TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2018

5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 268 269 270 271 272 273 274 275 276 » | Laatste
Juun
0
quote:

BENZZ schreef op 29 december 2018 13:38:

www.iex.nl/Premium/Adviezen/288249/Au...

lezen en wel nu, als je het lezen wilt en opslaan, want als Henk ziet dat je een premium artikel hier plaatst haalt hij het eraf.
Meryntje
1
quote:

Juun schreef op 29 december 2018 14:27:

[...]
lezen en wel nu, als je het lezen wilt en opslaan, want als Henk ziet dat je een premium artikel hier plaatst haalt hij het eraf.
Dank Juun!!

Hartelijke groeten uit Schildwolde.
Juun
1
Op de 1e persdag, 6 januari, heeft Nvidia een event gepland staan. ca 2 jaar geleden deed Alain het heel goed op het podium naast Jensen Huang, de CEO van Nvidia. Wellicht dat ze weer samen een optreden hebben om de innige banden nog eens aan te halen en voor de buitenwereld onder de aandacht te brengen.

www.ces.tech/event/NVIDIA-News-Confer...
tatje
0
Vaker lees ik !

Harold gaat de rest van TT niet verkopen, als hij het geld aan cash en van TTT maar niet in de REST steekt.

gvanmaarum schreef op 16 okt 2018 naar aanleiding van een interview 16 okt 2018 in de Telegraaf het volgende :

200 cash en als de verkoop van TTT doorgaat, kan dat een aanzienlijk bedrag opleveren.
We moeten dan met de aandeelhouders praten wat we er mee gaan doen, aldus Harold Goddijn.
Wachten op de AVA april 2019 of eerder een BAVA.

WE ZIJN NIET OPZOEK NAAR OVERNAMES !!!!!

DUS GEEN OVERNAMES MEER. ?????

Tatje:

Komt er nog een BAVA of AVA waar de besteding van de cash en TTT centen, aan de orde komt.

Geen overnames aldus Harold Goddijn.
Geen dividend aldus Tatje.

Gewoon mijn mening en geen advies.

Kan toch maar 1 ding betekenen !!

www.telegraaf.nl/financieel/2684869/t...
Juun
1
Zowel Here als TT staan op de CES, beide in de categorie Consumer Technologie. Het is niet anders, maar met een afgeronde transitie op zak zou je denken dat een andere titel meer op zijn plaats is.

Here pakt wel groter uit op de CES dan TomTom, meer een premium plek op de beurs, maar zo te zien hebben ze geen spreektijd gereserveerd (wellicht hebben ze geen nieuws te melden, en staan ze er alleen (een beetje krampachtig) voor behoud van marktaandeel).

Audi en Mercedes zijn er trouwens ook, net als Toyota. Maar goed, feitelijk hoef ik hier niet de hele beursagenda voor jullie uit de doeken te doen, ik had voor mezelf geprobeerd om te kijken of ik wellicht interessante verbanden tussen de beursdeelnemers kon leggen. Maar ja, het zijn er rond de 1000 als ik de lijst zo zie, dus dat is onbegonnen werk.

ces19.mapyourshow.com/7_0/alphalist.c...
Juun
1
Dit blijft toch ook wel bijzonder en curieus op de website van TT:

corporate.tomtom.com/investors/shareh...

Waarom? vraag je je dan af ! Waarom? Wie wil je tegen het hoofd stoten? Wil je als TT zijnde nog eens extra benadrukken, dat je met een bijna 100% waarschijnlijkheid, hier een zekerheid kunt krijgen dat je hoe dan ook op verlies staat met je belegging in TT. Waarom strooit TT zout in de wonden, waarom strooit TT niet met dividend?

Maar goed, over een paar maanden zijn we wellicht ontdaan van alle ergernis.
pwijsneus
0
quote:

Juun schreef op 29 december 2018 14:59:

Zowel Here als TT staan op de CES, beide in de categorie Consumer Technologie. Het is niet anders, maar met een afgeronde transitie op zak zou je denken dat een andere titel meer op zijn plaats is.

Here pakt wel groter uit op de CES dan TomTom, meer een premium plek op de beurs, maar zo te zien hebben ze geen spreektijd gereserveerd (wellicht hebben ze geen nieuws te melden, en staan ze er alleen (een beetje krampachtig) voor behoud van marktaandeel).

Audi en Mercedes zijn er trouwens ook, net als Toyota. Maar goed, feitelijk hoef ik hier niet de hele beursagenda voor jullie uit de doeken te doen, ik had voor mezelf geprobeerd om te kijken of ik wellicht interessante verbanden tussen de beursdeelnemers kon leggen. Maar ja, het zijn er rond de 1000 als ik de lijst zo zie, dus dat is onbegonnen werk.

ces19.mapyourshow.com/7_0/alphalist.c...
De CES is traditioneel wel de plek om nieuwe deal/samenwerkingen aan te kondigen. Staat dus genoteerd in de agenda.

Verder is het afwachten hoe het gaat aflopen met de verkoop van Telematics. Verwacht zelf dat we daar 6 februari bij de FY cijfers en outlook voor het eerst iets over gaan horen.

Hopelijk zit het algemeen beurssentiment mee, en gaan we knallen in 2019! Het jaar 2018 werd gekenmerkt door een pak slaag van Apple die aankondigde eigen mapdata te verzamelen, The Alliance die met Google in zee ging, en nog een eigen doelpunt door in een zinnetje bij de Q3 cijfers te vermelden dat Volvo ook is overgestapt. Een jaar om snel te vergeten, en de vraag na deze dollemansrit is of de beurs wel de juiste plek is om genoteerd te staan voor TomTom.
[verwijderd]
2
Ik ben een meelezer met nog een kleine pluk voor de eind- story.

Ik wens iedereen een mooi 2019 met een deal waar iedereen vrede mee kan hebben.

groet,

Tini
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 29 december 2018 14:27:

[...]
lezen en wel nu, als je het lezen wilt en opslaan, want als Henk ziet dat je een premium artikel hier plaatst haalt hij het eraf.
Hij plaatst toch alleen de link Juun, niet de text van het artikel, wat is daar in de ogen van iex mis mee?
marijke m
1
@ PWijsneus, voor 2e week jan. moeten de biedingen bij Barclays binnen zijn!
Dan zullen we toch wel iets horen zeker?

@ Tini, heb jij winst gepakt op een deel van je positie?
Ik zit er volle bak in!

Hoop mijn verlies op de opties van 2016, waar ik in Amsterdam over vertelde, ruim goed te maken.
boem!
0
quote:

janrobert schreef op 29 december 2018 14:49:

Wat dan
Ja wat doe je met 1,5 miljard aan harde cash.

Heerlijke gedachte aan de vooravond van een stijgende rente waardoor je meer winst kan boeken ipv meer kosten zal moeten dragen door een schuldpositie.

Ook TT zal gaan voor het maximaal haalbare en dat houd in:
1: Investering in nieuwe activiteiten
2: Dividenduitbetaling
3: Aandeleninkoop
4: Het geld als belegging aanhouden.

De keuze zal sterk worden bepaald door de plannen die men voorheeft met A&E.
Is het de keuze van alle FFF om na TTT en Consumer ook A&E te verkopen of ziet man in een zelfstandig A&E al of niet met partners meer mogelijkheden.

Optie 1 tw investering in nieuwe activiteiten is een gepasseerd station en wordt duidelijk tegengesproken door HG.

Dividend ga je pas uitkeren indien je de overtuiging hebt als bedrijf dat er geen betere aanwending kan worden gegeven aan overtollige kas.
Dat er sprake is van overtollige kas moge duidelijk zijn door de aanwas van de kas in de afgelopen investeringsjaren.

Aandeleninkoop stuwt de toekomstige EPS en heeft als bijkomend voordeel, dat je het aantal aandeelhouders substantieel kan verminderen.

Dat de FFF allen tegen de pensioengerechtigde leeftijd lopen zegt niet zoveel zie WB etc.
Dat met name buiten HG de directe betrokkenheid bij de overige FF ontbreekt doet mij vermoeden dat zij wel eens boter bij de vis willen zien en dat zij bereid zijn hun belang geheel of voor een groot gedeelte tegen een goede prijs te verkopen. Ook HG zal na alle inspanningen wel bereid zijn voor de juiste prijs zijn belang te verminderen.
Anders ligt dat volgens mij bij JdM zijn gedachten en strategie krijgt steeds meer kleur met verschuiving richting HighTech en verkoop TTT.

Dividendbetaling heeft enkel zin als koersondersteuning als je pretendeert een weduwen en wezenfonds te zijn en dat dividend jaarlijks uitkeert en dan liefst nog oplopend: een eenmalig superdividend heeft meer iets weg van een wanhoopsactie en is ook fiscaal gezien niet interessant.

IK schat in dat er maar twee opties overblijven.
1) JdM em HG bezwijken voor een KO bod op A/E en gaan accoord met verkoop van geheel TT.
2) JdM en HG willen wel door maar beseffen dat er dan aan de structuur van aandeelhouders het nodige zal moeten veranderen.

Een aandeleninkoop kan daar de eerste zet in zijn.
Met een oorlogskas van 1,5 miljard en een kapitaalwaarde van 1,7 miljard kan je veel bereiken.




pwijsneus
0
quote:

marijke m schreef op 29 december 2018 16:08:

@ PWijsneus, voor 2e week jan. moeten de biedingen bij Barclays binnen zijn!
Dan zullen we toch wel iets horen zeker?

@ Tini, heb jij winst gepakt op een deel van je positie?
Ik zit er volle bak in!

Hoop mijn verlies op de opties van 2016, waar ik in Amsterdam over vertelde, ruim goed te maken.

Klopt Marijke, ik weet alleen even niet welke tijdlijn we hier nu moeten aanhouden. Ik heb over die 2e week van januari ook gelezen in ik dacht de DFT. TMT zegt weer wat anders, en TomTom zelf had het in de Q3 conference call over;

CFO: I would also like to reinforce Harold's message regarding the potential sale of Telematics. There isstrong interest, the processison schedule, and
we'll provide additional information in the near term, though not later than next quarter


Op 15 November lees ik weer in het FD en DFT van de CEO:

Topman Harrold Goddijn verwacht een deal in het eerste kwartaal van volgend jaar te kunnen beklinken.

Dus, ik hou het maar even op de FY results, maar eerder mag ook. En het eerste kwartaal loopt tot 31 maart. We'll see.

Grote vraag is wat nu in hemelsnaam de strategie wordt van TomTom, en wat het gaat doen met die cash.

Gezien de wilde rit op de beurs - en het meerdere malen aangeven dat met de aandeelhouders overlegt gaat worden wat met de opbrengst van TTT mag gaan gebeuren, zou wat mij betreft een delisting van de notering een win-win situatie zijn voor het bedrijf, en de aandeelhouders.

Het bedrijf kan 100% van de aandacht leggen op de bedrijfsvoering, in plaats van in elk interview tot in den treuren vragen te moeten beantwoorden hoe ze het gaan winnen van Google, wanneer de CEO nu eens gaat stoppen of wanneer het bedrijf overgenomen gaat worden. De aandeelhouders zijn hier blij mee, omdat het is verlost van het grillige koersverloop van dit aandeel.

Zou een prima plan zijn, maar zelfstandig verder gaan met een flinke cashpile is natuurlijk ook nog een optie. We gaan het volgend jaar allemaal wel meemaken.

Ik gun iedereen - founders en aandeelhouders - een hele mooie uitkomst in ieder geval.

[verwijderd]
0
quote:

marijke m schreef op 29 december 2018 16:08:

@ PWijsneus, voor 2e week jan. moeten de biedingen bij Barclays binnen zijn!
Dan zullen we toch wel iets horen zeker?

@ Tini, heb jij winst gepakt op een deel van je positie?
Ik zit er volle bak in!

Hoop mijn verlies op de opties van 2016, waar ik in Amsterdam over vertelde, ruim goed te maken.

Op de laatste verkoop een euro per deel
Dit deel op 7.60 aangekocht en laat het los als het een tientje aantikt.

Ik ga in de veilige modus met TT.

ik hoop dat jij er goed uit gaat springen en wens je een mooi 2019!

groet,

Tini
marijke m
1
@ Tini, voor jou ook een goed 2019, vooral veel gezondheid. Hoop dat het goed blijft gaan met Henk.
marijke m
0
@pwijsneus, het blijft lekker mistig, zoals we van TT gewend zijn. We zullen het zien.
[verwijderd]
1
[quote alias=marijke m id=11329456 date=201812291608]
@ PWijsneus, voor 2e week jan. moeten de biedingen bij Barclays binnen zijn!
Dan zullen we toch wel iets horen zeker?

/quote]

Dat is geen bericht vanuit TomTom of Barclays, dat zijn maar wat speculaties en aannames van een krant en overgenomen door kleine bellegers.

Het enige wat Harold heeft gezegd is dat hij verwacht (geen zekerheid) dat TTT in het eerste kwartaal van 2019 verkocht zal zijn. Dat is uiterlijk 31 maart en is een verwachting, geen zekerheid en ik vind persoonlijk de betrouwbaarheids factor van Harold beneden die van Jokkebrok Pinokkio liggen.
[verwijderd]
0
quote:

Openbaringen schreef op 30 december 2018 02:32:

[quote alias=marijke m id=11329456 date=201812291608]
@ PWijsneus, voor 2e week jan. moeten de biedingen bij Barclays binnen zijn!
Dan zullen we toch wel iets horen zeker?

/quote]

Dat is geen bericht vanuit TomTom of Barclays, dat zijn maar wat speculaties en aannames van een krant en overgenomen door kleine beleggers.

Het enige wat Harold heeft gezegd is dat hij verwacht (geen zekerheid) dat TTT in het eerste kwartaal van 2019 verkocht zal zijn. Dat is uiterlijk 31 maart en is een verwachting, geen zekerheid en ik vind persoonlijk de betrouwbaarheids factor van Harold beneden die van Jokkebrok Pinokkio liggen.
boem!
4
Het tweede verhaal uit het grote sprookjesboek Tomtom met de titel:

" De geslaagde coupe van John de Mol"

JdM zit op de achterbank, likkend aan zijn lolly, prachtige conceptverhalen te vertellen over de toekomst van Tomtom waarin hij een bedrijf afschildert dat gerund werd door samenwerkingspartners van wereldformaat.
De chauffeur van de limousine tw HG ook behept met een groot ego had niet veel op met deze inmenging in de te volgen koers. Hij was tenslotte de man die navigatie op de kaart had gezet en ging een showman hem nu vertellen hoe je een navigatiebedrijf moest runnen, in veel gevallen sloot hij de conversatie af door het raam in de cabine te sluiten.

Die houding veranderde toen JdM de lolly wegdeed en zijn rekenmachine te voorschijn toverde.
Hij schetste het probleem van de aandeelhoudersstructuur met een te groot belang bij FF en het ongemak van veel kleine aandeelhouders. Hij gaf aan dat het voor partijen van wereld formaat onmogelijk was een redelijk belang op te bouwen via de beurs zonder de koers als een raket in de hoogte te laten schieten.

Toen hij daarna aangaf wel mogelijkheden te zien om enerzijds die wereldpartijen daadwerkelijk te laten participeren tegen een faire prijs maar tevens aangaf dat er voor HG naast een hele bom duiten ook een rol was weggelegd in die nieuwe constructie was HG om.

Hij besloot om zelf ook plaats te nemen op de achterbank en het gesprek aan te gaan met JdM.
In grote lijnen kwam de visie van JdM erop neer, dat A&E pontificaal in de etalage moest worden gezet waarbij er naast JdM en HG die 15% zouden behouden men op zoek moest naar 3 andere grootaandeelhouders van wereldformaat voor eenzelfde percentage waarna men de overige 25% kon laten bij overige FF en de freefloat.
HG was om en realiseerde zich, dat voor een echte doorbraak hij de steun diende te verwerven van die wereldspelers omdat die uiteindelijk bepalen of en in welke mate er gebruik gemaakt van de deeloplossing die TT op het gebied van HDmaps biedt.

Ook voor de uitvoering van dat plan had JdM al een grootse spektakelshow in gedachten.
Als eerste horde moest de grote freefloat verminderd worden. Om deze groep uit te kopen diende men een inkoopprogramma te starten dat er ongemeen aantrekkelijk uit zou zien.
Niet wars van enig showgevoel stelde JdM voor om daarvoor 15 euro per aandeel te nemen. Het argument van HG dat daarvoor domweg de middelen ontbraken werd door JdM gepareerd met het voorstel om daarvoor TTT te gebruiken.

De contouren van het uiteindelijke plaatje werd ook HG steeds duidelijker.
Juist omdat aan het inkoopprogramma een plafond wordt toegekend van 800 mio en hoewel de beperking dat deze aanbieding alleen geldt voor aandeelhouders uit de freefloat wordt de kans dat deze optie volledig wordt uitgeoefend groot geacht door de premie van 100% op de bestaande beurskoers.
Op deze manier resteert er een TT dat bestaat uit Consumer, A&E en een kaspositie van 235 mio + 1,265 TTTverkoop - 800 mio aandeleninkoop = 700 mio.
Deze omtrekkende beweging heeft geen ander doel gehad dan om de BU A&E meer uit te laten lichten en de aandelenverhouding meer in een gewenst evenwicht en controle te krijgen.
Na de inkoop van 53 mio aandelen van de freefloat resteren er 180 mio aandelen die bij een huidig percentage van JDM ad 10% bestaat uit JdM 23 mio, HG 26 mio, FF 77 mio en freefloat 54 mio.

De grote vraag bij het vervolg van dit sprookje is of men 3 partijen van wereldformaat bereid vindt om een aandeel van 15% in A&E te nemen tegen een prijs die voldoende is om de gedane ontberingen met het aandeel uit het verleden teniet te doen.

JdM en HG komen samen overeen, dat voor hen een waarde van heel TT ad 5,4 miljard daaraan voldoet.(30 euro per aandeel).
TT excl A&E wordt getaxeerd op de kas ad 700 mio en Consumer op 100 mio waardoor de waarde van A&E wordt vastgesteld op 4,6 miljard.
HG en JdM peilen eerst de bereidheid bij overige FF om afstand te doen van het overgrote deel van hun positie aan 30 euro.
De voorgeschotelde 780 mio(2*) cq 750 mio heeft hun instemming terwijl ook HG en JdM zelf ook oren hebben naar een veiligstelling van 330 mio voor HG en de 240 mio voor JdM. Daarnaast verwachten ze bij de freefloat geen enkel probleem en indien de freefloat volledig afscheid zou willen nemen met alle 54 mio nog resterende aandelen zijn er bij FFF nog voldoende aandelen over om desgewenst de 15 mio aandelen freefloat aan te vullen.

Hun aandacht kwam daarmee volledig te liggen bij het polsen van de gedroomde kandidaten.
Zijn er een aantal van hen bereid in een hecht samenwerkingsverband te stappen met als basis de door A&E ontwikkelde tools voor locatie, traffic en SDC.
Zijn zij daarvoor bereid 15% van 4,6 miljard ofwel 690 mio op tafel te leggen.

Die gesprekken lopen nog en er is nog geen uitsluitsel.
Ik schat de voortgang positief in omdat Microsoft zowel als Apple, Baidu en Uber nu al diensten van TT afnemen en indien zij voornemens waren die diensten op en grotere schaal te gaan afnemen is deze propositie een no-brainer zeker in het licht van de snelheid waarmee nu wordt geopereerd in dat segment.

Bij het uitblijven van de eerste stap van aandeleninkoop tegen 15 euro na verkoop van TTT weten we dat de tweede stap niet gemaakt wordt door gebrek aan belangstelling bij betrokken partijen.




5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 268 269 270 271 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.576
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront