Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
[verwijderd]
0
Aug 1Aug 15 (Reuters) - The U.S. Securities and Exchange Commission has sent subpoenas to Tesla Inc regarding its privatization plans and Chief Executive Officer Elon Musk’s statement “funding secured”, Fox News tweeted on Wednesday, citing sources.

The electric car maker’s shares fell 4 percent to $333.33.5 (Reuters) - The U.S. Securities and Exchange Commission has sent subpoenas to Tesla Inc regarding its privatization plans and Chief Executive Officer Elon Musk’s statement “funding secured”, Fox News tweeted on Wednesday, citing sources.

The electric car maker’s shares fell 4 percent to $333.33.
gbakl
0
Musk hikt nog aan tegen een zware obligatielening die hij liefst had omgezet
in aandelen (hoezo een hekel aan aandelen ?) maar die koers van 360usd die
daarvoor nodig was kan hij nu alsnog op zijn Tesla-buik schrijven dus dat wordt
een zware dobber en hoge rentelasten.

de shorters die de storm van vorige week konden uitzitten hebben Musk nu zwaar in de tang en laten niet meer los.
roloff
0
quote:

gbakl schreef op 15 augustus 2018 17:47:

Musk hikt nog aan tegen een zware obligatielening die hij liefst had omgezet
in aandelen (hoezo een hekel aan aandelen ?) maar die koers van 360usd die
daarvoor nodig was kan hij nu alsnog op zijn Tesla-buik schrijven dus dat wordt
een zware dobber en hoge rentelasten.

de shorters die de storm van vorige week konden uitzitten hebben Musk nu zwaar in de tang en laten niet meer los.
@gbakl, voorts stapelen de verkoop adviezen op:

www.analist.nl/aandeel/adviezen/8180-...

Musk kan het omwisselen van die zware obligatielening op 360 USD nu wel vergeten. Musk puts ´bomb´ under Tesla stock. How stupid.

Het omzetten van die obligatielening bij 360 USD was mogelijk het doel van zijn marktmanipulatie.

ENDGAME in progress. When will Musk sell his stock? Now is probably the right moment.

I doubt if he will do this ...

www.trivano.com/aandeel/tesla.16577.i...
roloff
0
[verwijderd]
1
quote:

gbakl schreef op 15 augustus 2018 11:17:

nee...slechts 60 miljard ongeveer om zijn nieuwe (en waarschijnlijk hoogstnodige) financiele plannetje rond te krijgen.

$60 miljard? Als iedere aandeelhouder inclusief hijzelf afscheid neemt zeker? Zie je een privatisering op die voorwaarde doorgaan?
Als we eerst flink zakken in prijs door negatieve reclame, wordt de prijs gewoon niet op $420 gezet.
B. Legger
1
Als we het simpel bekijken: Tesla maakt € 11.000 verlies per auto.
Porsche: € 17.000 winst, BMW/AUDI/MB: gemiddeld € 3.000 (de high-end modellen vergelijkbaar qua prijs met Tesla zullen boven het gemiddelde zitten).

En dan hoop ik voor Tesla dat de kosten van de garantie-afhandeling hierin is meegenomen (Lees de verhalen op Autoweek maar eens van enkele eigenaren, de gemiddelde Tesla komt vaak bij de garage en dit is telkens voor rekening van Tesla. Goede service, maar kost klauwen met geld).

Om succesvol te zijn in de toekomst moet Tesla dus minstens naar een winst per auto van 3 tot 5K, om voorop te blijven lopen qua innovatie zullen ze het nog beter moeten doen. Waar gaan ze die winstmarge vandaan toveren?

Een Model 3 30K duurder maken kan niet (daar zal Tesla de volumes mee moeten draaien) want dat prijzen ze zichzelf uit de markt.

Ondertussen zit de concurrentie niet stil, over enkele jaren heeft ieder automerk goede alternatieven in handen en een productielijn met kwaliteitsbeheersing die wél winst levert vanaf het begin.

Ik zie het dus somber in voor Tesla. Ik denk dat over een aantal jaar Tesla de Nokia van de mobiele telefoonmarkt is. De grote speler in het begin van de elektrificatie van auto's maar ingehaald door de concurrentie.
roloff
0
@B.Legger, AB van mij. Je zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.

Voorts dat Musk daar alleenheerser schijnt te zijn (zo gedraagt hij zich in ieder geval wel) en dat hij met veel te veel geld slurpende projecten tegelijk bezig is (zoals naast Tesla ook nog o.a. SpaceX).

Door risico op risico te blijven stapelen zonder winstgevend te zijn bouw je geen solide bedrijf.
pardon
0
Musk krijgt hart onder de riem met lovende kritiek Model 3
Updated 36 min geleden
42 min geleden in FINANCIEEL

Elon Musk, de topman van de elektrische autofabrikant Tesla, kreeg na de grote scepsis over zijn plannen voor een beursexit weer eens een opsteker vanwege de enthousiaste beoordeling van Unbox over de Model 3.

? EPA
De medewerkers van Unbox, een bedrijf dat zich verdiept in een revolutionaire aanpak bij bedrijven noemden de Model 3 de auto van de toekomst in hun video-review.

Musk kan wel wat steun gebruiken nadat er grote twijfels zijn ontstaan bij beleggers over zijn eerdere tweets om Tesla mogelijk van de beurs te gaan halen tegen een prijs van $420 per aandeel.

De Amerikaanse beurswaakhond SEC zou Musk en Tesla zelfs al hebben gedagvaard in een onderzoek naar koersmanipulatie.
Dutcheon
0
quote:

japio,o schreef op 13 augustus 2018 21:43:

[...]

Elektrificatie hoeft niet complex te zijn, kijk maar naar de elektrische DIY paketten.
Zodra het autobezit wat verder overgaat in het betalen voor gebruik zullen er veel meer futuristische karretjes op de markt gaan komen.
Dutcheon
1
Sorry dit was mijn reactie:

Weinig mensen beseffen hoeveel effort en ervaring Tesla al heeft in het batterijbeheer. Niet voor niets dat ze 8 jaar garantie geven op de accupacks en aandrijflijn...
Batterijmanagement is de belangrijkste component van een electrische auto. Daar pakken de simpele electrische auto's (zoals de leaf, zoe en ook Ionic) nog de shortcut.

Niet voor niets dat heel veel DIY projecten gebruik maken van tesla cellen en tesla koeling icm met batterly management.
roloff
0
De forse schadeclaims die Musk te verwachten heeft kunnen een enorme impact gaan krijgen.

Tesla lijkt bezig Musk (stap voor stap) buiten te werken.

Mijns inziens is dit de eerste stap: www.telegraaf.nl/financieel/2445486/t...

ENDGAME Musk of tevens ENDGAME voor geheel Tesla ...

Het hangt ook van de (financiële) impact van de claims af.

We zullen zien.
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 17 augustus 2018 09:33:

Sorry dit was mijn reactie:

Weinig mensen beseffen hoeveel effort en ervaring Tesla al heeft in het batterijbeheer. Niet voor niets dat ze 8 jaar garantie geven op de accupacks en aandrijflijn...
Batterijmanagement is de belangrijkste component van een electrische auto. Daar pakken de simpele electrische auto's (zoals de leaf, zoe en ook Ionic) nog de shortcut.

Niet voor niets dat heel veel DIY projecten gebruik maken van tesla cellen en tesla koeling icm met batterly management.
Juist Dutcheon, en het ook niet voor niets dat ze hun eigen batterypack maken en gigantische batterijfabrieken om hun toevoer te garanderen. Tesla probeert zoveel mogelijk onderdelen zelf te produceren om de kosten te beperken. Dat heeft Musk wel geleerd van zijn SpaceX ervaring
B. Legger
0
Ik denk dat Toyota (al dan niet i.c.m. Panasonic) zeker net zo ver zo niet verder is op het gebied van batterijbeheer. Hoewel de Prius een enorme saaie muesli-auto is, is de techniek voor elkaar. Voor hun modellen hebben ze nog geen dergelijk grote accupakketten nodig gehad, maar ze hebben de expertise om ze te bouwen.
[verwijderd]
0
Prius heeft een mini accu. Maar wel degelijk inderdaad. Voordeel van een kleine accu dis fel moet zijn, powercells hebben veel minder last van oververhitten dankzij lage interne weerstand. Kunnen daarmee heel duurzaam zijn, veel cycli. Met een "range cell", zoveel mogelijk energieopslag per kg, zijn hitte en duurzaamheid een uitdaging, zeker bij hoge in/output.

Over het kwartaalverliesvan de automobiel tak.
In Q2 werden maar 53.000 auto's gemaakt en daarvan duizenden opgespaard en dus niet verkocht, Q3 wordt 90.000 stuks zo niet dichter bij 100.000. De pipeline zal wel iets groeien nog, maar er gaan gewoon 80.000-90.000 auto's verkocht worden.
Die vaste productie-, R&D en service kosten worden zo door veel meer auto's gedeeld. Oh, en er zijn plots even 3.000 man minder aan de slag dan in Q2 (los van de constante groei die ze doormaken, natuurlijk.
Q4 zullen ze vast de 100.000 barriere gaan slechten. Nog steeds vooral met $50K+ wagens. Zo niet in VS/Canada, dan wel eerst in Europa.

Echter, als de de-listing door gaat, kiezen ze er misschien wel voor meteen de $36K versie de markt in te douwen. Fack de winst/verlies per kwartaal of aandeel. Daar kunnen ze er 300.000+ van kwijt nog voor ze nieuwe reserveringen aannemen. Ben je weer even mee bezig.

Grappig, Tesla heeft iets te veel van die eerste variant gemaakt. Grote accu, premium interieur, achterwielaandrijving. Iedereen gaat nu deze beschikbaar is voor ze zgn. dual motor, dus er zijn al mensen die zonder reservering hun Model 3 na 6 dagen voor de deur hadden staan. Misschien dat ze nog een tijdje met een paar duizend dergelijke units blijven zitten? Ik vermoed dat het zo'n vaart niet zal lopen, gewoon de batch achterwielaandrijving iets langer voortgezet dan nodig voor orders, beetje extra ivm weigering bij oplevering door lakschade en dergelijke.
[verwijderd]
0
quote:

roloff schreef op 17 augustus 2018 10:37:

De forse schadeclaims die Musk te verwachten heeft kunnen een enorme impact gaan krijgen.

Tesla lijkt bezig Musk (stap voor stap) buiten te werken.

Mijns inziens is dit de eerste stap: www.telegraaf.nl/financieel/2445486/t...

ENDGAME Musk of tevens ENDGAME voor geheel Tesla ...

Het hangt ook van de (financiële) impact van de claims af.

We zullen zien.
Televaag als bron?
CNN en BBC voor je verder kennisvoorziening? ;-)

Ik zag al een twitter vraag aan Musk die door de Tesla corporate account beantwoord werd. En terecht, laat die man maar bezig zijn bottlenecks weg te nemen of bij zijn gezinnen te zijn.
DeZwarteRidder
0
quote:

Skater schreef op 17 augustus 2018 13:13:

[...]
Televaag als bron?
CNN en BBC voor je verder kennisvoorziening? ;-)

Ik zag al een twitter vraag aan Musk die door de Tesla corporate account beantwoord werd. En terecht, laat die man maar bezig zijn bottlenecks weg te nemen of bij zijn gezinnen te zijn.
Muskie kan beter helemaal ophouden met twitteren, dat bespaart vele miljoenen aan schadevergoedingen en boetes.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 17 augustus 2018 13:19:

[...]
Muskie kan beter helemaal ophouden met twitteren, dat bespaart vele miljoenen aan schadevergoedingen en boetes.
Musk is de naam
gbakl
0
'Musk is de naam' zal hier niet blij van worden...

Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
335,45 USD -3,24 (0,96%)
Gesloten: 17 aug. 08:31 GMT-4 · Disclaimer
Voorbeurs 326,25 -9,20 (2,74%)
voda
0
Beurswaakhond onderzoekt of Tesla-topman short sellers wilde uitroken

(ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse beurswaakhond Securities and Exchange Commission onderzoekt of CEO Elon Musk van Tesla met zijn tweet om de onderneming van de beurs te halen heeft getracht om short sellers uit te roken. Dit schreef Dow Jones Newswires op basis van een bron.

Om die reden voert de SEC de druk op Tesla op om duidelijk te krijgen in welke mate Musk de board had geïnformeerd voordat hij zijn tweet uitstuurde. Dit is namelijk essentieel om te bepalen of Musk een overtreding heeft begaan.

Medio juni meldde Musk via Twitter dat short sellers "ongeveer drie weken hebben voor hun shortpositie explodeert".

Een woordvoerder van de SEC weigerde commentaar te geven, en Tesla was niet direct beschikbaar, aldus Dow Jones Newswires.

Vorige week dinsdag Twitterde Musk over zijn plannen om Tesla voor 420 dollar per aandeel van de beurs te halen. Ook voegde hij toe dat de financiering hiervoor reeds zeker gesteld was.

Enkele dagen later schreef de topman dat hij denkt te kunnen rekenen op het Saoedische staatsfonds als financier bij een beursexit. Musk haalde aan dat het staatsfonds in de afgelopen twee jaar meermaals te kennen gaf Tesla te willen privatiseren.

Recent nam dit Saoedische fonds een belang van bijna 5 procent in Tesla en vroeg Musk om een nieuwe bijeenkomst, die op 31 juli plaatsvond. De managing director van het fonds liet volgens Musk weten nog altijd achter een beursexit van Tesla te staan.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,680
Laag 146,220
Volume 86.883.881
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront