Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France KLM 2018

3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
havik of duif
0
Bonden 5% en directie 2%, daar gaan ze uitkomen want helemaal niemand van beide partijen kan zich nog een mislukking veroorloven gezien de stemming in het hele land.
gpjf
0
Weer ingestapt op 7,224. Ik had er al op 6,964 dus dat gaat straks de goede kant op want ze MOETEN er samen uitkomen! De blamage wordt anders gigantisch en men krijgt het hele land over zich heen met een dergelijke loonontwikkeling voor medewerkers en directie.
0
Vanmorgen knalde de koers omhoog, om vervolgens weer in de min te sluiten.
Je moet over veel incasseringsvermogen beschikken met dit aandeel.
0
quote:

gpjf schreef op 8 mei 2018 17:51:

Snel tot een deal komen zal de koers goed doen en mij ook!
ja, Air France kan heel hard omhoog gaan. Dit jaar zijn ze al gehalveerd.
De stakers moeten een keer ophouden. Druk wordt groter. Politiek gaat zich er ook mee bemoeien.
Blanco rolling
0
Ik zie het maar zo, nu een overeenstemming met de bonden en dan is er weer 2 jaar rust. En idd dit is natuurlijk ook bedoeld om Macron onder druk te zetten (terecht mi) dat het systeem in Frankrijk sociaal houdt en niet doet wat in Duitsland is gedaan met de mini-jobs waar veel mensen in armoede leven.
Een sociaal land is ook iets goed.
gpjf
0
Nou ik begreep dat de inkomenspositie van de werknemers ( inclusief directie) ruim beter is dan van de gemiddelde Fransman/vrouw. Dus rollen bollen over straat zal het imago van die organisatie verre van goed doen en juist tot aversie leiden en wanneer dat aan de orde is, dan heb je die company proud nog niet zo gauw terug.
andrejes
0
Moedermaatschappij Air France KLM moet op zoek naar een nieuwe topman, omdat Jean Marc Janaillac afgelopen vrijdag is opgestapt vanwege een loonconflict bij Air France. Verder moest de luchtvaartcombinatie een winstwaarschuwing afgeven. Maandag ging de luchtvaartcombinatie onderuit op de beurs, nadat de Franse minister van Economische Zaken had gezegd het bedrijf niet te willen redden als de nood aan de man komt.

Zorgen en boosheid

„Ik begrijp de zorgen en de boosheid die nu leven, die heb ik ook. Ik begrijp zelfs ook de speculaties over de toekomst. Maar vandaag heeft Air France het moeilijk. Moeilijk met de sociale verhoudingen, moeilijk met de stakingen, moeilijk met de leiderschapswissel”, zegt de president-directeur over de afgelopen dagen in een interne column. Hij vraag het personeel om het hoofd koel te houden, goed samen te werken en de focus op de klant te houden.

Elbers wijst op de aantrekkende resultaten bij zowel Air France als KLM in het afgelopen jaar. De huidige reeks stakingen gaat hem echter te ver en brengt het bedrijf in alle opzichten veel schade toe, aldus de topman. Hij wijst erop dat aanpassing aan de huidige veranderde luchtvaartmarkt noodzakelijk is. Zonder wrijving is er echter geen glans, aldus de president-directeur.

„Ik heb zelf ook de afgelopen jaren een paar keer best moeilijke discussies gehad met de collega’s in Frankrijk. Bijvoorbeeld rondom de kas en de inrichting van de organisaties. Belangrijk echter, is dat we daaruit zijn gekomen en in staat geweest zijn om onze meningsverschillen te overbruggen en om tot oplossingen te komen”, zegt Elbers.

KLM wil ondanks onrust groeien op Schiphol
Bertussie
0
Theoretisch nabeurs 7,298
Vraag me niet waarop deze koers is gebaseerd. Er is toch geen handel in AF na 17.35u? Of obv optiehandel?

www.4-traders.com/AIR-FRANCE-KLM-4604...
Erwin L
0
quote:

Ricky79 schreef op 8 mei 2018 13:35:

[...]

Het politieke aspect is niet van primaire belang voor het aandeel AF KLM.
Ik zou zeggen: Lees vandaag het FD (je kunt gratis toegang krijgen tot 10 artikelen per maand, voor zover je dat nog niet hebt). Enkele citaten:

"Crisis bij Air France staat voor groter gevecht
De stakingen bij Air France zijn een testcase voor de Franse president Emmanuel Macron, net als die bij het spoor. Europa kijkt toe of de Fransen in staat zijn om zich te verzoenen met de realiteit."

"De Franse regering waarschuwt de haviken - aangevoerd door pilotenleider Philippe Evain, bijgenaamd el líder máximo, naar Fidel Castro - bijna dagelijks. Zondag spoorde minister van financiën Bruno Le Maire hen aan in te binden. Dinsdag zei transportminister Élisabeth Borne dat zij zich grote zorgen maakt over de toekomst van het bedrijf. Borne wees met nadruk op het voorbeeld dat partner KLM geeft aan Air France. ‘KLM haalt erg goede resultaten en de werknemers daar delen mee in het succes waar zij eerder offers voor hebben gebracht. Men moet bij Air France goed begrijpen in welke wereld wij leven.’"

"Deze formulering van Borne was raak. Want opmerkelijk veel Fransen weten nog altijd niet in wat voor wereld zij leven. Of misschien weten zij dat wel, maar bevalt de werkelijkheid hen niet. Nog steeds is er bijzonder veel begrip voor de staking op het spoor. Als pilotenleider Evain zegt dat de mogelijke dood van Air France bangmakerij is, zullen velen hem geloven. Kost de staking €25 mln per dag en bedraagt de rekening na vijftien dagen staken in tien weken ruim €300 mln, de helft van de winst van 2017? ‘Nou én?’, hoor je overal in het land. ‘Ze maken toch winst bij Air France-KLM?’"

"De vakbonden en de linkse oppositie zijn vastbesloten zich te verzetten tegen de wereld zoals hij is. Volgens hen moet de staking bij Air France - en die bij bij het spoorbedrijf SNCF - worden gezien als een gevecht voor het behoud van het Franse sociale model tegen de brute krachten van het ‘ultra-liberalisme’."

Voor het hele artiken, ga naar fd.nl/economie-politiek/1253379/crisi...
[verwijderd]
0
Ik ken het artikel Erwin. Natuurlijk is gerommel niet goed voor AF en het aandeel, immers het brengt geen rust. Maar wat politiek wil bereiken met het gerommel bij AF is voor het aandeel niet van primair belang. De machtsspelletjes die gespeeld worden hebben geen directe impact op het aandeel. Zoals je leest gaat het hier niet alleen om AF maar ook het spoor en de staakcultuur van de fransen versus de rest van noordwest europa. Vandaar dat ik het niet van directe belang vindt al kan AF gebruikt worden om statements te maken. Maar vooralsnog is er een discussie ontstaan in frankrijk waarbij AF een onderdeel ervan is, vandaar dat ik de politiek hier niet van prinair belang op het aandeel vind.
andrejes
0
Vergadering pas 15 mei gepland?? dan staat de koers op 4 eur :(
NEXT STEPS
The Air France unions, who feel emboldened in their latest demands by the resignation of Janaillac, have now said there will be a pause in the strikes, but have called on management to resume negotiations.
Air France-KLM’s board will meet on May 15 and decide on a management transition plan then. They have asked Janaillac to stay in place until the end of the group’s annual shareholder meeting, also on May 15.
[verwijderd]
0
Waarom daalt de koers na zo'n naar mijn idee positief bericht van de franse minister?

15 mei is al over een week. Goed moment om tot dan te speculeren. Dat kan de koers goed doen... still oversold namelijk
BW2017
0
quote:

Ricky79 schreef op 9 mei 2018 09:15:

Waarom daalt de koers na zo'n naar mijn idee positief bericht van de franse minister?

15 mei is al over een week. Goed moment om tot dan te speculeren. Dat kan de koers goed doen... still oversold namelijk
-Misschien toch weer ook de stijgende olie.

-Of shorters die hem nog 1 x zo laag mogelijk proberen te zetten om dalijk goedkoper terug te kopen.

* Ik heb in iedergeval flink bijgekocht op 7,12 denk dat het vanmiddag wel eens de goede kant op kan gaan.
watergeus
0
De Fransen zijn nog steeds in de ban van 1968 en het communisme. Dat willen de vakbonden na 50 jaar extra vieren. “Oude tijden herleven”. Belangrijker dan een bedrijf de nek om draaien dat voor haar gewisse faillissement niet meer competatief zal worden. Bye Bye air italia Bye Bye air france, overleden aan old school sentiment.
BW2017
1
quote:

watergeus schreef op 9 mei 2018 09:20:

De Fransen zijn nog steeds in de ban van 1968 en het communisme. Dat willen de vakbonden na 50 jaar extra vieren. “Oude tijden herleven”. Belangrijker dan een bedrijf de nek om draaien dat voor haar gewisse faillissement niet meer competatief zal worden. Bye Bye air italia Bye Bye air france, overleden aan old school sentiment.
Volgens mij ben jij ook blijven hangen Watergeus.
[verwijderd]
0
Getuige van laksheid!

15 mei pas weer overleg. Wat doen die fransen de hele dag.

Och ja, STAKEN!
[verwijderd]
0
Advies van Sanford Bernstein over Air France - KLM
Beurshuis Sanford Bernstein
Aandeel Air France-KLM
Datum 09 mei 2018
Advies Market underperform
Koersdoel 6,10 EUR

Detail advies
(Trivano.com) - Op 9 mei 2018 hebben de analisten van Sanford Bernstein hun beleggingsadvies voor Air France-KLM (AF; ISIN: FR0000031122) herhaald. Het advies van Sanford Bernstein voor Air France-KLM blijft "market underperform".

Het koersdoel wordt door Sanford Bernstein verlaagd van 8,90 EUR naar 6,10 EUR.

Op 16 februari 2018 publiceerde Air France-KLM zijn jaarresultaten.

Alle adviezen voor Air France-KLM »

www.trivano.com/aandeel/advies-sanfor...
BW2017
0
quote:

dasD schreef op 9 mei 2018 09:43:

Getuige van laksheid!

15 mei pas weer overleg. Wat doen die fransen de hele dag.

Och ja, STAKEN!
Tot 15 mei word er ook niet gestaakt Ramptoerist.

En de Topman blijft dat 15 mei aan.

Enigste waar ik je gelijk in kan geven, als ik dat tenminste ergens door de zinnen heen lees, is dat hoe sneller / hoe beter het is als er een overeenkomst is.

3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 9,964
Verschil +0,030 (+0,30%)
Hoog 10,110
Laag 9,850
Volume 1.139.888
Volume gemiddeld 1.814.737
Volume gisteren 1.126.343

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront