PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL September 2018 wordt postmaand

4.444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
Cerburus
0
op 'papier' verwacht ik eigenlijk wel een daling van 1%...(wellicht dat zowel WQ als systematica onder de 0,5 vallen en daarnaar in het actuele register niet meer 'bestaan' lol). Waar ik vooral benieuwd naar ben is het vervolg, stiekem hoop ik op een KLM scenario. (langzaam doch gestaag afbouw kleine doch tijdenlange stijging).
Ik kan me niet voorstellen dat short (zonder nieuws) hem weer naar de 2,8 gaan duwen. Dan zou men 15-20% short moeten gaan. Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen(?) alhoewel Fugro.... je weet het niet.
Maar in tegenstelling tot berenberg vind ik dit WEL een gamechanger. Zowel aan de kosten als opbrengszijde alsmede simpelweg dat je in de praktijk weer monopolist bent op dit gebied. Gaat Bpost zijn brievenbuspakjes nu via PostNL sturen ipv SANDD...grappig :P
Cerburus
0
maar resumé van deze week.
- consolidatie mag
- SANDD en PostNL mogen aan het praten, dit voorleggen aan ACM en worst case artikel 47 voor goedkeuring
- Het niveau van de diverse leden van de 2de kamer is schrikbarend slecht
- Ik stem geen D66 meer (niet als aandeelhouder geredeneerd, maar wat een slechte kwaliteit ongelofelijk. Van de SP verwacht ik dit (helaas) maar kom op zich grachtengordel 'elite' ..wat een niveau was dat.
- Mona is de echte topvrouw voor PostNL

Cerburus
0
trouwens ik had het al eerder gezegd maar nu is de dag voorbij...wat een strak koersverloop helemaal klem gezet op de 3,3 vandaar ook de sluiting onder de 3,3 kunnen ze weer even hun dump aandelen met winst coveren.
maar gedurende de dag geen moment van 'paniek' meestal zie je direct op lage volumes een terugval. Die terugval was alleen na de eerste piek zichtbaar (tot wel onder de 3,2) maar daarna kopen kopen kopen en vasthouden. Geeft de burger moed dat er nog meer in het vat zit.
[verwijderd]
0
Cerburus
0
je mag me feliciteren bij de 5, dan ben ik blij. bij de 4 tevreden..en bij alles onder de 4 denk ik..hoe heeft het zover kunnen komen.......
Toekomstbeeld
0
quote:

Cerburus schreef op 13 september 2018 18:37:

op 'papier' verwacht ik eigenlijk wel een daling van 1%...(wellicht dat zowel WQ als systematica onder de 0,5 vallen en daarnaar in het actuele register niet meer 'bestaan' lol). Waar ik vooral benieuwd naar ben is het vervolg, stiekem hoop ik op een KLM scenario. (langzaam doch gestaag afbouw kleine doch tijdenlange stijging).
Ik kan me niet voorstellen dat short (zonder nieuws) hem weer naar de 2,8 gaan duwen. Dan zou men 15-20% short moeten gaan. Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen(?) alhoewel Fugro.... je weet het niet.
Maar in tegenstelling tot berenberg vind ik dit WEL een gamechanger. Zowel aan de kosten als opbrengszijde alsmede simpelweg dat je in de praktijk weer monopolist bent op dit gebied. Gaat Bpost zijn brievenbuspakjes nu via PostNL sturen ipv SANDD...grappig :P
De gamechanger!

Ik kan het me ook niet voorstellen dat we nu nog teruggaan maar er moet wel tempo in blijven zitten. Het window tussen 12-09 politiek zegt ja tov de volgende concrete stap mag niet te groot worden. Dan ontstaat er onzekerheid.

Als voorstander ve overname, zou ik zelf het liefst een gezamenlijk persbericht zien dat de partijen rond de tafel gaan zitten en de intentie hebben tot.
Dan is de fantasie factor maximaal maar bovendien schept het ook duidelijkheid bij iedereen zoals politiek en werknemers en vakbonden.
Niets communiceren zou ik na alle duidelijke, en publiekelijk luid uitgesproken, voorkeuren nu heel vreemd vinden.
Dat zou duiden dat men niet met elkaar praat.

Cerburus
0
ff terugrederend..de laatste keer dat we onder de 4 zaten hadden we ..negatief EV, geen dividend, en een pensioen issue, dure leningen en zaten we met TNT in de maag. Dit waren echt structurele issues..en hier kan ondertussen overal een groene vink achter.

maar HV en het management hebben de bpost affaire wel zo slecht gemanaged met een torenhoge bij voorbaat onhaalbare ambitie dat men steeds weer achter de feiten aanloopt en de markt moet teleurstellen. Dure prijs. Verwijtbaar. slecht. zeer slecht...onacceptabel... mismanagement (?). In ieder geval heeft de markt geen enkel vertrouwen meer in welke forecast dan ook van dit management, zie hier waar we staan. vandaar dat ik zei de laatste strohalm is het post dossier netjes afsluiten. Dat zal dan de redding zijn op korte termijn. Daarna verwacht ik een frisse wind.
Toekomstbeeld
0
quote:

Cerburus schreef op 13 september 2018 18:42:

maar resumé van deze week.
- consolidatie mag
- SANDD en PostNL mogen aan het praten, dit voorleggen aan ACM en worst case artikel 47 voor goedkeuring
- Het niveau van de diverse leden van de 2de kamer is schrikbarend slecht
- Ik stem geen D66 meer (niet als aandeelhouder geredeneerd, maar wat een slechte kwaliteit ongelofelijk. Van de SP verwacht ik dit (helaas) maar kom op zich grachtengordel 'elite' ..wat een niveau was dat.
- Mona is de echte topvrouw voor PostNL


Eens met alles! Zat vandaag nog over de SPer na te denken...80 mln dividend uitgekeerd en dat hij dat dacht binnen te houden igv terughalen vd UPD. En daarmee de arbeidsvoorwaarden te verbeteren.

Snap dan niet dat er niet iemand opstaat en iets zegt als "weet u dat de UPD slechts 25% vd omzet genereert en dat de 80 mln ook op de andere 75% betrekking heeft? Zoals Parcels! Dus als u denkt 80 mln binnen te houden bij het terughalen vd UPD dat we feitelijk maximaal spreken over 20 mln?"

Of

"Weet u dat PostNL in 2017 ruim 43 miljoen euro aan ontslagpremies heeft betaald aan overtollig personeel? Is het uw visie om de UPD door te zetten met jaarlijks 12% krimp en hetzelfde personeelsbestand en daarmee de staat op te zadelen met een miljoenverlies (zeg maar de goede oude tijd voor de privatisering), of is het uw visie om jaarlijks soortgelijke ontslagpremies te betalen met hetzelfde gevolg voor de staatskas? Welke optie heeft uw voorkeur?"

Gewoon dat gelul bagatelliseren. Maar ja, je zegt het al, het niveau van de leden was schrikbarend. Toettoet, de Craus scootmobiel.
Cerburus
0
ik denk eerlijk gezegd dat SANDD er ook graag snel van af wil. Ik heb (vanuit mijn zakelijke rol) diverse facturen uitstaan die al lang niet meer worden betaald. Volgens mij is de nood hoog daar. en de enige partij die een bedrag kan bieden is PostNL vanwege de kostenbesparing.. of zoals jij het zegt TBK de verminderde opbrengsten.
Ik ben geen taalkundige maar ik vind de taal die PostNL uitslaat verwijtbaar. Het zijn geen kosten, het zijn verminderde opbrengen. Dat zijn dus klanten die PostNL niet heeft kunnen binden maar SANDD wel. Dat die groter zijn dan verwacht zegt dus meer over het 'succes' van je eigen commerciele apparaat...zo kijk ik er naar.
Dat is ook exact de reden waarom ik altijd geen antwoord krijg op mijn vraag omtrent 'kosten' specificatie.
Want die zijn er niet :)
Cerburus
0
ik pleit eigenlijk voor invoering van een kiesdrempel, oorzaak hiervan is volgens mij dat er zo'n versplintering heeft plaatsgevonden dat de partijen inmiddels zo klein zijn geworden dat je per individu wel 50 dossiers moet kennen.. Een onmogelijke opgave hoe slim je ook bent. Dat zie we eigenlijk al jaren in de politiek. maar is er vast wel een ander forum voor dit onderwerp :P haha
Cerburus
0
psst Martijn, ik weet dat je alles leest; je droombaan staat open! tenminste je deed op je forum altijd zo je best dus volgens mij ben je een uitstekende kandidaat

www.postnl.nl/over-postnl/werkenbij/v...
Toekomstbeeld
0
quote:

Cerburus schreef op 13 september 2018 18:57:

ff terugrederend..de laatste keer dat we onder de 4 zaten hadden we ..negatief EV, geen dividend, en een pensioen issue, dure leningen en zaten we met TNT in de maag. Dit waren echt structurele issues..en hier kan ondertussen overal een groene vink achter.

Maar welke dossiers zijn er inmiddels sindsdien bij gekomen....

De minimale winsten in het buitenland structureel omgeslagen in verliezen (ondanks veel investeringen en de routinematige belofte dat het morgen beter word);

Parcel kosten per parcel progressief stijgend tov de omzet per parcel. En deze is mijn inziens van echt grote impact gezien de weging van Parcels in de totale waardebepaling vh bedrijf;
Dit gaat ook niet zomaar weg. Salarisstijgingen zijn er. Chauffeurs kunnen bij iedereen terecht. Veel dure externe krachten die ingezet worden in de distributie centra (> 6700 in 2017). *1

*1 ook een reden voor consolidatie. De schaarste onder chauffeurs en distributie centra medewerkers verlichten door consolidatie.

Toekomstbeeld
0
quote:

Cerburus schreef op 13 september 2018 19:20:

psst Martijn, ik weet dat je alles leest; je droombaan staat open! tenminste je deed op je forum altijd zo je best dus volgens mij ben je een uitstekende kandidaat

www.postnl.nl/over-postnl/werkenbij/v...

Moet Sandd weer een vacature plaatsen voor zijn wijk.
Toekomstbeeld
0
quote:

Cerburus schreef op 13 september 2018 19:06:

ik denk eerlijk gezegd dat SANDD er ook graag snel van af wil. Ik heb (vanuit mijn zakelijke rol) diverse facturen uitstaan die al lang niet meer worden betaald. Volgens mij is de nood hoog daar. en de enige partij die een bedrag kan bieden is PostNL vanwege de kostenbesparing.. of zoals jij het zegt TBK de verminderde opbrengsten.
Ik ben geen taalkundige maar ik vind de taal die PostNL uitslaat verwijtbaar. Het zijn geen kosten, het zijn verminderde opbrengen. Dat zijn dus klanten die PostNL niet heeft kunnen binden maar SANDD wel. Dat die groter zijn dan verwacht zegt dus meer over het 'succes' van je eigen commerciele apparaat...zo kijk ik er naar.
Dat is ook exact de reden waarom ik altijd geen antwoord krijg op mijn vraag omtrent 'kosten' specificatie.
Want die zijn er niet :)

Deurwaarder al gestuurd? Zit ze op de huid!
Cerburus
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 13 september 2018 19:24:

[...]

Maar welke dossiers zijn er inmiddels sindsdien bij gekomen....

De minimale winsten in het buitenland structureel omgeslagen in verliezen (ondanks veel investeringen en de routinematige belofte dat het morgen beter word);

Parcel kosten per parcel progressief stijgend tov de omzet per parcel. En deze is mijn inziens van echt grote impact gezien de weging van Parcels in de totale waardebepaling vh bedrijf;
Dit gaat ook niet zomaar weg. Salarisstijgingen zijn er. Chauffeurs kunnen bij iedereen terecht. Veel dure externe krachten die ingezet worden in de distributie centra (> 6700 in 2017). *1

*1 ook een reden voor consolidatie. De schaarste onder chauffeurs en distributie centra medewerkers verlichten door consolidatie.

als ik HV nog kan geloven...(en dat is lastig geef ik toe) is debet aan het parcel marge verhaal vooral de investering van 120 miljoen in de nieuwe sorteercentra. De efficiency die hier mee behaald word zou al gedeeltelijk terug te zien zijn in Q4. jaja..ik verzin het niet.. zo is het letterlijk gezegd..dus als in Q4 de marge op parcels nog net zo zijn als nu kunnen ook deze woorden weer in de prullenbak. Schrijf je mee Jaapaap? dan heb je in ieder geval de goede feiten voordat je vragen gaat stellen op de AVA.
Cerburus
0
kan iemand me uitleggen hoe de handel nabeurs verloopt...dus na 17.35? ik zie op IB (interactive brokers) nog altijd minime aantallen verhandeld worden. Dus na sluiting pp 3.28x (17.35) zijn er nadien nog aandelen verhandeld voor 3.294 (is nu de koers op mijn handelsapplicatie...hoe kan er überhaupt gehandeld worden als de beurs 'dicht' is..
iemand?
[verwijderd]
0
Zolang die shorts niet overduidelijk afbouwen, hebben ze gerust het lef om in gezamenlijkheid, goed nieuws of niet, domweg weer de stijging om zeep te helpen. Kleine beurs, lage volumes, slapende AFM, daar komen die gieren veel te gemakkelijk mee weg. Dus de gedachte dat dit niet terugkan naar € 2,80 zou ik direct ook hebben, maar dit volk (waaronder Nederlanders in die hedgefunds) deinst daar echt niet voor terug. Een overname van PostNL, dat zou helpen, maar meestal hebben ze dan al raadselachtig daarvoor afgebouwd. Ze doen het zeer waarschijnlijk ook niet voor eigen rekening en risico. Iemand moet ze de aandelen uitlenen of terug laten kopen voor lagere koersen. JdM misschien? Zie de analogie met TomTom!
Toekomstbeeld
0
quote:

Cerburus schreef op 13 september 2018 19:33:

[...]

als ik HV nog kan geloven...(en dat is lastig geef ik toe) is debet aan het parcel marge verhaal vooral de investering van 120 miljoen in de nieuwe sorteercentra. De efficiency die hier mee behaald word zou al gedeeltelijk terug te zien zijn in Q4. jaja..ik verzin het niet.. zo is het letterlijk gezegd..dus als in Q4 de marge op parcels nog net zo zijn als nu kunnen ook deze woorden weer in de prullenbak. Schrijf je mee Jaapaap? dan heb je in ieder geval de goede feiten voordat je vragen gaat stellen op de AVA.
Die reden heb ik ook gelezen. Heb die reden nooit begrepen. Want hoe kan een investering (CAPEX) nu op de kosten drukken. Een investering (CAPEX) gaat de balans in (Fixed assets) en word pas bij operationele ingebruikname afgeschreven (kosten). Tijdens de periode dat een nieuw distributie centra gebouwd word, worden de uitgaven in balans geregistreerd als "Onderhande werk Fixed assets".
Geen van die 120 mln centra is nog operationeel dus er wordt nog niet afgeschreven en daarmee word de winst&verliesrekening nog niet geraakt.


Dus waar gaat het dan om? Bepaalde aanloopkosten zoals architectenkosten, makelaarskosten, vergunningen etc...kosten die men direct neemt en als niet activeerbaar classificeert. Maar dat telt niet op tot de meer dan 100 miljoen die in Q1 en Q2 is verdwenen :-)

De andere reden, weegt veel zwaarder voor nu. En dat zijn de enorme extra capaciteitskosten omdat men de load niet kan efficiënt kan verwerken binnen de huidige distributie centra. En daar is veel extern personeel voor nodig. Zie Q1 en Q2 toelichtingen.
Ah gevonden, hier zit die meer dan 100 miljoen aan onrendabele meerkosten!

De nieuwe centra moeten vanaf okt/nov verlichting brengen. De volumes beter uitsmeren over meer locaties/centra.
Toekomstbeeld
0
quote:

Cerburus schreef op 13 september 2018 19:38:

kan iemand me uitleggen hoe de handel nabeurs verloopt...dus na 17.35? ik zie op IB (interactive brokers) nog altijd minime aantallen verhandeld worden. Dus na sluiting pp 3.28x (17.35) zijn er nadien nog aandelen verhandeld voor 3.294 (is nu de koers op mijn handelsapplicatie...hoe kan er überhaupt gehandeld worden als de beurs 'dicht' is..
iemand?
Bepaalde brokers geven de mogelijkheid om ook buiten de normale uren te handelen. Dacht dat bv Lynx deze mogelijkheid geeft. Tradegate is ook zo'n broker.
De Giro en Rabobank in ieder geval niet.

De brokers die die dienst wel aanbieden handelen alleen op de volumes binnen hun eigen aangesloten klantenbestand. Dus klant A van de broker verkoopt aan klant B van dezelfde broker. Dat betekend dat er geen "Beste" prijs tot stand komt zie de p.s..

Het grote voordeel kan zijn dat er nabeurs iets gebeurd en dat je dan de reguliere (nog slapende) handel voor bent. Moet je wel bij je broker een tegenpartij vinden die een transactie aan wil gaan.

P.s.:
De liquiditeit is dan wel heel dun omdat er geen wereldwijde matching plaatsvind met alle bij Euronext aangesloten duizenden brokers. Heb dit al eens in detail toegelicht.
4.444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.245.195
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront