GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

2018

921 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
snowhmr
0
Beperkte ik kan me alleen een combi/opdracht van Here naar AND voorstellen als de techniek die Here gebruikt erg duur is en dat AND een ,veel, goedkoper alternatief kan bieden.
DeZwarteRidder
0
Het zal duidelijk zijn dat AND in een poep en een scheet op 10 kan staan, als er echt sprake van belangstelling door Here.

Vroeg of laat zal zoiets gaan uitlekken.
snowhmr
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 december 2018 11:08:

Het zal duidelijk zijn dat AND in een poep en een scheet op 10 kan staan, als er echt sprake van belangstelling door Here.

Vroeg of laat zal zoiets gaan uitlekken.
Dan denk ik eerder zoals beperkte aangeeft dat het via Continental gaat om de regels van de EU te omzeilen.
DeZwarteRidder
0
quote:

snowhmr schreef op 20 december 2018 11:10:

[...]
Dan denk ik eerder zoals beperkte aangeeft dat het via Continental gaat om de regels van de EU te omzeilen.
Welke regels van de EU....????
DeZwarteRidder
0
Beperktedijkbewaking
0
quote:

maci schreef op 20 december 2018 10:35:

We kunnen gokken met welk bedrijf AND een overeenkomst sloot, maar dat biedt geen zekerheid.
Wat wel zekerheid hoort te geven is het PB zoals dat door AND is uitgegeven. Dat stelt o.m. dat het bedrijf een: "subsidiary of an European automotive OEM" is.

"AND will create HD Maps from car sensor data for autonomous driving using MapFusion." Het gaat dus alleen om volledig zelfrijdende voertuigen.

In september sloot AND zich aan bij Drive Sweden, dat zich op zelfrijdende voertuigen richt. Een aantal andere partners daar zijn: Volvo, Ericsson, Uber, Hertz, Scania en Zenuity.

Ook geen gok lijkt me te kunnen stellen dat AND een straatje verder is dan Here met de ontwikkeling van haar MapFusion dan Here met een vergelijkbare techniek die zij HD Live Map noemen.
Dit concludeer ik uit de vergelijking van filmpjes die je hier zelf kan bekijken:
Here: goo.gl/J6tAov Scroll tot je “Play video” ziet.
AND: goo.gl/uyRdAn
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, maci? Dat Uber of Scania hun recente opdrachtgever is?? Kom met nadere argumenten please.

Je filmpjes:
HERE heeft mooie muziek, maar bewijst niks. TomTom heeft de echte mappingfabriek, die kunnen massa-data aan. Mobileye (nu van Intel, ingebracht in HERE) kon het niet.

Het 2de filmpje: een rondrijdende auto met een camera. So what? Veel blabla.
Medewerking van de provincie of Rijkswaterstaat? Gefröbel.
Laat ik zeggen dat mijn collega's en ik bij RWS echte grootschalige proeven deden met connected voertuigen. Een paar duizend vtgn, >25 jaar geleden.

Meedoen met leuke jongens van de provincie of RWS is mee profiteren van belastinggeld door het wiel opnieuw uit te vinden. Er is genoeg geëxperimenteerd jongens en meisjes, ga eens grootschalig implementeren!

Ze durven niet of kunnen niet, maar AND lift dankbaar mee. Vrijblijvend gedoe, niet getoetst aan de knoet van de markt. Het is het eeuwige urinespoor dat ministers of wethouders willen nalaten, ter eigen glorie. Gewoon op de winkel passen is er niet bij.
AND drijft mee op zo'n urinespoor, maar heeft zelf niets origineels te bieden.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

snowhmr schreef op 20 december 2018 10:40:

Beperkte ik kan me alleen een combi/opdracht van Here naar AND voorstellen als de techniek die Here gebruikt erg duur is en dat AND een ,veel, goedkoper alternatief kan bieden.
Zo iets, ja. Toevallig iets in de prik bij AND. Een deelopdrachtje...

AND is een aasvreter. Nu hebben ze weer wat aas. Voor een eigen product hebben ze niet de massa of de ballen.

Ruim 25 jaar geleden bood ik (ja, ik) hen de toegang tot maps voor automotive toepassingen. Ze bedankten, gaven de voorkeur aan het digitaliseren van de Encyclopaedia Britannica.... Een historische blunder.
Inzicht komt met de jaren...

Ik was ook degene die bijna twee jaar geleden de val van de AND-koers voorspelde, toen ze nog rond de 9 à 10 stonden. Ik heb jullie meermalen gewaarschuwd!
Loop oude draadjes maar na. Ik kreeg zo vreselijk gelijk! Krijg bijna medelijden met de AND-adepten hier.

Nu zwijg ik weer. Want ik mag van dominee maci niet teveel posten.
Maar weet dat er iemand is die veel meer van de business van AND weet dan @maci.
Doe je voordeel met mijn kennis, niet met de notulen van maci.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 december 2018 23:16:

[...]
...
P.S.
Mocht de interpretatie van AFN toch juist zijn, dus dat het om een dochter van een 'automotive supplier' gaat (ik denk het niet), dan is die supplier ongetwijfeld Continental zelf. Ook in dit geval zijn er (via Conti) nauwe banden met HERE.
De dochter is dan vermoedelijk Continental-VDO. De VDO-tak is in 2006 overgenomen van Siemens, die het in 2000 weer had overgenomen van Mannesmann. Kort daarvoor had Philips hun navigatie-activiteiten ('Carin') overgedaan aan Mannesmann-VDO. Op deze manier raakte Conti dus uiteindelijk betrokken bij autonavigatie.
Ook via een andere weg sluit zich de cirkel. Philips had de bij Carin horende digitale kaarten ondergebracht in het door hen begin 90-erjaren overgenomen Navteq, en bracht Navteq in 2004 naar de beurs. Daar werd het door Nokia in 2007 voor heel veel geld weer vanaf gehaald. In 2012 werd deze kaartenbak omgedoopt tot HERE, en in 2015 (voor veel minder geld) verkocht aan ... jawel, BAD.
En o ja, AND-commissaris Sean Fernback was CEO van HERE...
Als het bij de nieuwe opdracht van AND over een dochter van Continental gaat, dan kan het ook Elektrobit zijn:
www.elektrobit.com/about/

AND en Elektrobit kennen elkaar al van het ADASIS-forum:
www.elektrobit.com/partners/
www.and.com/news-all/and-sluit-overee...

Spes
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 22 december 2018 00:53:

[...]
Als het bij de nieuwe opdracht van AND over een dochter van Continental gaat, dan kan het ook Elektrobit zijn:
www.elektrobit.com/about/

AND en Elektrobit kennen elkaar al van het ADASIS-forum:
www.elektrobit.com/partners/
www.and.com/news-all/and-sluit-overee...
Elektrobit is partner geworden met TomTom.
Waarom zouden ze dan AND geheim willen houden?

EB is proud to partner with @TomTom to provide real-time HD #maps for today’s #ADAS and for tomorrow’s #autonomous vehicles.
Spes
0
AND weet helaas nog steeds niet te profiteren van de prijsverhogingen van Google maps 2 jaar terug. Steeds dezelfde systematiek in de persberichten. Geheimhouding leverancier en orderbedrag, totaal niet transparant. Kosten zijn hoger dan de omzet, die sterk is teruggevallen. Vertraging deals en sluiting India. Komt er nog wel omzet of is het een aflopende zaak? Aan de koers te zien is men er niet gerust op. We noteren op 9M bedrijfswaarde en met deze verliezen is men snel door de cash heen (eind 2017 4M). Uitstappen is bijna onmogelijk dus waarom nog instappen?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Spes schreef op 22 december 2018 11:21:

[...]
Elektrobit is partner geworden met TomTom.
Waarom zouden ze dan AND geheim willen houden?

EB is proud to partner with @TomTom to provide real-time HD #maps for today’s #ADAS and for tomorrow’s #autonomous vehicles.
Inderdaad werkt Elektrobit sinds begin dit jaar samen met Tomtom, al kenden ze elkaar al langer via diverse standaardisatiegroepen, NDS/Adasis/Sensoris. (Bij mijn weten doet AND alleen mee in Adasis.)
www.nds-association.org/#partners
sensor-is.org/members/

Dat hoeft Elektrobit er niet van te weerhouden om op een deelgebied samen te werken met AND. In dit wereldje doet 'iedereen het met iedereen'.
Waarom de naam van de opdrachtgever geheim houden? Omdat Elektrobit geacht wordt dat soort werk eigenlijk zelf te kunnen? Om de voor Elektrobit belangrijker partner TomTom niet openlijk voor 't hoofd te stoten? Of misschien op verzoek van AND zelf?

Dit alles nog steeds in het geval van een dochter van een supplier (Continental). Dan ligt Elektrobit qua expertise meer voor de hand dan het het door mij eerder genoemde VDO.

Maar als je het persbericht van AND precies en letterlijk neemt, gaat het om een dochter van een autofabrikant. Die zijn er niet zoveel op dit gebied, vaak zijn het toeleveranciers waarin zo'n autofabrikant geen meerderheid heeft. Eerlijk gezegd kan ik dan geen andere naam verzinnen dan HERE, dochter van drie OEM's. Hoe vreemd HERE ook moge lijken als opdrachtgever van AND.
Het zou de geheimzinnigheid overigens perfect verklaren...

snowhmr
0
Beperkte lees het interview van Here gepost door JvH op het TT forum. Geen woord AD of HD maps. Loopt Here achter en moeten ze iets doen om de techniek in huis te halen????
[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 20 december 2018 12:25:

[...]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, maci? Dat Uber of Scania hun recente opdrachtgever is?? Kom met nadere argumenten please.

Je filmpjes:
HERE heeft mooie muziek, maar bewijst niks. TomTom heeft de echte mappingfabriek, die kunnen massa-data aan. Mobileye (nu van Intel, ingebracht in HERE) kon het niet.

Het 2de filmpje: een rondrijdende auto met een camera. So what? Veel blabla.
Medewerking van de provincie of Rijkswaterstaat? Gefröbel.
Laat ik zeggen dat mijn collega's en ik bij RWS echte grootschalige proeven deden met connected voertuigen. Een paar duizend vtgn, >25 jaar geleden.

Meedoen met leuke jongens van de provincie of RWS is mee profiteren van belastinggeld door het wiel opnieuw uit te vinden. Er is genoeg geëxperimenteerd jongens en meisjes, ga eens grootschalig implementeren!

Ze durven niet of kunnen niet, maar AND lift dankbaar mee. Vrijblijvend gedoe, niet getoetst aan de knoet van de markt. Het is het eeuwige urinespoor dat ministers of wethouders willen nalaten, ter eigen glorie. Gewoon op de winkel passen is er niet bij.
AND drijft mee op zo'n urinespoor, maar heeft zelf niets origineels te bieden.

Iemand die een urinespoor nalaat noemen ze in de regel óók een ouwe zeikerd...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

snowhmr schreef op 23 december 2018 19:43:

Beperkte lees het interview van Here gepost door JvH op het TT forum. Geen woord AD of HD maps. Loopt Here achter en moeten ze iets doen om de techniek in huis te halen????
Hier het interview, voor FD abonnees:
fd.nl/ondernemen/1283386/het-gaat-str...

Inderdaad geen woord over autonomous driving of HD-maps. Ook niet over B2B business (waar TT met hun Enterprise-segment goed in opereert, en na de prijsverhogingen door Google nog meer kansen heeft) of consumerproducten (die HERE helemaal niet heeft, en waarbij TT met hun 'Bridge hub' ook zakelijke klanten als Daimler bedient).

Wel heeft HERE nog een groter marktaandeel bij de huidige embedded (af fabriek ingebouwde) infotainmentsystemen, al snoept TT daar steeds wat vanaf.

Loopt HERE achter ohgv HD-maps? Ze lopen iig niet voor, volgens mij. Het zou (als ik gelijk heb over de opdrachtgever) hun opdrachtje aan AND kunnen verklaren...

HERE heeft het voordeel van drie grootaandeelhouders (BAD) met diepe zakken, al zijn die zakken niet meer zo groot nu alle OEM's het moeilijk hebben. Ook het voordeel dat het verwerken van sensor-data ('map fusion') ze direct aangeboden wordt indien en zodra de BAD-boys daarmee beginnen.
Maar zou een andere OEM hen een HD-opdracht willen geven? Met het risico dat bedrijfsgeheimen weglekken naar de Duitse drie?

TT heeft het voordeel van onafhankelijkheid, en de samenwerking met Bosch ohgv precieze lokalisatie via RRS + RoadDNA. Here moet het doen met de volgens mij minder robuuste triangulatie van Mobileye.

Meer kan ik er niet over zeggen. Alleen nog dit:
Overbeek staat bekend om zijn grootspraak...

Beperktedijkbewaking
0
Laat ik eens wat positiefs over AND zeggen. Zij behoren tot de founders van mapcode:
www.mapcode.com/nl/aboutus.html?iso3=...

Ik zie er namen als Sean Fernback en Hugo van der Linde staan.
Bravo, want ik zie dat Zuid-Afrika nadrukkelijk als toepassingsgebied genoemd wordt.
Nu heb ik toevallig héél veel met ZA, zoek maar even naar de Zuid-Afrika-draad hier op iex.
Snappie?

Dhrbelegger
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 25 december 2018 12:18:

Laat ik eens wat positiefs over AND zeggen. Zij behoren tot de founders van mapcode:
www.mapcode.com/nl/aboutus.html?iso3=...

Ik zie er namen als Sean Fernback en Hugo van der Linde staan.
Bravo, want ik zie dat Zuid-Afrika nadrukkelijk als toepassingsgebied genoemd wordt.
Nu heb ik toevallig héél veel met ZA, zoek maar even naar de Zuid-Afrika-draad hier op iex.
Snappie?

Hoe schat jij de toekomst in van AND en het verloop in 2019?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Dhrbelegger schreef op 4 januari 2019 10:54:

[...]
Hoe schat jij de toekomst in van AND en het verloop in 2019?
AND heeft nog een aardige (relatief dan) cash-positie, waarmee ze het nog een paar jaar kunnen uitzingen. Met enkele opdrachtjes erbij misschien nog een paar jaar.
Veel toekomst hebben ze niet in alle mapping-geweld van tegenwoordig. Volgens mij moeten ze als de bliksem op zoek gaan naar een partner om mee te fuseren of om er door overgenomen te worden. Maar makkelijk zal dat niet zijn.

Anders gaan ze gewoon failliet, of worden ze op de valreep toch nog, maar dan voor een prikkie, overgenomen. Eerder door HERE of een tamelijk onbekende Amerikaanse club dan door Conti of TomTom.
Door private equity kan ook. Bedenk dat AND nu zwaar onder hun intrinsieke waarde noteert. Een overnemer kan er na wat ontslagrondes nog best wat cash uit strippen.
Misschien blijft de naam AND ("Absolutely No Deal") dan nog voortbestaan als lege beurshuls...

Een serieuze belegger blijft er natuurlijk vanaf. Tenzij je een aartsgokker bent.

Dhrbelegger
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 7 januari 2019 06:23:

[...]
AND heeft nog een aardige (relatief dan) cash-positie, waarmee ze het nog een paar jaar kunnen uitzingen. Met enkele opdrachtjes erbij misschien nog een paar jaar.
Veel toekomst hebben ze niet in alle mapping-geweld van tegenwoordig. Volgens mij moeten ze als de bliksem op zoek gaan naar een partner om mee te fuseren of om er door overgenomen te worden. Maar makkelijk zal dat niet zijn.

Anders gaan ze gewoon failliet, of worden ze op de valreep toch nog, maar dan voor een prikkie, overgenomen. Eerder door HERE of een tamelijk onbekende Amerikaanse club dan door Conti of TomTom.
Door private equity kan ook. Bedenk dat AND nu zwaar onder hun intrinsieke waarde noteert. Een overnemer kan er na wat ontslagrondes nog best wat cash uit strippen.
Misschien blijft de naam AND ("Absolutely No Deal") dan nog voortbestaan als lege beurshuls...

Een serieuze belegger blijft er natuurlijk vanaf. Tenzij je een aartsgokker bent.

Ok, dank.. Ik als gokker zag inderdaad dat het bedrijf wel aantrekkelijk gewaardeerd is/was. Outlook is daarentegen niet heel rooskleurig.
wieweet
0
Ik ga vanaf nu AND wel een beetje in gaten houden. Echter nadeel is dat er weinig volume in het aandeel zit.

vrgr
921 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront