TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 27 februari 2018 10:41:

[...]

Overigens kan het nog veeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeeeeeel slechter. Josti Versteeg van InsingerGilissen weet bijvoorbeeld helemaal niets van de succesvolle en groeiende SaaS-activiteiten van TomTom. Kent alleen de kastjes.
Kraamt verder grote onzin uit. Noemt zichzelf Senior Analist.
Ik typte mijn vorige bericht voor ik deze las..
[verwijderd]
2
Dit zijn randverschijnselen. Den Drijver is een loopjongen. Krijgt wat kruimels toe gegooid (info).
De grote jongens bepalen de richting. Daar kan Den Drijver alleen maar ex post op reageren.

Er zijn een aantal variabelen in het spel:
1. De koers(manipulatie)
2. De performance van het bedrijf en de vooruitzichten.
3. Het (wan)gedrag van het bestuur en de RvC
4. De markt: VS versus BRD. De tech versus auto. etc.
5. De interne strategische keuzes: Consumer, Telematics, Automotiv
6. De eindeloze trits van samenwerkingen.
7. De belangen van de founders en hun gezamenlijke doel of afwijkende doelstelling(en).

en ga zo maar door. Al dit geeft wat het nu is.
ketchup
7

ik val geen enkele analist af, ook niet een Barclays of Haitong, maar ik denk wel dat er een bepaalde voorkeur is voor sommige analisten
Barclays heeft gewoon veel volgers onder hedge fond Managers, is niets nieuw, is altijd zo geweest.

Justin, wat ik wel weet is dat MdD toch wel hele goede informatie heeft wat TT betreft
de CFO mag dan zijn voorkeur uitspreken over ING, dat dit de Bank is waar ze echt samen mee door een deur kunnen , maar MdD is gewoon wat TT betreft de beste voor informatie en dat was ook al zo bij SNS
verder moet een ieder zelf uitmaken over hoe en wat hij over de rapporten van een analist denkt
ik neem de informatie tot mij en trek mijn eigen conclusies.

maar weet wel dat beleggers institutioneel of particulier uiteindelijk wel een analist beoordelen op zijn track-record.

er is verder bij Banken een verschil tussen Asset/Investment Banken, daar waar een Bank een belang neemt/beheert in bepaalde fondsen en bij Handelsbanken waar er Traders aan de desk zitten die posities voor de house-account runnen, zoals bij Goldman, Morgan, M-Lynch , Nomura enz...

Uiteindelijk komt alle informatie uit TT en daar zit dan ook het euvel of zelfs het "kwaad" , want ik geloof 100% dat TT haar berichtgeving selectief doseert.

mijn hele insteek is dan ook om aandeelhouderswaarde naar boven te halen, dit heeft allemaal al veel te lang geduurd en ik ben het volkomen eens met alle analisten die hiervoor pleiten
het meest voor de hand liggende is nu Telematics in de verkoop, vol voor inkoop eigen aandelen gaan en dividend betalen
moet je eens kijken wat de koers dan doet, is elke short-play over en kruipt men massaal naar de Long kant
hier aan 8 euro is een schande en het is nog erger omdat het twijfel brengt bij de reguliere aandeelhouder die hier geen moer van snapt, die ook niet begrijpt dat goede analisten er zo naast zitten en dit is allemaal voor conto van het Bestuur
is gewoon ronduit schoffering van de reguliere aandeelhouder en de boeven komen er nog mee weg ook.
[verwijderd]
0
@Wies
Dan nog even over De Drijver. Die split up voor €17 (voorjaar 2017)
Die kwam niet uit de lucht vallen. Is geen luchtballon
Daar is over nagedacht/gesproken etc.
@Harry. Al zat ie er nog zo vaak naast. Het blijft een pion op het bord. Misschien wel een paard.
ketchup
1
quote:

*Natte krant* schreef op 27 februari 2018 11:13:

@Wies
Dan nog even over De Drijver. Die split up voor €17 (voorjaar 2017)
Die kwam niet uit de lucht vallen. Is geen luchtballon
Daar is over nagedacht/gesproken etc.
@Harry. Al zat ie er nog zo vaak naast. Het blijft een pion op het bord. Misschien wel een paard.
Ja, ik denk met JdM/Flevo - precies zoals Kumar
daarom heb ik ook niet langer de overtuiging dat JdM nog onder Friends valt binnen FFF ( Founders-Family-Friends) ... maar hoe kunnen we hem benaderen, hopelijk kan de VEB wat ?
[verwijderd]
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 27 februari 2018 11:18:

[...]

Ja, ik denk met JdM/Flevo - precies zoals Kumar
daarom heb ik ook niet langer de overtuiging dat JdM nog onder Friends valt binnen FFF ( Founders-Family-Friends) ... maar hoe kunnen we hem benaderen, hopelijk kan de VEB wat ?
Gewoon bellen denk ik. Klinkt absurd.
Waarom zou hij een mede investeerder afpoeieren?
Eind maart/begin april ga ik een poging wagen.
harrysnel
9
quote:

*Justin* schreef op 27 februari 2018 10:26:

harrysnel. Het is een markt waar iedereen het met iedereen doet. En dat is ook nodig als je de puzzel rond autonoom rijden wilt kraken. Je hebt een fotografisch geheugen dus jeweet waarschijnlijk dat ik de deelnemingen van bosch en conti in HERE ook niet veel vond zeggen, het zegt in elk geval niets over de relaties van tomtom met hen.

Dus dat er overdreven angstig gedaan wordt, herken ik wel. Dat komt ook elke conference call opnieuw aan de orde, waarbij ING for the record nog maar eens vroeg of het een “winner takes all” markt wordt of met meerdere partijen. Goddijn was overduidelijk dat het geen winner takes all wordt “Zo zit de wereld niet in elkaar” en dat tomtom diepgaande relaties heeft met oa bosch en dat er geen deelnemingen nodig zijn om die te verstevigen.

Ik neem aan dat de analisten die in de call zitten, waaronder den Drijver, dat ook aan hun klanten (zoals institutionele beleggers) laten weten. Wies kan daar uitsluitsel ovet geven (kom er maar in Wies), ik heb geen toegang daartoe.

Hoe dan ook en dan heb ik het niet over NIBC specifiek maar alle nederlandse banken. In het ergste geval zien ze dingen niet goed of over het hoofd. Maar zitten ze dan ook short? Want dat zijn onbewezen illegale praktijken (en daar geloof ik dus niet zo in).
Justin, ik herinner mij inderdaad dat jouw inhoudelijke kijk op de deelname van Bosch en Continental in Here volledig anders is. Maar mijn posting ging over Martijn Den Drijver. Het is daarbij wellicht “leuk” dat jij dat nieuws over deelname (m.i. terecht) wel in een “dual-source context” plaatst ..... maar daar heeft de koers van het aandeel niets aan. Jij was gisteren enthousiast over versteviging relatie met Continental. Ik ook. Maar dat zette de koers nog geen 1,5 procent hoger op handelsvolume van 1 mln aandelen (bij een positieve beurs). Toen Den Drijver 4 januari zijn “visie” gaf ging het aandeel 5% lager op 5,4 mln aandelen (gedeelde plek 3 van afgelopen jaar qua volume). De uitspraken van Den Drijver hebben impact en dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee die jij en ik niet hebben. Bovendien doet hij het beroepsmatig en kiest de publiciteit via medium met groot bereik zoals Binck/Alex. Daar zitten juist de particuliere beleggers in TomTom. Dat selectieve reageren dient m.i. een doel en de kanalen daarvoor worden bewust gekozen. Ik veronderstel dat er 4 januari ook veel particulieren zijn uitgestapt toen Den Drijver zijn angsten ventileerde. De kopers die daar tegenover stonden zijn (opnieuw mijn hypothese) de grotere partijen als hedgefunds. Zelfde gedrag vertoonde Den Drijver bij oa DocData. Hij zorgt m.i. voor liquiditeit in het aandeel. Dat hij daarbij selectief kiest uit nieuws rond TomTom....ik vind dat niet kunnen en verwacht een compleet verhaal.

Jouw hele kijk op bankensector getuigt m.i. van een naïviteit die ongekend is. Helemaal voor mensen die de beurs volgen. Ik vind dat niet negatief en getuigen van “vertrouwen in de mens”. Ik heb dat niet.

Zal voorbeeld hiervan geven nav een andere posting van jouw hand hierboven. Je zegt:
Dan zouden al je klanten short moeten zitten. Anders zit je je long-klanten een oor aan te naaien..

KNAB bank kent 3 beleggingsstrategieën waar klanten uit kunnen kiezen:

1 “Sven Bouman:
Belegt op basis van wiskunde analyses van koersen, marktbewegingen en macro-economische factoren. Hij laat zich nooit leiden door emoties.”

Dit is de oprichter van Saemor Capital. Een partij die short zit (of zat) in TomTom volgens uitgelekt AFM register
www.saemor.com/people/sven-bouman

2 “Martine Hafkamp:
Selecteert aandelen na een grondige analyse van een bedrijf, de sector en de omgeving waarin het bedrijf opereert.”

Deze dame heb ik verschillende malen bij Harry Mens over long positie in TomTom horen praten.

3 “Royce Tostrams:
Kijkt naar trends. Volgt de koersbewegingen en andere beursinformatie, zoals de omzet en de koers ten opzichte van de markt, de sector en andere bewegingen.”

Deze man kwam gisteren nog met analyse over TomTom en wisselt voortdurend van long/short.

www.vermogensbeheer.nl/knab/beleggingen/

Bij KNAB kun je dus kiezen om 1 van deze 3 vermogensbeheerders te volgen. Dan zit je dus wellicht fundamenteel long in TomTom als je kiest voor Hafkamp. Of je zit short als je meegaat met de kwantitatieve analyse van kengetallen zoals Bouman doet. Of je switcht voortdurend qua positie als je de Technische Analyse van Tostrams volgt. KNAB zelf geeft dan weliswaar geen advies om long/short in TomTom te gaan maar deze handelswijze van het aanbieden van 3 profielen maakt wel dat je meegaat in een bepaald advies en dat bij dezelfde bank ook meegelift kan worden met strategie die “tegen jouw belang ingaat”. Grote winnaars zijn KNAB zelf, Euronext/beurzen en de 3 beleggingsstrategen die daar een podium krijgen.

[verwijderd]
0
quote:

Dirk R. Wijnen schreef op 27 februari 2018 12:17:

www.nu.nl/gadgets/5153033/zelfrijdend...

Dirk (ook zelfrijdend)
En *Goddijn* roept dat het nog 3 jaar gaat duren. Ok ongenuanceerde opmerking naar *Goddijn* mag ook wel even tussendoor.
flatliner
0
Onlangs werd bekend dat Waymo van alle zelfrijdende auto's de minste menselijke ingrepen nodig had. De auto's van Waymo reden gemiddeld ruim 9.005 kilometer volledig zelfrijdend, zonder dat daarbij de besturing tijdelijk weer aan de menselijke chauffeur werd gegeven. General Motors volgt op de tweede plek, met gemiddeld ruim 1.953 kilometer.

Hmmm....
[verwijderd]
2
Via Twitter:
Mopinion? @managefeedback
#TomTom, a specialist in traffic, navigation and mapping products explains why they chose for #Mopinion's Online User Feedback solutions to optimize the online experience. #UX #UserExperiecne #CX #CustomerExperience

mopinion.com/our-customers/video-test...
Executive
0
quote:

Odessadream2018 schreef op 27 februari 2018 13:44:

Wat gaat de koers doen na 15:30 ??
Als het aan de huisshorter ligt verder naar beneden. Iedereen lekker ontmoedigen zo vlak voor Geneve.
pwijsneus
0
Erik9400
3
Alle fantasie wordt uit koers gebeukt... Daar hoeft hg niets voor te zeggen maar wel duidelijk dat de koers niet mag stijgen..

Als de "helden" die voorkennis hebben nou gewoon bedrijf van de beurs halen voor een schijntje kunnen we verder met beleggen in aandelen waarbij de top wel aan aandeelhouders moet denken
visje
0
outlook tom2 fy2018 is 800 mio. alleen wanneer er breaking news komt zal het aandeel stijgen. heeft niks met down playen te maken.
Executive
2
quote:

visje schreef op 27 februari 2018 16:16:

outlook tom2 fy2018 is 800 mio. alleen wanneer er breaking news komt zal het aandeel stijgen. heeft niks met down playen te maken.
Als je alleen naar k/w verhouding kijkt heb je gelijk, maar de toekomstige waarde/ fantasie is er compleet uitgefilterd. En dat is overigens heel begrijpelijk als je kijkt hoe er wordt gecommuniceerd vanuit Tomtom.
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront