VolkerWessels « Terug naar discussie overzicht

Forum VolkerWessels geopend

1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
[verwijderd]
0
H2 is doorgaans beter in de bouw vanwege seizoensgebonden effecten.
Anyway. Zojuist bijgekocht. Gemiddelde nu € 18,44
Orderporto is nog nooit zo hoog geweest bij Volker. Ze brengen er alleen lang niet alles van naar buiten, zoals bijv bij BAM.
EQ140
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 11 september 2018 17:19:

H2 is doorgaans beter in de bouw vanwege seizoensgebonden effecten.
Anyway. Zojuist bijgekocht. Gemiddelde nu € 18,44
Orderporto is nog nooit zo hoog geweest bij Volker. Ze brengen er alleen lang niet alles van naar buiten, zoals bijv bij BAM.

Dan moet het tweede jaarhelft van 45 naar 90 miljoen winst gaan, waar komt die meer winst(45 miljoen) vandaan met seizoen gebonden.
[verwijderd]
0
Zie onderstaand document , waarin je Q1 tot Q4 van 2016 en 2017 kunt bekijken.

www.volkerwessels.com/dynamics/module...

Q4 '16 en '17 maken ze respectievelijk 113 en 110 miljoen winst.
Q3 zitten ze rond de 65 miljoen.
[verwijderd]
0
Artikel uit FD van tijdje geleden toen de koers 13% daalde. Kon het eerder niet lezen. Nu wel. Hierbij de kopie.

Beleggingsanalisten blijven positief over gebutst VolkerWessels
Het aandeel VolkerWessels kreeg vorige week een flinke dreun. Beleggers schrokken zich een hoedje toen bleek dat de IJmuider zeesluis nog meer in de papieren loopt. Analisten van banken en effectenhuizen waren minder onder de indruk. Sterker nog, geen van de acht door Bloomberg gepolste analisten verlaagde zijn advies of zijn koersdoel voor de komende 12 maanden. Alle acht manen beleggers het aandeel van de Nederlandse bouwer juist te kopen.

De aanleg van de zeesluis bij IJmuiden is opnieuw vertraagd.Foto: Hollandse Hoogte / Olaf Kraak Fotografie
‘Er was natuurlijk al een gerede kans dat die zeesluis nog meer problemen op zou leveren,’ zo legt een beleggingsanalist uit. ‘Maar ondanks zo’n kostenpost maakt VolkerWessels, in tegenstelling tot andere Nederlandse bouwers, al minstens tien jaar structureel mooie winstmarges. Tegenover zo’n zeesluis staan bij VolkerWessels heel veel goede, kleinere projecten, zoals een rotonde hier en een straatje daar.’ VolkerWessels haalde vorig jaar een ebitda-marge van 4,6%. Bij BAM werd de marge door de zeesluis gehalveerd tot 1%.
Wellicht speelt dat bij beleggers een rol, zeker na de nieuwe voorziening van €31,5 mln die dinsdag werd genomen, en het feit de bouwer dit keer wel de outlook lichtjes bijstelde. Het aandeel VolkerWessels ging afgelopen week meer dan 13% onderuit en sloot vrijdag op iets meer dan €19. Het was de grootste verliezer in de smallcapindex.

Voor VolkerWessels, dat ruim een jaar geleden naar de Amsterdamse beurs kwam voor €23,5 per aandeel, betekent dit dat de kloof tussen de analistenverwachtingen en de aandelenkoers nog niet zo groot is geweest. Analisten denken dat een aandeel VolkerWessels over een jaar bijna €28 waard zal zijn. Dat betekent dat de bouwer 45% zou kunnen klimmen ten opzichte van zijn slotkoers van vrijdag.

Bij analisten zal meespelen dat een zeperd op grote projecten bij VolkerWessels de uitzondering is. Op de omlegging bij Badhoevedorp en de verbreding van de A1/A6 van Diemen tot Almere werd vorig jaar goed geld verdiend. En zoveel grote projecten heeft VolkerWessels niet meer. De bouwer viste de laatste twee jaar bij elke grote tender achter het net. Daar was Jan de Ruiter bij de jaarcijfers zuur over, maar wellicht denken analisten juist: weer een zorg minder.
EQ140
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 11 september 2018 18:34:

Zie onderstaand document , waarin je Q1 tot Q4 van 2016 en 2017 kunt bekijken.

www.volkerwessels.com/dynamics/module...

Q4 '16 en '17 maken ze respectievelijk 113 en 110 miljoen winst.
Q3 zitten ze rond de 65 miljoen.
Bedankt voor je antwoord stockexchangestaartje. Het is mij echter nog niet duidelijk wat die zeisoenen inhouden wat omzet zo verschilt. we hebben geen echte winters meer dus hoe kan hat grote verschil ontstaan in de eerste en tweede jaarhelft. Wie kan er meer over zeggen?
andrejes
0
quote:

Baarsjes schreef op 12 september 2018 09:36:

De betonrot gaat steeds dieper en dieper.

Eindeijk een beetje up.
Baarsjes
0
Vandaag niet kunnen volgen maar zie nu het resultaat.
Hoop dat dit een herstel gaat zijn.
alida1
0
VolkerWessels versterkt bestuur infradivisie
Drie weken nadat VolkerWessels het vertrek aankondigde van topman Henri van der Kamp van de Nederlandse infratak, kondigt het bouwbedrijf een versterking van de top van dezelfde divisie aan. Op 15 september, overmorgen dus, treedt Maarten van Aller in dienst als coo van de infradivisie, zo meldt VolkerWessels donderdag. Deze functie bestond tot dusver nog niet. De zoektocht naar een nieuwe topman voor de infradivisie loopt intussen nog.

Van Aller komt van Petrofac, een op Jersey gevestigde dienstverlener aan de olie- en gasindustrie. Het concern (omzet $6,4 mrd in 2017) ontwerpt, bouwt en onderhoudt boorplatformen, raffinaderijen en andere installaties. Van Aller was bij Petrofac vanaf 2009 verantwoordelijk voor het opzetten van het bedrijf dat drijvende productieplatforms levert aan de offshore olie-industrie, een onderdeel dat concurreert met het Nederlandse SBM Offshore.

Recent trok collega-bouwer BAM ook een bestuurder uit de offshore-sector aan. Daar is de nieuwe cfo Frans den Houter afkomstig van Heerema Marine Contractors (HMC). Naast zijn financiële expertise wordt bij Den Houter zijn kennis over complexe projecten - HMC bouwt met de Sleipnir het grootste kraanschip ter wereld - als een pluspunt gezien.

Ervaring in projectmanagement
VolkerWessels stelt dat Van Aller veel ervaring meebrengt op het gebied van project management in zowel binnen- als buitenland. Juist dat projectmanagement werd bij VolkerWessels als achilleshiel gezien de afgelopen jaren. Het lukte de bouwer sinds 2017 niet om een nieuwe grote aanbesteding te winnen, terwijl het concern op de bouw van de nieuwe zeesluis bij IJmuiden €100 mln verloor. Bouwpartner BAM leed een verlies van gelijke opvang op het project.

De toegenomen complexiteit van grote multidisciplinaire projecten in de tender- en uitvoeringsfase werd bij het vertrek van Van der Kamp als reden opgegeven voor het besluit om de top van de Nederlandse infrastructuurdivisie op te schudden.

VolkerWessels wil terug naar marge van 5% bij infra
Bestuursvoorzitter Jan de Ruiter van VolkerWessels gaf bij de halfjaarcijfers aan ontevreden te zijn over de resultaten bij de infradivisie waar 5000 mensen werken. In de eerste jaarhelft bedroeg het resultaat bij infra €11 mln, als het meest recente verlies op de zeesluis buiten beschouwing wordt gelaten. Dat betekent dat de marge ten opzichte van de omzet 1,7% bedroeg in de eerste jaarhelft. VolkerWessels wil weer terug naar 5%.

Bij de aankondiging van het vertrek van Van der Kamp zijn diens verantwoordelijkheden voor de infradivisie direct ad interim overgenomen door coo Alfred Vos van VolkerWessels, in afwachting van de aanstelling van een nieuwe ceo voor dit onderdeel van het bouwconcern.

Bron FD
Warrem Buffet
0
Jammer dat VW zelf zo weinig naar buiten brengt. Er is geen druk, fam. Wessels heeft heeft er geen belang bij, directie voelt geen druk om extern te communiceren.
Ben wel blij dat ze de risico volle opdrachten laten lopen. Alleen een betere communicatie zou welkom zijn!
andrejes
0
Mooi dagje vandaag volume 70k, slot net geen 18 eur.
Lijkt erop dat de rem eraf is en dat er weer gekocht wordt.
Volgende week richting de 19 eur :).
andrejes
0
quote:

Baarsjes schreef op 17 september 2018 08:59:

Vandaag mooi herstel verwacht
boekje zag er prima uit voor 9 uur :), we moeten kopers hebben.
Erny
0
Oeps. Een vloer van een parkeergarage boven de DekaMarkt in Wormerveer is deels ingestort.
andrejes
0
quote:

Erny schreef op 18 september 2018 12:28:

Oeps. Een vloer van een parkeergarage boven de DekaMarkt in Wormerveer is deels ingestort.
wat heeft dat met VolkerWessels te maken dan??
Erny
0
@ andrejes 18 sep 2018 om 15:36
"..wat heeft dat met VolkerWessels te maken dan??"
Dat vroeg ik mij juist af, dit gezien verzakking tunneldak A4 in Schiedam. Hierbij was VolkerWessels betrokken. Misschien iemand op het forum die het weet?
pardon
0
quote:

Erny schreef op 18 september 2018 17:51:

@ andrejes 18 sep 2018 om 15:36
"..wat heeft dat met VolkerWessels te maken dan??"
Dat vroeg ik mij juist af, dit gezien verzakking tunneldak A4 in Schiedam. Hierbij was VolkerWessels betrokken. Misschien iemand op het forum die het weet?
Nee hoor was een aannemer uit de omgeving daar.
pardon
0
Volker Wessels wil niet inschrijven voor Rijkswaterstaat project van 850 miljoen.
De verlengde A15.
1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,30  -5,06  -0,58%  17:30
 Germany40^ 17.737,80 -0,56%
 BEL 20 3.831,36 +0,12%
 Europe50^ 4.918,64 -0,36%
 US30^ 37.924,96 -0,23%
 Nasd100^ 17.243,34 -1,74%
 US500^ 4.995,45 -1,07%
 Japan225^ 37.415,98 -1,54%
 Gold spot 2.393,09 +0,58%
 EUR/USD 1,0667 +0,22%
 WTI 82,22 +0,17%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
EBUSCO HOLDING +2,99%
Kendrion +2,92%
Vopak +2,29%
B&S Group SA +2,22%

Dalers

JUST EAT TAKE... -4,55%
TomTom -3,43%
ADYEN NV -3,37%
ASMI -3,30%
BESI -3,21%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront