TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom: Het is stil in mei...

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Dutchy Ron
0
venturebeat.com/2018/05/22/how-the-lo...

How the Location of Things is transforming cities, business, and more (VB Live)

The map is evolving, says Peter-Frans Pauwels, co-founder of TomTom. Cloud-based maps, built in real-time from a vast array of aggregated individual data points, are the foundation of the “the location of things” — an increasingly valuable corollary of the internet of things.

The internet of things is a network of billions of connected devices; the location of things offers a new dimension to that network: the context of those devices. The result is a living map, or virtual representation of the world in real time.

“We’ve always felt that location is going to be so important in so many applications,” Pauwels says. “You need to have the right details, the right freshness of the data, in order to build applications that might very well be critical in terms of life and death.”

We’re getting closer to real time every day, he explains, and closer to handling logistics issues. For instance, even solving for irregular spikes in traffic — not commuter time traffic jams but the snarl that could occur as a football game lets out and the weather kicks up — is a huge step forward.

“That’s the correlation of different events, happening in different dimensions,” says Pauwels. “And that’s where you need to have AI.”

Simple sensors that can detect temperature, pressure, humidity will pop up in more and more places, Pauwels predicts, offering more and more detailed information about the weather, about the state of the asphalt on the road, whether it’s frozen or very warm, which impacts tire pressure and fuel consumption.

But taking that data, plotting it over time and feeding it into a neural network means you can start asking questions about how the climate is changing, what can be done with these over-time changes in the patterns, and how do they correlate to other events, beyond just daily traffic. This data is the seed of the smart city and it’s about to sprout.

Origin and destination matrices, which look at where people move throughout the city, are the key. Where do they tend to come from? Who moves from where, on the grand scale? How do they get there?

Then, as a local government, he says, you can start thinking, “Okay, how do we make sure that the infrastructure is up to date, or that we have the right form of public transport in place?”

Dutchy Ron
0
DEEL II

But, he says, it’s still early days.

“For a lot of industries out there, they’re struggling to understand the power of AI, the power of data, the amount of data out there and the intelligent things you can do with it,” Pauwels says. “Location ties what we’re doing in the digital world to the real world. That’s where the next battlefield and field of opportunity is going to be.”

To learn more about the opportunities location data is opening up, from smart city applications to retail, industry, and more, don’t miss this VB Live event.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 22 mei 2018 20:03:

Daar gaat het 50% marktaandeel
www.themanufacturer.com/articles/waym...

Waymo to capture 60% of driverless market by 2030
Dat ging toen niet over sdc...
Agatan
0
Here heeft een samenwerking aangegaan met branchegenoten NavInfo uit China en Pioneer-dochter IPC uit Japan. Ook de Zuid-Koreaanse telecomaanbieder SK Telecom treedt toe tot de zogeheten OneMap Alliance. Dat samenwerkingsverband wil geografische informatie voor zelfrijdende auto's op een ,,uniforme en dynamische'' manier aanbieden, zodat alle bedrijven dezelfde methodiek volgen.
AD BY STREAMADS

De methode die de bedrijven gekozen hebben is die van HERE's HD Live Map. Vanaf 2020 moeten de wegen van de wereld in dat formaat beschikbaar zijn. De alliantie staat open voor meer leden.
TomTom-concurrent HERE is eigendom van automakers Audi, BMW en Daimler, auto-onderdelenmakers Continental en Bosch en chipfabrikant Intel. Het bedrijf is voortgekomen uit de kaartentak van het Finse technologieconcern Nokia.
Gerard_ecb
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 22 mei 2018 20:03:

Daar gaat het 50% marktaandeel
www.themanufacturer.com/articles/waym...

Waymo to capture 60% of driverless market by 2030
Ten eerste heeft HG nooit gezegd dat ze 50% van de Driverless market zouden doen. Ten tweede hoeveel vertrouwen moeten we hebben in dit artikel als de kop van het artikel al in de eerste zin genuanceerd wordt met de toevoeging driverless taxi market?

Stemming makerij
Peett
1
Kaartenmaker HERE is een samenwerking aangegaan met branchegenoten NavInfo uit China en Pioneer-dochter IPC uit Japan. Ook de Zuid-Koreaanse telecomaanbieder SK Telecom treedt toe tot de zogeheten OneMap Alliance. Dat samenwerkingsverband wil geografische informatie voor zelfrijdende auto's op een ,,uniforme en dynamische'' manier aanbieden, zodat alle bedrijven dezelfde methodiek volgen.

De methode die de bedrijven gekozen hebben is die van HERE's HD Live Map. Vanaf 2020 moeten de wegen van de wereld in dat formaat beschikbaar zijn. De alliantie staat open voor meer leden.

TomTom-concurrent HERE is eigendom van automakers Audi, BMW en Daimler, auto-onderdelenmakers Continental en Bosch en chipfabrikant Intel. Het bedrijf is voortgekomen uit de kaartentak van het Finse technologieconcern Nokia.
[verwijderd]
2
quote:

Peett schreef op 22 mei 2018 20:50:

Kaartenmaker HERE is een samenwerking aangegaan met branchegenoten NavInfo uit China en Pioneer-dochter IPC uit Japan. Ook de Zuid-Koreaanse telecomaanbieder SK Telecom treedt toe tot de zogeheten OneMap Alliance. Dat samenwerkingsverband wil geografische informatie voor zelfrijdende auto's op een ,,uniforme en dynamische'' manier aanbieden, zodat alle bedrijven dezelfde methodiek volgen.

De methode die de bedrijven gekozen hebben is die van HERE's HD Live Map. Vanaf 2020 moeten de wegen van de wereld in dat formaat beschikbaar zijn. De alliantie staat open voor meer leden.

TomTom-concurrent HERE is eigendom van automakers Audi, BMW en Daimler, auto-onderdelenmakers Continental en Bosch en chipfabrikant Intel. Het bedrijf is voortgekomen uit de kaartentak van het Finse technologieconcern Nokia.
Derde keer dat bericht geplaatst wordt....verwijderen graag..
Chela
0
[verwijderd]
1
quote:

Chela schreef op 22 mei 2018 21:09:

De samenwerking met Pioneer's IPC dateert overigens al van juni 2017 na de aankondiging ervan in februari 2017.
globenewswire.com/news-release/2017/0...
Klopt is gewoon een angstig bericht van HERE, samen met twee andere angstige partijen.
PatrickH82
0
Via TomTom op twitter: twitter.com/tomtom/status/99892255250...

TomTom has partnered with Microsoft Azure to talk about data-based Location of Things building a smarter society. Take a deep-dive during the webinar where we'll discuss cloud-based, AI-powered location tech.

Learn more and sign up for the webinar, here:
venturebeat.com/2018/05/15/how-micros...

Gerome77
0
Je kan nog even wat turbo short kopen om morgen van dipje te profiteren. Doe zakt ook wat dus grote kans dat we morgen even naar de 8,50 gaan.
Chela
0
quote:

Accuboor schreef op 22 mei 2018 21:20:

[...]
Klopt is gewoon een angstig bericht van HERE, samen met twee andere angstige partijen.
Het staat me bij dat Navinfo vorig jaar met o.a. Tencent ook al een belang in Here nastreefde maar toen geen toestemming kreeg van de Amerikaanse toezichthouder.
Nu dus, bijna een jaar later, alsnog de samenwerking.
visje
0
is niet per definitie negatief het HERE nieuws. blijven er 2 grote hightech mapmakers over. google en tomtom. die dan met andere partijen in zee gaan. beetje if then else ......... ;-)
visje
0
afterwards we have seen its a big cake (hg in 2025), zou best kunnen uitkomen, we gaan het zien. ik heb volle overtuiging dat tom2 blijft bestaan. het Wies scenario is natuurlijk prettiger. ben benieuwd. (long pos tom2)
eduardo3105
0
quote:

visje schreef op 22 mei 2018 22:25:

is niet per definitie negatief het HERE nieuws. blijven er 2 grote hightech mapmakers over. google en tomtom. die dan met andere partijen in zee gaan. beetje if then else ......... ;-)
Morgen echt minimaal -/- 5%. Helaas wordt de stijgende lijn van de afgelopen dagen weer ruw afgebroken. Het is niet anders.
[verwijderd]
3
Wat een zwets. Dit bericht was er vanmiddag al. Koers reageerde totaal niet.

(zie bericht Dutch Fury van 14:35 vandaag in ditzelfde draadje)
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:25
Koers 5,815
Verschil -0,165 (-2,76%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 264.807
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront