Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
gbakl
0
Day's Range 252.26 - 264.20
52 Week Range 244.590 - 389.610
Volume 7,935,279
Avg. Volume 10,180,970

dit is het resultaat van 30mins handel en de vertrouwenskwestie
die zwaar weegt bij Tesla.
Musk die steeds idioter gedrag vertoont en wegvluchten van personeel
die het niet meer ziet zitten.

zit je als aandeelhouder 1 jaar lang op dikke winst v.a. 240 euro
bijvoorbeeld en na vandaag al die winst verdampt, net als die
sigaar uit eigen doos van Musk.

daar zou de grootste Musk-fan tabak van krijgen.
thejaguar
0
dat zou je zeggen, maar er zijn nog steeds gelovigen die pas wakker worden als tesla failliet is
voda
0
Update: blowende Musk en opgestapte bestuurder zetten aandeel Tesla lager

(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Tesla noteerde vrijdag vlak na opening van de handel op Wall Street flink in het rood, nadat bleek dat CEO Elon Musk donderdag marihuana had gerookt tijdens een live interview.

Het koersverlies werd groter na het nieuws dat Chief Accounting Officer Dave Morton al binnen een maand opstapt bij de fabrikant van elektrische auto's.

Volgens Morton had hij geen problemen met de leiding van Tesla of de financiële verslaglegging, maar vond hij de publieke aandacht lastig, evenals de werkdruk bij Tesla.

Daarmee houdt de leegloop bij Tesla niet op, want ook het hoofd personeelszaken, Gabrielle Toledano, houdt het voor gezien. Zij keert niet terug bij het bedrijf na een periode van verlof.

Tesla noteerde kort na de openingsbel meer dan 8 procent in het rood en daarmee rond het laagste punt in zo'n vijf maanden.

Het bedrijf heeft het moeilijk de laatste tijd. Eind augustus maakte topman Musk bekend dat Tesla niet van de beurs gaat omdat de meeste aandeelhouders graag zien dat de beursnotering behouden blijft. Dat besluit kwam nadat de CEO een paar weken eerder op Twitter aankondigde een privatisering te overwegen.

Verder maakte de Chinese rivaal Nio vorige week bekend een notering te willen aan de New York Stock Exchange.

Goldman Sachs zette Tesla eerder deze week op de verkooplijst. De Amerikaanse grootbank ziet op middellange en lange termijn beren op de weg, waaronder een toenemende concurrentie. Bestaande autofabrikanten werken aan elektrische modellen en nieuwe start-ups zien het levenslicht. Ook verdwijnt een belastingvoordeel voor Amerikaanse Tesla-klanten op termijn.

"Dat kan druk zetten op de brutomarges en winstgevendheid", aldus Goldman Sachs. "Daarom zijn we weinig optimistisch over de haalbaarheid van de door Tesla ten doel gestelde productie en marges, en om een duurzame vrije kasstroom te genereren", schreven de analisten.

Update: om nieuwe informatie en actuele koers toe te voegen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
roloff
0
Vertrek accountant Tesla: www.telegraaf.nl/financieel/2530303/t...

Sorry ... maar voor mij allemaal de ingrediënten van een ENDGAME.

Het stapelt maar op. Op zich heeft Tesla wel leuke producten, maar wat een puinhoop ...
roloff
0
quote:

fausto1 schreef op 7 september 2018 15:54:

Koers gaat richting 250. Ik heb een goed weekend.
@fausto01,

Ik ben zelf geen shorter, maar wens je een prima weekend toe. Moet lukken lijkt me!

Koers zou zelfs wel eens snel naar de 200 kunnen gaan (maar geen garantie hoor).
roloff
0
SWOT Analysis Tesla (Quick Scan):

S (was): E. Musk
O (was): E. Musk
W (is) : E. Musk
T (is) : E. Musk

Conclusion: Musk should leave the company ASAP!
[verwijderd]
0
Als zelfs de boekhouder wegvlucht dan weet je dat er iets flink fout is.
Zal weer een hoop subsidie in rook op gaan als ze geen oplossing vinden.
roloff
0
quote:

Roy_01 schreef op 7 september 2018 19:24:

Als zelfs de boekhouder wegvlucht dan weet je dat er iets flink fout is.
Zal weer een hoop subsidie in rook op gaan als ze geen oplossing vinden.
Boekhouder Tesla zat er pas een maand, maar houdt het al voor gezien.

Reden van vertrek, kon het tempo niet bijbenen, iets dergelijks (echte reden hoor je toch nooit).

www.gva.be/cnt/dmf20180907_03715154/t...
roloff
0
Valt nog mee, 7% in de min (kennelijk nog veel beleevers).

Snap nog steeds niet hoe Elon op die $420 kwam ...

finance.yahoo.com/quote/TSLA/
haas
0
Tesla onderuit na vertrek accountant
Updated Vandaag, 15:28
Vandaag, 15:27 in FINANCIEEL

PALO ALTO (ANP/RTR) - Tesla verloor bij opening van Wall Street nog eens bijna 8%. Dat het hoofd accounting van de maker van elektrische auto's al na een maand opstapt, deed de zorgen bij beleggers verder toenemen.
roloff
0
Ook hoofd personeelszaken Tesla vertrekt ... dus 2 bestuurders stappen nu op.

Lijken de Tesla´s wel ... ook geen bestuurders meer ( ... autopilot :-)

nos.nl/artikel/2249448-elon-musk-rook...
[verwijderd]
0
Een genormaliseerde koers scheelt wellicht een hoop media aandacht en negativiteit. Benieuwd wat er gaat gebeuren als de Q3 cijfers in trapjes naar buiten komen. Misschien toont Musk weer wat bravoure door een miljoen aandeeltjes bij te graaien voor een prikkie. Lachuh toch, je steekt een joint op en je krijgt tientallen procenten korting op iets dat je een maand eerder voor 50% had kunnen verkopen.
voda
0
Dit zijn de beste en slechtste auto's volgens 18.000 automobilisten

Een betrouwbaarheidsonderzoek onder 18.000 Britse automobilisten heeft uitgewezen welke auto's het meest en minst betrouwbaar zijn. De Japanse merken scoren zeer goed, over Land Rover en Tesla zijn de Britten het minst tevreden.

Erik Kouwenhoven 07-09-18, 05:00 Laatste update: 09:56

Het onderzoek van het Britse blad What Car is gebaseerd op de ervaringen van meer dan 18.000 autobezitters. Onderzocht werden 159 modellen van 31 verschillende merken. Uit de enquête bleek dat Suzuki, samen met vier andere Japanse merken, tot de top zes van de meest robuuste merken behoort, terwijl het Amerikaanse Tesla het meest wankele trackrecord heeft.

Suzuki, dat vooral compacte goedkope auto's en 4x4's maakt, staat bovenaan de ranglijst van fabrikanten van nieuwe auto's tot vier jaar oud met een betrouwbaarheidscore van 97,7 procent, gevolgd door Lexus, Toyota, Mitsubishi en Subaru. Het eerste Europese merk is Skoda op plek zeven, verrassend genoeg gevolgd door Alfa Romeo op plek acht.

Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich de Amerikaanse, elektrische autobouwer Tesla, die met een betrouwbaarheidsscore van 57,3 procent verreweg de slechtste score haalde. Land Rover werd één na laatste met een score van 76,5 procent voor de betrouwbaarheid van auto's tussen de een en vier jaar oud. Stalgenoot Jaguar scoort nauwelijks beter.

Voor meer informatie over het onderzoek: www.whatcar.com/news/reliability-surv...

Meest (en minst) betrouwbare automerken
1. Suzuki - 97.7%
2. Lexus - 97.5%
3. Toyota - 96.8%
=4. Kia - 95.8%
=4. Mitsubishi - 95.8%
=4. Subaru - 95.8%
7. Skoda - 95.6%
8. Alfa Romeo - 95.5%
9. Hyundai - 95.4%
10. Seat - 95.2%
=11. Vauxhall/Opel - 94.6%
=11. Mazda - 94.6%
13. Dacia - 94.1%
14. Fiat - 94.0%
15. Honda - 93.8%
16. BMW - 93.4%
17. Volkswagen - 92.9%
18. Ford - 92.7%
19. Renault - 91.7%
=20. Audi - 91.5%
=20. Volvo - 91.5%
22. Mini - 91.2%
23. Porsche - 90.9%
24. Peugeot - 89.4%
25. Citroen - 88.1%
26. Mercedes-Benz - 88.0%
27. Nissan - 87.1%
28. Jaguar - 84.9%
29. Jeep - 82.7%
30. Land Rover - 76.5%
31. Tesla - 57.3%

Meest en minst betrouwbare nieuwe modellen
MEEST BETROUWBAAR

=1. Toyota Yaris (2011 - nu) - 100.0%
=1. Suzuki SX4 S-Cross (2013 - nu) - 100.0%
3. Nissan Leaf (2011 - 2017) - 99.7%
4. Toyota RAV 4X4 (2013 - 2018) - 99.6%
5. BMW 3 Serie (2005 - 2014) - 99.5%

MINST BETROUWBAAR

1. Tesla Model S (2013 - nu) - 50.9%
2. Range Rover (2013 - nu) - 67.3%
3. Ford Edge Diesel (2016 - nu) - 70.7%
4. Range Rover Evoque (2011 - nu) - 73.2%
5. Land Rover Discovery Sport (2015 - nu) - 74.7%

Bron: What Car? Reliability Survey 2018

www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-beste-en-s...
thejaguar
0
dat tesla verreweg het slechts presteert verbaast mij geenszins, wel dat jaguar zo laag staat, uit eerdere onderzoeken kwam het britse merk er juist heel goed uit. overigens scoort tesla met 57% maar liefst 20% slechter dan het op één na slechtste merk, landrover, terwijl jaguar altijd nog 85% scoort.
[verwijderd]
0
Aangezien Tesla een heel andere ding maakt andere andere automerken, ben ik benieuwd naar de definitie van "betrouwbaar". Veel dingen worden over the air gefixt. En de meeste rijders gaan dansend en lachend naar en van hun service center voor fixes. Ze beleven de auto's niet als onbetrouwbaar ook als er echt wel wat mee was.
roloff
0
quote:

thejaguar schreef op 8 september 2018 13:23:

dat tesla verreweg het slechts presteert verbaast mij geenszins, wel dat jaguar zo laag staat ...
Je zal maar zo heten!! :-)
roloff
0
Wat betreft bovenstaande lijst (betrouwbaarheidsonderzoek automerken) het volgende:

Je kan tegenwoordig niet meer zeggen dat er slechte auto´s worden gemaakt (ik heb het over betrouwbaarheid, dus of ze je vaak ´in de steek laten´).

Betrouwbaarheid wordt vaak gemeten op basis van hoe vaak een auto aan de kant staat. Daar zijn statistieken van. O.a. de Duitse ANWB (de ADAC) houdt dat al tientallen jaren bij.

Met de ene auto sta je misschien (gemiddeld) 1x op de 150.000 km aan de kant en bij het andere merk 1x op de 250.000 km. Dan vind ik eigenlijk dat alle (moderne) auto´s goed zijn.

Ik kan wel begrijpen dat Tesla een apart gevalt is. Model S wordt (groten)deels met de hand geassembleerd. Constante productiekwaliteit waarborgen is dan moeilijk. Ik ben geen Tesla rijder, maar ik denk - met name door die handmatige montage - dat je het met een Model S goed kan treffen of wat minder.

Wat betreft Model 3 ligt het anders. Het is voor het eerst dat Tesla een massaproduct (veelal met robots) probeert te produceren. Het is een enorm moeilijke klus, waar ze eigenlijk nog geen ervaring mee hadden/hebben.

Kortom (en ik ben geen Tesla fan) petje af voor wat tot nu toe in korte tijd gepresteerd is. Dat moest ik even kwijt.

Dat ik geen Tesla zou kopen is een andere zaak. Ik blijf waarschijnlijk bij Mercedes of BMW (dus Duitse kwaliteitsmerken) als die met hun elektrische auto´s komen. Maar dat is een persoonlijke keuze.
[verwijderd]
0
Amerikaanse auto's worden doorgaans sowieso net wat minder degelijk en mooi afgewerkt gebouwd dan dat we hier gewend zijn, Tesla vormt daar geen uitzondering op. Denk dat het één van de redenen is dat je hier zo weinig Amerikaanse auto's op de weg ziet. Tesla vormt de uitzondering wegens de extreme fiscale bevoordeling en gebrek aan alternatieven, maar dat gaat rap veranderen.
roloff
0
@Serge01, deels denk ik dat je gelijk hebt.

Ik heb een jaar of 10 een Corvette voor ´er bij´ gehad (een moderne, geen oldtimer).

Corvette is toch best dure US auto en ook daar zag en merkte je het gebrek aan afwerkingskwaliteit.

Mercedes / BMW (had/heb een 8 respectievelijk 6 cylinder) zijn qua bouwkwaliteit toch echt heel andere auto´s.

US cars doen het inderdaad niet goed in Europa. Voorts dat subsidiegebeuren rondom elektrische auto´s (in casu Tesla) ...
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -5,610 (-3,61%)
Hoog 152,200
Laag 148,700
Volume 96.098.830
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront