PostNL « Terug naar discussie overzicht

Post NL November/December 2018

10.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 ... 529 530 531 532 533 » | Laatste
pielsje
0
En Post valt weer negatief op:

’Pakketbezorgers maken straat onveilig’

Bron: telegraaf
[verwijderd]
0
quote:

pielsje schreef op 24 december 2018 08:06:

En Post valt weer negatief op:

’Pakketbezorgers maken straat onveilig’

Bron: telegraaf
Heb uit nieuwsgierigheid het artikeltje gelezen. Niet een keer komt PostNL er in voor! Het gaat over pakketbezorgers!
pielsje
0
quote:

Ritageld schreef op 24 december 2018 08:14:

[...]
Heb uit nieuwsgierigheid het artikeltje gelezen. Niet een keer komt PostNL er in voor! Het gaat over pakketbezorgers!
Oh, en dat doet Post.nl niet, sorry Rita

kijk nou wat ik vind op de site:

Gemakkelijk, Veilig & Voordelig. Verstuur je pakket vandaag nog met PostNL!

Dat zijn andere pakketten natuurlijk
Toekomstbeeld
1
quote:

pielsje schreef op 24 december 2018 08:06:

En Post valt weer negatief op:

’Pakketbezorgers maken straat onveilig’

Bron: telegraaf
Postnl komt niet voor in het artikel. Ups wel.

Mooie oproep vd telegraaf voor consolidatie in de pakketmarkt.

Prima signaal dat met het argument van verkeersonveiligheid, er minder bezorgers moeten komen.

Oplossingen: consolideren en ophaalpunten.

pielsje
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 24 december 2018 08:27:

[...]

Postnl komt niet voor in het artikel. Ups wel.

Mooie oproep vd telegraaf voor consolidatie in de pakketmarkt

Het is gewoon slechte publiciteit voor de gehele sector..
Maar ze hebben een punt, het is een grote ergernis..
[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 24 december 2018 08:27:

[...]

Postnl komt niet voor in het artikel. Ups wel.

Mooie oproep vd telegraaf voor consolidatie in de pakketmarkt.

Prima signaal dat met het argument van verkeersonveiligheid, er minder bezorgers moeten komen.

Oplossingen: consolideren en ophaalpunten.
Ophaalpunten, ja misschien als ze bij een supermarkt o.i.d. zijn. Anders krijg je honderd(en) auto's naar een ophaalpunt i.p.v. een auto naar honderd adressen.
manuss
0
Onderstaand artikel lijkt mij erg overdreven; alweer stemmingmakerij........!?!

Dat stelt Veilig Verkeer Nederland (VVN) vast, nadat er honderden meldingen van bezorgde bewoners over te hoge snelheden in woonwijken bij de vereniging binnenkwamen.

„In drukke straten komen wel veertig tot vijftig bestelbusjes per dag. Als de trend zich doorzet, zijn dat er over een jaar misschien wel zeventig tot tachtig. Zeker als meer winkels en supermarkten thuis gaan bezorgen, zal het aantal verkeersbewegingen drastisch toenemen”, voorziet VVN-directeur Alphons Knuppel.
Toekomstbeeld
0
quote:

pielsje schreef op 24 december 2018 08:31:

[...]

Het is gewoon slechte publiciteit voor de gehele sector..
Maar ze hebben een punt, het is een grote ergernis..

Vanuit ergernis komt vaak druk tot oplossing. Vandaar dat de verkeersveiligheid het onderwerp introduceert met de gewenste oplossing..... ophaalpunten@

Prima artikel en met de oplossing. Postnl zit vast achter dit artikel.
Zij hebben de meeste ophaalpunten en willen graag dat daar meer gebruik van gemaakt word.

manuss
0
Registratie
Noch de politie, verzekeraars of wegbeheerders houden een registratie bij van incidenten waar koeriers bij betrokken zijn.

„Maar iedereen ziet met eigen ogen welk gevaar ze regelmatig veroorzaken”, zegt Patrick Rugebregt van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid. „We weten alleen dat er vorig jaar 69 dodelijke ongevallen met bestelbusjes plaatsvonden.”

VVN ziet graag een betere registratie. Knuppel: „Wel is duidelijk dat 60% van de ongevallen in ons land binnen de bebouwde kom valt en als je weet dat er inmiddels door koeriersdiensten per jaar ruim 400 miljoen pakketjes bezorgd worden, hoef ik verder niets uit te leggen.”

UPS, één van de grootste koeriersdiensten, zegt strenge trainingsprogramma’s voor chauffeurs te hanteren. „Wij trainen hen om defensief te rijden en om hun ogen continu van spiegel naar spiegel te laten bewegen”, meldt de woordvoerder.

@) Die bestelbusjes zijn niet alleen post/pakketbezorgers! Ik denk, dat er zelfs meer andere beroepsvervoerders zijn van andere branches!
Toekomstbeeld
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 24 december 2018 08:37:

www.nrc.nl/nieuws/2018/12/24/gaat-ove...

Sandd...

Iemand toegang?
....deze vraag stellen wij ons dagelijks
Hallo, iemand toegang?
Machiavelli
2
quote:

Toekomstbeeld schreef op 24 december 2018 09:10:

[...]

Hallo, iemand toegang?
Gaat overname Sandd de koers van PostNL redden?
Deze rubriek belicht iedere maandag beursfondsen die in de belangstelling staan. Deze keer: PostNL

Sjoerd Klumpenaar

24 december 2018
De hesjes, koffie en gevulde koeken lagen al bijna klaar, maar toen de rechter half december een streep haalde door de stakingsplannen van vakbond FNV kon de directie van PostNL opgelucht ademhalen. De nieuwjaarskaarten komen, net als de cadeautjes onder de boom, dit jaar zonder stakingsvertraging aan.
De afgewende personeelsacties zijn een meevaller voor PostNL, dat het afgelopen jaar een aantal tegenslagen te verwerken kreeg. Er waren conflicten met de vakbonden, tegenvallende cijfers en een almaar dalende aandelenkoers. Na een maand vol rode getallen op het Damrak dook de koers eind vorige week zelfs onder de 2 euro, wat inhoudt dat het postbedrijf in een jaar tijd de helft van haar beurswaarde heeft verloren.
Boven dat alles hangt de veelbesproken overname van concurrent Sandd. Al het hele jaar draaien de twee - PostNL met zo’n 75 procent marktaandeel, Sandd met 25 - om elkaar heen. Beide zouden beter af zijn met een samenwerking of fusie, gezien het feit dat het steeds duurder wordt om met twee bedrijven in Nederland post te bezorgen. Het zou flink schelen als al die post straks in één kleur fietstas kan in plaats van twee.

Achter de schermen wordt nog druk gelobbyd om de deal langs toezichthouders en politiek te krijgen. PostNL zou in één klap monopolist worden in een markt waar concurrentie hoort te zijn. Maar, zo zag ook staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken, CDA) dit najaar in, meer samenwerking is onontkoombaar als we willen dat een brief binnen 24 uur na verzending op de mat ligt. Keijzer heeft de macht om de deal buiten de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om goed te keuren.
Vorige week hintte PostNL in een persbericht er ineens op dat de „consolidatie in de postmarkt” (lees: overname van Sandd) dichterbij was dan gedacht. Volgens analist William Fitzalan Howard van zakenbank Berenberg is dit voor een aantal van de grootaandeelhouders te laat. „Elke dag dat die overname langer duurt, wordt hij minder waard. Tegelijk krimpt het postvolume en wordt het bezorgen voor PostNL duurder. Dat zie je terug in de resultaten, en dat is iets waar beleggers niet vrolijk van worden.”
Voor het aandeel PostNL mocht de hint naar een overname opnieuw niet baten: het verloor vorige week weer 4,8 procent.
Is het wantrouwen van beleggers terecht? Analist Ruben Devos van de Belgische zakenbank KBC zet er vraagtekens bij. „Ik vind het verrassend dat de koers zo sterk blijft zakken. Het ziet er nu naar uit dat de markt een worst case scenario verwacht met nog verdere winstdaling.”
Volgens Devos zijn er naast de overname van Sandd wel degelijk lichtpuntjes voor PostNL en staat het bedrijf er beter voor dan haar concurrenten. „PostNL kan over 2018 een dividend uitbetalen, al moet de cashflow verbeteren om een duurzaam dividend te ondersteunen. Een jaar of drie geleden kon er helemaal geen dividend worden uitgekeerd.”
Ook analist Howard van Berenberg denkt dat het diepste punt bereikt is, mits er geen externe problemen opduiken voor PostNL. „De acties rond Kerst zijn afgewend, maar een nieuwe stakingsronde of slecht nieuws rondom de overname van Sandd kan mogelijk zorgen voor een nieuwe koersdip.”
Ook op de lange termijn zal PostNL-topvrouw Herna Verhagen, die vorige week voor nog eens vier jaar werd aangesteld, moeten laten zien dat PostNL met de toekomst mee kan. Devos hoeft niet lang na te denken waar de kansen liggen: de markt voor pakketjes. „Als PostNL die groei zonder kleerscheuren kan opvangen, zit daar zeker toekomst in”, zegt hij. Collega-analist Howard vult aan: „Van de brieven hoef je het niet te hebben in de postmarkt. Hoeveel krijg jij er nog per week? Ik niet veel.”
Sjoerd Klumpenaar
Toekomstbeeld
0
Dank aphrodite! Ab voor plaatsen.

Had op een wat meer gedetailleerd bericht gehoopt met wat getallen zoals besparingen etc.. Jammer.

Laagste punt wel bereikt, zelfs doorgeschoten, mits Sandd overname niet doorgaat.

PostNL staat er beter voor dan haar concurrenten.
[verwijderd]
0
PostNL greep de koppositie en won 2,9% vanwege de positieve signalen over de enorme drukte met bestellingen door consumenten rond de kerstdagen.
[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 24 december 2018 09:34:

Ze kunnen het nog geen 10 minuten vasthouden. Klote shorters!
Ach 33% short blaas je niet zo maar weg.
10.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 ... 529 530 531 532 533 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront