BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM april 2018

1.258 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 » | Laatste
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 27 april 2018 15:43:

[...]morgen komt er een bericht dat de spijkers op zijn bij de sluis.
Het kan toch niet anders dan dat er iemand is die Bam in diskrediet wilde brengen door met een,ontkracht, bericht te komen dat de deur een jaar vertraging zou opleveren? De schade aan de koers komt niet uit de lucht vallen....
Ha ik weet wat, lekker aan de Telegraaf melden, die lusten het wel. Welk belang dient dat? Het belang van de melder die er hoogstwaarschijnlijk misbruik van gemaakt heeft? Of wilde die persoon de natie redden van een overstroming als een Hansje Brinker.
Ed, ik vind dat jij nog al overdrijft. Wanneer ik het goed begrepen heb dan is er in ieder geval iets met die sluisdeur. Bam meldt zelf dat enige vertraging mogelijk is. Zoiets mag van mij rustig gemeld worden. Wanneer er iets aan zo'n bericht niet klopt, dan is het aan BAM om daar met voortvarendheid op te reageren. Daar is BAM niet altijd even goed in (geweest). Om de oorlog (40-45) er bij te halen is nogal apart. Jij doet mij een klein beetje denken aan de trainer van Atletico Madrid. Die sloeg gisteravond ook een beetje door. Schijnt wel een hele goede trainer te zijn.
OnoMatopee
0
Bronnen van de krant zouden reppen van een jaar vertraging, maar de zegsvrouw van de twee Nederlandse bouwers liet weten dat er slechts sprake is van "enige vertraging" en dat wordt verwacht dat de deuren conform oorspronkelijke planning dit najaar worden ingevaren.
OnoMatopee
0
Je hebt het kennelijk niet goed begrepen: Er is NIETS mis met die sluisdeur.

Door: Bart van Zoelen 24 april 2018, 11:12

De eerder door tegenslag geplaagde bouwers van de sluis zijn heel stellig: dit zal geen nieuwe vertraging geven.

Het bedrijf dat in zwaar weer is gekomen is een onderaannemer van het eveneens Koreaanse bedrijf dat voor de bouwers VolkerWessels en BAM de sluisdeuren maakt. Met een lengte van 72 meter zijn het de grootste sluisdeuren ter wereld.

"Alle elementen van de deuren zijn af," zegt een woordvoerder. Dat is de taak van de onderaannemer. "Ze worden nu op een andere locatie aan elkaar gelast. De hoofdaannemer neemt het over. Wij zijn ook de eigenaar van de deuren. Die kunnen dus niet in een failliete boedel verdwijnen."

In de war
De woordvoerder van OpenIJ, de bouwcombinatie van BAM en VolkerWessels is heel stellig: "We verwachten dat dit geen impact zal hebben op onze planning. Dit zal hooguit een hele kleine vertraging veroorzaken."

OpenIJ verwacht de deuren nog dit jaar in de sluis te varen, zoals de planning was.
PAROOL
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 27 april 2018 16:22:

Bronnen van de krant zouden reppen van een jaar vertraging, maar de zegsvrouw van de twee Nederlandse bouwers liet weten dat er slechts sprake is van "enige vertraging" en dat wordt verwacht dat de deuren conform oorspronkelijke planning dit najaar worden ingevaren.
Precies wat ik zeg: enige vertraging. Het is een storm in een glas water. Tenminste: als het ook bij enige vertraging blijft. En daar kun je nooit helemaal zeker van zijn. Wij lopen allebei lang genoeg mee om dat te weten. Maar: komt tijd, komt raad.
OnoMatopee
0
Leiders Noord- en Zuid-Korea willen 'permanente en solide vrede'
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un en de Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in hebben aan het slot van hun topontmoeting samen beklemtoond dat ze vrede willen en geen nucleaire wapens op het schiereiland. Dit staat in hun verklaring die spreekt over 'een permanente en solide vrede' en een einde aan de onderlinge vijandelijke acties.

Komt het met die sluisdeur ook wel goed, het zou zo maar gekund hebben dat ie door een verdwaalde raket werd getroffen.
voda
0
Krokodillen op de Afsluitdijk

De Afsluitdijk krijgt straks een 'krokodillenhuid' die de zwaarste golven moet opslokken, zonder dat de waterkering hier schade door oploopt. Met hun vinding hopen de bouwbedrijven BAM en Van Oord zelfs toeristen naar de dijk zal lokken.

Kun je golven 'opeten'?

Ja, met gaten. De 32,5 km lange verbinding tussen Noord-Holland en Friesland krijgt aan de zeekant 'levvel-blokken': wat vreemde, hoekige betonblokken die er plat uitzien en golven smoren dankzij speciale gaten die ontstaan als de blokken naast elkaar liggen. En dat moet goedkoper zijn dan bestaande dijkbouwtechnieken. 'We gaan hier zeker mee naar het buitenland,' sprak Carlos Mollet, directielid bij van Oord Nederland. Met BAM heeft het bedrijf de steen gepatenteerd. Ze klikken als soort dakpannen op elkaar, en eenmaal op hun plaats moeten ze stormen doorstaan die maar eens in de 10.000 jaar voorkomen.
Hoe werkt de techniek precies?

Eigenlijk net zoals andere zeedijken in Nederland. Meestal loopt een dijk schuin op en daardoor kaatst zo’n 30% van de golven terug de zee in. De rest van de beukende kracht komt op de constructie terecht, en die verteert dit door grote golven met stenen op te breken, en het water vervolgens te laten rondtollen in holtes tussen de stenen. De zware golf is dan overgegaan in kleine, turbulente wervels en vormt dan geen gevaar meer: dissipatie heet dat in de natuurkunde. ‘Veel weringen werken zo’, zegt Marcel van Gent, afdelingshoofd Waterbouwkundige Constructies bij Deltares, dat onderzoek doet naar zeeweringen. Het kennisinstituut heeft de Levvel-blokken niet onderzocht, maar testte wel de zeeweringen van de Tweede Maasvlakte en ook daar nemen holtes tussen betonblokken golfenergie op.

Wat kosten die blokken?

Einstein
In de rubriek Einstein duikt het FD in de wetenschap en techniek achter een recent nieuwsbericht. Klik hier voor meer afleveringen

Het maken van een betonblok kost een paar honderd euro aan materiaal en volgens de makers schelen ze vooral geld omdat je er minder van nodig hebt: een enkele laag van deze stenen volstaat. Het is een opvolger van de blokken (Xbloc) die enkele jaren geleden op havendammen kwamen te liggen. Die doen hun werk ook, alleen zien ze er als kustlijn minder strak uit. 'We hebben dus het Xbloc gepakt en zijn gaan kijken hoe we ze kunnen aanpassen zonder dat de functie verdwijnt', zegt Mollet. Aan de Friese zijde van de dijk, bij het net geopende Waddencentrum, ligt een steen als voorbeeld. Maar dat is niet het definitieve exemplaar, zegt hij. ‘Het kan dat we nog paar hoekjes veranderen.’

Spoelen ze niet weg?
Als het goed is niet. Er zitten grote ruimtes in de blokken zelf, waar zeewater doorheen kan stromen, om te voorkomen dat golven de blokken optillen en wegspoelen. Ze zitten ook aan elkaar vast, en een blok blijft zwaar: ze zijn zo’n 2,3 meter breed en wegen 6500 kg. Volgens de bedrijven blijven ze zelfs bij 2,5 meter hogere golven dan gebruikelijk is liggen. Harlingen krijgt een nieuwe fabriek die op volle vaart de blokken zal maken: 75.000 stuks in totaal. Een drijvende kraan gaat ze vanaf het water de dijk op tillen. In 2022 liggen ze op hun plaats.

Jeroen Koot

fd.nl/morgen/1251613/krokodillen-op-d...
Bijlage:
OnoMatopee
0
quote:

OnoMatopee schreef op 27 april 2018 16:30:

Je hebt het kennelijk niet goed begrepen: Er is NIETS mis met die sluisdeur.

Door: Bart van Zoelen 24 april 2018, 11:12

De eerder door tegenslag geplaagde bouwers van de sluis zijn heel stellig: dit zal geen nieuwe vertraging geven.

Het bedrijf dat in zwaar weer is gekomen is een onderaannemer van het eveneens Koreaanse bedrijf dat voor de bouwers VolkerWessels en BAM de sluisdeuren maakt. Met een lengte van 72 meter zijn het de grootste sluisdeuren ter wereld.

"Alle elementen van de deuren zijn af," zegt een woordvoerder. Dat is de taak van de onderaannemer. "Ze worden nu op een andere locatie aan elkaar gelast. De hoofdaannemer neemt het over. Wij zijn ook de eigenaar van de deuren. Die kunnen dus niet in een failliete boedel verdwijnen."

In de war
De woordvoerder van OpenIJ, de bouwcombinatie van BAM en VolkerWessels is heel stellig: "We verwachten dat dit geen impact zal hebben op onze planning. Dit zal hooguit een hele kleine vertraging veroorzaken."

OpenIJ verwacht de deuren nog dit jaar in de sluis te varen, zoals de planning was.
PAROOL
nieuwsbladdekennemer.nl/lokaal/weer-t...
Fred107
0
OnoMatopee
0
quote:

Fred107 schreef op 28 april 2018 00:16:

[...]

€d , Wanneer gaan we de 5 weer eens zien, wat denk je?
nou, dat zou dit jaar weer moeten. De 'straf' heeft lang genoeg geduurd,
laatstekans
0
Volgende week gaan we die richting alvast op. De 4 gaat uit zicht verdwijnen en de 5 komt in zicht ;-)
HenkdeV
0
Bam gaat weer naar de 5,00 euro, wanneer de prestaties van BAM daar aanleiding toegeven. En ik hoop dat dat dit jaar zal zijn.
bambricks
0
quote:

laatstekans schreef op 28 april 2018 10:18:

Volgende week gaan we die richting alvast op. De 4 gaat uit zicht verdwijnen en de 5 komt in zicht ;-)

Graag donderdag starten dan is er basis voor de stijging
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 27 april 2018 16:30:

Je hebt het kennelijk niet goed begrepen: Er is NIETS mis met die sluisdeur.

Door: Bart van Zoelen 24 april 2018, 11:12

De eerder door tegenslag geplaagde bouwers van de sluis zijn heel stellig: dit zal geen nieuwe vertraging geven.

Het bedrijf dat in zwaar weer is gekomen is een onderaannemer van het eveneens Koreaanse bedrijf dat voor de bouwers VolkerWessels en BAM de sluisdeuren maakt. Met een lengte van 72 meter zijn het de grootste sluisdeuren ter wereld.

"Alle elementen van de deuren zijn af," zegt een woordvoerder. Dat is de taak van de onderaannemer. "Ze worden nu op een andere locatie aan elkaar gelast. De hoofdaannemer neemt het over. Wij zijn ook de eigenaar van de deuren. Die kunnen dus niet in een failliete boedel verdwijnen."

In de war
De woordvoerder van OpenIJ, de bouwcombinatie van BAM en VolkerWessels is heel stellig: "We verwachten dat dit geen impact zal hebben op onze planning. Dit zal hooguit een hele kleine vertraging veroorzaken."

OpenIJ verwacht de deuren nog dit jaar in de sluis te varen, zoals de planning was.
PAROOL
Er is wel zeker iets veranderd. Een onderaannemer is failliet gegaan, de hoofdaannemer neemt nu taken over. En alle stelligheid ten spijt, de tijd zal leren of alles nu nog volgens plan gaat. Daar ben ik in ieder geval niet van overtuigd. Door schade en schande wijs-:) geworden.
OnoMatopee
0
er staat nergens dat ze failliet zijn, wel dat als dit hel het geval wordt de deur niet in de boedel verdwijnt en dat BAM de eigenaar van de deur is.
analyse_A3CD
0
Geneuzel in de marge, met veel negatief opgeklopt nieuws, wat ook gretig aftrek vindt bij sommige forumleden!
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 28 april 2018 11:11:

er staat nergens dat ze failliet zijn, wel dat als dit hel het geval wordt de deur niet in de boedel verdwijnt en dat BAM de eigenaar van de deur is.
Daar twijfel ik ook niet aan. Ik ben alleen bang voor vertraging. Maar ik vind het helemaal niet erg dat ik hierin ongelijk krijg. De tijd zal het leren.
1.258 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 3,830
Verschil +0,008 (+0,21%)
Hoog 3,868
Laag 3,782
Volume 705.352
Volume gemiddeld 1.427.326
Volume gisteren 943.988

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront