TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
[verwijderd]
2
quote:

Gira Freeze schreef op 26 november 2018 10:31:

V Calker, helemaal waar. Koers van nu, is een al manipulatie. En oké, daar is het management ook debet aan natuurlijk. Maar het kan nog goed komen.
Lees alle draadjes er maar op na bij welk fonds dan ook, als koersen dalen is het pure manipulatie en zijn de shorters de oorzaak.
[verwijderd]
1
quote:

vCalker schreef op 26 november 2018 10:27:

Kom op Wies, ik vind dat statement over dat de markt altijd gelijk heeft zoveel onzin. Ja, in een ideaal/normaal functionerende markt waarin vraag en aanbod de prijs bepalen. Mooie wereld, maar een utopie.

Je gaf vorige week zelf nog het voorbeeld van Harman. Die zijn verkocht voor een prijs die 1/2 jaar daarvoor nog de beurskoers was. Mocht het in die periode met dezelfde premie zijn verkocht, ging het over 50% meer. Zo'n slordige 4 miljard. Waarschijnlijk pure marktwerking, want er lopen in de financiële wereld alleen maar ethische mensen rond. Bij Ten Cate had de markt waarschijnlijk ook gelijk.

Nog een top voorbeeld: Gemalto.
Koers werd duidelijk een hele periode (vanaf juli 2017 de vernieling in geholpen, toen was bij de partijen allang duidelijk wie en voor hoeveel het zou worden overgenomen.
Koers van 55 naar 32 gedrukt, overname uiteindelijk 51 (!!)

Zelfs MM ziet zo'n overname aankomen, al zei hij het bij Gemalto ook al toen ze nog boven 70 stonden.. hmm
[verwijderd]
0
quote:

life=live schreef op 26 november 2018 10:34:

[...]

Lees alle draadjes er maar op na bij welk fonds dan ook, als koersen dalen is het pure manipulatie en zijn de shorters de oorzaak.

Ja, maar wat je zelf ook zegt hierboven, dat het management erniets aan gedaan heeft, om dit tegen te gaan. En daarom is de koers een speelbal zeg maar. Ja, nu men ttt verkoopt, toept HG dat de koers wel laag staat tov de waarde vd toko.
Maar is dit wel geloofwaardig, als je een week daarna weer roept, dat heel tt niet te koop staat. Dat roep je dan gewoon niet, want in principe is alles te koop, tegen een bepaald bedrag.
Optiebelegger
0
Wies, even een vraagje.
Ik begrijp dat jij ook veel geschreven puts hebt van TomTom.
Vind jij ook niet dat de spread van de opties veel is.
Neem de put dec. E 8,00 :
Bij de ABN noteert deze opties 0,65 om 0,75.
Dat vind ik rijkelijk veel, daardoor moeilijk om in te handelen.
Heb jij deze ervaring ook ?
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 26 november 2018 10:25:

Goddijn blijft voor de particuliere aandeelhouders een absoluut drama
Niks maar dan ook niks laat ie sijpelen of horen mbt Telematics dus wat krijgt de markt: ARGWAAN met als gevolg een inkakkende koers
Wat een CEO van niks
Een dag niet gehuild, is een dag niet geleefd!
[verwijderd]
0
quote:

Mindsetter schreef op 26 november 2018 11:11:

[...]Een dag niet gehuild, is een dag niet geleefd!
Zegt "?ET"
[verwijderd]
2
Dan zou je zeggen, het wordt 12, want daar heeft tt, jaren geleden nog gestaan. :) ik wacht lekker rustig af nu met mijn opties maart 8 en 8,50 en nog wat extra turbo’s voor de korte termijn erbij. Succes allen!!!!!
[verwijderd]
0
quote:

Gira Freeze schreef op 26 november 2018 11:18:

Dan zou je zeggen, het wordt 12, want daar heeft tt, jaren geleden nog gestaan. :) ik wacht lekker rustig af nu ket mijn opties maart 8 en 8,50 en nog wat extra turbo’s voor de korte termijn erbij. Succes allen!!!!!
Amai, ik zou er nu voor willen tekenen
ohoh
1
THTC en TomTom staan gezamelijk op deze beurs dus waarschijnlijk binnenkort aankondiging deal tussen deze twee.

THTC announces participation at Gulf Traffic 2018

This three-day event will be held on December 4-6, 2018 at Zabeel Hall 1 & 2, Dubai World Trade Centre
Press Release

Dubai: Transport Hi-Tech Consultants (THTC), a leading technology firm in the Middle East will be participating among the 150+ exhibitors in this year’s Gulf Traffic, the region’s largest traffic and transport technology exhibition. This three-day event will be held on December 4-6, 2018 at Zabeel Hall 1 & 2, Dubai World Trade Centre.

“Our key objective for our participation at the Gulf Traffic is to showcase our robust and innovative solutions to help in solving city mobility problems and achieve a more efficient traffic management in every city in the region,” said Dr. Saad A. AlMubayedh, Founder and CEO of THTC.

THTC has created leading solutions in the areas of Navigation, Smart Mobility, and ITS that have improved the mobility of road users like Smart Drive App, Delilat Arriyadh App, EPM Traffic, Madinatak and Smart Taxi Solutions.
Advertisement

You can visit THTC and TomTom at Stand No. Z2 A59 to see the demonstrations of their live traffic solutions and other smart mobility applications.

THTC’s representatives will be available for inquiries and presentations throughout the exhibition. For further details, call THTC at +971 4 454 7174 or visit their website at www.thtc.ae.
About THTC:

Transport Hi-Tech Consultants (THTC) is a leading technology firm in the Middle East that specializes in Digital Maps, Navigation, GIS, Telematics, ITS, Smart Mobility and related solutions. The firm was established in Dubai, UAE in 1999, with another office in Khobar, Saudi Arabia. THTC is a partner to a number of reputable international companies working in the same field. THTC takes pride in providing its products and services to reputable companies and organizations both in government and private sectors in the Gulf region.
[verwijderd]
0
COMPANY PROFILE
Transport Hi-Tech Consultants (THTC) is a leading technology firm in the Middle East that specializes in Digital Maps, Navigation, GIS, Telematics, ITS, Smart Mobility and related solutions. The firm was established in Dubai, UAE in 1999, with another office in Khobar, Saudi Arabia.

THTC is the partner of TomTom in GCC countries and is also a partner to a number of reputable international companies working in the same field. Over the years, innovation and performance have earned THTC in the lead position among other companies working in this industry. THTC takes pride in providing its products and services to reputable companies and organizations both in government and private sectors in the Gulf region.

THTC is ISO 9001:2015 certified company. It operates with the most competent and experienced technical teams in every area of its work. Engineers, expert consultants, qualified management and marketing professionals are at the heart of our company.

The goal of THTC is to develop the company’s growth in accordance with customer demands, emphasizing quality, customer satisfaction, reliability and THTC’s strong global presence with a wide network and solid business relationship with governmental and private sectors.

www.thtc.ae/p.php?id=14

Goed gevonden!!!

P.s.die sjeiks hebben zeker nog wel wat miljarden ergens liggen voor de maps van TomTom. :)))
ketchup
14

klopt, op veel zit nu een 10 cent spread tussen koper en verkoper voor het schrijven van put opties, maar naarmate dat je hoger gaat , dus meer 'out of the money ' is de spread nog steeds dezelfde 10 ct en dat is dan natuurlijk % procentueel veel minder, want de premies zijn steeds groter

zie maar eens de 10 en 12 voor put schrijven staan 10 cent uit elkaar bied/laat, zo ook de 8
maar zodra de volumes echt gezocht worden en er staan er heel wat in de bied en laat, gaan optiehandelaren ( market-makers) dat matchen en gaat die spread naar elkaar toe gebracht worden

kijk ook maar eens al enkele dagen lage omzetten, maar dat is ook zo op de markt voor volumes in het aandeel
denk dat de posities zijn ingenomen en nu is het afwachten op confirmatie wat Telematics gaat opbrengen

verder, voor wat het waard is bij BNP ( Traders desk, want Exane hun analisten volgen TT niet meer) denken ze dat 1 miljard opbrengst verdisconteert zit bij een 8.50/9.00 euro koers
zij zien de huidige notering voor range als volgt 7.50 - 8.50 euro
Telematics voor 3.00-3.50 euro
Maps plus voor 3.00-3.50 euro
cash voor 1 euro
consumer aan 0.50 euro

dus indien ze bij BNP gelijk hebben, wat niet afwijkt van Kepler/RABO dan zou je bij een opbrengst van 1.3 miljard voor Telematics wat ABN/mergermarket zien, een koers voor het aandeel kunnen krijgen van 10 euro

het is dan ook te hopen dat HG de interesse van PE in de wacht heeft weten te zetten aan 2.5 miljard euro voor de hele tent en niet heeft afgepoeierd , want het zou nog wel eens heel belangrijk kunnen zijn bij een tegenvallende opbrengst van Telematics dit vangnet te gebruiken

verder denkt men dat Maps plus niet meer dan een 4 euro waardering krijgt aan de beurs ofwel 1 miljard, dat is NIET de asset waarde die kan zeker een 50%-70% hoger liggen, maar zij geloven niet in 100% of meer, althans niet voor TT aan de beurs, dat zou Maps plus ergens aan 1.5 tot 1.7 miljard geven, tel je dat bij die 1.0 tot 1.3 miljard voor Telematics kom je ergens aan 2.5 - 3.0 miljard voor héél TT, ofwel 12 euro per aandeel, tel daar de cash en consumer bij voor 1.5 euro, kom je aan 13.50 euro en dat is bij een uiterst positieve insteek, een waarde die aan de beurs zeer moeilijk te halen zal zijn en enkel bij verkoop
verder zien ze TT ex Telematics en een uitfaserende consumer( voor verkoop) als een bedrijf met een zeer beperkte omzet en een beperkte wpa, dat gaat de toko geen mooie premies voor multiples doen krijgen.
onderkant zien ze wel goed gesteund aan cash plus 2.5 euro waarde Maps plus bij een negatief/behoudend sentiment.
dus mocht Telematics slechts 900 mio opbrengen ofwel 4 euro per aandeel , tel daar de cash + consumer 1.5 euro bij kom je aan 5.50 euro plus 2.5 Maps plus geeft 8 euro

ook zij vinden het onbegrijpelijk dat TT thans onder de 8 noteert, maar denken dat dit puur gedreven is door uiterst pover track-record en een gebrek aan vertrouwen in het aandeel en bestuur en omdat de upside aan de beurs toch beperkt blijft zonder totale verkoop.
voila, ook niet meer dan een mening

vertrek later naar London voor een paar dagen, wellicht hoor ik nog wat
succes en hou het vooral goed in de gaten, je weet maar nooit
TT weet altijd weer te verrassen of verassen ?
[verwijderd]
2
objectief
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 26 november 2018 11:56:

klopt, op veel zit nu een 10 cent spread tussen koper en verkoper voor het schrijven van put opties, maar naarmate dat je hoger gaat , dus meer 'out of the money ' is de spread nog steeds dezelfde 10 ct en dat is dan natuurlijk % procentueel veel minder, want de premies zijn steeds groter

ook zij vinden het onbegrijpelijk dat TT thans onder de 8 noteert, maar denken dat dit puur gedreven is door uiterst pover track-record en een gebrek aan vertrouwen in het aandeel en bestuur en omdat de upside aan de beurs toch beperkt blijft zonder totale verkoop.
voila, ook niet meer dan een mening

Dit aandeel kost minder dan 8 euro..dan is het m.i. minder logisch om in opties te gaan handelen dan bijv. in een aandeel ASML en/of Galapagos.

Ook is het niet onbegrijpelijk dat dit aandeel onder de 8 noteert...want het is de afgelopen jaren gedaald van 50/60 naar onder de 8 overeenkomstig de slechte resultaten die vorig jaar 87 cent per aandeel negatief waren.
De Roze Ridder
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 26 november 2018 10:25:

Goddijn blijft voor de particuliere aandeelhouders een absoluut drama
Niks maar dan ook niks laat ie sijpelen of horen mbt Telematics dus wat krijgt de markt: ARGWAAN met als gevolg een inkakkende koers
Wat een CEO van niks
Aldus het Sneue Rukkertje

(SR-BX)
NewKidInTown
0
quote:

NewKidInTown schreef op 23 november 2018 16:26:

Btw, zal ik mijn vandaag in de dip gekochte portie er weer uit doen nu boven de 7,60 ? Of beter even wachten tot na 17.15 uur ?
Er zojuist uitgedaan met ruim 16% netto-winst, TL natuurlijk. Niet heel veel, slechts een leuk daggeldje of "trinkgeld".
xof
0
@Wies. Goede reis naar London! Bedankt voor jouw bijdragen.

Ik geloof nog wel in een “spel” waarbij een PE interesse heeft voor TTT, maar ook bereid is om een publiek bod te doen op het geheel. Als PE, bij Barclays niet aan de bal komt voor TTT en men wil een concurrerende partij dwarszitten, biedt men ongevraagd voor het geheel. Dan komt FFF toch in een lastig parket, heeft men veel uit te leggen.

De toekomstige licentiekosten tussen nieuwe TTT eigenaar en TTmaps, zijn een hele belangrijke component en brengen complexiteit in de deal. Hoge toekomstige licentiekosten en afnameverplichtingen drukken de overnamesom TTT. Daarom liever geheel TT dan een “carve out”
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 26 november 2018 12:40:

[...]
Er zojuist uitgedaan met ruim 16% netto-winst, TL natuurlijk. Niet heel veel, slechts een leuk daggeldje of "trinkgeld".
goed voor je ego!
Best sneu overigens om aan je eigen postings te refereren, maar blijkbaar heb je behoefte aan een schouderklopje.
[verwijderd]
0
quote:

objectief schreef op 26 november 2018 12:03:

[...]

Dit aandeel kost minder dan 8 euro..dan is het m.i. minder logisch om in opties te gaan handelen dan bijv. in een aandeel ASML en/of Galapagos.

Ook is het niet onbegrijpelijk dat dit aandeel onder de 8 noteert...want het is de afgelopen jaren gedaald van 50/60 naar onder de 8 overeenkomstig de slechte resultaten die vorig jaar 87 cent per aandeel negatief waren.
Niet per se.
Heb de stukken in bezit en een optie constructie eromheen, wat mn gem aankoop op €7,00 brengt
NewKidInTown
0
quote:

xof schreef op 26 november 2018 12:43:

...De toekomstige licentiekosten tussen nieuwe TTT eigenaar en TTmaps, zijn een hele belangrijke component en brengen complexiteit in de deal. Hoge toekomstige licentiekosten en afnameverplichtingen drukken de overnamesom TTT.
Dat wordt steeds gesteld en lijkt ook wel logisch.
Wel vraag ik me af, is het wel zo logisch dat TTT na verkoop "ineens" overschakelt naar een andere map-leverancier en waarom dan, beter en/of goedkoper ?
Wel kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld Verizon voor hun huidige fleetmanagement in z'n geheel overschakelt naar TT maps, dat zou de prijs voor TTT kunnen drukken.
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,510
Laag 7,250
Volume 213.528
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront