AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG januari 2018

534 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 » | Laatste
lanciared
0
Eigenlijk is alles, wat AMG aanbelangt positief.

Ziet er gewoon goed uit.
En dit in tegenspraak met koersverloop van afgelopen weken.
Beschouw ik beslist nog als bijkoop moment. Blijf optimistisch voor de rest van het jaar.
Trouwens de lezingen, die ik bijwoonde over outlook economie en markten 2018 waren allen laaiend enthousiast voor grondstofaandelen, en mijn bouwers.
LR
Just lucky
0
De toekomst ziet er zeker goed uit: de vraag naar bijzondere metalen stijgt en de prijzen lopen ook op.
Umi1
0
quote:

Wil Helmus schreef op 24 januari 2018 19:34:

thelithiumspot.com/2018/01/24/solid-s...
thx, een andere link uit het artikel is ook interessant.

thelithiumspot.com/2018/01/19/sqms-ne...

Pricing: We believe the Oligopoly, and SQM who will now be the driving force of that Oligopoly, will still strive to maintain price stability in order to create the most favorable environment for themselves. As the lowest cost lithium producer, SQM is in the driver seat because the major customers will be coming to them first. So they will bring new supply on in lockstep with market demand. Remember, pricing is important because the higher the pricing = higher margins = Higher Profits for a company = Happier Shareholders (potentially of course….if only it was that easy!).

Junior Miners: The companies most affected by the news are the junior miners. Those that come online in the next 24 months might be able to carve out a piece of the pie for themselves. But in the longer term horizon, it’ll be tougher for the newer entrants to come into the market. SQM will have the capacity to keep suboptimal competitors out of the market if they choose. SQM’s announcement must not have been met with great fanfare from future producers who are still 3-5 years out from production, with higher cost/lower tier projects. To this point in particular, the financing market could be more challenging following this news for junior miners that still need financing.
[verwijderd]
0
Let op. In maart na de jaarcijfers staan we weer sterk boven de 45.
Er zijn wat winstnemers en angsthazen. Die zijn over een paar weken uitgeroeid.
Tom3
0
quote:

dasD schreef op 24 januari 2018 22:08:

Let op. In maart na de jaarcijfers staan we weer sterk boven de 45.
Er zijn wat winstnemers en angsthazen. Die zijn over een paar weken uitgeroeid.
Dat is ook mijn inschatting. Die productieverdubbeling in Chili gaat echt jaren duren. Vraag zou best eens nog sterker kunnen groeien dan iedereen denkt.

FMC is vandaag gelijk gebleven. Albemarle is slechts met 0,5% gezakt.
gerrit 69
0
quote:

De Zalm schreef op 24 januari 2018 18:59:

Daar ligt de steun niet, maar op 41,96.........
Volgens quoteweb is AMG vandaag door de steun op € 42,75 gezakt.
nl.quoteweb.com/nl-nl/fonds-detail/te...
lanciared
0
Andermaal van s'morgens reeds, bij opening een flinke daling voor onze kiezen, en dat bij een AEX die niet uit het groen gaat.

Ik geloof niet dat er velen van hun stukken afwillen, eerder computerhandel, die de koers lager zetten, bij gebrek aan (grote) kopers.
Maar dus geen kopers voor het moment, en dan doen computers wat zij willen, en wat zij berekenen.
geldmaker
0
AEX groen futs groen AM en Aperam groen en nu ook AMG.
Nu groen blijven en in de rebound....
Wil Helmus
0

‘Gebruik van lithium-ion-gebaseerde UPS-systemen stijgt in 2018 fors’

Datacenters gaan in 2018 fors meer gebruik maken van uninterruptible power supply (UPS) systemen met lithium-ion accu’s. Ondermeer techgiganten als Google, Amazon, Microsoft, Facebook and Hewlett-Packard Enterprise (HPE) omarmen naar verwachting de technologie.

Dit verwachten althans verschillende bronnen bij leveranciers van lithium-ion accu’s van Digitimes. Indien de vraag naar UPS-systemen met lithium-ion accu’s stijgt, zal ook de vraag naar lithium-ion accu’s stijgen. De bronnen verwachten dat fabrikanten van lithium-ion accu’s hiervan zullen profiteren.

Loodzuuraccu’s

Het overgrote merendeel van de UPS-systemen maakt momenteel gebruik van loodzuuraccu’s. Deze accu’s zijn populair door ondermeer hun lage aanschafprijs. Verschillende fabrikanten bieden echter ook varianten met lithium-ion accu’s aan, waaronder Eaton, Schneider Electric en Vertiv. De bronnen van Digitimes melden dat zij datacenterbeheerders steeds vaker zien kiezen voor lithium-ion gebaseerde UPS-systemen. De toenemende interesse in lithium-ion accu’s zou aan verschillende factoren te danken zijn. Zo hebben lithium-ion accu’s een langere levensduur en een hogere efficiëntie dan loodzuuraccu’s. Ook zijn de lithium-ion accu’s kleiner dan loodzuuraccu’s. Daarnaast wijzen de bronnen op het productieproces van lithium-ion accu’s, dat door het ontbreken van zware metalen milieuvriendelijker is dan die van loodzuuraccu’s.

De berichtgeving van Digitimes sluit aan bij eerdere voorspellingen van Bloomberg New Energy Finance, dat voorspelde dat datacenters in toenemende mate zullen overstappen op UPS-systemen met lithium-ion accu’s. Het onderzoeksbureau verwacht dat 33% van alle UPS-systemen in 2025 voorzien zullen zijn van lithium-ion accu’s.

Bron: www.datacenterworks.nl

[verwijderd]
0
Voorlopig vind ik het nog maar doodstil in de hogere kringen van de beleidsmakers over elektrisch rijden... valt het jullie niet op dat Rutte er ongeveer niets over zegt, net als de rest v Europa?

Volgens mij heeft Shell en consorten een veel te sterke lobby... het blijft een hoop gepraat en weinig wol... hoeveel laadmogelijkheden komen er nog bij? Hoeveel werkelijke faciliteiten worden er gecreëerd voor als de omslag plaatsvindt? Wat gaat een nieuwe crisis doen met deze richting?
Ik heb AMG en Pilbara voor de helft afgebouwd... en Katanga gelijk gehouden (Cobalt en gaat produceren dit jaar).
[verwijderd]
0
quote:

BrightSight schreef op 25 januari 2018 11:57:

Voorlopig vind ik het nog maar doodstil in de hogere kringen van de beleidsmakers over elektrisch rijden... valt het jullie niet op dat Rutte er ongeveer niets over zegt, net als de rest v Europa?

Volgens mij heeft Shell en consorten een veel te sterke lobby... het blijft een hoop gepraat en weinig wol... hoeveel laadmogelijkheden komen er nog bij? Hoeveel werkelijke faciliteiten worden er gecreëerd voor als de omslag plaatsvindt? Wat gaat een nieuwe crisis doen met deze richting?
Ik heb AMG en Pilbara voor de helft afgebouwd... en Katanga gelijk gehouden (Cobalt en gaat produceren dit jaar).
Ik vind de initiatieven van vele auto-instructeurs toch wel heel fors. Als je kijkt hoeveel volkswagen bv gaat investeren in elektrische auto's de komende jaren...
De ontwikkelingen van de EU vind ik momenteel ook nogal pover, maar in China zijn ze bijvoorbeeld enorm hard bezig met milieuvriendelijkheid & bijgevolg ook elektrische auto's.
Daarbij wordt de smartphone steeds belangrijker.
Men neigt toch echt wel serieus naar elektrisch over te stappen, al duurt dit stukken langer dan sommigen hadden verwacht.
[verwijderd]
0
quote:

Topperke schreef op 25 januari 2018 12:25:

[...]
Ik vind de initiatieven van vele auto-instructeurs toch wel heel fors. Als je kijkt hoeveel volkswagen bv gaat investeren in elektrische auto's de komende jaren...
De ontwikkelingen van de EU vind ik momenteel ook nogal pover, maar in China zijn ze bijvoorbeeld enorm hard bezig met milieuvriendelijkheid & bijgevolg ook elektrische auto's.
Daarbij wordt de smartphone steeds belangrijker.
Men neigt toch echt wel serieus naar elektrisch over te stappen, al duurt dit stukken langer dan sommigen hadden verwacht.
Dat klopt... maar voorlopig is het nog praten en weinig actie... Ze gaan dit en gaan dat... de enige die echt commit lijkt China wel... dus daar zien we hetzelfde..
We hebben dik de boot gemist met fabrieken voor accu's bijvoorbeeld... waarom?
Ook met inkopen van resources... zelfde reden..

Ook in USA, Afrika en Rusland, ik bedoel.. hoe wil je daar overal elektrisch gaan rijden? Die afstanden gaan nergens over... een Amerikaan rijdt gemiddeld enorme afstanden voor werk... en oplaadmogelijkheden naast je trailer of op je ranch, dat is toch best nog een aardige klus voordat het werkelijk zo is... infrastructuur zal er eerst moeten zijn en voorlopig is die er niet... niet een die een serieuze groei van elektrisch rijden aankan iig...
Voorlopig werd dat opgevangen met een hybride auto, maar goed... die subsidie is eraf... er wordt vanuit overheid weinig meer gedaan om het werkelijk tot stand te brengen...
Sjer
0
Ik vind dit forum heel interessant, goede bijdragen en goede discussie. Heb er veel van opgestoken. Verder :Geduld is een schone zaak en ook reculer pour mieux sauter.
Uit autobahn.eu 14/12/17, Tesla heeft productie weer op orde. Shell gaat door in productie elektriciteit en met laadpalen en dat niet alleen.
Geleerd dat AMG meer is dan Li, bovendien Li-mijnkosten altijd delen met andere producten en productie kan snel starten, 2e helft 2018.
Klopt het dat ik ooit ergens gelezen heb dat de kwaliteit van AMG Li beter zou zijn dan die uit zoutwinning?
lanciared
0
Komt allemaal wel ; ivm voorgaande artikels.
Maar zal toch 2020 - 2025 worden , eer de vorig aangehaalde problemen aangepakt gaan worden.

Nu zitten we allemaal nog in de "kinderfaze"
Toekomst ziet er goed uit, en komt wel goed.

En daarom zit er beslist nog wel meer in het vat , wat koersontwikkeling betreft.
Maar rustig blijven, en tijd nemen. (2 / 3 jaar de aandelen op de plank. Ze gaan beslist wel hoger hoor)
LR
534 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.761
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront