TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2018

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
bartbas
0
quote:

VanillaSky schreef op 19 september 2018 23:09:

Mooi stukje op nieuwsuur. Conclusie TT moet zich opnieuw blijven uitvinden, grote uitdagingen in het verschiet. Ze blijven in transitie opzoek naar meer inkomsten

Verder zegt het wat mij betreft alles dat ook hier Harold te laf is om zijn bedrijf te promoten en een hart onder de riem te steken. Enige oorzaken lijken mij totale desinteresse naar de waarde van het bedrijf en het feit dat ook harold zelf aangeschoten wild is en zich niet kan verdedigen.
Deze koersdaling is naar mijn mening overdreven
. Morgen verwacht ik een flink herstel. Maar de acht euro zullen we voor dat er concreet positief nieuws komt, niet meer op de borden verschijnen.

Bartbas
[verwijderd]
0
Nu Google Een compleet pakket aanbiedt, is Bosch dan geen geschikte kandidaat om tomtom over te nemen?
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 19 september 2018 23:17:

[...]

Als een reporter voor je deur verschijnt dan moet de CEO maar net aanwezig zijn en tijd hebben. Ik heb voor CEO’s gewerkt die 50% van de tijd in het buitenland zijn en met wie je niet zomaar tijd kan claimen voor een interview.

Ik ben geen PR expert maar weet wel dat het een moeilijk vak is.

Je weet nooit precies de intentie van de journalist (slecht nieuws verkoopt beter dus wat nemen ze wel of niet van je over en hoe monteren ze het). Laten we eerlijk zijn: dit bezoek is ook een soort ramptoerisme. Men praat over TT alsof het bedrijf in nood verkeert; daar is geen sprake van. Kan je met de journalist in kwestie - die niet in de materie is ingevoerd - zaken simpel uitleggen en dan hopen dat ie niet zijn eigen verhaal al klaar heeft.

Een woordvoerder kan er desondanks toch voor kiezen om de crew binnen te laten, geeft ze een kop koffie, een rondleiding, vertelt iets over het bedrijf en de kansen (algemeen verhaal dat op de plank ligt) en zegt dat hij nu niet inhoudelijk kan reageren maar dat ze van harte welkom zijn voor een gepland bezoek met iemand die met enige autoriteit iets kan vertellen.

9 van de 10 woordvoerders zou echter denken: mocht ik verkeerd op tv komen, dan ben ik de gebeten hond bij werkgever, collega’s, aandeelhouders en dergelijke. Weinig upside, veel downside risk voor mij als persoon. Je moet dus iemand hebben die echt gepokt en gemazeld is, innemend en met een bepaald gemak praat en dat ook mag en precies weet wat hij wil loslaten zonder dat dat leidt tot een stijf optreden (dat zie je nog weleens, dat iemand zo bezig is met wat vertel ik wel en niet dat het geen natuurlijk gesprek is). Je moet gewoon denken: hoe geef ik de journalist een leuk en vrolijk item op tv. Vanuit zijn belang denken niet de jouwe.
En weer verdedigd Justin het beleid van TomTom
Ongelofelijk
Dat progamma seint echt van te voren wel in dat ze met TomTom een stukje tv willen maken dus jouw hele verhaal slaat nergens op
Nait Soesen
0
quote:

Moneyball schreef op 19 september 2018 23:06:

[...]

Goed punt, waar blijft Microsoft?

Ben verder wel benieuwd wat deze deal met Renault precies behelst en waarin het verschilt van de Volvo Android deal. Waarom is dit wel de gamechanger? Omdat het naast operating systeem ook de Google map omvat? Of zijn er meer componenten in de deal die TT business raken? En gaat Google ook HD doen? Als dit niet het geval is, en er wordt nu voor HD Maps getenderd, wat maken SD kaarten dan nog uit in 2021?

Zou graag de overwegingen van Renault group willen horen, en dan niet het praatje voor de bühne.
IK denk als H.G. de deur op een kier zet, er genoeg vraag uit de markt komt om een biedingstrijd te laten ontketenen, er is volgens mij niks mis met de producten van Tomtom!
[verwijderd]
2
quote:

Nait Soesen schreef op 19 september 2018 23:30:

[...]

IK denk als H.G. de deur op een kier zet, er genoeg vraag uit de markt komt om een biedingstrijd te laten ontketenen, er is volgens mij niks mis met de producten van Tomtom!
Klopt...

TomTom groeit sowieso op Telematics, op Automotive wordt met orderboek van 1,2mrd ook sowieso gegroeid tot en met 2020.

Er wordt nu net gedaan of de deur op slot gaat bij geheel TomTom per 2021..: dat slaat natuurlijk negens op. De huidige take-rates van 30% gaan naar 100% en dat geeft een veel grotere markt met concurrenten. Maar dat laatste is altijd zo geweest.

Een storm in een glas water, 30% daling is volstrekt idioot!
vreemdvermogen
0
Als ik Harold was zou ik Ellie Lust in dienst nemen als hoofd PR. Bij de politie er uit gebonjourd. Nou die weet heus wel wat ze wel/niet moet vertellen. Ze staat haar mannetje wel, is media geschikt en ligt goed in de markt bij de kijkers.
[verwijderd]
0
quote:

RESEARCH schreef op 19 september 2018 22:45:

[...]

Justin wat ik wel raar vind is dat TT niet op de hoogte was van de move van Renault. Je zou toch wel verwachten dat TT die een zeer goede langdurige relatie heeft met Renault hiervan al wel eerder op de hoogte zou moeten zijn? Dit komt als een complete verrassing voor TT!
Google is binnengekomen met haar Android platform bij de alliantie (Alliance) van Renault-Nissan-Mitsubishi. Terwijl TomTom zaken doet met Renault. Zie onderstaande stukje tekst van de alliantie, waarin staat dat Renault en andere merken hun eigen maatwerk mogen bouwen op basis van Android:

While a range of Alliance vehicles will share the Android platform, each brand will have flexibility to create a unique customer interface and specific features on top of the common Android platform.
Hoop....
0
quote:

holenbeer schreef op 1 september 2018 07:14:

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
OOOOoohhh
Mojo
1
Je zit in je nieuwe auto, inloggen met je google account anders kun je geen gebruik maken het platform. google noteert ieder spraakcommando, heeft zelfs controle over je microfoon als jij denkt die niet te gebruiken (dus ook gesprekken zijn niet meer privé.

moet je de google voorwaarden accepteren voordat je met je een deel van je auto mag gebruiken...Ik weet niet of ik dit accepteer

en iedereen die denkt.. ach.. ik heb toch niks te verbergen. die weet niet hoe beïnvloeding werkt.
Nait Soesen
0
quote:

Accuboor schreef op 19 september 2018 23:37:

[...]
Klopt...

TomTom groeit sowieso op Telematics, op Automotive wordt met orderboek van 1,2mrd ook sowieso gegroeid tot en met 2020.

Er wordt nu net gedaan of de deur op slot gaat bij geheel TomTom per 2021..: dat slaat natuurlijk negens op. De huidige take-rates van 30% gaan naar 100% en dat geeft een veel grotere markt met concurrenten. Maar dat laatste is altijd zo geweest.

Een storm in een glas water, 30% daling is volstrekt idioot!
IDD, maar dit voert de druk op bij H.G. om iets te gaan doen, of er wordt door een partij nog harder op de deur gebonst om Tomtom te laten bewegen en in het achterhoofd het bericht van Reuters, wat uit de bankenwereld kwam, zou mij niet verbazen, als er binnenkomt nieuws komt van een overname, Google heeft de ketel onder druk gezet, binnenkort komt er witte stoom uit en hebben we een nieuwe paus op het firmament!
Erg chebbi
0
quote:

DerksVisie schreef op 19 september 2018 22:11:

Eerst gooit Apple de boel open met Apple Carplay. Nu gaat ook Google met Android Auto dus andere Apps toelaten...

Dit is volgens mij geen aanval op TomTom maar een aanval op Apple om de winnaar van SmartCar te worden met het operating system. Er is trouwens weer een partij die wederom dreigt de boot te missen, namelijk Microsoft. De bal ligt dus nu bij Microsoft of het wordt een Windows Phone 2.0
Dit klinkt me bekend in de oren en is idd. de competitie tussen de grote jongens. TT is een applicatie en geen operating systeem. TT is open, not dedicated.

Renault/Nissan en Mitsu hebben toch geen contract gesloten met Waymo, of wel? Dat is pas erg/vervelend.

Dit zijn allemaal stapjes waar de markt aan het voorsorteren is op de auto 3.0 niets meer, niets minder.

Ik herinner mij begin jaren tachtig. Er waren toen tientallen computer-fabrikanten en dito operatingsystemen. Totale chaos. Telefoons aan het begin idem. Op enig moment komen de standaarden bovendrijven en TomTom zal daarin meegaan/moeten.

ketchup
1
quote:

*Justin* schreef op 19 september 2018 22:35:

[...]

2 voor 12 slaat natuurlijk nergens op. TomTom maakt dit jaar 66 miljoen winst, volgend jaar meer, heeft eind dit jaar 200 miljoen op de bank en voor 1 miljard aan orders in drie jaar behaald die nog moet binnenkomen. Er is concurrentie bij gekomen; over het algemeen is concurrentie goed en scherpt je. Google kan bovendien de ‘gratis’ kaart niet spelen in het b-to-b segment.
gezonde concurrentie is goed, wat Google doet lijkt mij niet gezond, Google heeft het kapitaal marktaandeel te kopen en tegen dat financiële geweld is het voor TT en HERE heel moeilijk concurreren

voor de komende jaren is TT safe, maar de perceptie is nu wel dat TT geen 10 euro aandeel meer is en de realiteit laat zien dat we aan 6 euro staan en de markt liegt niet, die kan overdrijven, maar liegt niet

verder is de mood naar negatief gedraaid en dat is funest voor een aandeel, ook al geeft dit een vals beeld
TT heeft nooit de waardering gekregen voor haar waardevolle assets en ook niet de waardering voor de transitie die ze gemaakt hebben met een mooie outlook, maar TT straft men nu wel af voor de opkomende dreiging

het is dit soort van perceptie/waardering/niet begrepen , hoe je het ook omschrijft die Bestuurders doet overwegen de toko te privatiseren en dan aan dit afgestraft niveau, zou het mij niet verbazen, gezien ook de slechte manier van communiceren bij HG, neem ook de analisten CC er maar even bij en hoe de man soms nukkig, verveeld antwoord op voor hem ongewenste vragen, zie ik dit als een reële dreiging
zeker nu er weer een nieuwe boardmember bijkomt die private equity helemaal ziet zitten

weg van dat geouwehoer aan de beurs , TT is cash rich we hebben dat gezeur niet nodig en zitten niet om geld verlegen, weg van die reguliere aandeelhouders, weg van verantwoording moeten geven elk kwartaal, weg van al dit en nu in de 6 euro is dit een uitgelezen kans

Grey01
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 19 september 2018 23:20:

[...]

En weer verdedigd Justin het beleid van TomTom
Ongelofelijk
Dat progamma seint echt van te voren wel in dat ze met TomTom een stukje tv willen maken dus jouw hele verhaal slaat nergens op
Ik lees in het verhaal eerder een verklaring waarom er geen goede PR machine is bij T2. Niet bepaald een verdediging...
de koe
0
De Roze Ridder
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 19 september 2018 22:34:

[...]

Conclusie: Goddijn & Co snappen het nu niet en nooit niet
Kansloos verhaal met deze kansloze Leiders die hun trouwe aandeelhouders laten LIJDEN
Het CAPS LOCK-kind komt weer roeptoeteren...
Moneyball
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 20 september 2018 06:34:

[...]

gezonde concurrentie is goed, wat Google doet lijkt mij niet gezond, Google heeft het kapitaal marktaandeel te kopen en tegen dat financiële geweld is het voor TT en HERE heel moeilijk concurreren

voor de komende jaren is TT safe, maar de perceptie is nu wel dat TT geen 10 euro aandeel meer is en de realiteit laat zien dat we aan 6 euro staan en de markt liegt niet, die kan overdrijven, maar liegt niet

verder is de mood naar negatief gedraaid en dat is funest voor een aandeel, ook al geeft dit een vals beeld
TT heeft nooit de waardering gekregen voor haar waardevolle assets en ook niet de waardering voor de transitie die ze gemaakt hebben met een mooie outlook, maar TT straft men nu wel af voor de opkomende dreiging

het is dit soort van perceptie/waardering/niet begrepen , hoe je het ook omschrijft die Bestuurders doet overwegen de toko te privatiseren en dan aan dit afgestraft niveau, zou het mij niet verbazen, gezien ook de slechte manier van communiceren bij HG, neem ook de analisten CC er maar even bij en hoe de man soms nukkig, verveeld antwoord op voor hem ongewenste vragen, zie ik dit als een reële dreiging
zeker nu er weer een nieuwe boardmember bijkomt die private equity helemaal ziet zitten

weg van dat geouwehoer aan de beurs , TT is cash rich we hebben dat gezeur niet nodig en zitten niet om geld verlegen, weg van die reguliere aandeelhouders, weg van verantwoording moeten geven elk kwartaal, weg van al dit en nu in de 6 euro is dit een uitgelezen kans

Van de beurs afhalen is wellicht opportuun qua prijs, maar dan zal hij wel wat deals met deze en gene moeten sluiten. Dat zou pas Dirty exit zijn aan een fooi van de mogelijkheden. Leg dan ook helder uit waarom HERE met mindere assets gewaardeerd wordt op veel hoger om van Mobileeye maar niet te spreken. Dan konden rechtszaken wel eens volgen.
[verwijderd]
0
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront