Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
gbakl
0
"It's getting very exciting"

DAT gedeelte van de tekst is juist het meest toepasselijke:

www.hln.be/bizar/-een-ongewoon-ongelu...

het moet inderdaad radicaal anders als dit soort voorvallen
schering en inslag worden, daar kunnen geen sussende tweets tegenop :)
tomansky
0
quote:

gbakl schreef op 18 juni 2018 11:20:

"It's getting very exciting"

DAT gedeelte van de tekst is juist het meest toepasselijke:

www.hln.be/bizar/-een-ongewoon-ongelu...

het moet inderdaad radicaal anders als dit soort voorvallen
schering en inslag worden, daar kunnen geen sussende tweets tegenop :)
Ik neem aan dat je short zit in dit aandeel en het momenteel zelf erg warm krijgt van de koers. Dit voorval is enkel nieuws omdat het een Tesla is, per jaar vliegen honderdduizenden auto's in de brand maar die halen het nieuws niet.

Ik zou zeggen succes de komende maanden, ik zit in Tesla voor de lange termijn.
[verwijderd]
0
quote:

BackFire4 schreef op 18 juni 2018 07:39:

@Skater

Maak daar maar eens sommetjes bij en beoordeel zelf of een marktkapitalisatie van $60 miljard passend is.
Uiteraard niet. Dat geldt voor zo'n beetje alle significante aandelen in de westerse wereld. En aangezien Tesla sneller groeit, wordt er meer toekomstige groei ingeprijsd.
Vind jij de DOW 25.000 waard? AEX 550+? Waar komt de groei van de laatste jaren vandaan anders dan van de drukpers?

De markt voor auto's groeit nog. Tegen de tijd dat het 2040 is, zijn brandstofauto's zo'n beetje overal verboden voor nieuwe registratie en invoer. Dus, tegen die tijd verkoopt de branch ~90 miljoen elektrische auto's. Tesla's taak is om het marktaandeel niet te snel te laten dalen en zo over 22 jaar (ik noem maar wat hè) nog 5% van de wereldwijde markt te hebben. Zeg, 4 miljoen units.
Binnen 1-2 jaar zouden ze 500.000 Model 3 per jaar maken, bovenop zeker 100.000 Model S+X. Model Y gaat dan over een jaar of 3 in productie, en 500.000 is een mooi doel voor de eerste lijnen daarvan. Dan zit je over 5 jaar op 1.100.000 units, best dure. Kan het dan over 22 jaar 4 miljoen auto's zijn? Och, zeker al ze een echt instapmodelletje maken, niet zo heel gek.
Maarja, die 4 miljoen stuks is dan ook echt niet de eerste 10 jaar in beeld. En hoeft echt niet ingeprijsd te worden. Dat is aan de drukpers en de gekkies.
Die hoge aandeelkoers helpt het bedrijf wel zelfstandiger (aandeelhouder gesubsideerd) te groeien. Want groei is nodig. Een merk met 3 modellen en de komende 10 jaar lang vlakke productie...daar zit niemand op te wachten, behalve de concurrentie.
[verwijderd]
0
@Skater

Goed om te lezen dat je toch over enige realiteitszin beschikt.

De weg naar operationeel en financieel succes voor Tesla is nog erg lang, maar het meest optimistische scenario lijkt al vele malen ingeprijsd. Om grote aantallen te bereiken en vast te houden wordt het hoog tijd daadwerkelijk auto's te leveren voor de beloofde $35K. Vooralsnog lijkt het zo dat het orderboek wordt gecherry picked en alleen auto's met alle toeters en bellen (zoals de self crashing en self burning optie) worden uitgeleverd. Zou inderdaad best kunnen dat dat in combinatie met de nodige boekhoudkundige trucs 1 of 2 kwartalen winstgevendheid oplevert. Ik vraag me echter af of er op die manier structureel 5 of 10K stuks per week kunnen worden weggezet.

Musk draait ondertussen volledig door. Eerst waren daar al de waarschuwingen aan shorters dat ze nog 3 weken hebben voor de koers zal ontploffen (voorkennis of de gedachte dat het kortstondig halen van 5k/week met teleurstellende totale productie de koers in vuur en vlam zal zetten?) en nu blijkt het bedrijf opeens vol te zitten met saboteurs:

finance.yahoo.com/news/ceo-musk-email...

PS

Mocht er inderdaad iets heel speciaals bekend worden gemaakt, lijkt het me dat Musk strafbaar heeft gehandeld met zijn recente aandelenaankoop. Het enige fantastische nieuws dat ik kan bedenken is dat er een enkelcijferig percentage aan nieuwe aandelen bij een aansprekende naam zal worden geplaatst (Tencent heeft bijvoorbeeld al een klein belang) om de gaten te dichten. Handelen op die kennis is strafbaar. Op operationeel vlak kan ik niets bedenken dat niet al heel lang geleden bereikt had moeten worden (5K productie) of hoognodig is voor survival (vertekende winstgevendheid).

Dat gezegd hebbende lijkt de koers inmiddels hard op weg naar $500, de eerste halte richting outer space...
DeZwarteRidder
0
Musk: Medewerker Tesla saboteerde

Autobedrijf Tesla is het slachtoffer geworden van 'uitgebreide en schadelijke sabotage' door een medewerker. Dat stelt topman Elon Musk in een e-mail aan personeel van het verlieslijdende bedrijf. De medewerker, die niet bij naam wordt genoemd, zou codes hebben veranderd binnen het productieproces. Daarnaast zou hij gevoelige bedrijfsgegevens aan derden hebben gestuurd, zo staat in de e-mail die door persbureau Reuters is ingezien. 'De volledige omvang van zijn acties is nog niet duidelijk, maar wat hij tot nu toe heeft toegegeven is vrij slecht', schreef Musk, die afgelopen weekend erachter zou zijn gekomen. Volgens de topman handelde hij uit onvrede over een niet ontvangen promotie. Het bedrijf is een onderzoek begonnen.
gbakl
0
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 19 juni 2018 13:21:

www.iex.nl/Nieuws/ANP-190618-112/Duit...

GIGA - investering?

dat heeft Musk niet meer in zijn broekzakken zitten.
wordt een dure lening dus...
De vraag is echter wie het gaat betalen. Zoals ik het interpreteer bieden de overheden van de genoemde landen tegen elkaar op om dit werkgelegenheidsproject binnen te halen, en passant hun eigen bedrijven benadelend...

Het twitter bericht zou in ieder geval genoeg moeten zijn de nu (voorbeurs) nog lagere notering weer een stevige zet richting ATH te geven. Dat er in de handelsoorlog ook Chinese heffingen op elektrische voertuigen worden genoemd dient uiteraard volledig genegeerd te worden.

Ben nu al benieuwd naar de tweet van morgen...
[verwijderd]
0
Klinkt inderdaad als voorkennis delen, op zijn best kantje boord van het strafbare. Maar hij kan het misschien half recht buigen door een berg longs te kopen over 3 weken oid.
Het kan ook gaan over die nieuwe fabriek in Shanghai. Dat nieuws hebben we nog tegoed.

Wellicht dat er ondanks de weekjes productiestop genoeg Model 3's gemaakt zijn om een winstje te boeken. Niet ondenkbaar als de te boeken kosten meevallen.

En ik heb zeker realiteitszin. Dat ik kansen zie voor schofterig hoge winsten betekent niet dat ik een blinde fanboy ben. Ik ken de tekortkoming van de producten vrij aardig en ben daar uitgesproken over op de desbetreffende comment sections. Ik was ook al eens banned op fan site Electrek.co , hoewel dat slechts zijdelings over Tesla ging en meer over hoe de editor er financieel voordeel mee deed :-)

Boring Company mag de snelle verbinding tussen Chicago en de luchthaven gaan bouwen. Tesla de pods van ~16 personen die 240km/u zouden toppen. Op banden, aan een guide rail. Ik houd m'n hart vast. Wel lekker goedkope infrastuctuur. Beetje beton waar de banden over rollen, Autopilot dat een voertuig simpel kan besturen (want tussel zonder veel of enige wissels).
Ik betwijfel of Tesla daar tijd voor heeft. Zou een aparte toko voor opgezet moeten worden, houdt anders de auto's en powerwalls maar op.
Trouwens benieuwd of ze op accu's gaan rijden of met continue stroomtoevoer als een moderne trolleybus. Met die guide rail altijd daar, wellicht te makkelijk om niet te doen?
[verwijderd]
1


Eindelijk de grote fantast aandeeltjes lager. Hij gaat vanaf eind juni 5000 van die ontzettend lelijke model 3 produceren maar moet de fabriek nog bouwen.

Mogen uit ethisch oogpunt nog blij zijn dat ze nog amper geproduceerd zijn die model 3, wat een drama ding.

Luchtfietserij die man.

fausto1
0
Nu weer een bericht over een gigafactory in Europa. Al die fabeltjes van die man over fabrieken in China, nieuwe typen aoto's. Hij is echt in paniek.
[verwijderd]
0
Paranoïde tweets vallen blijkbaar minder goed...

@Skater

Die beloofde winst staat gepland voor het derde en/of vierde kwartaal. Daarvoor zullen vast weer opgespaarde ZEV-credits gebruikt worden en is het wellicht handig in het tweede kwartaal nog even fors af te schrijven op materiële activa (the machine that builds the machine) zodat toekomstige reguliere afschrijvingen omlaag gebracht kunnen worden. En zo weet Elon vast nog wel het een en ander te verzinnen.

De 20-30K afgeleverde M3's in Q2 zullen het in ieder geval niet gaan doen. Daarvoor zijn 5K * 13 (weken) = 65K cherry pickings uit het order boek nodig, plus de nodige boekhoudkundige trucs.

Dat "tunneltje" zal in de praktijk ook wel vies tegen vallen en zou ik samen met de dagelijkse tweets willen categoriseren als afleidingsmanoeuvres.
gbakl
0
353.05-17.78 (-4.80%)
At close: June 19 11:29AM EDT

heeft al een dikke 5% in de min gestaan...
megalomane koersstijging even gekeerd.
voda
0
Al een paar dagen oud, maar mooi om te lezen (en lezen)

'Nieuwe Tesla Roadster krijgt stuwraketten aan boord'

Een topsnelheid van 400 km/u en een sprint van 0-100 km/u in twee seconden. Een ding is zeker: de nieuwe Tesla Roadster wordt een echte supersportwagen. Tegen meerprijs kun je volgens Elon Musk zelfs tien stuwraketten op de auto krijgen.

Erik Kouwenhoven 15-06-18, 05:00 Laatste update: 14:37
24

Tesla's nieuwe Roadster, die in 2020 op de markt verschijnt, krijgt tegen meerprijs een 'Space X-functie' - een nieuw soort raketaandrijving. Dat kondigde Elon Musk althans aan op Twitter. Het gaat niet om stuwraketten met brandstof, maar op luchtdruk. Ze kunnen via een druk op de knop worden aangezet, waarna ze de auto sneller in de gewenste richting kunnen sturen. Ook het weggedrag in bochten zal op deze manier worden verbeterd, aldus Musk.

Technische details gaf hij niet prijs, wel zei hij dat het gaat om tien raketten, die ook kunnen helpen met sneller afremmen. Het gaat opnieuw om een onwaarschijnlijke aankondiging, maar even vaak meent de topman wat hij zegt. De beloofde vlammenwerper kwam er uiteindelijk ook.Waar Musk in ieder geval serieus over is, is de actieradius op één stekkerlading van de 250.000 dollar kostende Tesla Roadster. Die bedraagt 620 mijl, oftewel 1.000 kilometer.

www.ad.nl/auto/nieuwe-tesla-roadster-...
Bijlage:
fausto1
0
Wat heb je nu aan een topsnelheid van 400 km/uur. en optrekken naar 100 km/uur in 2 seconden. Verboden en levensgevaarlijk
[verwijderd]
0
quote:

fausto1 schreef op 20 juni 2018 09:01:

Wat heb je nu aan een topsnelheid van 400 km/uur. en optrekken naar 100 km/uur in 2 seconden. Verboden en levensgevaarlijk
Niks verboden aan (optrekken).
Levensgevaarlijk alleen in de verkeerde handen (zoals zoveel dingen).
Wel gewoon ontzettend leuk:
www.youtube.com/watch?v=N3MNGlXWzMU
[verwijderd]
0
Zozo, alles loopt kennelijk gesmeerd:

seekingalpha.com/news/3365151-tesla-2...

Productie dus nog stukken lager dan de meest pessimistische verwachting.

Nu snap ik de voorbeurs "herstel"-rally al weer wat beter;)
[verwijderd]
0
quote:

BackFire4 schreef op 20 juni 2018 15:21:

Zozo, alles loopt kennelijk gesmeerd:

seekingalpha.com/news/3365151-tesla-2...

Productie dus nog stukken lager dan de meest pessimistische verwachting.

Nu snap ik de voorbeurs "herstel"-rally al weer wat beter;)
Dat ze achterlopen op enige verwachtingen is geen shocker. De Bloomberg Tracker www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla... spreekt momenteel over 35,000, en dat is sinds de start vorig jaar. Het jaar begon met 2700 ofzo waarvvan 1550 afgeleverd.

Terwijl zoals iedereen en z'n zus weet ligt het productievolume nog achter op schema en niet een beetje. Wel is Model 3 al een zeer succesvolle middenklasser louter op basis van verkopen.

Flaters en baanbrekende innovatie wisselen elkaar braaf af bij Tesla, maar is er echte twijfel dat ze ooit een behoorlijk productieniveau halen? Van die Model S & X, een onhandig ontwerp met nog heel veel handwerk, bouwen ze er jaarlijks 100.000. Persoonlijk hoop ik voor ze dat ze serieus werken aan het ontwerp van beiden met nadruk op productiebesparingen -versnelling. Met scherpere prijzen kunnen ze een verdubbeling van de output of meer makkelijk de markt in douwen de komende jaren. Jaguar begint net, en wie biedt er nog meer een aansprekende BEV in die klasse?
Dat er vraag naar Teslas $35K<$80K is, bewijst de Model 3 wachtlijst. Als er na annuleringen nog ~400.000 mensen wachten...En als 10% de $36K kale zwarte auto kiest, zou het me al verbazen. All Wheel Drive en Autopilot (elk $5K) zijn razend populair. Grotere accu ($9K), als je plaatselijke debt enabler het je leent, dan wíl je dat.

Nu de bestaande productielijnen tegenvallen heeft men maar een tent opgericht met een 4e assemblagelijn. Die staat er net, gevuld met naar eigen zeggen schroot/apparatuur die nog opgeslagen stond. Wellicht geen lijn die 5000/week op zich gaat nemen, maar wel een hands on manier om snel capaciteit vrij te maken. Die ontslagronde ging ook niet over productiepersoneel.
[verwijderd]
0
@Skater

Dat je geen ongeïnformeerde groene dromer bent is me inmiddels wel duidelijk. Toch denk ik dat waar ik misschien graag vooral de negatieve zaken benoem, jij ze wat gemakkelijk ter zijde schuift.

Ik geloof ook dat er uiteindelijk wel een productielijn zal ontstaan waar met regelmaat behoorlijke aantallen van de band zullen rollen. Wat ik echter niet geloof is dat Tesla met zijn "unieke" fabriek een concurrentievoordeel heeft. Ik geloof eerder (en de "bewijzen" daarvoor lijken zich op te stapelen) dat ze als een nieuwkomer eerst alle beginnersfouten aan het doorlopen zijn. Daarnaast vraag ik me af hoe groot de markt voor premium BEV's daadwerkelijk is, omdat mij wel duidelijk is dat het niet de bedoeling is de auto's ooit voor de beloofde $35K uit te leveren. Verder is het supercharging network op zich een voordeel, de vraag is echter voor hoe lang dat zo zal zijn i.v.m. mogelijke toekomstige alternatieven (waterstof).

Het romantische verhaal dat er met afgewaaide takken en zwerfafval een nieuwe productielijn is neergezet doet mij als cynicus afvragen hoe het dan zit met de kwaliteit van op die lijn geproduceerde auto's en of er blijkbaar sprake is van liquiditeitsproblemen? Verder vraag ik me af waar die nieuwe productielijn eigenlijk voor nodig is; ik dacht dat "The Machine That Builds The Machine" er in december al 5k per week zou produceren en dat dit zeer gemakkelijk op te schalen zou zijn naar 10k per week?? Het heeft er echter alle schijn van dat dus al noodmaatregelen zoals het produceren in een tent op het parkeerterrein nodig zijn om dit keer krampachtig eindelijk eerder gedane en vele malen uitgestelde beloftes in te lossen.

Feit is dat hoe langer het duurt voordat er daadwerkelijk structureel grote aantallen worden geproduceerd, hoe dichter we bij het punt komen dat concurrenten (met het track record al vele decennia kwalitatief hoogstaande producten te kunnen leveren) met goedkopere alternatieven van aanzienlijke betere bouwkwaliteit op de markt komen. Verder vraag ik me af hoe geduldig die vermeende 400K wachtenden zijn; in het huidige tempo van 20K productie per kwartaal mag "de laatste" immers nog 5 jaar geduld uitoefenen...

Hoe dan ook, de koersreactie van eergisteren maakte mij duidelijk dat de markt nog niet helemaal blind is voor de realiteit; "It's All Great", maar bij een zuchtje tegenwind weten ze niet hoe snel ze zich uit de voeten moeten maken.

Wat betreft de wereldschokkende zaken waarmee Elron binnenkort op de proppen zal komen kan ik maar een ding bedenken dat daadwerkelijk quasi-positief uit te leggen is en dat zou het verkopen van nieuwe aandelen aan een van de techreuzen of anderzins met miljarden rondstrooiende partijen (Softbank) kunnen zijn.
Dat verandert echter niets aan het feit dat Tesla niet in staat is gebleken snel op te kunnen schalen, kwalitatief goede producten te leveren (ik heb reviews gelezen waarbij zo'n beetje alle cruciale onderdelen enkele keren vervangen zijn maar het service center zulke lekkere koffie schenkt dat mensen toch ontzettend tevreden zijn => garantiekosten/winstmarge??). Verder zou dat niet stroken met de eerdere beloftes dat er geen emissie of nieuwe leningen nodig zijn omdat het geld binnenkort met bakken binnen zal stromen.

Hoe dan ook, het worden spannende maanden voor Tesla! Ik ben benieuwd hoe lang de markt de sprookjes van Elron nog voor zoete koek blijft slikken...

DeZwarteRidder
0
Aangeklaagde Tesla-medewerker ontkent spionage
Gepubliceerd: 21 juni 2018 07:29

De man die eerder deze week door zijn voormalig werkgever Tesla is aangeklaagd, ontkent spionage gepleegd te hebben.

In plaats daarvan beweert hij een klokkenluider te zijn die misstanden in de fabriek aan de kaak wilde stellen, zegt hij tegen The Washington Post.

Deze week werd bekend dat Telsa een voormalig medewerker aanklaagt voor spionage. De man zou tot zijn daad gekomen zijn met de bedoeling om de automaker schade toe te brengen.

Volgens Tesla heeft de man code geschreven om bedrijfsgevoelige foto's en video's te stelen. Ook zou hij moedwillig misleidende informatie hebben gegeven aan een journalist van Business Insider, waaronder de bewering dat Tesla doorboorde batterijen gebruikte voor zijn Model 3.

De voormalig medewerker zegt tegen The Washington Post niet het geduld te hebben voor het programmeren. Ook ontkent hij de aantijging dat hij zou hebben gehandeld vanwege een misgelopen promotie.

Tesla spreekt de bewering dat de man een klokkenluider is tegen. Ook ontkent het bedrijf dat het eerder doorboorde batterijen gebruikt voor zijn auto's.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,680
Laag 146,220
Volume 86.868.324
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront