Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Unilever is gewoon te dik

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ffff 23 mei 2018 15:19
    Wel of niet een teveel aan suiker, aan keukenzout of aan conserveermiddelen in voedingsproducten..... Uiteindelijk is het toch de consument die beslist. Hoe vaak heb ik al niet gelezen dat wanneer producenten gaan sleutelen aan de samenstelling van die producten, dat de consument het dan niet meer wil hebben. Het moet toch een koud kunstje voor Nestle, Unilever etc. zijn om producten te maken met precies dezelfde samenstelling, maar hoogstwaarschijnlijk gaan ze dan veel minder ervan verkopen. Dus ik zie eigenlijk niet zozeer het gevaar voor die multinationals. Ik denk eerder dat Halo Top zich zorgen moet maken, als de grote jongens ook hun samenstelling gaan kopiëren.

  2. forum rang 5 theo1 23 mei 2018 15:58
    IJs eet je niet voor de gezondheid. Als je gezond wil eten, moet je broccoli eten, niet een ijsje met minder vet.

    Je hebt tegenwoordig allemaal van die hipster achtige fenomenen die in één keer knalhard groeien naar een paar procent marktaandeel en dan weer verdwijnen omdat er weer iets nieuws is. Naar mijn overtuiging is er een beperkt potentieel voor rechtsdraaiend biologisch ijs met chia en geen vet. De meeste mensen willen gewoon een lekker romige magnum met veel choco. Achter dit soort verschijnselen aan rennen en er idioot veel geld voor bieden is m.i. onverantwoordelijk. Dat is alsof Heineken het pils afschaft omdat de markt voor IPA met koriandersmaak harder groeit. Zal wel, maar dat zal nooit de bulk van de markt worden.

    Die dollar shave club is een heel ander ding. Traditioneel zijn scheermesjes kunstmatig duur: goedkope houders en dure mesjes, zoals je ook goedkope printers en dure inkt hebt. Mesjes goedkoop aanbieden is gewoon een strategie om met lagere prijzen (en hopelijk vergelijkbare kwaliteit) marktaandeel te winnen tov de gevestigde merken. Maar nog steeds snap ik niet waarom ze daarvoor perse die tent moesten overnemen. Ze kunnen toch ook zelf wel voor een redelijke prijs scheermesjes maken en versturen? Dat is toch niet zo moeilijk?
  3. g.raaier 23 mei 2018 16:19
    Ik geloof heel goed dat er een gat in de markt zit voor dit type product. Niet alleen mensen die iets verantwoorder een ijsje willen eten en bezig zijn met hun gezondheid maar ook voor bijvoorbeeld mensen met diabetes. Het concept is echter vrij simpel te kopiëren en het is wachten vooraleer partijen als Unilever met een alternatief komen.
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links