TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Dutchy Ron
0
Het zou TT sieren een update te geven nav de grote plannen van Daimler Trucks in de US in 2019 met L4
holenbeer
4
Voor in ons collectieve sprookjesboek: er is hier afgelopen jaren al gespeculeerd op een optie die Apple misschien zou hebben om TT te kopen:
- TT krijgt data van Apple
- TT levert kaarten aan Apple
- Apple probeert zelf kaarten te maken, maar heeft als 'verzekering' een optie tot koop van TT, of in elk geval de kaartenfabriek, voor als het ze zelf niet lukt

Stel er was zo'n optie en die liep tot 2019? Dan zou het slim zijn om vooruitlopend op 2019 te zorgen dat je bedrijf/de kaartenfabriek verkoopklaar is voor andere gegadigden, als Apple de optie niet licht. Dus TTT in de etalage zetten, zodat je de cash hebt om het zelf van de beurs te halen als Apple of anderen niet genoeg bieden voor de kaartenfabriek
Energy
1
Hoezo dankzij tt? Is het wellicht of zeker?

quote:

Dutchy Ron schreef op 7 januari 2019 18:23:

Live Daimler Trucks presentatie over L4 (dankzij TT), te beginnen op de US snelwegen

www.ttm.nl/nieuws/live-daimler-trucks...
[verwijderd]
0
quote:

DD12 schreef op 7 januari 2019 19:14:

Waar is Justin???
geen bereik, onderweg naar Las Vegas
bezinteergebelegt
0
quote:

Sunshine Band schreef op 7 januari 2019 19:20:

[...]
geen bereik, onderweg naar Las Vegas
Gaat ie gokken ?
jessebrown
0
CES: Bosch will führende Rolle bei autonomen Fahrzeugen und IoT einnehmen

Montag, 07.01.2019 19:48 von dpa-AFX





Bosch-Schriftzug auf einer alten Maschine. pixabay.com
LAS VEGAS (dpa-AFX) - Bosch strebt eine weltweit führende Rolle bei der Entwicklung autonom fahrender Autos und der Vernetzung von smarten Gegenständen und Sensoren (Internet of Things, IoT) an. Auf der Elektronikmesse CES in Las Vegas präsentierte der deutsche Technologiekonzern ein neuartiges Konzept-Shuttle als "Weltpremiere". Solche Fahrzeuge würden ab 2020 das Straßenbild in vielen Metropolen prägen, sagte Markus Heyn, Mitglied der Bosch-Geschäftsführung.

Bosch will mit dem Konzeptfahrzeug nicht nur die Sensoren und andere elektronische Komponenten vorführen, die Bosch für die Herstellung autonom fahrender Autos bereitstellen kann. Das Unternehmen zeigt auf der CES auch ein Komplettangebot an Mobilitätsdiensten - etwa zum Buchen der Fahrzeuge oder Lösungen für die Suche nach einem Parkplatz. "Das Konzept zahlt auf unsere Vision einer möglichst emissionsfreien, unfallfreien und stressfreien Mobilität ein", sagte Heyns am Montag.
Als einer der weltweit führenden Automobilzulieferer befindet sich Bosch gerade in einem tiefgreifenden Wandlungsprozess. So hat die Dieselkrise in den Bosch-Werken im saarländischen Homburg und im bayerischen Bamberg Stellen gekostet. Gleichzeitig versucht der Technologiekonzern, neue Geschäftsfelder zu entwickeln.
Auf der CES betonte Bosch auch das Geschäftspotenzial im Bereich der Vernetzung smarter Gegenstände. Bosch habe mehr als 270 IoT-Projekte aus Bereichen wie Mobilität, Smart Home, Smart Cities oder Landwirtschaft über die eigene IoT-Cloud realisiert. Die Zahl der Sensoren und Geräte, die über die Bosch IoT Suite vernetzt sind, sei gegenüber dem Vorjahr um nahezu 40 Prozent auf 8,5 Millionen gestiegen./chd/DP/he
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 7 januari 2019 19:09:

Voor in ons collectieve sprookjesboek: er is hier afgelopen jaren al gespeculeerd op een optie die Apple misschien zou hebben om TT te kopen:
- TT krijgt data van Apple
- TT levert kaarten aan Apple
- Apple probeert zelf kaarten te maken, maar heeft als 'verzekering' een optie tot koop van TT, of in elk geval de kaartenfabriek, voor als het ze zelf niet lukt

Stel er was zo'n optie en die liep tot 2019? Dan zou het slim zijn om vooruitlopend op 2019 te zorgen dat je bedrijf/de kaartenfabriek verkoopklaar is voor andere gegadigden, als Apple de optie niet licht. Dus TTT in de etalage zetten, zodat je de cash hebt om het zelf van de beurs te halen als Apple of anderen niet genoeg bieden voor de kaartenfabriek
Zouden ze zo'n optie af kunnen sluiten zonder dit openbaar te maken?
[verwijderd]
0
quote:

Kopjethee schreef op 7 januari 2019 14:29:

[...]
Als ik als Annie M.G. even tussentijds mag reageren.....

Met de opbrengst van Telematics gaat TT aandelen inkopen en afstempelen.
bv Verkoop Telematics = €1.057.500.000 ofwel €4 p/a.
Dan kan TT 100.000.000 aandelen inkopen voor €10 of 80.000.000 voor €12,50 of 66.666.666 voor €15.

Dat laatste lijkt me een zeer goed idee :)
Zo blijven er 168.000.000 aandelen over. Goed voor de koers en de wpa.

Keep reaching for the stars but with your feet on the ground.

Volgens mij mag de opbrengst van TTT niet gebruikt worden om eigen aandelen in te kopen..
[verwijderd]
0
quote:

TKR schreef op 7 januari 2019 20:18:

[...]
Volgens mij mag de opbrengst van TTT niet gebruikt worden om eigen aandelen in te kopen..
Waarom niet?
jessebrown
1
hyperdrive
Ride-Pooling Gets a Social Makeover With New App From HERE
By Christoph Rauwald
?7? ?januari? ?2019? ?18?:?00? ?CET
Mapping firm bets riders will connect with people they know
HERE, owned by Daimler, BMW, Audi, aims to blunt Uber, Lyft

The SoMo app. Source: HERE Technologies
SHARE THIS ARTICLE
Share
Tweet
Post
Email
In this article
CL1
WTI Crude
48.88USD/bbl.+0.92+1.92%
0084207D
UBER TECHNOLOGIES INC
Private Company
0812823D
LYFT INC
Private Company
DAI
DAIMLER AG
47.31EUR+0.20+0.42%
RBOS
ROBERT BOSCH GMBH
Private Company
HERE Technologies, the automotive mapping company controlled by three German carmakers, is giving ride-pooling a new twist with an app that makes it easier for friends to share a trip to work, games or concerts.

The app, dubbed SoMo, aims to tap the power of social networks by matching drivers and riders with people they know, rather than at random, according to a statement Monday at the CES technology trade show in Las Vegas. The app also gives individual riders choices like buses, trains and commercial ride-sharing services.

Car-pooling, encouraged by policy makers since the oil shocks of the 1970s, never caught on in big numbers, as drivers resisted sharing their commute with strangers. App-based products have given the idea new life, though some riders have been reluctant to partake. HERE is betting that tying together people who know each other or have similar interests will help SoMo overcome those concerns, said Liad Itzhak, the head of HERE’s mobility unit.

“It was often more like a platform for hitchhiking,” Itzhak said in a phone interview. “The cost for the driver is very high, and you lose flexibility and sometimes privacy,” he said.

If it catches on, the app could help keep companies like Uber Technologies Inc. and Lyft Inc. from dominating the future of transportation, while reducing congestion on city roads, Itzhak said.
SoMo also ties into a provider network called the HERE Mobility Marketplace that the Amsterdam-based company announced a year ago at CES. Individuals can search for rides on commercial taxi and ride-sharing services, as well as public transportation or bike-share programs.

This feature will put SoMo into competition with a number of digital upstarts like Israel’s Moovit and Daimler AG-owned Moovel Group GmbH that are aiming to better organize the array of choices consumers now have to get around without their own cars. SoMo can also serve as classic navigation system offering turn-by-turn guidance and traffic updates.
Mobility preferences are changing rapidly as younger consumers embrace more flexible transportation options and feel less urge to own vehicles themselves. At the same time, cities across the globe are seeking to curb traffic and improve air quality. The changes are scrambling old divisions between industries, pitting carmakers against technology companies and traditional taxi services.

HERE, whose main business is onboard navigation in cars, was purchased by Daimler, BMW AG and Volkswagen AG’s Audi unit for 2.5 billion euros ($2.9 billion) in 2015 from Nokia Oyj. Intel Corp. and German car-parts giants Continental AG and Robert Bosch GmbH have since joined the consortium.
HERE’s mobility efforts are completely separate from its stakeholders, Itzhak said
[verwijderd]
0
Beetje copycat gedrag van HERE.

Moeilijk verhaal om nu nog UBER en Lyft in te willen halen.
jessebrown
0
OLATHE, Kan.--(BUSINESS WIRE)--
Garmin International, Inc., a unit of Garmin Ltd. (GRMN), today announced an integral collaboration with German automobile company Daimler AG to bring its trusted wearable technology into Mercedes-Benz vehicles as the outcome of their Fit & Healthy project first shown at CES 2017. Thanks to this new joint effort, Daimler will introduce a Mercedes-Benz branded version of the Garmin vívoactive® 3 GPS smartwatch to Mercedes-Benz vehicle owners, and provide well-being features that monitor their stress levels and heart rate data once the watch is connected to the Mercedes me mobile application. Garmin will showcase many of its automotive OEM products, including the customized Mercedes-Benz vívoactive 3 integration, in booth #30342 at this year’s Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, Jan. 8-11.
“We are excited to bring our expertise in wearable technology into Mercedes-Benz vehicles via the ENERGIZING Package options,” said Matt Munn, Garmin automotive OEM managing director. “Our popular vívoactive 3 GPS smartwatch can deliver some of the driver’s key health metrics, including wrist-based heart rate, to the Merdeces-Benz User Experience. Once the information is compiled, drivers will be presented with customized recommendations for enhancing their well-being directly from the system.”
The ENERGIZING Packages introduce adaptive comfort and infotainment systems to help reduce weariness or stress. Heart rate and stress data is sent directly from the vívoactive 3 to the Mercedes me-App thanks to the Garmin Health Companion SDK, a software solution that enables real-time biometric data to stream to mobile applications. The Mercedes app can also utilize the vast range of all-day wellness data that is tracked by the vívoactive 3 and delivered through the Garmin Health API, allowing the ENERGIZING Package solution to have a better picture of the driver’s well-being to improve the overall experience.
For example, drivers will have the option to select potentially less stressful routes directly from the navigation system. Some of the conceivable capabilities of the infotainment system can extend to provide stimulating or soothing music to suit the driver’s mood on the road, new-type seat massages, matching climate control, and the ability to manipulate fragrance and suitable ambience lighting within the vehicle. These options are currently evaluated in research studies between Daimler AG and Garmin to show how to use vital parameters appropriately not only in terms of well-being, but also to help encourage road awareness.
In addition to providing heart rate data and a driver’s stress level, the vívoactive 3 GPS smartwatch will be exclusively modified for Mercedes-Benz customers with custom branded materials and display screens. The Garmin vívoactive 3 is one of the company’s flagship smartwatches and is packed with features that include built-in indoor and outdoor sports apps, smart notification alerts delivered right to the wrist, and a contactless payment solution to make secure payments from the watch thanks to Garmin Pay™.
The Mercedes-Benz vívoactive 3 will be available globally through Mercedes-Benz dealerships in March.
Garmin OEM provides user-friendly products that are not only sought after for their compelling design, superior quality and best value, but they also have innovative features that enhance the lives of our customers. To learn more visit, auto-oem.garmin.com.
For decades, Garmin has pioneered new GPS navigation and wireless devices and applications that are designed for people who live an active lifestyle. Garmin serves five primary markets, including automotive, aviation, fitness, marine, and outdoor recreation. For more information, visit Garmin's virtual pressroom at garmin.com/newsroom, contact the Media Relations department at 913-397-8200, or follow us at
[verwijderd]
0
quote:

Kopjethee schreef op 7 januari 2019 20:21:

[...]
Waarom niet?
Statuten bepalen dat dit via AVA moet.
[verwijderd]
0
quote:

Makita schreef op 7 januari 2019 20:41:

[...]
Statuten bepalen dat dit via AVA moet.
Die is medio april.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

~Justin~ schreef op 4 januari 2019 15:44:

[...]
...
Je weet bovendien dat bij semi-autonoom rijden de omzetten (behalve van 1 deal met Volvo trucks rond fuel management) vanaf 2021 pas echt loskomen. Dus er zullen veel deals te sluiten zijn, aangezien de deals meestal zo'n 2 a 3 jaar voorlopen om het moment dat de auto's op de markt komen. Dat zullen dan deals zijn die geen impact hebben op resultaat 2019, de deals die daar invloed op hebben zijn degenen getekend tot en met 2017 en de content deals die vrijwel direct ingaan. Zo lijkt de traffic deal met BMW er eentje die vrij direct in kan gaan, daar is geen nieuw model release voor nodig.
@Justin, ik kom hier nog even op terug.
In een interview zei HG inderdaad dat er nu een klant is voor HD-maps voor gebruik op ADAS level 1+2 bij vrachtwagens.

Jij schrijft dat dat Volvo is. Wat is je bron, hoe kom je daaraan?
Ik zat meer aan Daimler te denken, of Paccar (eigenaar van o.a. Daf-trucks). Zou qua omvang en productiecijfers van deze bedrijven beter kloppen met de half miljoen vehicles in dit persbericht:
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Paccar zou misschien die nieuwe met geheimzinnigheid omgeven Amerikaanse klant kunnen zijn?

Beperktedijkbewaking
1
quote:

VeniVidiMerui schreef op 6 januari 2019 16:29:

...
Verder bewijst men sowieso (opnieuw) de juiste partnerships aan te kunnen gaan (Denso, Delphi). De partnership met Delphi wordt overigens ook weer flink onderschat. Daar komt zometeen een oplossing uit die gewoon aantoonbaar een bepaalde besparing oplevert en er is de komende jaren echt geen enkele andere maps partij die dit kan evenaren, simpelweg vanwege de HD Maps coverage van TomTom.
Start-ups kunnen wel (een vorm van) HD Maps maken maar dat is dan beperkt tot een bepaald gebied waar ze testen/actief zijn. Het is voor die partijen vervolgens gewoon niet rendabel heel de wereld te gaan mappen (de investering die dit vergt wordt hier ook onderschat; je kan de technologie wel hebben maar zorg vervolgens maar eens dat jouw technologie ook in genoeg voertuigen zit om vrijwel alle wegen in de hele wereld te beslaan; zelfs met ongelimiteerd budget kost dit je een paar jaar).
Zo is het, AB.
Zelf schreef ik er op 20 dec in de hype-cycledraad dit over:

Het gaat om een echte massafabriek, met wereldwijde dekking. Tesla c.s. kunnen lullen wat ze willen, de enige clubs die er verstand van hebben zijn Google op hun manier, TomTom en misschien een beetje HERE.
Huang van Nvidia begrijpt dat, hij was niet voor niks zo hartelijk voor Alain de Taeye, de man die al 25 jaar geleden begreep hoe je kaarten voor het de hele wereld moest digitaliseren.

Samenvattend: Tesla en vele startups en jan-en-alleman begrijpen de techniek. TomTom begrijpt massaproductie.


4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront