TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2018

3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Gijsie
1
quote:

Cbo schreef op 18 juli 2018 20:21:

Dank je! En kwalitatief gezien?. Kan me voorstellellen dat kaarten van google maps meer informatie bevat? (Naast alleen van A naar B rijden). Daarnaast navigeren veel mensen gewoon op hun telefoon via google maps.
Google maps bevatten inderdaad veel meer informatie, maar puur voor autonavigatie zijn tomtom kaarten gelijkwaardig. TomTom heeft dan weer superieure traffic.
[verwijderd]
0
Twee dagen van stijgingen als de laatste twee dagen is lang geleden. Meestal was de tweede dag na de start al weer lager. Er is veel opwaartse druk nu. Vanmorgen viel even de koers stil, waarop ik denk door de shorters werd ingezien, dat het onbegonnen werk was, om door te gaan met shorten. Er waren teveel kopers. Ik denk dat ze daarop hebben besloten om te gaan coveren. Hoop dat dit de komende dagen/weken/maanden/jaren nog door gaat....:)

Was het maar waar....
Cbo
0
Dank je Gijsie. Ik geloof zelf ook in tomtom gezien hun vele overeenkomsten maar kan me ook voorstellen dat google die traffic op orde zou kunnen krijgen. Ben een beetje aan het zoeken naar de concurrentie positie van TomTom. Het blijft een klein bedrijf en het lijkt me moeilijk concurreren tussen de grote jongens...
Xynix
1
quote:

Cbo schreef op 18 juli 2018 21:50:

Dank je Gijsie. Ik geloof zelf ook in tomtom gezien hun vele overeenkomsten maar kan me ook voorstellen dat google die traffic op orde zou kunnen krijgen. Ben een beetje aan het zoeken naar de concurrentie positie van TomTom. Het blijft een klein bedrijf en het lijkt me moeilijk concurreren tussen de grote jongens...
Realiseer je je dat Baidu, Microsoft (en Apple?) zich strategisch afhankelijk hebben gemaakt van TomTom. En DAT zijn de grote jongens die WEL kunnen concurreren met Google en die dat ook dolgraag willen. Maar dus wel op basis van TomTom kaarten.

Verandert dat het plaatje?
DeZwarteRidder
1
quote:

Xynix schreef op 18 juli 2018 22:09:

[...]
Realiseer je je dat Baidu, Microsoft (en Apple?) zich strategisch afhankelijk hebben gemaakt van TomTom. En DAT zijn de grote jongens die WEL kunnen concurreren met Google en die dat ook dolgraag willen. Maar dus wel op basis van TomTom kaarten.

Verandert dat het plaatje?
Wat een geklets in de ruimte....!!!
[verwijderd]
8
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Xynix
1
(Zie tweet van JoostEijsink)
twitter.com/JoostEijsink/status/10195...

Daimler zet er de sloffen in met NVidia/Bosch. Met wie zijn die ook weer al jaren aan het samenwerken op het gebied van realtime HD maps.me? Was dat HERE? Was dat Google? Kan iemand me helpen?

Eerste schaap over de dam?
[verwijderd]
0
TomTom gaat volgend jaar ook al in omzet groeien. Do the math... Taco heeft alle ingrediënten benoemd in de conference call. Ebitda 2018 waarschijnlijk al richting 220mln. De correctie gaat nog wel even door, analisten zullen eerst hun eigen klantjes informeren denk ik.
Xynix
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 18 juli 2018 22:22:

[...]
Wat een geklets in de ruimte....!!!
Heb je buiten dit geklets in de ruimte ook nog inhoudelijk commentaar?

Zijn de Azure LBS services en API’s niet gebaseerd op TomTom? Gaan ze dat met het knippen van hun vingers weer veranderen? Is de wereldwijde HD-mapstandaard van Baidu in het kader van Apollo NIET gebaseerd op de dataverwerking door TomTom? Kan Apple opeens, nog voor het einde van 2019, zorgen voor eigen wereldwijde basiskaarten? Zijn Baidu, Microsoft en Apple verwaarloosbare marktpartijen voor Google?

Wil je een tikje geloofwaardig zijn dan daag ik je uit om hier INHOUDELIJK op in te gaan.
[Modbreak IEX]: Aangepast, gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]
[verwijderd]
1
quote:

Xynix schreef op 18 juli 2018 22:32:

(Zie tweet van JoostEijsink)

Daimler zet er de sloffen in met NVidia/Bosch. Met wie zijn die ook weer al jaren aan het samenwerken op het gebied van realtime HD maps.me? Was dat HERE? Was dat Google? Kan iemand me helpen?

Eerste schaap over de dam?
Bosch and Daimler partner with Nvidia for self-driving car platform, plan to start testing in 2019

Last year, German automaker Daimler and electronics company Bosch announced they would join forces to develop a fully automated, driverless car system. In a show of progress today, the two announced that they’ve chosen Nvidia’s Drive Pegasus as their artificial intelligence (AI) computing platform of choice, and that they’ll begin testing self-driving cars in California in the second half of 2019.

“Automated vehicles are complex computers on wheels,” the two companies said in a press release, “and they need even more computing power if they are to negotiate city traffic automatically, with input sourced from an array of disparate surround sensors.”

Under the terms of the arrangement with Nvidia, the Santa Clara chipmaker will supply a powerful processor and graphics chip to manage the network of electronic control units (ECUs) — the sensor-equipped microcontrollers that control cars’ transmission, door lock, window, and other systems — in Bosch and Daimler’s prototype vehicles, as well as software to process the algorithms generated by the two companies’ self-driving simulations. A custom cooling system developed jointly by Bosch and Daimler will keep the ECUs chilly while they churn through as many as 100 gigabytes of data per kilometer of distance traveled.

“Our collaboration with Daimler and Bosch will unite each company’s strengths,” Danny Shapiro, senior director of Nvidia’s automotive division, said in a statement. “Bosch, the world’s largest tier 1 automotive supplier, brings its hardware and system expertise, [and] Mercedes-Benz parent Daimler brings total vehicle expertise and a global brand that’s synonymous with safety and quality.”

Nvidia unveiled Nvidia Drive PX Pegasus, the latest generation of its self-driving platform, at GTC Europe in October 2017 in Munich, Germany. Its two Nvidia Xavier system-on-chips and dual graphics cards are capable of performing more than 320 trillion operations per second, transferring up to a terabyte of data a second and ingesting data from up to 16 cameras and six lidar sensors. Its data centers, which leverage its AI-optimized Nvidia DGX architecture and run its Drive Constellation AV simulator, train object detection, map localization, and path planning algorithms and validate them over time.

Nvidia claims that more than 370 partners are developing with Nvidia, including Deutsche Post DHL, which plans to deploy a fleet of Nvidia-powered autonomous delivery trucks starting in 2019.

Bosch and Daimler expect performance to be comparable to about six “synchronized, highly advanced” desktop computers, and said that Pegasus — drawing on a bevy of radar, video, lidar, and ultrasound sensors — would be able to react to changing road conditions within 20 milliseconds.

With the hardware of Bosch and Daimler’s self-driving program in place, the two companies plan to begin testing autonomous Mercedes S-Class sedans and V-Class vans next year in California, where they’ll offer a shuttle service on selected routes in the San Francisco Bay Area.

“The test operation will provide information about how fully-automated and driverless vehicles can be integrated into a multi-modal transportation network,” Bosch and Daimler said in a statement. “Many cities face numerous challenges that are increasingly burdening the existing transport system. The test is to show how this new technology might be a solution to these challenges.”

The two companies announced their self-driving partnership in 2017, with the goal of getting self-driving cars on roads in the next decade. It’s a symbiotic relationship: Bosch supplies components such as sensors, actuators, and control units, and Daimler provides development vehicles and test facilities.

In recent months, Bosch has made clear its autonomous driving ambitions. It created a new Connected Mobility Services division staffed with more than 600 employees, acquired B2B ridesharing startup Splitting Fares, and partnered with TomTom on mapping systems that’ll help vehicles see the road ahead.

Daimler, for its part, in June obtained a permit from the Chinese government allowing it to test self-driving cars powered by Baidu’s Apollo platform on public roads in Beijing. (It already has permits for testing self-driving cars in the U.S. and Germany.) It also operates a carsharing service of its own — Car2Go — that recently surpassed 3 million members worldwide, as well as the Uber-style app MyTaxi and carpooling service Flinc.

Bosch and Daimler are far from the only companies ramping up development of self-driving cars. Google subsidiary Waymo’s more than 600 Fiat Chrysler Pacifica minivans have driven in 25 cities across the U.S. Lyft is conducting self-driving car trials in Boston. And General Motors plans to launch an autonomous car ridesharing service next year.

But unlike some of their competitors, Bosch and Daimler plan to launch Level 4 and Level 5 automated vehicles, which can negotiate city streets, highways, and backroads with minimal oversight. Level 4 driverless cars operate autonomously in geofenced areas and specific conditions, while Level 5 vehicles drive on any road and in almost all conditions.

“Developing automated driving to a level ready for series production is like a decathlon,” Dr. Stephan Hönle, senior vice president at Bosch, said in a statement. “It’s not enough to be good in one or two areas. Like us, you have to master all disciplines. Only then will we succeed in bringing automated driving to the roads and the city safely.”

venturebeat.com/2018/07/10/bosch-and-...

Mooi stuk waarin tt ook nog genoemd wordt:

In recent months, Bosch has made clear its autonomous driving ambitions. It created a new Connected Mobility Services division staffed with more than 600 employees, acquired B2B ridesharing startup Splitting Fares, and partnered with TomTom on mapping systems that’ll help vehicles see the road ahead.
Xynix
1
Overigens gaat het bij de HD-kaarten voor vrachtwagens die volgens de CC vanaf 2019 gaan lopen ook om een Daimler/Bosch project dat nu productierijp is. En dat is dus gegarandeerd met TomTom HD-kaarten.

En even uit het ongerijmde: als Daimler/Bosch/Nvidia voor hun Californische SDC-launch zouden werken met HERE HD-maps zou het dan niet heel logisch zijn dat Daimler dat als HERE-mede-eigenaar dan van de daken zou willen schreeuwen?

DZR: doe nog eens zo'n aandoenlijke inhoudsloze one-liner! PLEASE!
Xynix
0
Apollo/Daimler/TomTom, Bosch/NVidia/TomTom

Ik heb al een hele tijd geen spannende HERE verhalen meer gezien. Zijn de Duitsers op hun onverstandige schreden terug aan het keren om de Chinese/SDC-boot niet te missen?
holenbeer
0
Misschien een IPO van HERE en dan van de opbrengst TT kopen, allemaal geregeld via DB :-)
Starbuck
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 18 juli 2018 21:20:

[...]

Dat is spijtig om te horen maar had u de ouderwetse opties gekocht dan was er geen man overboord geweest en had u nu kunnen cashen.
Kijk, wij, domme particulieren moeten een weg vinden tussen al die computerprogramma's en algoritmen van de grote hedgefunds. Immers zij bepalen de koers niet u en ik. Ook in de komende tijd zullen er weer professionele partijen zijn die de koers gaan proberen te manipuleren. Door hiervan slim gebruik te maken kunnen wij (domme particulieren) ook wat uit de ruif eten.
Tsja dat is zo maar ik moet me dan maar beter gaan verdiepen in opties....waar het mij om gaat is dat er vanuit TT absoluut niets is gedaan om preventief aan damage control te doen. Ik vind dat een kwalijke zaak, maar goed iedereen is nu weer helemaal blij en ik hoop maar dat we nu niet weer in een bear (short) trap vallen. Maar goed we gaan het meemaken, mijn ijzeren voorraad houd ik maar aan.
[verwijderd]
1
Nav Q2 conference call kun je dit verwachte staatje voor 2018 produceren. De ebitda-% ontwikkeling bij Automotive en Enterprise heb ik zelf iets naar boven en naar beneden aangepast (was samen 25% in Q2 en 30% in geheel 2017) aangezien Automotive gaat stijgen en met name SAAS omzet is.

Aangezien daling consumer nu vooral wegvallen sportsomzet is kun je ook al makkelijk zien dat we volgende jaar in omzet gaan groeien! En dit verwacht nog niemand, kan mooie tweede run veroorzaken tzt.
Bijlage:
Xynix
0
De keuze van Daimler/Bosch voor NVidia Pegasus betekent ook dat het verhaal dat ik ooit van een insider hoorde dat NVidia moeite zou hebben om "Automotive Grade Hardware" te leveren in de prullenbak kan. Daimler zou nooit voor NVidia kiezen als dat hokje niet was afgevinkt.

"Endgame" of geen endgame? Ik weet het niet en ik weet eigenlijk ook niet of je dat al moet willen als nu inderdaad alle projecten/samenwerkingen van de afgelopen jaren in de loop van 2019-2022 in productie gaan. Als de sneeuwbal gaat rollen (via Apollo en NVidia/Bosch) kan het hard gaan.

Daarom blijft het des te onbegrijpelijker dat een dump als van de afgelopen weken nog steeds mogelijk blijft zonder dat er massaal op het fonds wordt gedoken als "buitenkans". En ook zeer laakbaar dat TomTom in zo'n situatie niets, maar dan ook niets, doet aan "damage control".
mjmj
0
De dump is alleen verklaarbaar als de koers in opdracht van een partij wordt gecontroleerd.
[verwijderd]
1
helemaal eens
maar reageer niet OP de zwarte
ridder Dank zij hem of haar
heb ik verschillende waarschuwingen
gehad .Die moeten ze schorsen
ja henk zo is het
en niet anders
H. Berkhof
0
quote:

de eerlijke persoon schreef op 18 juli 2018 23:30:

helemaal eens
maar reageer niet OP de zwarte
ridder Dank zij hem of haar
heb ik verschillende waarschuwingen
gehad .Die moeten ze schorsen
ja henk zo is het
en niet anders
Wat voor waarschuwingen? Wie is Henk? De Zwarte Ridder?
H. Berkhof
0
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront