TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 » | Laatste
marathon 11
1
Boekje is 100% computergestuurd. Geen vraag dus ze kunnen de koers weer zetten waar ze hem willen.
[verwijderd]
1
quote:

Accuboor schreef op 31 oktober 2018 08:31:

Baidu, Ford to kickstart autonomous vehicle trials
Two-year initiative is expected to kick off by year-end with autonomous vehicles rolling on Chinese roads, following efforts by Ford engineers to equip the vehicles with Baidu's Apollo Virtual Driver System.

www.zdnet.com/google-amp/article/baid...

Mooi voor TomTom!
Apollo heeft de TomTom technologie. Baidu gaat verder qua eigen maps voor China ook volledig over op de TomTom technologie.
Als je de koers omhoog wilt hebben, dan zou TomTom prima een persbericht kunnen publiceren dat ze onderdeel zijn van dit baanbrekende Baidu-Ford project. Eind dit jaar op de weg!
Beperktedijkbewaking
2
quote:

Gira Freeze schreef op 30 oktober 2018 21:31:

...
Gab es andere Projekte bei Bosch, deren Erkenntnisse man nutzen konnte?
Siegle: An Fahrerassistenzsystemen und Navigation hat Bosch schon damals intensiv gearbeitet und etwa digitale Karten erstellt. 1989 haben wir bei Bosch-Blaupunkt am Standort Hildesheim die ersten paar hundert Navigationsgeräte gebaut. Allerdings gab es damals noch kein GPS, man musste noch den eigenen Standort auf der Karte im Display aufsetzen. Das war ein bisschen schwierig und änderte sich erst nach der freien Verfügbarkeit von GPS.
...
Aber wie findet sich dann ein solches Fahrzeug zurecht?
Siegle: Zunächst müssen Straßenrand und Fahrbahn elektronisch erkannt und die Lenkung muss danach gesteuert werden, und an der Kreuzung muss die richtige Ausfahrt genommen werden. Über diese Grundfunktionen hinausgehende Aufgaben wie Auswertung von Verkehrsschildern oder Hinderniserkennung waren nicht Teil des Projekts. Daran haben wir parallel in den Bosch-eigenen Forschungsinstituten Lonay und Hildesheim gearbeitet und auch Lösungen gefunden.

Und das Forschungsfahrzeug, das Sie 1993 schließlich auf der Straße vorführten – das funktionierte ohne GPS?
Siegle: Das GPS für zivile Nutzung kam erst nach Projektabschluss und erlaubt die genaue Ortung als Voraussetzung für das genaue Aufsetzen auf der digitalen Karte des Navigationsgeräts. Wir leiteten damals die erforderlichen Informationen über zurückgelegte Wegstrecke und Richtungen aus den Signalen der Radsensoren des Antiblockiersystems ab.

Autonomes Fahren klang in den frühen 1990ern ja sicherlich für manchen Zeitgenossen sehr verwegen. Wer waren denn die Mitstreiter? Und was haben Sie erreicht?
Siegle: Das Bosch-Team in Hildesheim – die Kollegen Zechnall, Classen, Neukirchner, Mester und viele weitere sowie die Projektgruppe am Fraunhofer-Institut um Prof. Nagel haben ihre ganze Expertise eingebracht.
...
Hildesheim, ich war dabei, manchmal!

Zo'n terugblik roept emoties bij me op, melancholie of jeugdsentiment, kies maar.
Ik werkte niet bij Blaupunkt maar was er vaak ivm. een internationale werkgroep ohgv dataprotocollen voor verkeer en vervoer, met name X2V en X2X, later ook V2X. V2V was toen meer de hobby van de Amerikanen. In tegenwoordige (TomTom-)termen: Alert-TMC, OpenLR, Datex, NDS.
Het was een klein clubje in het begin, 1 of 2 man van Blaupunkt, iemand van Philips (Carin), Renault (Carminat), Volvo, nog een paar, en ik zei de gek, namens RWS/EU.

Ik zie soms nog bekende namen voorbij komen in patentaanvragen of FCC-goedkeuringen. Volgens mij werken er in Hildesheim nog ex-Blaupunktmedewerkers voor TomTom. Of dat in loondienst of in opdracht is weet ik niet.

Dokus.
2
quote:

groeibriljant schreef op 31 oktober 2018 09:19:

[...]

Apollo heeft de TomTom technologie. Baidu gaat verder qua eigen maps voor China ook volledig over op de TomTom technologie.
Als je de koers omhoog wilt hebben, dan zou TomTom prima een persbericht kunnen publiceren dat ze onderdeel zijn van dit baanbrekende Baidu-Ford project. Eind dit jaar op de weg!
en DIT is nou precies het grote probleem!!! DIT doet TomTom nooit!

Gewoon jezelf profileren waarmee je allemaal bezig bent zonder te overdrijven of jezelf beter neer te zetten dan je bent. En juist DIT gebrek zorgt voor onrust/onwetenheid in de markt is de Grote reden dat we aan 7 noteren en niet aan 10+

DIT mag HG zich aanrekenen en DIT is de reden dat hg van mij mag opsodemieteren! #goddijnresign
[verwijderd]
4
Dat Baidu Ford nieuws is toch wel echt lekker voor TomTom HD-maps in Apollo project!
[verwijderd]
0
quote:

Kopjethee schreef op 31 oktober 2018 09:31:

Enig idee wat het Apollo project TomTom oplevert?
Daarom never nooit financiële details.
Erg chebbi
0
Dat apollo-project loopt voor in de SDC-markt, omdat de chinezen niet zo moeilijk doen als de Europeanen en in mindere mate de Amerikanen.
TT doet er verstandig aan om haar waarde te zien groeien naarmate Apollo to market komt. Dus niet in februari 2019 (martinmartin), maar later. De bigboys zullen immers naarmate de markt zich ontwikkelt steeds meer bereid zijn grof geld voor TT neer te leggen.
Ik adviseer HG;
Na sale TTT, ga naar de Nasdaq, doe nog een leuke overname en gooi de maps eruit in 2020/21.

Waarom niet wachten?

Beperktedijkbewaking
0
quote:

VanillaSky schreef op 31 oktober 2018 07:26:

Iemand al eens een denkoefening gedaan hoe de koersontwikkeling gaat zijn indien Harold niet besluit te verkopen? Dus zeg TTT gaat voor een miljard en in Februari outlook van een TT dat in FY19 (door verlies TTT) zeg maar 680mio omzet en net breakeven draait? Hoe gaat dat gewaardeerd worden met wel 5 - 5,50 cash op de bank?

Toegegeven ik acht het scenario onwaarschijnlijk maar vraag het me wel af.
Dan moet je naar bijvoorbeeld een Galapagos kijken.

[verwijderd]
2
Waardeloze bende.
Een van de mooiste bedrijven op de beurs met de meest waardeloze man aan het roer.
Niets dan mooie berichten, die je via via te horen moet krijgen en de koers staat lager dan een jaar geleden. Zelfs overname berichten kan de koers niet stuwen.
Niemand heeft er vertrouwen meer in, wat ik goed kan begrijpen.
Eigenlijk ben ik zelf ook dom bezig, want je kan zo goed ritjes maken hiermee, het is zo voorspelbaar.
En het is voor HG zo makkelijk om de koers omhoog te krijgen, maar het boeit hem geen zak.
Moedeloos word je ervan. Zal blij zijn als dit hele circus achter de rug is.
NewKidInTown
0
Met zo weinig vraag kan de koers ook gemakkelijk weer naar waar we vandaan komen, dus onder de 7 als "ze" hem daar willen hebben. Ik hoop het niet maar vrees het wel.
ketchup
1

Apollo project, Ford binnen of niet ... allemaal helemaal niet meer belangrijk , het gaat nu enkel nog om de waarde van TT's assets - daar ligt de focus op en het helpt niet dat de banken en hun analisten voorzichtiger worden

" de Kaarten zijn in waarde gedaald voor potentiële kopers sinds Google haar entree heeft gemaakt "

ABN en ING hebben het nu basis SOP-waardering voor koersdoel aan 14 - 14,50 euro

Telematics : 1 - 1.3 miljard (ING zit @ 700 mio, maar goed dat is inflated)
Cash: 200 mio
Consumer: 100-200 mio
Maps plus: 1.5 - 1.7 miljard

totaal: 2.8 - 3.3 miljard euro ( 12-14 euro pa)

.... en zo praat men langzaam maar zeker het bedrijf naar een exit waar de prijs versus de koers van het aandeel als zeer genereus gezien gaat worden...
dat terwijl het 3 jaar geleden zomaar 35% meer had kunnen opleveren en dat voor een bedrijf dat er nu fundamenteel beter voorstaat

is ook een kunst om daar mee weg te komen.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 31 oktober 2018 07:54:

...
“The garbage truck is probably the one vehicle in all the world that visits every house and travels down every street in the world,” said Phil Rodoni, Chief Technology Officer, Rubicon Global. “At Rubicon, we have a network of 5,000 haulers across the globe, many of which leverage our in-truck technology to help provide better recycling and waste solutions for cities of all sizes. With this agreement with Lvl5, Rubicon’s city customers will be able to leverage key road data to help make decisions on road repairs and road conditions – using technology to maximize the use of scarce resources.”
Vuilniswagens als mapping van, slim!
Dat we daar niet zelf opgekomen zijn...

Straks gaan ze bieden op de Roteb, i.p.v. TTT!

bezinteergebelegt
0
Omzet is hilarisch. Posities zijn wss overal ingenomen. W88 is op nieuws omtrent Telem. of een evtl bod op alles.

Kan nog wel ff duren.

Tot die tijd hoeven we van de koers niets meer te verw88. Mijn inschatting.
ketchup
2
quote:

bezinteergebelegt schreef op 31 oktober 2018 09:59:

Omzet is hilarisch. Posities zijn wss overal ingenomen. W88 is op nieuws omtrent Telem. of een evtl bod op alles.

Kan nog wel ff duren.

Tot die tijd hoeven we van de koers niets meer te verw88. Mijn inschatting.

ja, het enige bedrijf op de Globe dat het voor elkaar weet te krijgen een onderdeel te veilen en waar biedingen in de maak zijn voor de hele tent aan een verwachting voor 100% premie en waar men het aandeel nog niet met een hooivork aanraakt

@ BDB dit is geen vuilniswagen, dit is een gierkar

[verwijderd]
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 31 oktober 2018 09:56:

Apollo project, Ford binnen of niet ... allemaal helemaal niet meer belangrijk , het gaat nu enkel nog om de waarde van TT's assets - daar ligt de focus op en het helpt niet dat de banken en hun analisten voorzichtiger worden

" de Kaarten zijn in waarde gedaald voor potentiële kopers sinds Google haar entree heeft gemaakt "

ABN en ING hebben het nu basis SOP-waardering voor koersdoel aan 14 - 14,50 euro

Telematics : 1 - 1.3 miljard (ING zit @ 700 mio, maar goed dat is inflated)
Cash: 200 mio
Consumer: 100-200 mio
Maps plus: 1.5 - 1.7 miljard

totaal: 2.8 - 3.3 miljard euro ( 12-14 euro pa)

.... en zo praat men langzaam maar zeker het bedrijf naar een exit waar de prijs versus de koers van het aandeel als zeer genereus gezien gaat worden...
dat terwijl het 3 jaar geleden zomaar 35% meer had kunnen opleveren en dat voor een bedrijf dat er nu fundamenteel beter voorstaat

is ook een kunst om daar mee weg te komen.
Klopt. De Founders gaan dealen nu, het geeft veel onrust bij personeel en je moet dan ook snel handelen. Dit is natuurlijk al een tijdje offline bezig (sinds Reuters bericht), dus voor de kerst allemaal gepiept denk ik.
PGV
0
quote:

NewKidInTown schreef op 31 oktober 2018 09:54:

Met zo weinig vraag kan de koers ook gemakkelijk weer naar waar we vandaan komen, dus onder de 7 als "ze" hem daar willen hebben. Ik hoop het niet maar vrees het wel.
Daarom hoop ik op snelle exit, anders denk ik inderdaad weer onder de 7. Is toch een lachertje vandaag deze stijging.
duprogres
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 31 oktober 2018 09:59:

Omzet is hilarisch. Posities zijn wss overal ingenomen. W88 is op nieuws omtrent Telem. of een evtl bod op alles.

Kan nog wel ff duren.

Tot die tijd hoeven we van de koers niets meer te verw88. Mijn inschatting.

Enkel computerhandel en dagtraders.
De computermannetjes hebben een speelveld van 10 centje maar de omzet valt toch sterk tegen.
En alleen maar bij vest & broekzak handel blijft er vanavond toch ééntje met de zwarte piet zitten.
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:06
Koers 5,845
Verschil -0,135 (-2,26%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 224.569
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront