TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 26 oktober 2018 20:36:

Is er iemand die toegang heeft tot TMT? Dit artikel heb ik nog niet voorbij zien komen hier;

TomTom sets timeline for unit sale (12-10-2018)

www.tmtfinance.com/limit_access/26880

Bij voorbaat dank!
Ben ook benieuwd. Dit is een concurrent van mergermarket (1.3mrd waardering TTT) en Bloomberg en grossiert in weetjes voor betaling.

Neem aan dat er dus zal staan dat de indicatieve biedingen op TTT midden november ingediend moeten zijn en dat de firm biedingen voor de kerst gedaan moeten zijn na een korte DD. (Of ze hebben het DD al kunnen doen en krijgen de laatste partijen toegang tot de meest sensitieve info (prijzen),
NewKidInTown
0
quote:

GLMF schreef op 26 oktober 2018 20:29:

ja, ja
[quote alias=NewKidInTown id=11181285 date=201810261000]
TT 0,002 in de plus, denk niet dat ie dat houdt.

Moet er wel bij zeggen, zojuist m'n gisteren gekochte turbo's long eruit, wil het lager weer oppikken, gaat lukken, toch ?

So what, dat was om 10.00 uur, toen moest ik m'n CALLS nog oppikken voor een redelijke koers, wat gelukt is rond 10.30 uur.

10:33 (10 uur geleden)

Geachte klant,

Op 26-10-2018 is het volgende voor u uitgevoerd:

Uw opdracht:
Koop yy Call TTM MM-2019 ?,00
Limiet EUR x,xx

De uitvoering:
yy contracten tegen een premie van EUR x,xx

Dacht dat onderstaand bericht NIETS aan duidelijkheid te wensen overliet:

26 okt 2018 om 14:29

Ook al staat TT ver bovenaan in de lijst stijgers van de AEX/AMX, toch verwacht ik nog een felle up-tick in de verdere loop van de middag. Vlak na 15.30 uur als de US open gaat ?

Vasthouden dus, is het devies. En opslokken maar, die 750 stukjes !
gvanmaarsum
7
TomTom sets timeline for unit sale

Published on 12.10.2018
Dutch navigation giant TomTom has decided to move forward with the sale of its telematics unit, with Information Memorandums due now, TMT Finance understands. According to sources, the business is holding discussions with strategic and US-based financial buyers, with bids expected by the end of October to beginning of November. The unit is understood to be worth E700m, but sources have said that this could go considerably higher.

TomTom hired Barclays at the end of September to conduct a strategic review of the telematics unit, which uses software to monitor and improve the performance of a car, in a move to better compete with Google’s in-car navigation software. TomTom has seen its market position slip to third place, behind the US internet giant and market leader Here Technologies. Last month, carmakers Renault, Nissan and Mitsubishi ended a contract with TomTom and formed an alliance with Google.

The unit achieved revenues of E162.1m in 2017, according to TomTom’s full year financial results, up 4% from the previous year. EBITDA remained flat at E59.1m, the same as the previous year. According to TomTom, the telematics unit reached more than 809,000 fleet management and connected car subscriptions, representing a 16% year-on-year increase, from 696,000 subscriptions at the end of 2016.

Founded in 1991, TomTom consists of four units, including automotive, enterprise, consumer and telematics. The latter claims to be one of the world’s leading telematics solution providers with more than 848,000 subscriptions worldwide and services drivers over 60 countries.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 26 oktober 2018 20:45:

[...]

So what, dat was om 10.00 uur

Dacht dat onderstaand bericht NIETS aan duidelijkheid te wensen overliet:

26 okt 2018 om 14:29

Ook al staat TT ver bovenaan in de lijst stijgers van de AEX/AMX, toch verwacht ik nog een felle up-tick in de verdere loop van de middag. Vlak na 15.30 uur als de US open gaat ?

Vasthouden dus, is het devies. En opslokken maar, die 750 stukjes !
De up-tick was niet vlak na 15.30 uur maar pas na 17.00 uur
pwijsneus
0
quote:

gvanmaarsum schreef op 26 oktober 2018 20:54:

TomTom sets timeline for unit sale

Published on 12.10.2018
Dutch navigation giant TomTom has decided to move forward with the sale of its telematics unit, with Information Memorandums due now, TMT Finance understands. According to sources, the business is holding discussions with strategic and US-based financial buyers, with bids expected by the end of October to beginning of November. The unit is understood to be worth E700m, but sources have said that this could go considerably higher.

TomTom hired Barclays at the end of September to conduct a strategic review of the telematics unit, which uses software to monitor and improve the performance of a car, in a move to better compete with Google’s in-car navigation software. TomTom has seen its market position slip to third place, behind the US internet giant and market leader Here Technologies. Last month, carmakers Renault, Nissan and Mitsubishi ended a contract with TomTom and formed an alliance with Google.

The unit achieved revenues of E162.1m in 2017, according to TomTom’s full year financial results, up 4% from the previous year. EBITDA remained flat at E59.1m, the same as the previous year. According to TomTom, the telematics unit reached more than 809,000 fleet management and connected car subscriptions, representing a 16% year-on-year increase, from 696,000 subscriptions at the end of 2016.

Founded in 1991, TomTom consists of four units, including automotive, enterprise, consumer and telematics. The latter claims to be one of the world’s leading telematics solution providers with more than 848,000 subscriptions worldwide and services drivers over 60 countries.
Dank!
seren
1
"sources", TMTFinance werkt in London en heeft kennelijk toch wat info vanuit Barclays over M&A, onbetrouwbaar maar niet zomaar uit de duim gezogen
Censurion
0
Snap niet dat iedereen er telkens Azure bij haalt. Azure is "gewoon" een cloud platvorm. Kan iemand me uitleggen waarom in het kader van Azure een bedrijf als TomTom interessant is voor Microsoft?
Hoop....
0
quote:

pwijsneus schreef op 26 oktober 2018 20:59:

[...]

Dank!
700 milloen, 1 miljard, 1,5 miljard hoge inschattingen na het bericht? M.a.w nog niet rijk rekenen
NewKidInTown
0
quote:

TKR schreef op 26 oktober 2018 20:55:

De up-tick was niet vlak na 15.30 uur maar pas na 17.00 uur
Luister einstein, daarom stond er ook een VRAAGTEKEN achter de zin: "Vlak na 15.30 uur als de US open gaat ?" ik had namelijk geen verdere informatie over de oorzaak of reden door gekregen en had het intuïtief aan de opening van de US gekoppeld, mijn interpretatie, welke niet terecht was. De UP-TICK was echter wel goed doorgekomen, who cares ?
[verwijderd]
1
De getallen die TMT noemt zijn allemaal historisch (2017).

Waarderen gaat om de toekomst. Invoering IFRS 15+16 heeft de ebitda al verhoogd. In 2018 gaat TomTom naar 230mln ebitda. Telematics doet daarvan ca. EUR70mln. Telematic Peer Trimble (10 maal zo groot als TomTom) staat op de beurs voir 20-21x ebitda. Zij kunnen dus tot 20x70mln= 1,4mrd bieden zonder hun eigen beurswaardering geweld aan te doen.
holenbeer
0
quote:

Censurion schreef op 26 oktober 2018 21:12:

Snap niet dat iedereen er telkens Azure bij haalt. Azure is "gewoon" een cloud platvorm. Kan iemand me uitleggen waarom in het kader van Azure een bedrijf als TomTom interessant is voor Microsoft?
Wie levert LBS binnen Azure? Hoe belangrijk is LBS binnen Azure? Hoeveel zou MSFT zelf kunnen verdienen aan die LBS?
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 26 oktober 2018 21:22:

[...]

Luister einstein, daarom stond er ook een VRAAGTEKEN achter de zin: "Vlak na 15.30 uur als de US open gaat ?" ik had namelijk geen verdere informatie over de oorzaak of reden door gekregen en had het intuïtief aan de opening van de US gekoppeld, mijn interpretatie, welke niet terecht was. De UP-TICK was echter wel goed doorgekomen, who cares ?
Als je maar veel roept zit er vast wel eens iets tussen wat uitkomt..
Beperktedijkbewaking
0
quote:

lucky14 schreef op 26 oktober 2018 17:51:

...
De Franse auto-onderdelenmaker Faurecia wil de Japanse navigatiespecialist Clarion kopen. Clarion is een branchegenoot van de Nederlandse digitale kaartenmaker Tomtom.
...
Faurecia, dat tot de tien grootste toeleveranciers van de internationale automotive-industrie behoort, is bereid € 1,1 mrd te betalen voor het Japanse bedrijf, dat overigens voor 63,8% in handen is van het Japanse technologieconcern Hitachi. Faurecia maakte vrijdag bekend dat over de transactie al een akkoord is bereikt met Hitachi.
Clarion boekte over het laatste fiscale jaar een omzet van €1,4 mrd, heeft 7500 werknemers en beschikt wereldwijd over zeven productiefaciliteiten, waarvan zes in lage lonenlanden. Met wereldwijd circa 300 vestigingen met bijna 100.000 werknemers in 35 landen en een omzet van € 17 mrd (2017) is Faurecia een maatje groter. Faurecia is een onafhankelijk concern, maar het Franse PSA Peugeot Citroën is met een belang van 46% grootaandeelhouder.
...
Om te beginnen: dit bericht is positief, niet negatief voor TT. Clarion is een producent van infotainmentsystemen (incl. navigatie), maar geen kaartenmaker of traffic-boer. PSA haalt hier via dochter Faurecia dus geen concurrent van TT mee in huis.
Integendeel, het versterkt in zekere zin de onlangs verlengde deal tussen TT en PSA. Het toont m.i. aan dat PSA absoluut niet de gang van Renault c.s. richting Google wil volgen, maar zowel qua infotainment (Clarion) als pure content (realtime navigatie en maps van TT) autonoom wil zijn.

Nu Faurecia (omzet 20 keer die van TT) zo met de buidel zwaait, krijg ik zelfs de indruk dat ze misschien ook wel TT wilden kopen (in z'n geheel of het deel zonder TTT). Dat ging dan niet door omdat HG niet wilde of teveel vroeg. Waarop PSA besloot hun 'gewone' deal met TT te verlengen en te gaan shoppen bij Clarion. Qua timing past het allemaal heel goed in ieder geval.

P.S. In het ene bericht lees ik dat Faurecia 141 mrd yen aan Hitachi betaalde voor de Clarion-aandelen, in een ander bericht hebben ze het over 80 mrd yen(?).
Het eerste bedrag (1,26 mrd dollar) is vrij veel voor een (grotendeels hardware-)leverancier met een omzet van 1,6 miljard dollar en een lage 'operating profit margin' van 4%.
Ben benieuwd wat ze voor TT (operating margin 9% YTD) hadden willen bieden, in- of exclusief TTT ...

pwijsneus
0
quote:

Censurion schreef op 26 oktober 2018 21:12:

Snap niet dat iedereen er telkens Azure bij haalt. Azure is "gewoon" een cloud platvorm. Kan iemand me uitleggen waarom in het kader van Azure een bedrijf als TomTom interessant is voor Microsoft?
TomTom zou interessant voor Microsoft kunnen zijn vanwege MS' Connected Vehicle platform.

Ik ben persoonlijk meer van mening dat de assets van TomTom meer tot zijn recht komen onder een dak als bijvoorbeeld Microsoft. Ik zie niet hoe TomTom zelfstandig écht een dominante speler kan worden waar niemand omheen kan. Dat zeg ik omdat Google ook in dit spel meedoet. Een Intel of Microsoft, of Baidu's Apollo platform waar Microsoft en Intel óók inzitten kunnen wel concurreren tegen Google. TomTom kan dit zelf niet, is mijn bescheiden mening.

Kijk naar wat voor deals Microsoft kan binnenhalen met Toyota of in dit geval Volkswagen;

www.volkswagenag.com/en/news/2018/09/...

Vanaf 2020, gaat dit om 5 miljoen voertuigen per jaar. Boing! Dat komt door de slagkracht van een Azure. Waarom past TomTom daarin;

Zie dit:

download.microsoft.com/download/6/9/D...

Kijk ff op pagina 7 en 9;
- Telematics and Predictive Services
- Connected Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).
- Advanced Navigation

Dit zijn - zoals Justin het mooi zou zeggen - leuke bolt-on solutions die Microsoft kan meenemen in het inschrijven op RFQ's voor contracten met autoleverancier.

We gaan naar een platform-economie, en Azure is inderdaad enkel het platform. Maar met dit soort functies (HD, Locatie, Telematics) is maar een onderdeeltje, maar wel eentje die vrij complex is om zelf op te bouwen. Met TomTom koop je direct een enorme voorsprong. Persoonlijk denk ik dat het win-win is voor het personeel voor TT, en diens businessmodel als het zichzelf laat onderbrengen in een Apollo consortium, Intel of Microsoft. Maarja, die moeten wel bereid zijn om het juiste bedrag te betalen en/of te voldoen aan de juiste voorwaarden.

Deze speculatie zoemt al jaren, en het is er nooit van gekomen. Dus reken vooral nergens op!

Hier nog een video over wat de potentie is van een dergelijke samenwerking. De komst van Google zorgt ervoor dat samenwerking binnen hele sector naar een hoger niveau getilt dienen te worden. En daarmee bedoel ik dat TomTom meer waarde heeft onder een dak als een bedrijf á la Microsoft, dan dat het probeert zelfstandig verder te gaan. Dan zal het nooit een champion worden binnen hun expertise, Google zal ze het leven zuur gaan maken. En dat doen ze nu al.

youtu.be/epEAwLYhszE?t=13

TT needs to team up!
seren
0
quote:

Accuboor schreef op 26 oktober 2018 21:23:

De getallen die TMT noemt zijn allemaal historisch (2017).

Waarderen gaat om de toekomst. Invoering IFRS 15+16 heeft de ebitda al verhoogd. In 2018 gaat TomTom naar 230mln ebitda. Telematics doet daarvan ca. EUR70mln. Telematic Peer Trimble (10 maal zo groot als TomTom) staat op de beurs voir 20-21x ebitda. Zij kunnen dus tot 20x70mln= 1,4mrd bieden zonder hun eigen beurswaardering geweld aan te doen.
de betere berekening van de waarde
NewKidInTown
1
quote:

TKR schreef op 26 oktober 2018 21:29:

Als je maar veel roept zit er vast wel eens iets tussen wat uitkomt..
Klopt, zoals deze:

26 okt 2018 om 13:31

Er is niets mis mee, om negatief te zijn geweest over TT, dat ben ik ook nogal lang geweest. Maar je moet wel weten wanneer het tijd is om te draaien. Ik was daar eigenlijk nog een klein beetje te vroeg mee, maar heb wel gelukkig nog een stuk uitgebreid (o.a. gisteren en ook vandaag nog calls toen het nog redelijk kon) rond de 6,14-6,25.

Verwacht binnen 8 dagen/weken openbaarmaking van een BOD.


Verder ben ik even helemaal klaar met jou, want het brengt me helemaal niets, op jouw simpele vragen en opmerkingen in te gaan. a Dieu
Vici
2
quote:

Censurion schreef op 26 oktober 2018 21:12:

Snap niet dat iedereen er telkens Azure bij haalt. Azure is "gewoon" een cloud platform. Kan iemand me uitleggen waarom in het kader van Azure een bedrijf als TomTom interessant is voor Microsoft?
Je huiswerk doen Censurion.
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Staat gewoon op de site van TT.

Fijn weekend.
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 26 oktober 2018 21:40:

[...]

Verder ben ik even helemaal klaar met jou, want het brengt me helemaal niets, op jouw simpele vragen en opmerkingen in te gaan. a Dieu
Oh maar ik was jaren geleden ook al klaar met jou en nog steeds hoor...
VanillaSky
0
Toch nog een interessante wending aan het einde van de dag. Ik lees dat men schat dat geheel TT 2 tot 2,5 mrd EUR waard is. Indien dit bericht waar blijkt lijkt men de geesten rijp te maken op een overname aan ca 9 euro, wellicht uiteindelijk final bid 10,00?

Het lijkt mij ook erg weinig maar toch 50% premie. Wellicht wat Wies al suggereerde in een newco nog een extra mogelijkheid om te profiteren door Harold.
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 10:11
Koers 6,110
Verschil -0,075 (-1,21%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 161.410
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront