Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Boeing geeft uitleg over sensor na crash 737

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Erny 7 november 2018 12:07
    Piloten zijn tegenwoordig operators van een reeks computers; dus feitelijk zijn het data analisten. Heeft niks meer met echt vliegen te maken. Dat doe je met al je zintuigen en dan voel je aan dat er iets niet klopt aan hoe een vliegtuig zich gedraagt. Geen briefjes, maar een reflex op basis van fysieke ervaring.Er zijn nog maar weinig piloten die bijv. beginnen met zweefvliegen, waarbij je leert een toestel aan te voelen.
  2. [verwijderd] 7 november 2018 12:40
    ... en het toestel snel gaat dalen of uit de lucht valt. Piloten dienen dan in de grijpen en Boeing heeft nog eens op papier gezegd hoe precies ... Kan me niet voorstellen dat dat prettig lezen is op dat moment. Een sensor die bewaakt dat het vliegtuig uit de lucht valt als gevolg van overtrek en daarop acteert heb je meer aan. Heb even opgezocht wat overtrek nou precies is, en zie niet in wat het nut hiervan is dat het kan. Ik bedoel, in welke situatie zou je overtrek willen ? Als dat nooit is, moet het ook niet mogelijk zijn.
  3. forum rang 4 Jopie1962 7 november 2018 13:08
    quote:

    rryn schreef op 7 november 2018 12:40:

    ..Heb even opgezocht wat overtrek nou precies is, en zie niet in wat het nut hiervan is dat het kan. Ik bedoel, in welke situatie zou je overtrek willen ?
    hahahahahahaha !!!!

    Duidelijk geen natuurkunde gehad op school.

    Afijn, ik zou nóg een artikeltje lezen over "overtrek".
  4. [verwijderd] 7 november 2018 14:53
    quote:

    rryn schreef op 7 november 2018 12:40:

    ... en het toestel snel gaat dalen of uit de lucht valt. Piloten dienen dan in de grijpen en Boeing heeft nog eens op papier gezegd hoe precies ... Kan me niet voorstellen dat dat prettig lezen is op dat moment. Een sensor die bewaakt dat het vliegtuig uit de lucht valt als gevolg van overtrek en daarop acteert heb je meer aan. Heb even opgezocht wat overtrek nou precies is, en zie niet in wat het nut hiervan is dat het kan. Ik bedoel, in welke situatie zou je overtrek willen ? Als dat nooit is, moet het ook niet mogelijk zijn.
    Ik heb laatst gelezen dat een auto in iets dat ‘een botsing’ heet terecht kan komen. Ik snap niet in welke situatie je dat zou willen en dat auto’s dat dus niet zouden moeten kunnen....
  5. forum rang 5 theo1 7 november 2018 15:28
    quote:

    rryn schreef op 7 november 2018 12:40:

    ... en het toestel snel gaat dalen of uit de lucht valt. Piloten dienen dan in de grijpen en Boeing heeft nog eens op papier gezegd hoe precies ... Kan me niet voorstellen dat dat prettig lezen is op dat moment. Een sensor die bewaakt dat het vliegtuig uit de lucht valt als gevolg van overtrek en daarop acteert heb je meer aan. Heb even opgezocht wat overtrek nou precies is, en zie niet in wat het nut hiervan is dat het kan. Ik bedoel, in welke situatie zou je overtrek willen ? Als dat nooit is, moet het ook niet mogelijk zijn.
    Nooit MS Flight Simulator gespeeld? Stalling ontstaat o.a. als je te hard probeert te stijgen. Dat wil je als civiele piloot dus inderdaad niet, maar het kan gebeuren zoals nu weer is gebleken. Zoals een bestuurder van een auto niet wil slippen, maar dat gebeurt dus soms wel degelijk. De kunst is te voorkomen dat het gebeurt, en als het gebeurt er mee om te gaan. Ik neem aan dat deze piloot gewoon niet goed was opgeleid. Daar kan Boeing weinig aan doen, behalve nogmaals op de instructies wijzen.

    Trouwens, gevechtspiloten willen in sommige situaties wel stallen, maar gevechtsvliegtuigen zijn dan ook wendbaar genoeg om er weer uit te komen en gevechtspiloten zijn getraind in dat soort stunts. Een civiele piloot die incompetent genoeg is om in een stall te komen, zal vermoedelijk ook niet in staat zijn om er weer uit te komen.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. 9,956
    +0,77% +0,076
  2. 170,550
    +0,19% +0,320

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links