TomTom « Terug naar discussie overzicht

strategie om aandeelhouderswaarde te ontsluiten

25 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
VanillaSky
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 februari 2018 18:23:

[...]
Idem dito.
Ik denk dat de VEB voldoende munitie heeft, en (namens ons) goede voorstellen zal doen, zie de post van @dubbel-f. Een stemming zal niet door de 'free float' gewonnen worden, maar de publiciteit er omheen kan misschien een keer tot sommige eigenwijze hersens doordringen.

Ik help het je hopen en het moet in ieder geval geprobeerd worden. Maar eerlijk gezegd acht ik de kans klein dat men van koers wijzigt omdat 'wij' dat roepen. Ze lappen alles al jaren aan hun laars en het ziet er niet naar uit dat dat gaat veranderen.
[verwijderd]
2
Stapje voor stapje zijn we in staat een beter beeld te krijgen over hoe tt er voor staat. Ik denk zelfs dat het beeld een stuk helderder is dan een jaar geleden. De kansen voor tt lijken mij goed, de risico's ben ik bereid te lopen.
Wat minder prettig is, zijn de mogelijkheden die het management zich zelf geeft om cijfers zo te manipuleren dat ze er persoonlijk beter van worden, ten koste van andere aandeelhouders.

Pas als de journalistiek net zo moet kotsen van de hebberigheid van de founders als wij - als het in geuren en kleuren in de internationale pers wordt uitgemeten - dan pas zal er echt iets gebeuren.

Wil de VEB iets bereiken, dan moet ze voor de AVA actie ondernemen, dan nog de bal inschieten op de AVA.
[verwijderd]
1
Ik denk dat El Patron gewoon zn eigen gang gaat en de cabrones van het iex forum en alle andere kleine kruimel belegger puta's van gezamenlijk door de str*nd kunnen zakken.
apieslapie
0
quote:

dubbel f schreef op 24 februari 2018 12:32:

Allen, ik heb de volgende reactie ontvangen van de VEB:

De VEB is het afgelopen jaar zeer kritisch geweest richting TomTom. Op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering (AVA) van april 2017 hebben wij deze kritische houding ook richting bestuur en RvC aangenomen.

In het bijgevoegde artikel uit het Financieele Dagblad van 25 april jl., naar aanleiding van de betreffende jaarlijkse vergadering, proeft u tevens (samengevat) de harde toon van de VEB richting TomTom:

‘Splits u op, breng focus aan en profileer u als de finalespeler die u zegt te willen zijn. Nu schiet u met hagel op de markt’, aldus de VEB. Maar het bestuur, voorgezeten door medeoprichter en medegrootaandeelhouder Goddijn, zou daar niet aan willen. En dus besloot de VEB tot een zware stap: een onthouding bij de stemming over een nieuwe bestuurstermijn van Goddijn.Dat was dan weer tegen het zere been van Wakkie, over wiens nieuwe termijn de VEB ook niet wilde stemmen.

fd.nl/beurs/1199135/aandeelhouder-ver...

Ook komend jaar zullen wij wederom een kritische houding hanteren richting TomTom tijdens de AVA van 17 april 2018. Echter, buiten de vergaderingen om valt er voor de VEB weinig te behalen. Uiteindelijk zullen (grote) ontevreden aandeelhouders zich duidelijker moeten laten horen, zoals bijvoorbeeld op de AVA.

Voor wat betreft uw vraag over de machtiging hierbij het volgende: u kunt bij uw bank of broker telefonisch of per e-mail aangeven dat u de VEB wenst te machtigen voor de aandeelhoudersvergadering van TomTom. Bij deze incidentele machtiging geeft u dus ‘’VEB’’ aan als gevolgmatigde. Een precieze naam (persoon) is niet nodig, enkel VEB. Vervolgens ontvangt u een registratiebewijs (met het aantal aandelen, waarvoor u de VEB machtigt) dat u naar de VEB kunt sturen (per post of e-mail).

Er is wat de VEB betreft maaréén podium waarop aandeelhouders echt direct invloed kunnen uitoefenen en dat is de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering (AVA). Voor zover de VEB invloed kan uitoefenen is iedere volmacht van iedere aandeelhouder welkom. Hoe meer aandelen (en dus stemmen) wij vertegenwoordigen, hoe groter onze invloed tijdens de AVA zal zijn. Wij sporen iedereen aan om zelf naar de vergadering te gaan of inderdaad de VEB per algemene of incidentele volmacht te machtigen voor de jaarlijkse vergadering.

Met vriendelijke groet,

Beleggersservice
Vereniging van Effectenbezitters (VEB)

Ik heb precies dezelfde mail ontvangen na het vragen betreft tomtom. Ik vroeg tevens naar hun sgendapunten, die waren nuet beschikbaar!
DerksVisie
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 februari 2018 17:58:

[...]
Goed idee, maar nog niet zo makkelijk te realiseren. In zo'n contract zal ook moeten staan dat TT nog x jaar lang de traffic data (GPS-locaties) van hun connected pnd's en traffic apps zal blijven ontvangen.

TT heeft nu 12-13 mio eigen probes. Meer dan de helft daarvan bestaat uit TT's consumerproducten. Dat zal de komende jaren gaan verschuiven naar embedded systems (Automotive), maar voorlopig zullen de consumerdata nog nodig zijn, wil TT de kwaliteit van hun traffic kunnen blijven waarmaken. (Dat heeft ook HG in div. cc's gezegd).
Die wens zou bij Garmin moeilijk kunnen liggen omdat Garmin voor sommige klanten samenwerkt met Inrix, een regelrechte traffic-concurrent van TT.


Het was natuurlijk een droomdraadje, dus had ik even mijn stoutste droom betreft TomTom gedeeld. Je zou natuurlijk kunnen afspreken dat nadat deze contracten met Inrix zijn afgelopen TomTom ook haar diensten voor Traffic gaat leveren.
25 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:28
Koers 5,795
Verschil -0,185 (-3,09%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 270.092
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront