Volume gemiddeld 13.836.390
Volume gisteren 19.686.422

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront