TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom in 2018

5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 27 januari 2018 10:17:

[...]
Waarderen doe je op basis van toekomstige kasstromen en niet op basis van het verleden. Dat heet boekhouden.
Beste Accuboor,

Hierbij een verlate reactie op jouw post van afgelopen zaterdag.

Ik ben direct met je eens dat je een bedrijf moet waarderen op de netto contante waarde van de toekomstige winsten/cashflow. En dat kijken naar het verleden in principe boekhouden is.

Als een bedrijf echter drie jaar achtereen (2015, 2016 en 2017 YTD) nauwelijks EPS realiseert, een negatieve netto cashflow (inclusief investeringen en finance) heeft, 75% van de balans bestaat uit immateriële activa dan geldt voor mij het adagium eerst zien dan geloven. Zeker als in Q4 2017 ook nog invloed is van een aandeleninkoopprogramma (€ 50 miljoen waarvan grootste deel in Q4) ten behoeve van medewerkers.

Vooralsnog heb ik put-opties, maar mochten de jaarcijfers en outlook onverwacht goed zijn dan switch ik misschien wel naar long.

[verwijderd]
2
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die met wpa, dcf en allerlei andere boekhoudshit de waarde van tt proberen de doorgronden.
Ik zou zeggen: succes en gegroet.
ketchup
2

@ trendwatcher, beide kan zowel een exit als een disruptieve technologie
Apple zegt dat ze met iets bezig zijn, maar Apple heeft voor het eerst zorgen, de Phones krijgen steeds meer concurrentie de X heeft nog niet gebracht waar men op hoopt en de marges kunnen wel eens onder druk komen te staan, dat is een nachtmerrie voor Apple, want ondanks dat het bedrijf het best verdienende op de Globe is, is het ook gek genoeg kwetsbaar daar de Phones 70% van de winsten binnen brengen, da's mega voor zo'n bedrijf

Apple moet dus wat, ze weten dat Automotive een mega groeimarkt gaat worden, die gaan ze niet missen
Gaan ze toch TT uitroken en kopen ?

weet het niet alles is mogelijk, maar wat er ook gebeurt het zal koers stimulerend zijn en niet dalend, dalen kan enkel om een doel te dienen

dat is mijn mening, maar een ieder moet zijn eigen research doen en daarop beslissen, tot nu toe heb ik het niet goed gedaan op TT, zit met een groot gedeelte kapitaal in het aandeel en kan niet anders doen dan wachten
ben compleet statisch.

ik geef iedereen antwoord op zijn/haar vragen en deel de info die ik krijg, voor de rest ben ik net zo afhankelijk als iedereen, het is aan HG om dit bedrijf en aandeel te sturen naar behoren en de belangen van alle aandeelhouders te behartigen, vooral dit laatste, denk ik persoonlijk dat hij een slechte job doet.
harrysnel
6
quote:

vanmaarsum schreef op 31 januari 2018 11:09:

Ik meen dat het genoegzaam bekend is dat ca 80% van alle handel computergestuurd is. Dat is niet alleen bij Tom2 zo. Zijn gewoon handelsprogramma's (algoritme's).
Grotere blokken gaan nooit via het boek maar OTC.

Dat weet ik. Ook al schrijf ik tegenwoordig bijna uitsluitend op TomTom forum; ik volg in totaal iets van 120 - 150 aandelen waarvan zo’n 50 intensief. Heb ook portefeuille met op moment vwb aandelen 30 long posities in verschillende fondsen.

Maar juist doordat ik de hele beurs volg zie ik dat het koersverloop bij TomTom afwijkend is. Een week of 2 geleden stelde ik mijzelf wel de vraag: is dat nu echt zo bijzonder dat koersverloop bij TomTom of zie ik het door mijn emotionele betrokkenheid (die ook blijkt uit mijn bijdragen op dit forum met voortdurend en tot vervelens toe gehak op IR/Founders) niet meer scherp?

1 Eerst heb ik mijzelf vraag gesteld: vanaf wanneer denk ik afwijkend koersverloop te zien? Antwoord: vanaf januari 2016.

