AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG december 2018

1.326 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Senior 1936 schreef op 12 december 2018 10:45:

[...]
volgens de TA ligt er pas steun op 27,66 en geeft dat nu een negatief advies. Dus ik zou maar uitkijken op bij de koers 30 callopties te gaan kopen (tenzij je tevens een putoptie gaat kopen)
Dan zouden we gewaardeerd worden aan een P/E van 5. Iets te veel van het goede denk ik.
Het is gewoonweg wachten tot een verbetering van het sentiment rondom dit aandeel.
whoiam
1
we wachten al van de 50, niet meer normaal dit, in mijn portefeuille het aandeel die het gezondst is, meest toekomst heeft, beste resultaten toond, maar wel de grootste zakker afgelopen maanden
rene66
2
quote:

NLScorpio schreef op 12 december 2018 13:25:

Gaan we weer .. hele groene beurs en AMG weer in het rood
Stuur een mail naar de AFM en dien een klacht in vanwege marktmanipulatie. Als ze heel veel mails krijgen wordt er heel misschien eens aandacht aan besteed.Tot nu toe kijken ze de andere kant uit.
Vaak wel
3
De luchtvaartsector geeft aan dat ze volgend jaar 10% meer winst zullen behalen. De IATA is erg enthousiast! En laat de luchtvaartsector nou een van AMG's belangrijkste sectoren zijn:)
lanciared
1
quote:

Arie40 schreef op 12 december 2018 14:03:

De luchtvaartsector geeft aan dat ze volgend jaar 10% meer winst zullen behalen. De IATA is erg enthousiast! En laat de luchtvaartsector nou een van AMG's belangrijkste sectoren zijn:)
Ja, Arie, maar we worden " gepingeld " door de vele shortpartijen, die de koers naar omlaag bespelen.

En zij veroorzaken dit, en hebben aldus altijd gelijk.
dutchman2020
0
Niemand van ons begrijpt dat van alle aandelen alleen AMG in het rood staat.ik geloof niet dat dit alleen marktmanipulatie is. Welke concrete cijfers zijn hierover bekend ? De oorzaak moet veel breder zijn. Helaas kan ik ook geen concrete oorzaak aangeven. de enige suggestie die ik heb laat het AMG management een onderzoek instellen door een gerenommeerd financiël expertise instelling.
[verwijderd]
0
Wat zijn dat toch voor een mongolen die onze koers naar beneden blijven stampen.
Fuck off
Bio-belegger
0
quote:

Big Elephant schreef op 12 december 2018 14:09:

Niemand van ons begrijpt dat van alle aandelen alleen AMG in het rood staat.ik geloof niet dat dit alleen marktmanipulatie is. Welke concrete cijfers zijn hierover bekend ? De oorzaak moet veel breder zijn. Helaas kan ik ook geen concrete oorzaak aangeven. de enige suggestie die ik heb laat het AMG management een onderzoek instellen door een gerenommeerd financiël expertise instelling.
Is toch echt manipulatie, vervelend maar op de langere termijn komt het echt wel goed!
NLScorpio
0
quote:

rene66 schreef op 12 december 2018 13:36:

[...]Stuur een mail naar de AFM en dien een klacht in vanwege marktmanipulatie. Als ze heel veel mails krijgen wordt er heel misschien eens aandacht aan besteed.Tot nu toe kijken ze de andere kant uit.
Ga ik zo direct doen. Volg dit aandeel al jaren maar wat er nu gebeurt is tegen alle logica in. Behalve de logica van de shorters dan. Vind het alleen zo raar dat die niet afgestraft worden door kopers. Want die zijn er op de een of andere manier ook niet ...
NLScorpio
0
quote:

rene66 schreef op 12 december 2018 13:36:

[...]Stuur een mail naar de AFM en dien een klacht in vanwege marktmanipulatie. Als ze heel veel mails krijgen wordt er heel misschien eens aandacht aan besteed.Tot nu toe kijken ze de andere kant uit.
Heb zojuist de mail verzonden met het verzoek het koersverloop en eventuele manipulatie te onderzoeken.
Just lucky
0
quote:

Big Elephant schreef op 12 december 2018 14:09:

Niemand van ons begrijpt dat van alle aandelen alleen AMG in het rood staat.ik geloof niet dat dit alleen marktmanipulatie is. Welke concrete cijfers zijn hierover bekend ? De oorzaak moet veel breder zijn. Helaas kan ik ook geen concrete oorzaak aangeven. de enige suggestie die ik heb laat het AMG management een onderzoek instellen door een gerenommeerd financiël expertise instelling.
Zoals ik al eerder aangaf, er wordt gedraaid van groeiaandelen zoals Aalberts en AMG naar waardeaandelen zoals Unilever en Ahold. De shortpartijen anticiperen daarop, waardoor AMG extra hard daalt.
rene66
2
quote:

NLScorpio schreef op 12 december 2018 14:57:

[...]

Ga ik zo direct doen. Volg dit aandeel al jaren maar wat er nu gebeurt is tegen alle logica in. Behalve de logica van de shorters dan. Vind het alleen zo raar dat die niet afgestraft worden door kopers. Want die zijn er op de een of andere manier ook niet ...
Alvast hartelijk bedankt. De reden dat er geen grote nieuwe kopers zijn heeft volgens mij te maken met de volgende twee punten:

- Shorters in het aandeel. Er zitten veel shortende hedgefunds in het aandeel. *)

Grote partijen stappen liever in bedrijven waar geen of weinig shorters in zitten. De reden is dat bedrijf A nu aandelen AMG kan kopen voor 33 Euro. Door de hoeveelheid shorters kan het aandeel worden gedrukt naar bijvoorbeeld 25 Euro. Grote partijen zitten daar niet op te wachten. Een bestaande grote aandeelhouder zou om die reden zelfs kunnen uitstappen, ook al hebben ze vertrouwen in het bedrijf. Indien een grote aandeelhouder een horizon heeft van een paar jaar dan blijven ze gelukkig wel zitten. Dat is gelukkig veelal het geval anders wordt de koers helemaal onderuit getrokken.

- Money flow uit Europa naar VS

In dit jaar en met name de afgelopen 6 maanden is er heel veel geld vanuit Europa naar de VS gegaan. De reden hiervoor is dat beleggers veel meer vertrouwen hebben in de VS en in de Dollar. Dit is ook een reden dat grote partijen niet in AMG stappen, dat staat in Amsterdam genoteerd in Euro's. Dit zou makkelijk doorbroken worden als AMG een actieve parallelle beursnotering heeft in de VS. Ik en met mij nog een aantal andere mensen hebben dit al een paar keer uitgelegd aan AMG. Het wachten is tot dat AMG deze stap daadwerkelijk gaat zetten. Ik zou er zelf niet van staan te kijken indien dit volgend jaar gaat gebeuren. Als er een parallelle notering komt dan zal ook de koers van AMG in Amsterdam omhoog gaan omdat er dan een directe koppeling is. De shorters zijn dan ook snel vertrokken. In de VS is AMG ook actief en er zijn heel veel beleggers, omdat AMG goede resultaten en vooruitzichten heeft ben ik niet bang voor shorters in de VS zelf. Ook omdat de SEC (toezichthouder daar) veel beter kijkt naar koersmanipulatie, iets wat de AFM dus niet doet.

*)) Totale netto shortpositie op 12 december 2018: 8,91% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).

shortsell.nl/short/AMG/90/archived
Bio-belegger
0
Er staan nu wel heeeeel veel stuks in de laat! wanneer die worden opgesnoept dan schieten we omhoog.
RP91
0
Heb ook geen cash om bij te kopen helaas. Toch is het vreemd dat de shorters nog steeds niet hebben afgebouwd. Gaan we dan nog verder zakken?
Bio-belegger
0
quote:

Bio-belegger schreef op 12 december 2018 16:49:

Er staan nu wel heeeeel veel stuks in de laat! wanneer die worden opgesnoept dan schieten we omhoog.
Nou ja schieten, meer kruipen eigenlijk maar het volume lijkt toe te nemen....
Just lucky
0
quote:

Bio-belegger schreef op 12 december 2018 16:49:

Er staan nu wel heeeeel veel stuks in de laat! wanneer die worden opgesnoept dan schieten we omhoog.
Snap je het nou nog niet; door de laat vol te gooien, gaat de bied omlaag en daardoor ook de koers. Dit werkt helemaal goed bij lage omzetten.
Just lucky
0
1.326 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 13:04
Koers 23,300
Verschil -0,220 (-0,94%)
Hoog 23,520
Laag 23,100
Volume 45.140
Volume gemiddeld 244.187
Volume gisteren 146.992

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront