Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Bond: situatie Air France-KLM is zorgelijk
Door
op maandag 7 mei 2018
Views: 3.666
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Personeel heeft ook een deel van de aandelen. Dus die Franse vakbondsleiders zijn wel egootjes.
Directie en topmanagers zijn grotere ego’s met hun bonus van 40 procent. Ordinaire graaiers. Ik zou ook gaan staken als ik werknemer was bij Air France. En als ze lang genoeg staken, gaat dat zoveel geld kosten dat die bonussen vanzelf van tafel verdwijnen.
Vidoque schreef op 7 mei 2018 19:07 :
Directie en topmanagers zijn grotere ego’s met hun bonus van 40 procent. Ordinaire graaiers. Ik zou ook gaan staken als ik werknemer was bij Air France. En als ze lang genoeg staken, gaat dat zoveel geld kosten dat die onussen vanzelf van tafel verdwijnen.
De bonus van 40% is ook belachelijk. De aandeelhouders krijgen jarenlang geen dividend. De verhoudingen zijn zoek. De toezichthouders voeren hun taken ook slecht uit. Air France dreigt stuurloos te worden.
Gooi ze eruit , wie niet wil werken gaat lekker thuis zitten , je zult maar vakantie geboekt hebben
Bij AF boek ik ook geen vlucht, gewoon weer bij KLM gedaan.
Egoïsme en verantwoordelijkheid zijn als water en vuur, ze verdragen elkaar niet, en dit is inmiddels van toepassing op iedereen die in loondienst is bij Air France, waarbij de top niet is uitgezonderd.
En de bonden zijn er ook de schuld van, dit laat je toch niet knallen! Sikkels!
psps schreef op 7 mei 2018 20:06 :
Sukkels
Management gaat ook niet vrij uit. De bonus van 40% is ook van de zotte.
Ook NL vakbonden hebben vreselijk overvraagd, maar die leden hebben nu aandelen en dus een slechte beursdag en straks misschien niets nada. En een nieuwe pilotenbaan bij Easyjet. Moet je echt werken :) Misschien ligt daar in Frankrijk de oplossing wel. Geef de Air France dwarsliggers aandelen met een lock up van 4 jaren. Kijken hoe ze er dan tegenaan gaan
Bakker88 schreef op 7 mei 2018 20:10 :
[...]
Management gaat ook niet vrij uit. De bonus van 40% is ook van de zotte.
Frankrijk is in de wortel eigenlijk ook grotendeels een corrupt land met een slechte mentaliteit. Macron maakt zich "druk" om de "wereld", terwijl hij zijn volk ook links laat liggen. Renaults roesten daarentegen al als je ernaar kijkt. Komt niks goeds vandaan ;-) Een Midden Zeuro land maken we ervan.
Elberse heeft goed gehandeld, door de rekeningen gescheiden te houden. Anders was KLM ook de dupe van die verschrikkelijke graaimentaliteit van de top als ook van de stakers.
Je bent lekker aan die oude communistische bonden overgeleverd daar. Historisch passen wij alleen daarom al beter bij angelsaksische ondernemingen.
Aha ; 40% bonus ! Dat hoor je nu pas ; dus monsieur Janaillac is ook gewoon weer een van de zakkenvullers ! Dacht ik toch heel even dat hij als verantwoordelijke bestuurder het beste voor had met Air France ; mooi niet dus . Hoe hoog zou zijn oprotpremies nu zijn vraag ik mij af ?
Dan praat je bij Janaillac over twee ton. Ik heb vernomen dat hij maar 5 ton salaris heeft. Heel wat anders dan de miljoenen bij de ING en/of Unilever. En m.i. zal er geen sprake zijn van een oprotpremie, hij gaat namelijk zelf weg en er is geen geld.
Aantal posts per pagina:
20
50
100