2 Vervolgens de vraag: wat is er dan zo afwijkend aan het koersverloop? Antwoord: de koers blijft afgelopen twee jaar binnen een bandbreedte van grofweg 7,5 - 9,5 met één uitschieter naar 6 bij Brexit en paar uitschieters naar net onder E10. Als je kijkt naar het huidige koersniveau dan zie je dat TomTom deze koerszone rond 8,50 wel een keer of 15 significant heeft doorbroken. Uiteraard zowel omhoog als omlaag. Maar: er wordt twee jaar lang geen definitieve richting gekozen omhoog/omlaag.

3 Vraag: is dit dan bij andere fondsen niet het geval? Ik heb hiervoor gekeken naar andere Euronext fondsen in mijn watchlist. Kan ik iedereen aanbevelen ook eens te doen. Pak grafiek vanaf januari 2016 voor een fonds en trek horizontale lijn van huidige koers twee jaar terug in tijd. Kijk dan hoe vaak de huidige koers tijdens deze periode omhoog/omlaag is doorbroken.

4 En: wat was bij mij het resultaat? TomTom is bij de aandelen waar ik mee vergeleken heb een absolute uitzondering qua koersverloop als ik deze analyse toepas. Door het oplopen van de beurs staan veel fondsen rond multi year high en het huidige koersniveau zie je niet eerder terug in koersverloop afgelopen twee jaar (Aalberts, Aegon, Sligro, Kendrion, Nedap TKH, AMG etc.). Bij fondsen waar je wel het huidige koersniveau tegenkomt heeft dikwijls iets gespeeld (zoals bij BAM). Maar ook in die gevallen zie je niet zoals bij TomTom keer of 15 de huidige koers terug maar veel minder frequent.

5 Is er een logische verklaring waarom TomTom zo is blijven hangen en niet mee heeft bewogen met de beurs? Waren er geen belangrijke ontwikkelingen binnen het bedrijf of in de sector? Volgens mij niet want:

- er zijn belangrijke ontwikkelingen geweest die het bedrijf fundamenteel hebben veranderd, Begin 2016 was Consumer nog niet gecrashed en ging TomTom voor het vuren op 4 cylinders. Omzetwaarschuwing geweest. Nu wordt Sports afgestoten en is er een CAGR voor overige divisies ex-consumer afgegeven. Verder was het begin 2016 nog onzeker of Maps wel zo nodig waren voor SDC. Daar is nu geen twijfel meer over. Dus: fundamentele ontwikkelingen die koers omhoog of omlaag kunnen zetten maar nog steeds staan we op hetzelfde niveau qua koers als twee jaar geleden binnen de bandbreedte van laatste 2 jaar.

- er zijn belangrijke deals afgesloten die positie van TomTom hebben verankerd. Met Baidu, Qualcomm, NVIDIA en Microsoft. Deed niets met koers.

- er zijn ontwikkelingen gaande op M&A gebied binnen de sector maar ook dit deed de koers van TomTom niet uit de bandbreedte stijgen dan wel dalen (kan ook negatief uitpakken).

Conclusie: los van mijn argwaan tov Founders, voorliefde voor complottheorieën en de evt foute intenties van analisten denk ik objectief te kunnen concluderen dat het koersverloop bij TomTom afwijkend is door een vergelijking te maken met de andere aandelen die ik volg. De ontwikkelingen binnen TomTom en in de sector geven geen reden voor dit “vlakke” koersverloop.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 31 januari 2018 12:21:

[...]

Conclusie: los van mijn argwaan tov Founders, voorliefde voor complottheorieën en de evt foute intenties van analisten denk ik objectief te kunnen concluderen dat het koersverloop bij TomTom afwijkend is door een vergelijking te maken met de andere aandelen die ik volg. De ontwikkelingen binnen TomTom en in de sector geven geen reden voor dit “vlakke” koersverloop.
Je vrouw zal wel tegen de buurvrouw zeggen: "Ja, mijn man belegt in TomTom ... want hij is een beetje DomDom."
tatje
0
De aandelen opties mei 2011, die verlopen a.s mei.

mei 2011 was de koers rond de 6 euro.

Gaan dus ongeveer een klein miljoen opties uitoefenen, 1 optie is bij mij dan 1 aandeel.

Dus voor 6 kopen en dan houden of verkopen op de beurs voor rond de 8,70 momenteel.

Wat mei 2018 brengt aan koers, ik weet het niet.

De opties mei 2012 a 3,40 hebben nog een jaar, kunnen dus nog wachten in principe tot mei 2019

de opties mei 2013 a rond 3,75 hebben dus in principe nog 2 jaar tot mei 2020.

Maar je mag al handelen in de mei 2012 en mei 2013 optie :-)

En na mei 2017 mag je al handelen in de optie 2014.

3 plus 4 is 7
Navigatix
0
Ik ben van mening dat wij daar een achterstand hebben t.o.v. professionele partijen. Particulieren liggen altijd achter omdat ze transactiekosten betalen over hetgeen ze handelen. Je maak mij niet wijs dat shorters die 1 aandeel per keer handelen daar ook transactiekosten over berekend krijgen. Sterker nog ik denk dat marktpartijen in het geheel geen transactiekosten betalen, mogelijk dat ze op jaarbasis een soort van abonnement hebben of zo. Wie weet daar meer over?
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 31 januari 2018 12:21:

[...]

.......................

- er zijn belangrijke ontwikkelingen geweest die het bedrijf fundamenteel hebben veranderd, Begin 2016 was Consumer nog niet gecrashed en ging TomTom voor het vuren op 4 cylinders. Omzetwaarschuwing geweest. Nu wordt Sports afgestoten en is er een CAGR voor overige divisies ex-consumer afgegeven. Verder was het begin 2016 nog onzeker of Maps wel zo nodig waren voor SDC. Daar is nu geen twijfel meer over. Dus: fundamentele ontwikkelingen die koers omhoog of omlaag kunnen zetten maar nog steeds staan we op hetzelfde niveau qua koers als twee jaar geleden binnen de bandbreedte van laatste 2 jaar.

......................

Conclusie: los van mijn argwaan tov Founders, voorliefde voor complottheorieën en de evt foute intenties van analisten denk ik objectief te kunnen concluderen dat het koersverloop bij TomTom afwijkend is door een vergelijking te maken met de andere aandelen die ik volg. De ontwikkelingen binnen TomTom en in de sector geven geen reden voor dit “vlakke” koersverloop.
Ik heb absoluut niet de diepgaande kennis die velen op dit forum van TomTom hebben. Maar van een grotere afstand begrijp ik het vlakke koersverloop prima.

  • Als belegger wil je op een gegeven moment bewijs zien in geboekte resultaten. De resultaten in 2015, 2016 en YTD 2017 leveren nog te weinig bewijs aangaande positieve ontwikkeling EPS, Netto Cashflow etc..
  • Volgens mij moeten beleggers nog maar zien of het TomTom lukt Sports te verkopen, want aan wie? Misschien komt het wel tot een liquidatie met bijbehorende boekverliezen. Of denk jij dat er wel voor de hand liggende kopers zijn?
  • Het zijn contractuele afspraken en TT komt er niet onderuit, maar puur qua perceptie komt het op mij als belegger heel slecht over als gegeven het koersverloop voor € 50 miljoen aandelen ten behoeve van de medewerkers worden ingekocht.

[verwijderd]
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 31 januari 2018 13:09:

[...]

Ik heb absoluut niet de diepgaande kennis die velen op dit forum van TomTom hebben. Maar van een grotere afstand begrijp ik het vlakke koersverloop prima.

  • Als belegger wil je op een gegeven moment bewijs zien in geboekte resultaten. De resultaten in 2015, 2016 en YTD 2017 leveren nog te weinig bewijs aangaande positieve ontwikkeling EPS, Netto Cashflow etc..
  • Volgens mij moeten beleggers nog maar zien of het TomTom lukt Sports te verkopen, want aan wie? Misschien komt het wel tot een liquidatie met bijbehorende boekverliezen. Of denk jij dat er wel voor de hand liggende kopers zijn?
  • Het zijn contractuele afspraken en TT komt er niet onderuit, maar puur qua perceptie komt het op mij als belegger heel slecht over als gegeven het koersverloop voor € 50 miljoen aandelen ten behoeve van de medewerkers worden ingekocht.


Wauw, wat een analyse..
Zal me niet verbazen dat jij bij een grote bank werkt. Die staan te springen om dergelijke sterk analytische personen aan te nemen..

[verwijderd]
0
quote:

Ismell€s schreef op 31 januari 2018 13:15:

[...]

Wauw, wat een analyse..
Zal me niet verbazen dat jij bij een grote bank werkt. Die staan te springen om dergelijke sterk analytische personen aan te nemen..

Lol

Ben ook benieuwd naar die zgn boekverliezen; wat staat er nog in de boeken dan?

Kom op denkert
[verwijderd]
1
quote:

Sunshine Band schreef op 31 januari 2018 13:33:

[...]
Lol

Ben ook benieuwd naar die zgn boekverliezen; wat staat er nog in de boeken dan?

Kom op denkert
Volgens mij heeft TomTom de goodwill van Sports wearables afgeboekt (€ 169 miljoen)

Maar hebben ze ook de materiële activa van de sports divisie helemaal afgeboekt?
En afvloeiingsregelingen resterende personeel in geval van liquidatie?

Buiten dat ik niet weet welke partijen de sportsdivisie zou willen kopen ? Of de kandidaatskopers zijn zelf al beter in deze business of de kandidaatskopers worden afgeschrikt door de competitieve markt.

Verder vermoed ik dat er een zekere verwevenheid is in intellectueel eigendom (patenten) tussen de diverse onderdelen van TomTom, hetgeen het moeilijker maakt om van de sports divisie een hapklare brok voor verkoop te maken.

Komt nu vast weer een persoonsgerichte reactie in plaats van een inhoudelijke.
harrysnel
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 31 januari 2018 11:56:

[...]

omdat er geen garantie is dat het ook zo staat te gebeuren
maar 65% van de bedrijven die beursgenoteerd staan en die overgenomen worden, worden overgenomen op een dump
wat wil zeggen dat er maanden zo niet jaren van koersdruk op een aandeel uitgeoefend gaat worden, zodat elke mogelijke interesse voor enige vorm van speculatie compleet uit het aandeel verdwijnt, dit doet de as koper via hedge fondsen, ingehuurd die continue druk op het aandeel zetten

de laatste in de sector was wel Harman die overgenomen werd door Samsung in de voorafgaande periode werd het aandeel vakkundig 50% lager gezet om uiteindelijk voor een 100% premie van de beurs gehaald te worden.

dus even ter illustratie een aandeel "X" staat aan 12 men drukt het in 2 jaar naar 6, om uiteindelijk aan 12 plus van de beurs te verdwijnen.

het is dus de toekomstige Koper eraan gelegen dat niemand in die tussentijd het aandeel weer naar 10 of 12 zet, want dan moet hij 18 betalen om het te krijgen, dus alle mogelijke drukmiddelen worden gebruikt om het aandeel zo onaantrekkelijk mogelijk te maken

ik zeg niet dat dit nu bij TT gebeurt, maar verbazen zou het mij niet.
ik herhaal mezelf steeds en dit to erger van velen, maar ik blijf erbij
een innovatief bedrijf met voorsprong op de concurrentie, schuldvrij, in een gevraagde en gezochte sector wat op 1/3e noteert van sectorgenoten, dat bestaat niet, of het is vanwege een reden en of ze daar nu geld verdienen of niet, of ze anders met baten en kosten omgaan of niet is verder onbelangrijk.
Wies, je hebt volkomen gelijk wat mij betreft. Je noemt Harman al maar ander mooi voorbeeld is het bekende Fleetmatics dat voor de overname door Verizon ook naar beneden is geramd.

Hier op de beurs gebeurt het volgens mij ook. Dieptepunt wat mij betreft: Ten Cate. Staat in 2011 al bijna E32. Komt er in juli 2015 een bod van Gilde partners samen met “family” (kon zich inkopen in het niet beursgenoteerde bedrijf na exit en was dus gebaat bij lage koers) om het voor E24,6 van de beurs te halen. Wordt uiteindelijk verhoogd naar E26 na (m.i. terechte kritiek) van oa add value fonds. Dat eerste bod van E24,60 was al een hele magere premie en dat het überhaupt nog een premie in zich droeg kwam doordat de maand voor het bod kwam er alles aan gedaan is om de koers niet door de E20 te laten gaan. Er is in de hele historie van Ten Cate maar 1 zichtbare significante activiteit van shorters geweest. Vlak voor het bod is er tot 1,2% short gegaan in het fonds (dat daardoor bij oplopende beurs onder de E20 werd gehouden). Hoe duidelijk kan het zijn:

shortsell.nl/short/TenCate/all

Meer recent voorbeeld: Gemalto. Voortdurende opbouw daar van shortposities door oa AQR Capital Management. Dat is een partij die ook longpositie aanhoudt in de partij die uiteindelijk Gemalto overneemt. Op moment dat shortpercentage rond hoogste punt staat van rond 2% short voor AQR Capital Management komt er een bod. Auw....tenzij de shortpositie juist ontstaan is vanwege opdracht om koers te drukken. Dat denk ik.

shortsell.nl/short/Gemalto

En dan wellicht iets waar we als belegger nu nog wat aan hebben. Galapagos. Ook daar is AQR voortdurend samen met andere partijen shortpositie aan het uitbreiden. Eind december meldt AQR zich voor het eerst met short boven 0,5% en dat is merkwaardige timing omdat Galapagos juist dan bekend maakt dat de standstill afspraak met Gilead per 1 januari 2018 afloopt. Dit doet de koers van Galapagos opveren. Vanaf 2018 dus kans op een overname door partner Gilead. Toch blijft AQR steeds verder short gaan en ze staan nu al op 1,5%. AQR is 1 van de grootste aandeelhouders van Gilead.....ik vermoed dat AQR probeert de stijging enigzins in toom te houden door short te gaan in opdracht van Gilead. Deze week werd bekend dat Ablynx voor E3,9 miljard gekocht zal worden door Sanofi. Als je bij Galapagos de gigantische kasreserve aftrekt van de marketcap kom je ook op dat bedrag.

shortsell.nl/short/GalapagosNV

Wat ik wil aangeven met bovenstaande voorbeelden: ook ik geloof in koerscontrole door shorters in opdracht van andere partij.

Groet Harry.

Disclaimer: long Galapagos via calls met hoge uitoefenprijs.
[verwijderd]
1
quote:

AnalytischDenker schreef op 31 januari 2018 14:04:

[...]

Volgens mij heeft TomTom de goodwill van Sports wearables afgeboekt (€ 169 miljoen)

Maar hebben ze ook de materiële activa van de sports divisie helemaal afgeboekt?
En afvloeiingsregelingen resterende personeel in geval van liquidatie?

Buiten dat ik niet weet welke partijen de sportsdivisie zou willen kopen ? Of de kandidaatskopers zijn zelf al beter in deze business of de kandidaatskopers worden afgeschrikt door de competitieve markt.

Verder vermoed ik dat er een zekere verwevenheid is in intellectueel eigendom (patenten) tussen de diverse onderdelen van TomTom, hetgeen het moeilijker maakt om van de sports divisie een hapklare brok voor verkoop te maken.

Komt nu vast weer een persoonsgerichte reactie in plaats van een inhoudelijke.

Als je jezelf een alias aanmeet en dan acteert door wat te roepen en niet zelf eerst grondig te lezen, tsja, dan vraag je er wel een beetje om natuurlijk

- personeel af laten vloeien is natuurlijk geen 'afboeken'
Er is dus inderdaad niet veel af te boeken, vandaar mijn opmerking

Als het gaat om verkopen: ik denk dat er interesse is in India zeker voor sports. Er is daar weinig overlap omdat T2 in een ander segment opereert als de meeste anderen daar. Zoek maar even in nov/dec draadjes. Ik heb daar een aantal mogelijke kandidaten aangedragen.
[verwijderd]
0
Als Goddijn een openbaar bod wil voorkomen, dan stopt hij met het door de tralies steken van een botje, en laat hij zien dat Tomtom sterk is en dat hij zelf vol vertrouwen is.

Als hij (al dan niet met zijn hotemetote metgezellen) op een goede dag gewoon zelf nog eens wat aandelen inkoopt en op de stapel legt, is het gedaan met koersen van 8,9,10

in no time!

edtit: een openbaar bod mag dan technisch gezien weinig kans van slagen hebben: T2 heeft heel wat uit te leggen bij een bod als men dat niet wil accepteren
eduardo3105
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 31 januari 2018 11:56:

[...]

omdat er geen garantie is dat het ook zo staat te gebeuren
maar 65% van de bedrijven die beursgenoteerd staan en die overgenomen worden, worden overgenomen op een dump
wat wil zeggen dat er maanden zo niet jaren van koersdruk op een aandeel uitgeoefend gaat worden, zodat elke mogelijke interesse voor enige vorm van speculatie compleet uit het aandeel verdwijnt, dit doet de as koper via hedge fondsen, ingehuurd die continue druk op het aandeel zetten

de laatste in de sector was wel Harman die overgenomen werd door Samsung in de voorafgaande periode werd het aandeel vakkundig 50% lager gezet om uiteindelijk voor een 100% premie van de beurs gehaald te worden.

dus even ter illustratie een aandeel "X" staat aan 12 men drukt het in 2 jaar naar 6, om uiteindelijk aan 12 plus van de beurs te verdwijnen.

het is dus de toekomstige Koper eraan gelegen dat niemand in die tussentijd het aandeel weer naar 10 of 12 zet, want dan moet hij 18 betalen om het te krijgen, dus alle mogelijke drukmiddelen worden gebruikt om het aandeel zo onaantrekkelijk mogelijk te maken

ik zeg niet dat dit nu bij TT gebeurt, maar verbazen zou het mij niet.
ik herhaal mezelf steeds en dit to erger van velen, maar ik blijf erbij
een innovatief bedrijf met voorsprong op de concurrentie, schuldvrij, in een gevraagde en gezochte sector wat op 1/3e noteert van sectorgenoten, dat bestaat niet, of het is vanwege een reden en of ze daar nu geld verdienen of niet, of ze anders met baten en kosten omgaan of niet is verder onbelangrijk.
Helemaal mee eens Wies.Bijna alle overnames op de Nederlandse beurs hebben eenzelfde scenario gehad. Eerst de koers drukken en daarna met een zogenaamd mooi bod komen die vaak nog lager was dan de koers stond voordat het dumpen begon. Omdat ik alleen in turbo's beleg heeft me dat vaak veel geld gekost. Ik zat vaak te vroeg in de overnamekandidaat en door het drukken werd mijn stoploss geraakt. Wel mee geleerd om lagere stoploss te kiezen (bij TT nu 6,50). Verstatel (daar nog de aandelen), Corp.Express, Hagemeyer, USG, etc. etc.
Edhvvvvv
0
Dan gebeurd dit bewust met medeweten van een HG. Met zo’n kaspositie kan je die partijen uitroken. En meteen de koers ff een zetje geven. Maak je het meteen moeilijker voor een andere partij om een bod te soen op de toko.
Advocaat van de Duivel
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 31 januari 2018 14:04:

[...]

Volgens mij heeft TomTom de goodwill van Sports wearables afgeboekt (€ 169 miljoen)

Maar hebben ze ook de materiële activa van de sports divisie helemaal afgeboekt?
En afvloeiingsregelingen resterende personeel in geval van liquidatie?

Buiten dat ik niet weet welke partijen de sportsdivisie zou willen kopen ? Of de kandidaatskopers zijn zelf al beter in deze business of de kandidaatskopers worden afgeschrikt door de competitieve markt.

Verder vermoed ik dat er een zekere verwevenheid is in intellectueel eigendom (patenten) tussen de diverse onderdelen van TomTom, hetgeen het moeilijker maakt om van de sports divisie een hapklare brok voor verkoop te maken.

Komt nu vast weer een persoonsgerichte reactie in plaats van een inhoudelijke.

Ik wil jouw denkwerk niet teniet doen maar....je stelt zelf telkens dat er nagenoeg geen bezit is behalve immaterieel vast actief....
Dus wat valt er dan nog aan materieel vast actief af te boeken. Kijk maar eens naar cijfers 2016 totaal MVA is 58 mio! Daar kan dus niet veel bloed uit vloeien in relatie tot de afboeking goodwill e.d.

Die verwevenheid in IE kan ik mij iets bij indenken alhoewel een horloge of een camera natuurlijk iets anders is dan een PND dus daar zal vast wel een waarde aan toegekend kunnen worden. Zoals hier wel eens is aangehaald zul je het dan moeten zoeken in een partij als Garmin waarvoor dit een aanvulling zou kunnen zijn op hun productrange en die in staat zijn om zodanig efficiënt de zaak te produceren dat ze er nog centen aan verdienen ook.

Overigens is de waarde van dat immaterieel vast actief uiteraard zeer discutabel....staat voor ca 1,2 miljard in de boeken en dat kan in geval het niets waard is nul moeten zijn maar in geval we naar Fleetmatics en Here kijken zou dat ca 4 miljard moeten zijn en dat heeft best wel invloed op de P&L!

[verwijderd]
1
WAT een trieste koers al dagen geen enkel teken van leven net als het Management
Saai besluiteloos en niet transparant
[verwijderd]
0
TT stabiel rond de 8.80 euro. Valt niet tegen. Jammer dat we de maand niet in het groen kunnen afsluiten.
5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront