TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2018

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Moneyball
0
Op mijn vraag lees ik twee antwoorden (waarvoor dank).
Accuboor: de markt weet het nog niet (dus vertel het verder)
Ketchup: er is 0 vertrouwen. HG gaat de rest (automotive / consumer) vernaggelen

Mijn idee is dat de markt nog geen vertrouwen heeft dat Telematic ook daadwerkelijk voor ongeveer 6 euro / aandeel verkocht gaat worden, hetzij vanwege HG, dan wel omdat er andere twijfels zijn over waarde/groeirate TTTelematics vs referenties, waardoor een goede vergelijkingsbasis vervalt.

Dat het nog even moet indalen en men nieuwe sommen moet maken kan ook, maar dat zou ik wel onprofessioneel vinden van grote beleggers. Kan het me moeilijk voorstellen.

Het voelt als een grote kans, maar dat de markt dit (nog) niet bevestigd doet twijfelen

boem!
0
@Moneball

Je kan op twee manieren beleggen en dat is volgend op adviezen van anderen.
Zeker voor de korte en middellange termijn aan te raden indien je de tijd of kennis mist om zelf een oordeel te vormen.
Nog interessanter indien je in de positie verkeert als bijv WIES die voldoende financiele slagkracht bezit en bereid is om te betalen met als tegeneis dat hij dan ook als een van de eersten wordt geinformeerd en gebruik kan maken van de beweging die ingezet wordt dezelfde banken.

Of je probeert zelf een scenario te schetsen en maak je eigen rekensommen.
Het resultaat zal sterk afwijken van dat van volgen wat de markt denkt en doet en je daarvoor belonen met een superwinst bij het gelijk of een rampzalig doemscenario als je er naast zit.

Ik lees tussen de regels door dat jij niet zo bent van uitgesproken risico's.
Laat jezelf dan ook niet verrassen, op dit forum wemelt het al van gefrustreerde beleggers die superwinsten verwachten maar tot op heden bedrogen zijn uitgekomen.
Chiddix
0
TT zet tafelzilver in de verkoop(Albert Jellema). Auteur van het artikel denkt dat er een link ligt met de recente ontwikkelingen maar TT onkent dat uiteraard.
Het bedrijf krijgt meer concurrentie van Google Android en AppleCarplay. De kans bestaat , dat meer autofabrikanten kiezen voor het Amerikaanse bedrijf(Google).
Volvo liet doorschemeren over een paar jaar te kiezen voor Android.
ketchup
0
quote:

Moneyball schreef op 29 september 2018 09:06:

Op mijn vraag lees ik twee antwoorden (waarvoor dank).
Accuboor: de markt weet het nog niet (dus vertel het verder)
Ketchup: er is 0 vertrouwen. HG gaat de rest (automotive / consumer) vernaggelen

Mijn idee is dat de markt nog geen vertrouwen heeft dat Telematic ook daadwerkelijk voor ongeveer 6 euro / aandeel verkocht gaat worden, hetzij vanwege HG, dan wel omdat er andere twijfels zijn over waarde/groeirate TTTelematics vs referenties, waardoor een goede vergelijkingsbasis vervalt.

Dat het nog even moet indalen en men nieuwe sommen moet maken kan ook, maar dat zou ik wel onprofessioneel vinden van grote beleggers. Kan het me moeilijk voorstellen.

Het voelt als een grote kans, maar dat de markt dit (nog) niet bevestigd doet twijfelen

ik schrijf het iets anders, ik stel dat de huidige prijs de fear-factor weergeeft die de markt ziet dat HG het niet zelfstandig gaat redden en dat de cash eerder kan verdampen dan renderen, maar dat dit niet correct is, want ik verwacht juist dat na confirmatie van Telematics@ 6 euro, het aandeel heel snel aan 10 euro zal staan

op het ogenblik staat TT genoteerd hier aan 7 euro voor 100% cash als Telematics zou gaan aan 6 euro en aangezien iedereen nu weet dat er zelfs al biedingen zijn geweest en dus de beste prijs bekomen kan worden via een veiling - weet de markt dit en jedoch waarderen ze TT voor niet meer dan cash
dat zegt genoeg - nul vertrouwen in HG's biz strategie - voor nu althans.

nogmaals het heeft er voor de reguliere aandeelhouder nog nooit zo goed uitgezien, maar het moet nog wel gebeuren.
holenbeer
0
Ben wel benieuwd of Google of andere geïnteresseerden nog bommetjes gaan gooien. Zou me niet verbazen als er nog al dan niet fake nieuws opduikt. Even terug richting de 6 op zo’n bommetje is een risico. Puts 6 oktober kosten weinig nu, ik heb er een stel voor de zekerheid. Ben ik meteen beschermd tegen evt blunders in de CC bij de q3. De cijfers zelf heb ik wel vertrouwen in.
Moneyball
0
quote:

martinmartin schreef op 29 september 2018 09:35:

@Moneball

Je kan op twee manieren beleggen en dat is volgend op adviezen van anderen.
Zeker voor de korte en middellange termijn aan te raden indien je de tijd of kennis mist om zelf een oordeel te vormen.
Nog interessanter indien je in de positie verkeert als bijv WIES die voldoende financiele slagkracht bezit en bereid is om te betalen met als tegeneis dat hij dan ook als een van de eersten wordt geinformeerd en gebruik kan maken van de beweging die ingezet wordt dezelfde banken.

Of je probeert zelf een scenario te schetsen en maak je eigen rekensommen.
Het resultaat zal sterk afwijken van dat van volgen wat de markt denkt en doet en je daarvoor belonen met een superwinst bij het gelijk of een rampzalig doemscenario als je er naast zit.

Ik lees tussen de regels door dat jij niet zo bent van uitgesproken risico's.
Laat jezelf dan ook niet verrassen, op dit forum wemelt het al van gefrustreerde beleggers die superwinsten verwachten maar tot op heden bedrogen zijn uitgekomen.

Dag Martinmartin, dank voor je antwoord. Ik lees hier regelmatig mee maar beschik niet over de tijd om mezelf in detail te verdiepen. Temeer waardeer ik de informatie die hier door verschillende posters, vanuit verschillende invalshoeken en getuigend van kennis, wordt geplaatst.

Nu TT voor Telematics over wil tot kapitalisatie verbaas ik me over de koers. Diverse analisten stellen dat verkoop tegen rond de miljard mogelijk zou kunnen zijn. Dat zijn er niet 1 of 2 maar meerdere. Fleetmatics en accuboors’s verwijzing naar Mixt lijken dit te bevestigen. Ook jouw alternatief op basis van DCF laat dit zien.

Het lijkt kortom 1 kant op te wijzen. Wellicht zit er een euro verschil in, maar de haalbaarheid van 5 a 6 per aandeel lijkt breed gedragen. De cashpositie van TT is ook een feit en telt voor 1 euro.

Met de koers iets boven de 7 heeft dit iets onbegrijpelijks. En mijn idee is vaak dat als iets te mooi is om waar te zijn het ook vaak niet waar is. Daarnaast heb ik moeite als ik iets niet begrijp. Dus vandaar mijn vraag en ben ik zoekende naar andere informatie en invalshoeken die een verklaring vormen.

[verwijderd]
0
De onzekerheid van of het verkocht gaat worden, tegen welke prijs enz, is nu nog de onzekerheid. En ja, het is tt die vaker in het verleden noet te vertrouwen is qua nieuws. Oké, sports is going well. Een paar maanden later weten we wat er gebeurd is met sports.

Dus ik zeg dat velen, waaronder de analisten zoiets hebben van eerst zien en dan pas geloven. Succes!!!!!
holenbeer
0
@moneyball, de markt prijst ook nog in dat het feest niet doorgaat. Het is een strategic review, nog geen verkoop of veiling. Geeft de kans om nog goedkoop in te stappen.
Als je dat met calls doet, paar maanden of half jaar vooruit, en met wat goedkope puts het risico afdekt, kan je hier flink van profiteren zonder grote investering/risico.
aandeeltje!
0
We zullen zien of er een koper gaat zijn voor Telematics en wat die gaat betalen.
Ik denk dat dat veel minder zal zijn dan velen denken hier.....
Hoe staat het met de andere avonturen van TT, is die sporthorloge unit al weg bijvoorbeeld, waar eerst nog groeipotentie in zat, maar amper een jaar later de vlag halfstok ging?
Als Google of Apple etc tot de auto doordringt is zo'n fleetmanagment oplossing natuurlijk helemaal niet heel bijzonder of ingewikkeld...kwestie van data hebben...
andrejes
0
Energy
3
De automarkt gaat veel meer de richting op van de volkswagen microsoft deal van gisteren dan dat je google maps uit de playstore op je infotainment kan plaatsen.

RNM die gaan ook met microsoft in zee. Microsoft kan een hele grote slag slaan in automotive. Waar iedereen bang is voor apple en google heeft microsoft de beste papieren en wordt als partij ook meer geaccepteerd. Google is toch regelmatig in opspraak.

Tt is de perfecte toevoeging voor microsoft. Voor 31 dec 2019 is tt een lege beurshuls. Opbrengst wordt minimaal 20euro per aandeel. Het werkt nu in ons voordeel dat founders een groot belang hebben. Nog 1 keer maximaal cashen en het personeel bij een goede partij onderbrengen.

quote:

Chiddix schreef op 29 september 2018 09:49:

TT zet tafelzilver in de verkoop(Albert Jellema). Auteur van het artikel denkt dat er een link ligt met de recente ontwikkelingen maar TT onkent dat uiteraard.
Het bedrijf krijgt meer concurrentie van Google Android en AppleCarplay. De kans bestaat , dat meer autofabrikanten kiezen voor het Amerikaanse bedrijf(Google).
Volvo liet doorschemeren over een paar jaar te kiezen voor Android.
[verwijderd]
0
quote:

aandeeltje! schreef op 29 september 2018 10:08:

We zullen zien of er een koper gaat zijn voor Telematics en wat die gaat betalen.
Ik denk dat dat veel minder zal zijn dan velen denken hier.....
Hoe staat het met de andere avonturen van TT, is die sporthorloge unit al weg bijvoorbeeld, waar eerst nog groeipotentie in zat, maar amper een jaar later de vlag halfstok ging?
Als Google of Apple etc tot de auto doordringt is zo'n fleetmanagment oplossing natuurlijk helemaal niet heel bijzonder of ingewikkeld...kwestie van data hebben...

Als het te weinig zou opleveren, wat ik niet verwacht met meerdere geïnteresseerden, dan verkoopt tt het gewoon niet. Daarom is het nog niet helemaal zeker.
Chiddix
0
Het bericht van TT over een strategisch onderzoek(verkoop Telematics) lijkt veel op het bericht van Nokia die zijn navigatietak in de verkoop zette. Met dat verschil, dat Nokia direct aangaf wat te doen met de opbrengst. TT zwijgt en laat beleggers in het ongewisse.
[verwijderd]
1
HG heeft zich als een autist gedragen de afgelopen jaren. Er is weinig compassie met hem. De pers ziet hem graag op zijn bek gaan denk ik. Half persoonlijk, half omdat ze onvoldoende geïnformeerd zijn over wat TomTom nu echt doet (Telematics zegt nog weinig mensen wat, ze komen vaak niet verder dan de PNDs). Ook HD maps en de innige samenwerking met Baidu en Microsoft Azure zegt veel mensen niets.

Dat het nu toch een financieel succes gaat worden dmv een tweetraps verkoopproces is dus moeilijk te verkroppen voor mensen als Jos Versteeg/rtlz. Ik denk dat zij nooit verder zullen komen dan “wat heeft hij een geluk gehad met de verkoop tegen zulke hoge bedragen, en dat voor een failliete tent”. Volledig onterecht mi...

Enig andere verklaring zou koerscontrole zijn door een Microsoft of Apple welke een bieding wil uitbrengen op dit niveau. Dan zou TomTom deze zet (verkoopproces Telematics) nu gedaan hebben om de prijs op te drijven, of argumenten te hebben om een hogere prijs te kunnen krijgen..
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 29 september 2018 10:15:

De automarkt gaat veel meer de richting op van de volkswagen microsoft deal van gisteren dan dat je google maps uit de playstore op je infotainment kan plaatsen.
W het personeel bij een goede partij onderbrengen.

[...]
Ik denk inderdaad Microsoft in Europa, en baidu/Microsoft/tt in China. De markt in China is groter dan Europa, dus dat kan nog leuk worden.
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 29 september 2018 10:15:

De automarkt gaat veel meer de richting op van de volkswagen microsoft deal van gisteren dan dat je google maps uit de playstore op je infotainment kan plaatsen.

RNM die gaan ook met microsoft in zee. Microsoft kan een hele grote slag slaan in automotive. Waar iedereen bang is voor apple en google heeft microsoft de beste papieren en wordt als partij ook meer geaccepteerd. Google is toch regelmatig in opspraak.

Tt is de perfecte toevoeging voor microsoft. Voor 31 dec 2019 is tt een lege beurshuls. Opbrengst wordt minimaal 20euro per aandeel. Het werkt nu in ons voordeel dat founders een groot belang hebben. Nog 1 keer maximaal cashen en het personeel bij een goede partij onderbrengen.

[...]
Ik zie Microsoft ook als de logische koper voor de maps uiteindelijk..
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 29 september 2018 10:18:

HG heeft zich als een autist gedragen de afgelopen jaren. Er is weinig compassie met hem. De pers ziet hem graag op zijn bek gaan denk ik. Half persoonlijk, half omdat ze onvoldoende geïnformeerd zijn over wat TomTom nu echt doet (Telematics zegt nog weinig mensen wat, ze komen vaak niet verder dan de PNDs). Ook HD maps en de innige samenwerking met Baidu en Microsoft Azure zegt veel mensen niets.

Dat het nu toch een financieel succes gaat worden dmv een tweetraps verkoopproces is dus moeilijk te verkroppen voor mensen als Jos Versteeg/rtlz. Ik denk dat zij nooit verder zullen komen dan “wat heeft hij een geluk gehad met de verkoop tegen zulke hoge bedragen, en dat voor een failliete tent”. Volledig onterecht mi...

Enig andere verklaring zou koerscontrole zijn door een Microsoft of Apple welke een bieding wil uitbrengen op dit niveau. Dan zou TomTom deze zet (verkoopproces Telematics) nu gedaan hebben om de prijs op te drijven, of argumenten te hebben om een hogere prijs te kunnen krijgen..
Laat ik het zo zeggen: het ligt geheel aan TomTom en founders, dat velen, waaronder analisten totaal geen idee hebben hoe het er momenteel voorstaat binnen TomTom, en dat is heel erg. Dat zie je nu, aan allerlei uitspraken van oa analisten na het nieuws over verkoop telematics. Jammer, maar het is niet anders.
pwijsneus
0
quote:

andrejes schreef op 29 september 2018 10:14:

VW Group nieuws is toch goed nieuws voor TT of zie ik dat nu verkeerd==
Het is een overeenkomst tussen VW en Microsoft (azure). Wij leggen natuurlijk graag de link naar TomTom. Goede vraag voor de conference call bij Q3 cijfers.

Wat doet Microsoft Connected Vehicle Platform? Check dit marketingfilmpje:

www.youtube.com/watch?v=rFo4l54vIw4

Wat doet TomTom voor MS Azure, check deze zuigerige vid over partnership:

www.youtube.com/watch?v=w79eQIdYmgI

Whitepaper MS Connected Vehicle Platform:
download.microsoft.com/download/6/9/D...

The Microsoft Connected Vehicle Platform consists of a comprehensive set of Microsoft services and products that span the physical (car) and digital (cloud), with a focus on addressing commonly required use cases. These include telematics and predictive services, productivity and digital life, connected advanced driver assistance systems (ADAS), advanced navigation, and customer insights and engagement. Within these use cases, the number of applicable scenarios is nearly limitless

[verwijderd]
0
De cc zou deze keer wel eens heel lang kunnen gaan duren. Hoop op veel vragen/antwoorden/duidelijkheid, en geen eeeeeuuuh, eeeeeeuuuuuuuuh, eeeeeeuuuuuhh.
boem!
0
quote:

Moneyball schreef op 29 september 2018 09:59:

[...]

Dag Martinmartin, dank voor je antwoord. Ik lees hier regelmatig mee maar beschik niet over de tijd om mezelf in detail te verdiepen. Temeer waardeer ik de informatie die hier door verschillende posters, vanuit verschillende invalshoeken en getuigend van kennis, wordt geplaatst.

Nu TT voor Telematics over wil tot kapitalisatie verbaas ik me over de koers. Diverse analisten stellen dat verkoop tegen rond de miljard mogelijk zou kunnen zijn. Dat zijn er niet 1 of 2 maar meerdere. Fleetmatics en accuboors’s verwijzing naar Mixt lijken dit te bevestigen. Ook jouw alternatief op basis van DCF laat dit zien.

Het lijkt kortom 1 kant op te wijzen. Wellicht zit er een euro verschil in, maar de haalbaarheid van 5 a 6 per aandeel lijkt breed gedragen. De cashpositie van TT is ook een feit en telt voor 1 euro.

Met de koers iets boven de 7 heeft dit iets onbegrijpelijks. En mijn idee is vaak dat als iets te mooi is om waar te zijn het ook vaak niet waar is. Daarnaast heb ik moeite als ik iets niet begrijp. Dus vandaar mijn vraag en ben ik zoekende naar andere informatie en invalshoeken die een verklaring vormen.

Twee zaken vooraf:
a) de koop is nog niet gesloten waarbij
b) de overwaarde van telematics nog niet is bepaald.

Ik denk dat @Wies alias ketchup je het antwoord al heb gegeven buiten de eventuele overwinst bij verkoop is het van belang wat HG met het geld gaat doen.
Indien hij het wenst te gebruiken om zich dieper in te vechten op gebieden waar Automtive en Enterprise zich kunnen onderscheiden heeft hij mijn zegen.
Het merendeel ziet deze optie mede op basis van de (gekleurde) berichtgeving als te risicovol waarbij de opbrengst zal verdampen.

Indien je meer zekerheid zoekt moet je wachten tot 3q cijfers en/of verkoopdeal gegevens.

DE kans dat het aandeel nu op dit nivo nog een duikvlucht maakt is uiterst klein maar ik heb gekkere dingen meegemaakt op de beurs.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 12:55
Koers 5,620
Verschil -0,110 (-1,92%)
Hoog 5,725
Laag 5,615
Volume 107.368
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront